Voorbereiding 2022-2023

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

02/07 - 16h00 - KSK Heist - KRC Genk 1-8
20/07 - 20h00 - KSK Heist - L. Kempenzonen.
24/07 - 13u30 - KSK Heist - Beerschot
Dinsdag 26 juli 19h00 KFC Turnhout – KSK Heist
Zaterdag 30 juli 19u30 KSK Heist – Lyra Lierse
Woensdag 3 augustus 19h30 Diegem Sport – KSK Heist
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

In aanloop naar de wedstrijd tegen Genk wordt er getraind:

Dinsdag 28 juni

Donderdag 30 juni

Vrijdag 1 juli

Telkens op kunstgras vanaf 19u.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

Kersvers trainer van KSK Heist Jo Christiaens neemt het zaterdagnamiddag op tegen het KRC Genk van Wouter Vrancken: “Blij met de brede groep die ik ter beschikking heb, maar definitief is die niet”

De kop is er reeds af bij KSK Heist, de eerste trainingen van het nieuwe seizoen zijn alweer een feit. Dinsdag werd gestart met de voorbereiding, want zaterdag staat er al een eerste oefenwedstrijd op het programma, en wat voor één. Tegenstander is KRC Genk, waar Roel Tambeur werkzaam is in de medische staff en Wouter Vrancken de nieuwe coach werd. Met Jo Christaens en Wouter Vrancken staan dus twee trainers tegenover elkaar die hun debuut maken bij hun nieuwe club.

Drie keer reeds trainde KSK Heist de voorbije week, op dinsdag-, donderdag- en vrijdagavond. Zaterdag wordt er afgetrapt om 16u00, de eerste wedstrijd van wat een lang seizoen belooft te worden. Want door de toetreding van enkele beloftenploegen uit eerste klasse staan er Heist niet minder dan 38 competitiewedstrijden te wachten, een nieuwigheid waarop iedereen goed zal moeten voorbereid zijn.

“Daar heb ik geen problemen mee”, aldus kersvers trainer Jo Christiaens na de eerste training. “Wel met het feit dat die beloftenploegen deze competitie misschien zullen gaan aanwenden om spelers ritme te laten opdoen, en dus de ene week sterker voor de dag gaan komen dan andere weken. Dan is er sprake van competitievervalsing. Door die vele wedstrijden wordt de winterstop ingekort. Het wordt dus opletten voor overbelasting bij onze spelers.”

Blij met de groep die je ter beschikking hebt? “Zeker. Uiteraard moet iedereen elkaar nog leren kennen, ook ik. Al ken ik al wel veel spelers. Ik ken hun kwaliteiten, maar hoe die puzzel in elkaar gaat passen op het veld, dat zal natuurlijk nog moeten blijken. Onze kern is niet definitief. Met Jutten en Van Opstal hebben we twee spelers in revalidatie, Panneels is out met een ontsteking aan de patellapees, Redouan Benhamou en Kobe Lemmens, één van de nieuwkomers, hebben nog wat conditionele achterstand weg te werken, Carrasco is op huwelijksreis en dan hebben we op training ook nog een drietal testspelers rondlopen. Met al het volk dat we ter beschikking hebben zullen we zaterdag KRC Genk partij geven. KRC Genk komt met zijn A-kern afgezakt, wat het voor onze spelers ook leuk maakt om er iets van te maken.”

Het echte werk begint vanaf 12 juli. “Klopt. We geven onze spelers na de wedstrijd van zaterdag nog iets meer dan een weekje rust. Sommigen hebben nog examens voor de boeg, anderen willen nog even op vakantie. 12 juli, dat is één maand en één week voor de start van de competitie. Dat is kort dag, maar het seizoen zal lang en zwaar genoeg worden.”

Bij KSK Heist geen Englebert meer, geen Amenga, Erdem Sen, Mmaee, Meddour, Rosy of Quadflieg. Zij hebben het huis verlaten. De nieuwe spelers zijn Yannis Augustynen (Rupel Boom), Jef Colman (Zwarte Leeuw), Kobe Lemmens (Westerlo), Brent Peers (Berchem), Zenn Ulenaers (Bocholt), Jitse Vandermotten (Westerlo) en Glenn Diedhiou (Houtvenne). Veel jeugd, Vlaams en van onder de kerktoren.

