Crocky Cup 2022-2023

DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Andere bron 21/8 16h
ksk4ever
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2016, 08:54

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door ksk4ever »

Davila,

Je bent wel erg voorzichtig over de opstelling, niet ? Ben ik niet van je gewoon 😉.

Je hoeft immers geen Einstein te zijn om akkoord te gaan met je contouren van de ploeg.

Jutten buiten beschouwing gelaten ( nog een tijdje revalidend), noem je echter wel 16 spelers voor 10 plaatsen.

En dan hebben we het nog niet over een paar voorzichtig aan de deur kloppende jonge gasten...

Er gaan dus jongens moeten ontgoocheld worden, en eerlijk ... ik zou die knopen niet graag doorhakken.

Lang seizoen, 10 matchen meer, ... ik weet het allemaal wel ... we gaan iedereen nodig hebben ...maar, elke speler zal "scherp" moeten zijn. En ook mentaal sterk zijn om terug te vechten als hij eens niet eens bij "de elf" is.

En aan Jo Christiaens de boeiende, maar niet evidente uitdaging om van deze talentvolle mengeling een ( jouw woorden gebruikend) uitmuntende mayonaise te maken.

Te beginnen nu woensdag, als het ècht voor de knikkers gaat !!
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Thx voor je reactie.
Als ik 16 namen noem voor 10 plaatsen wil dit gewoon zeggen dat je geen seizoen speelt met 11 dezelfde spelers.Wie bv 12 matchen speelt en 7 keer invalt valt voor mij onder de noemer titularis.
Nogmaals bedankt voor je reactie, hopelijk volgt meer interactie van de supporters en niet enkel slogans op de sociale media.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 15 aug 2022, 20:43 Andere bron 21/8 16h
Zaterdag 18hh00
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

De bekerwedstrijd tegen Lille United gaat NIET door op hun A-complex in Lille.
Er wordt gespeeld op hun terrein in Gierle.

Sportcentrum FC Gierle
Poeyelheide 9
2275 Gierle

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Aanvaller Hans Wynants (KVC Lille United): “Bekerduel tegen Heist is opnieuw een ideale test”

In de vierde ronde van de beker van België is Lille United zaterdagavond om 18 uur gastheer voor SK Heist. Met de komst van de formatie uit eerste nationale, staat er een regionaal duel op de kalender. Sinds enkele weken maakt Hans Wynants deel uit van het aanvallend compartiment van United. Vorig jaar was de nieuwkomer met De Kempen nog een tegenstander van Lille.

Voor Lille loopt het bekeravontuur over rozen. In de tweede ronde werd voor eigen volk Arlon uitgeschakeld. Vorige week stond, met een verplaatsing naar Erpe-Mere, een eerste grote test op het programma. Lille won de confrontatie tussen de twee ploegen die vorig seizoen via de eindronde naar tweede afdeling promoveerden met de strafschoppen.

“Bij het nemen van strafschoppen heb je het nodige geluk nodig”, geeft Wynants toe. “Na onze vroege voorsprong zijn we vergeten om de bonus verder uit te bouwen. Daar heeft Erpe-Mere van geprofiteerd om de 1-1 te scoren. Een stand die na negentig minuten op het bord stond, zodat het op strafschoppen uitdraaide. Woensdagavond hebben we met een ruime kern nog vriendschappelijk gespeeld tegen Nijlen. Een duel dat we met 2-5 verloren en waarin we niet op de afspraak waren. Zo’n wedstrijd kom je tijdens de voorbereiding wel eens tegen en geeft aan dat het niet vanzelf zal gaan.”

Terugkeer

Hans Wynants begon als kind zijn loopbaan bij Lille. Toen hij twaalf was koos hij voor andere sportieve oorden. Om nu terug te keren. “Alles is een beetje anders”, verwijst de Lillenaar naar onder meer de tijdelijke thuishaven in Gierle. “Ik ben negentien jaar en daarmee één van de jonge gasten die in de kern zitten. We hebben een ideale mix van jeugd en ervaring. Op dit moment word ik uitgespeeld als spits, om met mijn snelheid voor diepgang te zorgen. Voor mij wordt tweede nationale een hele uitdaging.”

Met de komst van Heist staat Lille tegenover een ploeg die zijn eerste competitiewedstrijd reeds achter de rug heeft. “Met het oog op de start van de competitie is het ideaal om opnieuw een opdracht met inzet tegen een sterke tegenstander te kunnen spelen. In één wedstrijd is alles mogelijk.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Lille-Heist 2-3
In een mooie omgeving, op een perfecte grasmat, op een groot terrein begonnen we dramatisch: 2-0 na tien minuten !
We wrongen ons in de match tegen een stugge thuisploeg die ook wel kwaliteiten vertoonde.Enkele kansen waarvan een kopbal van Orye die mooi gepareerd wordt door de keeper tot Colman nog eens op de deur klopt van de trainer 2-1 voor rusten.
Tweede helft nemen we het heft in handen maar de bal wil er niet in met oa een pegel van Mathieu op de lat. Lille breekt enkele keren uit met een comedy capers scrimage in onze zestien.De tijd begint te dringen, via een mooie combinatie Orye, Lemti kopt Augustynen keihard binnen 2-2.
Vijf minuten voor tijd denkt Jef ‘ ik ga nog eens op die deur kloppen, je weet nooit of die trainer niet wat doof is ‘ en ja 5 ‘ voor tijd scoort hij de 2-3 en boeken dicht.
De competitie afwachten maar met Colman hebben we denkelijk een goudhaantje in huis gehaald.
Samenvatting van de match morgen op RTV.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door hesteneer »

