Nieuwe trainer.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Nieuwe trainer.

Bericht door Dabo »

KFC Turnhout-trainer Jo Christiaens op weg naar Heist

Huidig Turnhout-trainer Jo Christiaens lijkt op weg om volgend seizoen trainer te worden bij Heist. “Voor alle duidelijkheid: er is nog niets getekend”, zegt de ex-voetballer van Westerlo en ASV Geel. “Maar ja, het klopt dat dit wellicht mijn laatste weken zijn bij Turnhout. Ik moet mijn kribbel zetten en het trainersdiploma-issue moet nog opgelost worden. Het is een hele klucht. Ik heb ooit een UEFA ¬A-diploma gehaald, maar dat is niet meer hetzelfde is als het huidige. Daarom moet ik een extra cursus volgen om op de bank te zitten en Heist moet een T2 aantrekken met het juiste diploma.” De 34-jarige Christiaens staat met Turnhout momenteel op een vijfde plaats in derde afdeling VV B.

Het verzoek tot evocatie dat La Louvière Centre had ingediend nadat het de op 1-1 geëindigde match in een 0-5-forfaitnederlaag zag veranderen door het opstellen van de niet-gekwalificeerde speler Stéphane Mukala, werd door de bond afgewezen. Beroep is nu niet meer mogelijk zodat Heist definitief de drie punten krijgt.

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Nieuwe trainer.

Bericht door Dabo »

Volgens HLN:
Wie volgend seizoen trainer wordt bij Heist, is eveneens nog niet bekend. De naam van Geert Emmerechts doet wel de ronde in de wandelgangen.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Nieuwe trainer.

Bericht door eSKaa »

De club bevestigt via sociale media de aanstelling van Jo Cristiaens als nieuwe T1.

Welkom Jo!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Nieuwe trainer.

Bericht door Dabo »

Jo Christiaens wordt de nieuwe trainer vanaf volgend seizoen. Jo (17 april 1988) is een jonge trainer die het voorbije seizoen actief was bij KFC Turnhout en daarmee de promotie naar 2de nationale heeft afgedwongen. We kennen hem nog als speler van onze wedstrijden tegen onder meer ASV Geel en Thes Sport.

Hij zal worden bijgestaan door Glenn Liekens die assistent blijft bij onze club.

De nieuwe physical coach wordt Lennert Thys die niet lang geleden nog als jeugdspeler bij onze club actief was, het afgelopen seizoen goed werk heeft geleverd bij de beloften en weldra afstudeert als kiné.

De nieuwe video-analist is ook al een oude bekende: Rudi Olijslagers, die bij K.SK Heist een aantal jaren geleden de U19 getraind heeft en jeugdcoördinator geweest is.

Trainer van de beloften blijft (ex-speler) Ben R’Haiem.

De functie van doelmannentrainer is voorlopig nog niet ingevuld.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Nieuwe trainer.

Bericht door Dabo »

Stéphane Demets (ex-SK Heist) is de nieuwe T1 van Rupel Boom: “Ik zet een stap vooruit”

Stéphane Demets is de nieuwe hoofdcoach van Rupel Boom. Dat werd bekendgemaakt op de persvoorstelling van eigenaar Nathan Crockett. Demets (45) was de voorbije drie jaar T1 van reeksgenoot Heist, maar besloot daar aan het einde van het seizoen te vertrekken. Zijn eerste opdracht als Steenbakker: een nieuwe spelerskern bouwen.

“Er ligt heel wat werk op de plank, maar dat schrikt me niet af”, zegt Demets, die met physical coach Kevin Nicaise en video analist Jonathan Lambillon twee assistenten mee brengt uit Heist en zijn staf vervolledigt met T2 Pascal Pilotte (Brains) en huidig keeperstrainer Christophe De Spriet. “Afgelopen zondag begonnen we er al aan met een doorlichting van de accommodatie en de voorzieningen. Als ik zie wat er nu al beschikbaar is op dat vlak, kan ik alleen maar enthousiast zijn. Iedereen is positief en denkt vooruit. Je voelt aan alles dat er nu al een nieuwe wind waait. Rupel Boom is weer een Belgische club en het goede gevoel van deze voorstelling moeten we meenemen naar het vervolg.”

“Wat men van mij mag verwachten hier? Ik verander niets aan mijn manier van werken. In welk systeem ik zal voetballen, weet ik nu nog niet, maar kracht en snelheid worden belangrijk. Over de sportieve ambities spreek ik me nu niet uit. Op 13 juni beginnen we aan de voorbereiding en werken we toe naar de eerste wedstrijd. Daar ligt dan de focus op. We beginnen met een blok van drie weken gevolgd door een rustperiode en in de laatste 4,5 week moeten we onszelf klaarstomen voor de start. We beginnen vroeg, maar die tijd hebben we nodig. De studenten kunnen wel gerust zijn. Studies gaan voor.”

Comfort zone

Rest de vraag: met welke spelers start Rupel Boom de voorbereiding? De kern zoals die donderdagavond werd voorgesteld telde amper 12 voetballers. “Op dit moment hebben we een hele jonge groep, maar die is natuurlijk nog niet finaal. Er zal nog heel wat veranderen, op quasi alle posities. Er is concurrentie nodig in een spelersgroep om iedereen scherp te houden. Ik wil niet dat er iemand in een comfort zone belandt. En hetzelfde geldt voor de technische staf. We tekenden allemaal voor een seizoen om ook onszelf te pushen om het hoogst haalbare te bereiken.”

