Crocky Cup 2022-2023

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

K.SK. neemt deel vanaf de 3de ronde, die (behoudens wijziging) gespeeld wordt op zondag 14/8 om 16u, en ontvangt dan thuis één van volgende tegenstanders:
.
– R.R.C. Stockay-Warfusee (ACFF D2),
– K. Achel VV (kampioen 1ste Prov Limburg),
– K.R.C. Peer A (2de Prov A Limburg),
– SK Rapid Leest A (1ste Prov. Antwerpen, maar na fusie met Leest United mogelijk onder de naam VC Leest in 4de Prov).
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Als K.SK. die eerste wedstrijd met een positief resultaat kan afsluiten, wacht in de 4de ronde waarschijnlijk een verplaatsing naar Erpe-Mere United of Lille United (allebei via eindronde gepromoveerd naar 2de Afdeling VV). Als we ook die ronde overleven, maken we in de 5de ronde meer dan waarschijnlijk de verplaatsing naar Cappellen (2de Afdeling VV).
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

SV Nielse – K.R.C. Peer 1-2

Volgende match:

K.R.C. Peer - K. ACHEL V.V. A
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

K.R.C. Peer - K. ACHEL V.V. A 0-1

De winnaar van de wedstrijd Achel VV - Stockay Warfusee neemt het tegen ons op.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Achel VV - Stockay Warfusee 5-2

We spelen het volgende weekend tegen Achel VV.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Achel klopt tweede nationaler Stockay met 5-2 !
Achel behaalde afgelopen jaar de titel in eerste provinciale Limburg.
We zijn gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 07 aug 2022, 19:52 Achel klopt tweede nationaler Stockay met 5-2 !
Achel behaalde afgelopen jaar de titel in eerste provinciale Limburg.
We zijn gewaarschuwd.
Waarom spelen zij dan ook dit seizoen in 1e provinciaal?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Dabo schreef: 07 aug 2022, 23:02
DAVILA schreef: 07 aug 2022, 19:52 Achel klopt tweede nationaler Stockay met 5-2 !
Achel behaalde afgelopen jaar de titel in eerste provinciale Limburg.
We zijn gewaarschuwd.
Waarom spelen zij dan ook dit seizoen in 1e provinciaal?
Oké zelf gevonden:

De verplichting om een licentie aan te vragen voor derde afdeling heeft de promotiestrijd in eerste provinciale een onverwachte wending gegeven. Alleen Eksel, Schoonbeek-Beverst, Torpedo, Zepperen-Brustem en Zonhoven vragen een licentie aan. Dat betekent dat de eerste twee in het klassement, Bree-Beek en Achel, niet promoveren. De kampioen en de drie teams in de eindronde zullen uit het voornoemd vijftal komen. Eén van hen blijft met lege handen achter.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Afbeelding
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door eSKaa »

Wat gaat dat eigenlijk kosten? Staat nergens vermeld? 10€?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Uitslag 3-0 Al was 5-3 een beter weergave van het spel geweest.
Achel toonde zich een waardige tegenstrever.
Uitblinkers bij ons Colman en keeper Vandermotten die in de tweede helft een penalty stopte en mogelijk een bibberscenario vermeed.
Colman miste eerst nog twee keer maar op het halfuur was het raak net als net voor rusten: 2-0
De bezoekers pakten ons in de tweede helft bij de keel met een penalty voor gevolg maar zoals gezegd gestopt door onze keeper die zich verder in de kijker speelde.
Jef ging op zoek naar zijn hattrick, eerst een misser, daarna op de paal.
Met een hakje zorgde hij voor de 3-0,
Later meer over de match.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

KSK Heist bereikt de vierde ronde van de Croky Cup na 3-0-winst tegen Achel VV. Met dank aan Jef Colman, die drie keer scoorde: “De bal wilde er eerst niet in, maar gelukkig bleef ik de steun voelen van ploeg en coach”

KSK Heist zit in de vierde ronde van de Croky Cup. In zijn bekerwedstrijd van de derde ronde tegen de Limburgse eersteprovincialer Achel VV trok Heist aan het langste eind, dankzij drie doelpunten van aanwinst Jef Colman. Heist had het lange tijd niet onder de markt tegen de Limburgers, maar haalde uiteindelijk wel verdiend de volgende ronde.

In die volgende ronde wacht Heist komend weekend een leuke affiche op het veld van Lille, dat op het veld van Erpe-Mere met enige moeite, want na strafschoppen (5-6), de kwalificatie bereikte. Bij Heist was uiteraard Jef Colman, vorig seizoen nog goed voor 26 doelpunten in het shirt van Zwarte Leeuw, de gevierde man. Colman scoorde drie keer, maar had dat net zo goed ook zeven keer kunnen doen.

“Ja, klopt. Aanvankelijk wilde de bal er maar niet in. Ik miste twee opgelegde kansen, terwijl de bezoekers toch ook niet onbesproken bleven, onder meer met die bal tegen de paal van Moerenhout. Achel voetbalde goed mee en ging ook vrank en vrij zijn kans. Ja, dit zijn vaak de moeilijkste wedstrijden, hé. Gelukkig bleef ik de steun voelen van mijn ploegmakkers en coach, die mij verzekerden dat de volgende bal er wel zou in gaan. En zo gebeurde ook. Bij dat eerste doelpunt was er een misverstand in de defensie bij Achel waardoor ik oog in oog kwam met de doelman en de bal er kon inlopen. Als ik zo kan scoren, doe ik dat altijd op die manier, in plaats van de bal er in te rammen en dan misschien het leer verkeerd te raken. Dat mocht me dit keer niet overkomen, nadat ik al twee kansen had verkwanseld (lacht)”.