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Johan Gazon »

KRC Genk was heel wat te sterk voor KSK Heist ! Vooral de tweede helft was er iets teveel aan ! Was het omdat heel de ploeg werd veranderd de tweede helft ? Want de eerste helft was in mijn ogen zeer goed tegen een KRC Genk.

Opvallend: de sterke prestaties van Kobe Vande Cauter (stak de grote Onuachu in zijn zak !) en David Wijns (oogt zeer afgetraind en fysiek in orde)!
Fré Van Aeerschot deed wat van hem verwacht werd en hield heel wat open kansen tegen.Orye (niettegenstaande zijn masker) stond weer sterk te spelen. Peers Brent liet heel wat mooie dingen zien.

Spijtig van de tweede helft, want de eerste helft was gelijk opgaand.
Natuurlijk had KSK Heist slechts driemaal getraind en kan men ook niet veel beter verwachten.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

Heist van trainer Jo Christiaens slikt een pak goals tegen Genk: “Hier ga ik mijn slaap zeker niet voor laten”

Heist kreeg zaterdagavond voor de eerste wedstrijd tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen eersteklasser RC Genk op bezoek. Het werd niet meteen een match om op voort te bouwen, want de thuisploeg kreeg een 1-8-pandoering om de oren.

“Toch til ik niet zwaar aan deze zware nederlaag”, zei trainer Jo Christiaens na afloop. “Ik ga er mijn slaap zeker niet voor laten. We hebben wel te weinig lef getoond, zowel bij balbezit als bij balverlies. De momenten waarop we durfden te voetballen, waren er wel, maar het duurde niet lang genoeg.”

Voor de spelers van Heist gaat de riem er nu even af.“De jongens krijgen voor een tiental dagen een individueel programma mee en op dinsdag 12 juli worden ze weer op de club verwacht. Op woensdag 20 juli spelen we dan thuis tegen Lierse.”

Een opvallende naam in de ruime kern van Heist is Thomas Jutten. De aanvaller blesseerde zich op het einde van vorig seizoen in Wezet aan de knie.“Ik ben intussen geopereerd aan de kruisband”, vertelde Jutten. “Wanneer ik weer op het veld zal staan, is een open vraag, daar kan ik echt geen antwoord op geven. Ik ben heel blij dat Heist me deze kans geeft. Ik hoop de club nadien zeker nog iets terug te geven, op sportief vlak is dat echt mijn ambitie.”

Coach Christiaens liet tegen Genk in elke helft zowat twee verschillende ploegen spelen. De 19-jarige Gian Verschoren mocht blijven staan na de eerste helft en maakte als één van de weinigen de volle negentig minuten vol.

“Ik ben heel blij dat ik deze kans krijg”, aldus de linksback. “Vorig seizoen trainde ik na de winterstop al mee met de A-kern en speelde ik met de beloften. Voor de laatste twee matchen, tegen Wezet en Knokke, zat ik in de selectie. Het was voor mij een waardering en een blijk van geloof in de eigen jeugd. Ik begon te voetballen bij Berlaar-Heikant. Via Lierse kwam ik bij Heist terecht. Ik speel hier nu negen jaar.”

Hoe voelt dat, debuteren en al meteen zo’n oplawaai krijgen? “Het is eigenlijk wat dubbel. Ik denk dat ik de taken die de trainer me gaf behoorlijk goed heb uitgevoerd, maar we kregen wel acht goals tegen en dat is veel.”

Verschoren rolde tijdens de match van de ene verrassing in de andere, want hij werd zowaar aanvoerder in het laatste halfuur.“Dat had ik absoluut niet verwacht, maar toen David Wijns gewisseld werd, kwam die naar mij en gaf me de band. Dat vond ik wel fantastisch en alweer een mooi moment om te koesteren.”

