K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door Dabo »

woensdag • 17/08 • 20:00 • Ter Schueren

KVC Winkel Sport - KSK Heist

Vlaschaardlaan 89
8880 Sint-Eloois-Winkel
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 17/08/2022 - 20:00 - K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

22-jarige nieuwe spits Jef Colman debuteert in eerste nationale: “Ik kan het niveau van de reeks nog niet inschatten”


Jef Colman nam afgelopen zondag in de 3-0-bekerzege van Heist tegen de Limburgse eersteprovincialer Achel alle doelpunten van de thuisploeg voor zijn rekening. Voor de nieuwe spits van Heist, die vorig seizoen nog in derde afdeling bij Zwarte Leeuw actief was, was het alvast een mooi begin.

“Mijn overstap naar Heist is tot op heden bijzonder goed meegevallen”, zegt de 22-jarige Colman. “Het kon eigenlijk niet beter. Trainer Jo Christiaens overtuigt door zijn aanpak en zijn voetbalfilosofie sluit aan bij de mijne. Ook de spelers en de andere leden van de technische staf geven me het vertrouwen dat je als voetballer nodig hebt.”

Twee jaar geleden speelde Colman nog in de provinciale reeksen. “Ik speelde maar één seizoen bij Zwarte Leeuw, dat me wegplukte bij ’s Gravenwezel-Schilde in tweede provinciale. Het is de laatste jaren altijd aanpassen geweest voor mij.” (lacht)

Afgelopen weekend tegen Achel scoorde Colman liefst drie keer. “Ik geniet van elke goal die ik maak. Vorig seizoen scoorde ik 26 keer in de competitie. Weet je, in de eerste plaats wil ik voluit genieten op het veld. Als je dan de steun van de groep en de coach voelt, durf je ook meer. Ik scoorde zondag dan wel drie keer, maar miste ook enkele kansen, hè.”

De eerste opdracht voor Colman en Heist in de competitie wacht vanavond op het terrein van het West-Vlaamse Sint-Eloois-Winkel. “Ik kan het niveau van de reeks nog niet inschatten. Met alle respect voor eersteprovincialer Achel, maar dit zal anders zijn. Het is een midweekmatch, op een kunstgrasveld en Winkel draait toch al enkele jaren mee in deze reeks. Dat zijn de feiten vooraf. We kenden een korte voorbereiding, want we zijn nu midden augustus en spelen al voor de knikkers, al leef ik wel met vertrouwen naar deze match toe.”(gf)

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 17/08/2022 - 20:00 - K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

2-1
Mathieu maakt gelijk 20’ voor het einde maar direct 2-1
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door hesteneer »

Gisteren was ik een van de weinige supporters die de verre reis gemaakt hebben, vandaar hier even mijn verslag.

Onze (met onze 2 sjotters naast mij) avond begon om 18u toen we de auto startten richting het verre Sint Elooi. Na eventjes in de file gestaan te hebben in Brussel en Aalst bleek de timing perfect te zijn. 19.59u zaten we op de tribune, dus dacht ik: een voorbode van een mooie avond! Helaas...

De wedstrijd werd strak in handen genomen door onze jongens met na 2 minuten een 1 op 1 kan voor Mathieu. Helaas geraakte hij niet voorbij de, wel heel brede, keeper. Misschien had hij beter gekozen om op snelheid voorbij te gaan ipv te trappen. Dit had zowieso een betere optie geweest. 2 minuten later een schot van Lemti, mooi gered door diezelfde keeper. Dit waren dan ook de enige 2 wapenfeiten van ons team in de eerste helft. Winkel kwam na 15' beter in de wedstrijd, wat geen kansen met zich meebracht, op uitzondering van de 1-0. Tweede helft min of meer zelfde spelbeeld. Veel goede wil van ons team met een verdiende 1-1 door Mathieu. Deze keer geraakte hij wel voorbij die, nog steeds brede, keeper. Helaas was ik de stand nog aan het doorsturen naar iedereen en heb ik de 2-1 gemist...kan dus ook niet zeggen hoe deze tot stand is gekomen :)
Na deze treffer zijn er geen noemenswaardige kansen meer geweest noch voor ons noch voor Winkel. Mijn conclusie: veel goede wil, maar nog veel werk aan de Winkel ;)