Deels eens met davila, alleen heb ik mijn twijfels over "stugge tegenstander". Tegen deze ploeg moet je heist zijnde op zen minst met 0-5 winnen.
Zelfde probleem als woensdag: 0.0 lijn in het spel eerste helft. Iedereen liep maar wat door mekaar zonder te weten wie waar stond, met als gevolg heel vaak slechts 2 achteraan...een gat van 30 meter en dan de voorlijn. Bij balverlies continue gevaar op tegenaanval. Geen passing, enorm slecht positiespel en 2 centrale middenvelders (yanis en absi) die dachten dat ze tegen fc de kampioenen aan het spelen waren.
Lichtpunt: colman. Ik heb het wel voor die kerel....spits die de goal weet staan, snel en werker. Zo zie ik ze graag!
Op naar een betere match tegen dessel!
Suggestie: contacteer de greenkeeper van lille, geef die een dubbel pre van die van ons want....WAT EEN BILJART!!
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Startopstelling:

Vandermotten, Wijns, Nys, Absisan, Carrasco, Colman, Orye, Peers, Ullenaers, Augustynen, Sam Van Aerschot

Vandermotten moest na 10 minuten al het veld verlaten nadat hij bij de tweede goal gekwetst geraakte. Wij stonden te ver van die fase om te beoordelen of hier al dan niet een overtreding begaan werd, Voordien had Jitse al twee keer de thuisploeg het scoren belet (om maar te zeggen hoe slecht onze start was). En ‘omdat elk nadeel zijn voordeel heb’: Het gaf ons de kans onze weerbaarheid te tonen.

Vielen in: Fre Van Aerschot, Troonbeeckx, Lemti, Kobe VDC

Oude bekende bij Lille:Gianni Marien, ondertussen 30

Dat we tegen een mature ploeg speelden:gemiddelde leeftijd startopstellingen: Lille 28 jr Heist 25 jr.

Zoals jullie zien spelen we zelf voor gazet, de geschreven pers heeft hoe langer hoe minder belangstelling voor ons. Ze herkauwen liever de matchen in eerste klasse die we al gezien hebben op TV, rot geanalyseerd gezien hebben en gestatiekiseerd gezien hebben 😉
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Johan Gazon »

Een leuke verplaatsing naar een retro-voetbalterrein (maar wel een perfecte grasmat) in de "stille kempen" !
Minder leuk was de eerste helft die in handen werd genomen door de Lillenaars !
Gelukkig werd dat rechtgezet met een betere tweede helft en een dol laatste kwartier.

Uitblinkers (volgens mijn bescheiden mening): Colman Jef, Wijns, Nys, Orye....verdediging stond wat op slappe benen vond ik. Wij hebben toch Kobe nodig daar. Goede invalbeurt van Troonbeeckx (spijtig van die knal op de lat).

Inderdaad Hesteneer...het middenveld liep wat verloren en maakte weinig klaar.
Nu woensdag komt de grote test...ben ook wat benieuwd naar de ploegopstelling van onze trainer.
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Eén van mijn voetbalmaten merkte gisteren bij de eerste goal van Jef op 'die ging ook maar nipt binnen', doelende op de tergend traag over de doellijn rollende bal net naast de paal.
Dat is geen toeval: wat zei Jef na zijn eerste goal tegen Achel ?
' 'Bij dat eerste doelpunt was er een misverstand in de defensie bij Achel waardoor ik oog in oog kwam met de doelman en de bal er kon inlopen. Als ik zo kan scoren, doe ik dat altijd op die manier, in plaats van de bal er in te rammen en dan misschien het leer verkeerd te raken. Dat mocht me dit keer niet overkomen, nadat ik al twee kansen had verkwanseld (lacht)”.
Een spits die werkt, scoort en... nadenkt ! :D
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Volgende match tegen Cappellen dat Linden klopte met 2-3
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Dabo »

Oosterzonenboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2018, 11:55

Re: Crocky Cup 2022-2023

Bericht door Oosterzonenboy »

DAVILA schreef: 15 aug 2022, 17:46 Langzaam worden de contouren van de typeploeg van onze coach duidelijk.
Ondanks de glansprestatie van Jitse blijft Fré eerste keus onder de lat.
Rekening houdend met de trainingsachterstand van Orye, Sam Van Aerschot en Jutten zie ik de ploeg als volgt:
driemansverdediging bestaande uit drie van deze vier: Weyns,VDC, Peers, Tullenaers (zeer goede indruk in de voorbereiding, knap dat hij de routiniers al het vuur aande schenen legt. Vleugelbacks Mathieu en Maxim. In het middenveld keuze uit het trio Redouan, Jawad, Amir en de sterk voor de dag komende Sabahoui en een stilaan op toerental komende Yannis. Vooraan Jef als diepe spits met op de flanken Carrasco en Diedhiou.
Op de bank verdringen de jonge talenten zich, ik noem ze niet op om er zeker geen te vergeten.
Of zie ik het verkeerd ?
Tijdje geleden dat ik het forum hier nog eens bezocht heb. Door de vele ex spelers (van aerschot, augustynen, benhamou en de nieuwe coach) van mijn, ondertussen al, verloren clubje, toch nog eens een kijkje komen nemen hier. Met Sam v Aerschot toch een zeer mooie transfer gedaan. Als die zijn niveau kan halen van bij oosterzonen destijds gaan jullie veel plezier aan hem beleven! Even een andere vraag, wat met Benhamou? Geblesseerd?
Ik kom woensdag alvast een kijkje nemen tegen Dessel! Veel succes komend seizoen, voor jullie mooie club!
Plaats reactie