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

Nu voor echt: Heist hervat de trainingen

Na een onderbreking van een dikke week hervat Heist dinsdag opnieuw de training. Na de 1-8-oefen­nederlaag tegen Genk ging de riem er weer even af, maar vanavond is de sportieve vakantie definitief voorbij. Vanaf nu stoomt Heist zich helemaal klaar voor de competitiestart.

“Het zal kort dag worden”, zegt coach Jo Christiaens. “Op woensdag 17 augustus beginnen we er al aan op Winkel Sport. We hebben dus nog exact een maand en een week om klaar te zijn.”

Maar ook in de Beker van België wil Heist dit seizoen een deftig figuur slaan. En daarin komt blauw-wit al op zondag 14 augustus in actie.

Christiaens: “Een club als Heist is het aan zijn stand verplicht om toch enkele rondes te overleven en als het kan te mikken naar een wedstrijd tegen een eersteklasser.”

Op het oefenprogramma staan de komende weken enkele in het oog springende wedstrijden. Te beginnen met die van woensdag 20 juli om 20 uur thuis tegen Lierse Kempenzonen, op zondag 24 juli om 13.30 uur komt Beerschot dan naar Heist. Daarna volgen nog wedstrijden op Turnhout, de ex-club van Christiaens, thuis tegen Lyra-Lierse op zaterdag 30 juli om 19.30 uur en tot slot op 3 augustus in Diegem.

In de match tegen Genk waren drie testers van de partij. Het onderstreept dat de club nog op zoek is naar versterking.

Waar Heist in aanloop naar Genk nog op kunstgras trainde, wijkt het vanaf nu uit naar het B-complex van Itegem, waar voor de rest van het seizoen de trainingen plaatsvinden.

Jay Van Opstal en Thomas Jutten trainen de eerste periode niet met de groep, zij revalideren nog.

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

David Wijns is met Heist nu definitief begonnen aan de voorbereiding: “Een reeks met twintig ploegen, op dat vlak lijken we wel de Premier League”

De kop is eraf voor Heist. De troepen van coach Jo Christiaens hervatten gisteren op het B-complex in Itegem definitief de trainingen in aanloop naar het nieuwe seizoen. Aanvoerder en ouderdomsdeken David Wijns kijkt uit naar wat een heel lang seizoen gaat worden.
David, eerste nationale bestaat dit seizoen uit liefst twintig clubs. Maakte jij dat zelf ooit al ergens mee?

David Wijns: “Nee, nog nooit. Ik ben 35 en heb toch al wel wat meegemaakt in mijn loopbaan. Maar een reeks met twintig ploegen, dat is ook voor mij nieuw. Het doet me een beetje aan de Premier League denken, al gaan we ons daar niet mee vergelijken. (lacht) We kunnen ons daar wel wat tegen wapenen in de zin dat we een ruime kern ter beschikking hebben. Over zo’n lang seizoen ga je blessures en schorsingen nu eenmaal niet kunnen vermijden. En dan is het maar te hopen dat er niet veel wedstrijden worden uitgesteld of er komen een pak woensdagmatchen aan. En hoe sterk gaan Charleroi, Antwerp, AA Gent en OH Leuven zijn, die met hun U23 in competitie komen? Het wordt een bijzonder seizoen, alleen al om die reden. Daarnaast hoop ik ook dat we in de Beker van België verder geraken dan de uitschakeling van vorig jaar in de eerste ronde. Stel dat we een goede bekercampagne spelen, dan zitten we over de veertig wedstrijden. Dat is veel, ja.”

Voor de wedstrijd tegen Genk trainden jullie al één week samen. Wat waren je eerste indrukken?

“Het is allemaal nog nieuw, hè. Eigenlijk moet je zoiets zien als een eerste kennismaking. Het echte werk start nu. Het is pas als de competitie enkele weken aan de gang is, dat je voor het eerst conclusies kan trekken. Ik herinner me dat we ooit in de voorbereiding geen enkele match wonnen, maar vervolgens wel met vijf zeges aan de competitie begonnen. Het zal in elk geval een korte voorbereiding zijn. Over vijf weken spelen we voor de punten. Al vind ik dat op zich wel goed, we hebben een doel om naartoe te werken.”

