K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door Dabo »

24/08/2022 om 20:00
K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport

Woensdag 24 augustus neemt ons 1ste elftal het op tegen KFC Dessel Sport.

De bezoekers gingen op de openingsspeeldag thuis met 0-4 onderuit tegen Knokke en zullen dus zeker iets willen rechtzetten. Hun bekerparcours verliep wel wat vlotter: 7-1 thuis tegen Wielsbeke en 0-2 op bezoek bij Fizoise. De kern bestaat nog steeds uit heel wat vertrouwde namen (o.a. Itegemnaar Jasper Sols, Alessandro Cerigioni, Jari Breugelmans…). Nieuw zijn o.a. Hannes Smolders (ex-Westerlo, -KV Mechelen en -Lierse Kempenzonen) en Terry Osei-Berkoe (o.a. ex-Tienen, -Lierse Kempenzonen en -Club Brugge). Trainer Benny Lunenburg dient wel rekening te houden met enkele onbeschikbaarheden.

Zelf moeten we natuurlijk onze eerste thuiswedstrijd van de nieuwe competitie winnend afsluiten, zeker na het nipte verlies op de openingsspeeldag in Winkel. Onze coach heeft nog steeds een ruime kern ter beschikking en er werd ook wel geroteerd voor de bekerwedstrijd in Lille. Het wordt dus toch even afwachten met welke opstelling we stamnummer 606 gaan bekampen.

Aftrap om 20u. De matchbal wordt gesponsord door Woensdag 24 augustus neemt ons 1ste elftal het op tegen KFC Dessel Sport.

De bezoekers gingen op de openingsspeeldag thuis met 0-4 onderuit tegen Knokke en zullen dus zeker iets willen rechtzetten. Hun bekerparcours verliep wel wat vlotter: 7-1 thuis tegen Wielsbeke en 0-2 op bezoek bij Fizoise. De kern bestaat nog steeds uit heel wat vertrouwde namen (o.a. Itegemnaar Jasper Sols, Alessandro Cerigioni, Jari Breugelmans…). Nieuw zijn o.a. Hannes Smolders (ex-Westerlo, -KV Mechelen en -Lierse Kempenzonen) en Terry Osei-Berkoe (o.a. ex-Tienen, -Lierse Kempenzonen en -Club Brugge). Trainer Benny Lunenburg dient wel rekening te houden met enkele onbeschikbaarheden.

Zelf moeten we natuurlijk onze eerste thuiswedstrijd van de nieuwe competitie winnend afsluiten, zeker na het nipte verlies op de openingsspeeldag in Winkel. Onze coach heeft nog steeds een ruime kern ter beschikking en er werd ook wel geroteerd voor de bekerwedstrijd in Lille. Het wordt dus toch even afwachten met welke opstelling we stamnummer 606 gaan bekampen.

Aftrap om 20u. De matchbal wordt gesponsord door https://www.cebezettingswerken.be/ uit Westerlo.
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: 24/08 - 20:00 - K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport

Bericht door scheirske »

Leuke pot voetbal gezien!
Echt genoten!
Al verdienden we zeker de 3 punten.
Ik denk dat ik nog wel eens kom zien :D :lol:
Kalender bij de hand,ideaal dus.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 24/08 - 20:00 - K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport

Bericht door DAVILA »