Drie doelpunten, en dat drie dagen voor de competitiestart, uit bij Sint-Eloois-Winkel. “Dat is natuurlijk goed voor het vertrouwen, hé. Wat ook goed is, is dat we veel kansen wisten af te dwingen. Ik had er net zo goed ook zeven kunnen maken. Wellicht zullen we tegen een sterker elftal zoals Winkel Sport minder kansen bij mekaar voetballen en zal het zaak zijn die enkele kans binnen te trappen. Zelf ken ik de reeks niet, aangezien ik steeds op een lager niveau heb gevoetbald. Er staat dus veel nieuws op mij af te komen, en we zullen moeten afwachten of ik dit niveau aankan. Maar ik voel me wel goed en voel ook het vertrouwen van de coach, die ik overigens een zéér goede coach vind (lacht).”

Bij een 2-0-voorsprong stopte doelman Vandermotten in de 53ste minuut een penalty van Moerenhout. Een belangrijk moment, want zo bleef de dubbele marge overeind. Zo kregen de bezoekers niet wat ze verdienden, een doelpunt. Diezelfde Moerenhout zag in de beginfase een bal via Vandermotten tegen de paal in corner verdwijnen. Diedhiou en Colman (2x) lieten aanvankelijk de 1-0 liggen. Het duurde tot even voor het halfuur, toen Colman een mistasten in de bezoekende defensie optimaal kon uitbuiten (1-0). Net voor de rust lukte Colman zijn tweede van de avond, om dan in de 88ste minuut met een hakje zijn hattrick vol te maken.

KSK Heist - Achel VV 3-0

KSK Heist: Vandermotten, Wijns (59' Lemti), Nys (59' Lemmens), Sabhaoui (46' Absisan), Carrasco, Colman, Diedhiou (72' Orye), Peers, Troonbeeckx (59' Ulenaers), Vande Cauter, Augustynen.

Achel VV: Wouters, Janssens (37' Vanhelden), Gevers, Jasper Vandebroek, Pinxten (85' Daniëls), Niels Vandebroek (85' Soers), Moerenhout, Peeters (85' Van Otterdijk), Dors, Paulino Rosario (67' Maes), Vos.
Doelpunten: 27', 45' en 88' Colman (1-0, 2-0 en 3-0).
Geel: Pinxten, Moerenhout, Vos.

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Achel VV verliest van Heist - Hamont-AchelAchel V.V. is uitgeschakeld in de Beker van België. Tegen en in KSK Heist werd vanavond verloren met 3-0. UPDATE Een Achels verslag: Voor Achel VV eindigde vanavond het knappe bekeravontuur op de stugge grasmat van eerstenationaler KSK Heist. Maar ondanks het verschil van drie reeksen en de tropische temperatuur was groen-wit niet gekomen om zich in te graven en ging het van meet af aan vrank en vrij zijn kans. Al na één minuut dribbelde Ivo Moerenhout zich vrij maar zag zijn schot door doelman Vandermotten in hoekschop geduwd. Ook Andy Peeters (schot zijnet) en een dubbele kopbal van Lars Gevers en Jasper Vandebroek zorgden voor bezoekend doelgevaar. Aan de overkant deed vooral doelman Ian Wouters zich opmerken. Tot driemaal toe trok hij, oog in oog met een Heistse aanvaller, aan het langste eind en neutraliseerde hij drie loepzuivere doelkansen van de thuisploeg. Jammer genoeg zorgde even later een misverstand in de Achelse verdediging alsnog voor het openingsdoelpunt (26’ 1-0). Op slag van rust incasseerde groen-wit nog een 2de doelpunt toen Colman randje buitenspel niet werd teruggefloten (44’ 2-0).
Na de pauze was het aanvankelijk groen-wit dat het beste uit de kleedkamer kwam. Een dribbelende Giovanni Dors werd neergetrokken in het strafschopgebied en dus terecht penalty (52’). Ivo Moerenhout zette zich achter de bal maar zag zijn harde trap door doelman Vandermotten uit de hoek gehaald. Even later glipte ook Ivan Rosario door de verdediging maar ook zijn schot raakte niet voorbij de Heistse doelman (61’). Beide ploegen zaten stilaan door hun beste krachten heen, al waren de beste kansen nog voor de thuisploeg. Enkele minuten voor affluiten zorgde Jef Colman met een knap hakje voor de eindstand (87’ 3-0)

Bron: Internetgazet

Terechte lof voor Jef maar nergens wordt het aandeel van onze keeper in de verf gezet.
Eigenlijk is hij man van de match: terwijl Jef nog enkele kansen miste pakte Jitse ALLES ! Sorry Jef ;)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Langzaam worden de contouren van de typeploeg van onze coach duidelijk.
Ondanks de glansprestatie van Jitse blijft Fré eerste keus onder de lat.
Rekening houdend met de trainingsachterstand van Orye, Sam Van Aerschot en Jutten zie ik de ploeg als volgt:
driemansverdediging bestaande uit drie van deze vier: Weyns,VDC, Peers, Tullenaers (zeer goede indruk in de voorbereiding, knap dat hij de routiniers al het vuur aande schenen legt. Vleugelbacks Mathieu en Maxim. In het middenveld keuze uit het trio Redouan, Jawad, Amir en de sterk voor de dag komende Sabahoui en een stilaan op toerental komende Yannis. Vooraan Jef als diepe spits met op de flanken Carrasco en Diedhiou.
Op de bank verdringen de jonge talenten zich, ik noem ze niet op om er zeker geen te vergeten.
Of zie ik het verkeerd ?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Lille-KSK zou doorgaan zaterdag 20/8 16h, kan iemand bevestigen ?
Plaats reactie