Een nieuwe coach, betekent dat voor jou ook een nieuwe start?

“Zo zie ik het niet. Met Cis Bosschaerts, Karel Keleman en Stéphane Demets heb ik in Heist drie trainers gehad voor Jo Christiaens. Als je een tijd onder een coach werkt, dan weet je op den duur wat die gaat doen. Hoe de trainingen er in grote lijnen uitzien, wat je mag verwachten op tactisch vlak... Dat is bij de nieuwe coach uiteraard nog niet het geval. Daarin verschilt hij nog van de andere drie, maar ook hij zal snel zijn stempel drukken.”

Je bent nu 35. Maar toch kan je nog niet zonder voetbal?

“Ik voetbal nog heel graag, anders zou ik het anders aanpakken. Dan zou ik minder trainen en me niet zo willen bewijzen als nu nog het geval is. Voorlopig gaan we dus nog even door.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Heist-Lierse 0-6
De voorsprong in voorbereiding telt maar voor een klein stukje mee in deze pandoering.
Het verschil in prof en amateurvoetbal des te meer.
Een Challouk of een Bamona kunnen we, zelfs voor slechts een jaar niet meer binnenhalen…
Bij onze aanwinsten viel Ullenaers mij op.
Nu afwachten tot we tegen haalbare tegenstrevers spelen.
Tegen een tweede of derde nationaler moeten wij ook voor een klasseverschil kunnen zorgen.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door eSKaa »

En dan net dit seizoen gaan er 4 (dacht ik) ploegen op van amateur naar 1B..
Ik ben uitermate benieuwd. Er zullen gegadigden genoeg zijn, want 1B brengt toch meer op dan onze reeks.

Zondag een overwinning tegen Wilrijk, en dan voelen we ons al wat beter 🙂
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Merkwaardig:tester en uitblinker bij Lierse Walbrecq 26j 1.65m is een jeugdproduct van Standard en Genk. Hij speelde veelal bij Waalse tweede en derde nationalers ( Rebecq, Rochefort etc).Pogingen hogerop bij Seraing en RWDM mislukten en nu is hij einde contract bij Rochefort. In zijn ganse carrière scoorde hij 9 keer in 61 matchen.
Gisteren legde hij er drie in ons mandje en dwong een penalty af…
Van een test gesproken 😉
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door DAVILA »

KSK Heist - Beerschot 1-1
Tegengoal in de eindfase.
1-0 door Diedhiou die wat aan Bamona doet denken of is dat wishful thinking ?
Andere opvallende spelers andermaal Ullenaers, verder Verschoren, Jannes.
Zekerheden lijkende spelers als Augustijnen en Peers toonden zich.
Het is nog wachten op Orye en Jutten.
Jan Vandenbergh zat op de tribune en wist te vertellen dat Beerschot aantrad met spelers uit de A kern die in de voorbije matchen weinig aan spelen toe kwamen.
Nog opvallend’onze defensieve kopbalsterkte, kan die ook offensief uitgespeeld worden ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

Beerschot blijft tegen sterk KSK Heist steken op gelijkspel: 1-1

Gisteren wist Beerschot nog te winnen tegen Sparta. Vandaag kregen we een heel andere ploeg te zien. Letterlijk én figuurlijk - want er stonden elf nieuwe spelers op het veld. Ook was het Heist dat lang op weg leek naar de overwinning... maar daar besliste Okyere even anders over in de allerlaatste minuut.

In de eerste helft gebeurde er weinig: Okyere besloot op Van Aerschot, het schot van N’Tumba ging naast. In de tweede helft kwam Heist op voorsprong. Invaller Diedhiou bracht de Kempenaars op voorsprong vanop de counter. Overwinning binnen?

Nee – in de slotminuut kwam Okyere voor Van Aerschot en die zette de 1-1-eindscore op het bord.

BEERSCHOT: Lathouwers, Kaissi, Vanhimbeeck, Frans, Muyldermans, N’Tumba, Abdullahi, Van Steenwinkel, Okyere, Nzita, Meisl, Sqali.