Transfers

“Momenteel lopen er gesprekken met heel veel spelers en we hopen de komende dagen en weken heel wat dossiers te finaliseren. Maar het is niet uitgesloten dat er in de laatste fase van de mercato nog jongens bijkomen die door de situatie bij hun club nog op zoek gaan naar alternatieven. We praten ook met spelers die hier tot vorig seizoen nog onder contract lagen. Enerzijds voelen ze wel iets voor dit nieuwe verhaal, maar tegelijkertijd spuwen ze ook hun gal en zijn ze als de dood voor een herhaling van het scenario van vorig jaar. Of ik inspraak heb in de versterkingen? Honderd procent. Louis (De Vries), Geert (Van den Wijngaert), Sebastien (technisch directeur Golfa Sambay) en ik zullen allemaal hun zegje doen.

“Of dit voor mij de ideale stap is na Heist? Ik zie dit als een stap vooruit, absoluut. Op vele vlakken. Vorig seizoen ontbrak het de groep, hoewel die heel getalenteerd was, soms aan die 5 of 10 procent extra om ambities te wíllen waarmaken. Nu krijg ik allemaal spelers onder mijn hoede die heel ambitieus zijn om zich te bewijzen. Die honger moet mee het verschil maken.”

Twaalf man

De Boomse spelerskern telt momenteel 12 spelers: Van de groep van vorig seizoen verlengden momenteel alleen doelman Julliaan Laverge, Emil Abaz en Levi Lukebakio hun verbintenis. Martynas Medelinskas had sowieso nog een contract voor volgend seizoen. Ook youngsters Koen Van Den Broek, Bout Van Opstal, Diego Senorans en Luka De Herdt maken deel uit van de A-kern. Nieuwkomers tot dusver zijn: Yassin Aydouni (La Louvière Centre), Gouné Niangadou (vrij, ex-Antwerp en regelmatig titularis onder Lazlo Bölöni red.), Jacky Mmaee (Heist) en Oumar Traore (RAEC Mons).

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Nieuwe trainer.

Bericht door Dabo »

Na het vertrek van Stéphane Demets heeft KSK Heist met Jo Christiaens een nieuwe coach gevonden

De vacature stond al enkele weken open, maar is sinds enkele dagen ingevuld. Na het vertrek van Stéphane Demets als coach van KSK Heist viel de keuze op de 34-jarige Jo Christiaens. Vele en grote adelbrieven heeft Christiaens (nog) niet. Christiaens zit nog maar twee jaar in het trainersvak, maar hij bracht dit seizoen wel KFC Turnhout naar tweede nationale.

“Ik ben inderdaad op jonge leeftijd in het trainersvak gestapt, maar ik was er wel al een tijd mee bezig, hoor. Toen mijn contract als speler van Thes Sport niet verlengd werd, ben ik mij nog meer op het vak van trainer gaan toeleggen. Gelukkig kwam er dan die kans bij KFC Turnhout, in derde nationale. Dat was voor mij dé ideale start en ik zal de club dan ook voor eeuwig en altijd dankbaar zijn dat ze mij die kans geboden hebben. Ik ben ontzettend blij en fier dat we die promotie hebben kunnen afdwingen, en dat ik de club op die manier toch iets heb kunnen teruggeven.”

En dan nu KSK Heist. Een stap hogerop. Was je toe aan een nieuwe uitdaging? “Nog niet meteen, want met Turnhout waren we dus bezig aan een mooi verhaal. Maar door die promotie kwam er interesse, onder meer van KSK Heist. Daar heb ik uitvoerig over nagedacht en uiteindelijk de knoop doorgehakt. Waarom KSK Heist? Wel, deze club is een zekerheid in eerste nationale en is dus een stapje hogerop. Als sportman wil je altijd het hoogst mogelijke bereiken.”

Met Stéphane Demets heb je een voorganger met eersteklasse-ervaring. “Ja, maar vergelijken gaan we niet doen, hé. De spelersgroep zal er volgend seizoen behoorlijk anders gaan uitzien. Wat we met Heist beogen is een stekje in de linkerkolom. Dat is het voorbije seizoen net niet gelukt, maar dat gaan we wel nastreven. Dat lijkt me een gezonde doelstelling, maar uiteraard ben je steeds afhankelijk van wat andere clubs doen.”

Misschien is speler-trainer nog iets voor jou. “Die vraag heb ik nog al gehad (lacht). Maar nee, die combinatie lijkt me in eerste nationale weinig opportuun. We gaan beide zaken strikt gescheiden houden. Zicht op de specifieke kwaliteiten van de groep heb ik op dit moment nog niet. Dat is het werk dat mij de komende weken te wachten staat. De eerste training zal wellicht een week voor 2 juli plaatsvinden, wanneer we KRC Genk partij geven in een eerste oefenmatch. Eerst gaan we nog even genieten van een korte vakantie in Italië.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Nieuwe trainer.

Bericht door Dabo »

Jari Vanroy wordt onze nieuwe doelmannentrainer.

Jari woont in Mechelen en is daar onderwijzer aan het Sint-Romboutscollege. Hij was vroeger zelf doelman in de provinciale reeksen, maar is op vroege leeftijd gestopt wegens een blessure. Hij is dus nog een jonge trainer (22 april 1991) die vorig seizoen de doelmannen van SK Londerzeel onder zijn hoede had.

Welkom, Jari!
Plaats reactie