Tactische feiten vanuit mijn standpunt:
*3-5-2: moeilijke opstelling om in te voetballen. Vergt veel loopvermogen van de 5 middenvelders en veel tactisch inzicht van de 3 verdedigers. In mijn ogen kunnen wij dit met deze ploeg, maar ik zou Maxim nooit op de linkse positie zetten. Voetballend is hij daar niet goed genoeg voor. Verdedigend een muur, bijna de perfecte verdediger, maar voor mij helaas geen linksbuiten. Persoonlijk zou ik hem links in de rij van 3 zetten en Carrasco op links.
*de driehoek centraal stond met de punt naar achter: Waarschijnlijk gedaan om de 2 spitsen steun te geven, maar voor mij ingevuld met de foute spelers. Absi / Yous / Lemti zijn 3 geweldige middenvelders, maar geen van de 3 is aanvallen creatief genoeg om een aanval op te zetten. Dit werd gisteren zeer duidelijk in het spelbeeld. Voor mij (maar helaas ben ik hier de enige die dit weet) zat de beste 10 gisteren op de bank nl Gian. Hij is een creatieve een fantastische speler (die uiteraard nog veel moet leren op dit niveau) maar zou zonder twijfel een creatief betere oplossing geweest zijn dan Lemti & Yous. Zet een creatieve 10 voor Absi/Yous en je hebt een TOP middenveld
*gisteren werd er veel te stereotiep gevoetbald. Er werd NOOIT afgehaakt, nooit een bal in de voet gevraagd door de aanvallers. Er werd steeds diepgang gezocht. Steeds met 4 , 5 of 6 man maar ook hier...je mag nu met 10 man naar voor spurten, zonder lijn of zonder duidelijk spelbeeld haalt dit niets uit.

Voor mij hebben wij een topteam dit jaar. Een team met een fantaschtisch potentieel met hoogstwaarschijnlijk een geweldige trainer...tijd is er nog genoeg om de positie invulling op punt te zetten..;dus no panic! :)

Voila :)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

JO CHRISTIAENS DEBUTEERT BIJ HEIST MET NEDERLAAG

Winkel Sport - KSK HEIST 2 - 1

Voor zijn eerste competitieopdracht zette coach Jo Christiaens drie debutanten in de ploeg. Nieuwkomers Diedhiou, Peers en Ulenaers begonnen aan de match.Heist nam een prima start en de eerste kans in de match was dan ook voor de bezoekers. Troonbeeckx verscheen alleen voor doel maar miste. Kort daarop had de thuisdoelman een goeie redding nodig op een poging van Lemti. Winkel herstelde nadien het evenwicht en klom voor de rust zelfs op voorsprong. Even voor het halfuur opende Van De Velde op de tegenaanval de score. Na de pauze zochten de bezoekers de gelijkmaker en op aangeven van invaller Colman zette Troonbeeckx de 1 - 1 op het bord. Lang kon Heist niet genieten van de gelijke stand. Eén minuut na de 1-1 klom Winkel al opnieuw op voorsprong. Nu was het Debouver die de netten deed trillen. Ondanks verwoede pogingen om nog langszij te komen, kwam Heist die opdoffer niet meer te boven. (gf)

Heist: Van Aerschot, Wijns (80' Sam Van Aerschot), Vande Cauter, Ulenaers (80' Carasco), Nys, Absisan, Lemti (80' Orye), Sabahoui (46' Augustynen), Peers, Diedhiou (46' Colman), Troonbeeckx

Doelpunten: 28' Van De Velde 1-0, 67' Troonbeeckx 1-1, 68' Debouver 2-1

Gele kaarten; Absisan, Peers

Bron: HNB
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door hesteneer »

eigenlijk is dat een kopie van mijn verslag op uitzondering van mijn tactische bespreking :) ik ga solliciteren bij de gazet!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

Hesteneer bedankt voor uw tactische analyse.
Als gewone supporter stel ik mij volgende vragen:
Waarom Wijns, VDC, Peers en Ulenaers in een driemans verdediging, bij mij is daar maar plaats voor drie ;) Dit ten koste van een meer offensieve kracht. Wat Nys betreft: 100% akkoord, ijzersterk als hij de bal verovert op zijn backpositie en kan oprukken langs de lijn.
Maar grootste vraag: waarom zit Colman op de bank ? Je zoekt een spits, vind die, hij voldoet tot dusver aan alle verwachtingen en als het om de knikkers gaat mag hij op de bank gaan zitten. Van vertrouwen gesproken...
Wat mijn opmerking over de 3 (4) mansverdediging en het bankzitters statuut van Colman betreft: hopelijk geen symptomen van angsthazerij hoop ik...