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

Turnhout beëindigt 1 dag voor de wedstrijd tegen onze club de samenwerking met T1 Tibor Balog. 🤔
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door Dabo »

KSK Heist moet zege tegen de beloften van Beerschot in de slotminuut uit handen geven: “Het gaat in stijgende lijn, dat is al wat”

KSK Heist heeft zijn eerste ‘positieve’ resultaat uit de voorbereiding beet. Na de zware nederlagen tegen KRC Genk (1-8) en Lierse-Kempenzonen (0-6) kwam er zondag een 1-1-gelijkspel uit de bus tegen de beloften van Beerschot. Heist stond lange tijd op voorsprong na een doelpunt van Glenn Diedhiou, maar in de slotminuut kon Okyere nog gelijk maken.

Maar het gaat dus wel degelijk de goede kant uit voor KSK Heist, een vaststelling die de supporters goed aan het hart zal doen na de zware uppercuts van de eerste oefenwedstrijden. Akkoord, de beloften van Beerschot kan je onmogelijk gaan vergelijken met het eerste elftal van Lierse-Kempenzonen of KRC Genk, maar toch. Heist dook meermaals op in het strafschopgebied van de tegenstander en wist zo meerdere keren gevaar te creëren. Vooral na de 1-0 van Diedhiou waren er meerdere kansen om de scoren verder uit te diepen. Zo had Jannes zeker dat tweede doelpunt moeten maken, maar hij strandde op de doelman. Jammer natuurlijk, en zeker omdat Okyere in de slotminuut nog door de buitenspelval mocht glippen. Hij wist Vandermotten te omspelen en de bal tegen de netten te duwen (1-1).

“Het is natuurlijk altijd leuker wanneer je eens kan winnen, maar goed, het resultaat is bij deze nog niet meteen belangrijk”, aldus Yannis Augustijnen, die tegen Beerschot ietsje langer dan een uur op het veld stond. En dat is al heel wat voor Augustijnen, nadat hij de voorbije maanden in de lappenmand heeft gelegen. “Ja, dat was me wel een serieuze scheur van 12 centimeter”, aldus de van Rupel Boom overgekomen middenvelder. “Op fysiek vlak heb ik dan ook een zekere achterstand weg te werken. Ik verwacht zelf dat ik tegen de start van de competitie topfit zal zijn. Ik voel me alleszins goed op dit moment, maar het zal vooral zaak zijn het ritme weer onder de knie te krijgen.”

Met KRC Genk, Lierse-Kampenzonen en de Beerschotbeloften heeft KSK Heist nu tegen drie aantrekkelijke tegenstanders gevoetbald. “Ja, een beetje a-typisch, hé. Normaal wordt er altijd tegen kleinere clubs uit de buurt gestart, maar nu heeft de club er voor gekozen om enkele gerenommeerde ploegen naar Heist te halen. Dat lijkt me vooral goed om de clubkas een beetje te spijzen, maar op sportief vlak kan je natuurlijk niet verwachten dat we meteen gelijke tred gaan houden. We zijn ook geen profs, en we zitten nog in de opbouwende fase. Zeker ik (lacht).”

Dinsdag 26 juli (19 uur) oefent KSK Heist op het veld van KFC Turnhout, de ex-ploeg van coach Christiaens. Zaterdag krijgt Heist de buren van Lyra-Lierse over de vloer. Aftrap van die partij om 19.30 uur.

KSK Heist - Beerschot (beloften) 1-1
KSK Heist: Van Aerschot (46' Vandermotten), Wijns (46' Sabhaoui), Nys (64' Verschoren), Absisan (64' Hannach), Carrasco (46' Diedhiou), Peers (64' Van Diest), Troonbeeckx (64' Jannes), Lemti (46' Benhamou), Augustijnen (64' Lemmens), Ulenaers, Vande Cauter (64' Van Keilegom).
Doelpunten: 58' Diedhiou (1-0), 89' Okyere (1-1)

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Voorbereiding 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Turnhout - Heist 2-3
Goals Colman, Wijns, Ullenaers
Plaats reactie