Prima begin 1-0 Colman na 2 minuten.
We laten Dessel in de match komen en ineens staat het 1-2.
Voor de rust komt Colman twee keer voor de keeper die puik redt, bij de tweede poging trapt Mathieu op de keeper.
De tweede helft pakken we Dessel bij de keel, assist Colman en Van Aerschot schiet binnen. We ruiken de overwinning, Kobe kopt een reuze kans naast. Het Lille scenario zat er in maar voltrekt zich niet.
Slecht beloond maar hart verwarmende match van ons team.
Colman goal en assist, hakje dat een goal verdiende… Aan Jef gaan we nog plezier beleven.
Toch veel vragen, hierover later meer.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 24/08 - 20:00 - K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 24 aug 2022, 23:47 Prima begin 1-0 Colman na 2 minuten.
We laten Dessel in de match komen en ineens staat het 1-2.
Voor de rust komt Colman twee keer voor de keeper die puik redt, bij de tweede poging trapt Mathieu op de keeper.
De tweede helft pakken we Dessel bij de keel, assist Colman en Van Aerschot schiet binnen. We ruiken de overwinning, Kobe kopt een reuze kans naast. Het Lille scenario zat er in maar voltrekt zich niet.
Slecht beloond maar hart verwarmende match van ons team.
Colman goal en assist, hakje dat een goal verdiende… Aan Jef gaan we nog plezier beleven.
Toch veel vragen, hierover later meer.
Ik was er zelf niet bij, maar lees wel overal Augustynen hoor ipv Colman.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door DAVILA »

KSK Heist blijft op een gelijkspel steken tegen Dessel (2-2): “1 op 6 is te weinig, maar met de kwaliteiten die we hebben, gaan we zeker nog veel punten pakken

Na de 2-1 nederlaag op de openingsspeeldag tegen Winkel Sport, kon KSK Heist ook zijn eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen niet winnen (2-2). Daarmee deed Heist eigenlijk zichzelf tekort. Na een vroege voorsprong ging twee keer de deur open en kon Dessel evenveel scoren, maar in de tweede helft stond er met Heist nog slechts één ploeg op het veld. Scoren deed Heist echter slechts één keer in die tweede helft, met nieuw puntenverlies tot gevolg.

Heeft KSK Heist zijn start gemist? Louter naar resultaat bekeken natuurlijk wel: 1 op 6 kan je moeilijk goed noemen. Maar de kwaliteit in het spel is er wel. Alleen moet je niet alleen die kwaliteit brengen, je moet ook de deur op slot kunnen houden. En daar knelt voorlopig nog het schoentje, zowel tegen Winkel als tegen Dessel. De start van Heist was uitstekend, met al na drie minuten het openingsdoelpunt van Augustynen, die na een hoekschop van Carrasco kon scoren (1-0). Maar even voor het halfuur ging het licht dan uit, figuurlijk dan. Eerst Geukens, vervolgens Vanhaen kregen een vrijgeleide en hadden de hoek maar uit te kiezen (1-1 en 1-2), de enige kansen in de hele wedstrijd voor de bezoekers. Heist stelde daar heel wat meer tegenover. Net voor de pauze kregen zowel Colman als Troonbeeckx een uitgelezen kans op een goal, maar doelman Geladé was meer dan bij de pinken. Heist moest tot de 57ste minuut wachten alvorens de ingevallen Sam Van Aerschot kon gelijk stellen, na een harde, maar uitstekende voorzet van Colman (2-2). Een derde Heistse goal hing vervolgens in de lucht. Augustynen buffelde de bal na een voorzet van Van Aerschot naast, en diezelfde Van Aerschot haalde ook nog een keer zwaar uit.

“Ja, die voorzet van Jef (Colman, red.) kwam perfect voor mijn voet, ik had ‘m maar binnen te rammen”, aldus Sam Van Aerschot, die na twee Maltese sabbatjaren opnieuw de voetbalschoenen heeft aangetrokken. De honger is er opnieuw, aangewakkerd door zijn broer Fré. “Ja, verwacht van mij nog geen wonderen, ik heb nog een achterstand weg te werken en ben conditioneel nog niet top, maar ik heb er inderdaad zin in.”

Je bent anders wel meer dan behoorlijk ingevallen, Sam. Met een fraai doelpunt erbovenop. “Dank je. Ik vind het jammer dat we die overwinning niet hebben gepakt, want er zat meer in. We waren dominant, speelden kansen bij mekaar, hebben onze tegenstander bij momenten overklast. Alleen laten we ons daar twee keer vangen aan evenveel offensieve bevliegingen van Dessel. Onze spelerskern heeft zeker voldoende kwaliteit om er een goed seizoen van te maken. Deze 1 op 6 is zeker te weinig, maar de resultaten zullen gaan volgen, daar ben ik van overtuigd.”