Op zich is een nipte nederlaag op verplaatsing bij een team dat voor ons eindigde vorig seizoen geen ramp maar de opmerkingen hier gemaakt blijven imo pertinent.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door hesteneer »

wijns stond niet bij de 3, hij doet de rechterflank. Het grote verschil tussen hem en Maxim is wel dat David makkelijker voor doel verschijnt, voetballend beter is en ook nog eens doelgerichter is. Wat mij betreft een goede positie voor hem...
Gisteren koos de coach om glenn uit te spelen naar Mathieu. Colman is met de rust ingevallen maar heeft ook zijn stempel niet kunnen drukken.

Nu even iets anders: ik dacht dat Sam van Aerschot een spits was? :) :) (ingevallen rechts achter)
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door Raul »

hesteneer schreef: 18 aug 2022, 10:51 Nu even iets anders: ik dacht dat Sam van Aerschot een spits was? :) :) (ingevallen rechts achter)
Denk dat die bij Thes ook wel de flank deed in zo'n gelijkaardig systeem...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

Verwonderlijk dat Sam ‘out of the blue’ ineens wedstrijdfit is…
Danny Wuyts
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2018, 09:48

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door Danny Wuyts »

Kroniek van een aangekondigde nederlaag.

Niemand zal hier echt door verwonderd zijn zeker. Het wordt elk jaar moeilijker in 1ste nationale voor ploegen die zichzelf willen blijven. Ook hier speelt al geld van buitenlandse investeerders. Ik hoop het mis te hebben. We staan voor een zielloos seizoen. Als motivatie mag je dit ophangen in de kleedkamer :) .
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door Raul »

Op den Danny kunnen we altijd rekenen voor wat totaal ongefundeerde negativiteit... :lol:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door hesteneer »

Danny...wat is dat nu voor iets...winkel heeft gisteren 1 kans gehad. Fré had evengoed geen handschoenen kunnen aandoen. Dus het stond goed, alleen creëerden wij ook niet al te veel :p

Voor de rest is het bij mij zo slecht nog niet, rekening houdende met alle nieuwe dingen (spelers & trainer)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K. Sint-Eloois-Winkel Sport - K.SK. Heist 2-1

Bericht door Dabo »

Mathieu Troonbeeckx baalt na verlies in openingswedstrijd van seizoen: “Winkel was efficiënter, dat was het enige verschil”

Heist heeft woensdagavond de openingsspeeldag in eerste nationale niet met puntenwinst kunnen afsluiten. Na een verdienstelijke wedstrijd verloor het met 2-1 op Winkel Sport.

“Het had zeker ook anders kunnen lopen”, weet Mathieu Troonbeeckx. “Ik kreeg al vroeg in de wedstrijd een mooie kans en had dan de score al moeten openen. Ik verscheen alleen voor de thuisdoelman, maar kon helaas niet scoren. Diedhiou kon de rebound ook niet in doel verlengen. Als we dan hadden gescoord, was het allicht een andere wedstrijd geworden. Maar goed, ik vond ons niet slecht spelen, zeker het eerste uur niet.”

Toch klom de thuisploeg nog voor de rust op voorsprong. “Op een tegenaanval konden zij er 1-0 van maken, maar het balbezit was in de eerste helft voor ons. We waren niet de mindere van Winkel en speelden een meer dan degelijke wedstrijd. Het verschil zat hem in de afwerking. Dat is in het verleden tegen Winkel al vaker gebleken. Het is een heel efficiënte ploeg die stug kan verdedigen en op het resultaat kan spelen.”

Heist deed er na de rust alles aan om minstens een punt te veroveren. “Er werd tijdens de rust al meteen gewisseld. De zieke Sabhaoui en de geblesseerde Diedhiou bleven in de kleedkamer. Ik kon na een dik uur gelijkmaken. Die kans was een beetje te vergelijken met degene die ik in de eerste minuten miste. Dit keer kon ik vanuit een schuine hoek wel scoren. We hoopten dat punt vast te houden, maar zelden heb ik zo weinig van een goal kunnen genieten als nu. Er werd afgetrapt en een minuut later had Winkel al opnieuw gescoord. We trokken vervolgens alle aanvallende registers open en probeerden met een soort powerplay de zaak nog te redden, maar we konden helaas geen goal meer maken.”

Bron: HNB
Plaats reactie