KSK Heist - Dessel Sport 2-2

KSK Heist: Fré Van Aerschot, Wijns (85' Sabhaoui), Nys, Absisan, Carrasco (46' Sam Van Aerschot), Colman, Peers, Troonbeeckx, Lemti (85' Diedhiou), Vande Cauter, Augustynen.
Dessel Sport: Geladé, Smolders (84' Osei-Berkoe), Ghislain, Mekkaoui (84' Swerten), Vanhaen, Cheprassov, Geukens, Goor, Kolen, Haagen, Cavus (77' Van Hout).
Doelpunten: 3' Augustynen (1-0), 25' Geukens (1-1), 29' Vanhaen (1-2), 57' Sam Van Aerschot (2-2).
Geel: Peers, Smolders.

Bron: HLN

Mysterie eerste goal opgelost, zelf zagen we het niet goed, de stadion omroeper zei (uit gewoonte al ?) Colman :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door hesteneer »

Zeer verdienstelijke pot voetbal van onze jongens! 75minuten baas, maar helaas pakken we in de andere 15min 2 mooie tegendoelpunten. Kan gebeuren, zeker als je zelf zo aanvallend ingesteld bent als ons team.

@davila: jij hebt het graag over Colman. Inderdaad een type spits zoals ik ze ook graag zie, alleen gaat hij wel wat efficienter moeten worden. Alleen voort kot moet prijs zijn op dit niveau. Tevens ben ik niet akkoord met de stelling "zijn hakje verdiende meer". Hieraan zie je dat er nog werk is voor hem. Mathieu stond helemaal alleen op de pinantiepunt. Achteruit leggen en twas sjakkos. Soms moet het nog iets te snel gaan heb ik de indruk, wat geen schande is.

Man(nen) van de match voor mij: Wijns en Lemti. Wat hebben die kilometers gedaan zeg....dhr carrasco: neem daar maar is een vb aan!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door Dabo »

Als je weet dat het voetbalseizoen is begonnen:
Trainer Stijn Stijnen die halverwege de eerste helft rood kreeg,...
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door eSKaa »

Idd hesteneer, als je zo speelt loop je het risico op tegendoelpunten. Toch was iedereen gisteren laaiend enthousiast over het spel. Mentaal de overwinning, helaas enkel op het veld niet. Ik persoonlijk heb het gevoel dat deze ploeg iets mooi kan presteren. En zo zijn er nog mensen. Nog iets zuiverder in de passing op het middenveld soms, en defensief soms wat onzeker, maar ik heb enkele zeer mooie, lange passes gezien! Mooi in de loop, en bijna telkens kwam er gevaar van voort.

Trouwens.. die assist van Colman op Sam.. zeer mooi gedaan, ik verwachtte dat hij (als spits zijnde) op doel ging trappen. Maar mooi overzicht bewaard en de perfecte bal gegeven!

Vroeg om te zeggen, maar als ons niveau zo aanhoudt, of zelfs nog verbetert, komen we terug bij het Heist van 10j geleden. En dan gaat het woord snel rond, en komen ook de supporters terug. Maar da's nog afwachten natuurlijk 🙂

(Gisteren trouwens best wat volk voor een weekavond)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Invaller Sam Van Aerschot houdt punt thuis: “Heel blij met mijn eerste goal voor Heist”
Heist en Dessel hielden het gisteravond bij een 2-2-gelijkspel. De thuisploeg kwam al vroeg op voorsprong, maar een efficiënt Dessel ging toch rusten met een voorsprong. De ingevallen Sam Van Aerschot zorgde na de pauze uiteindelijk voor het gelijkspel. Beide ploegen blijven zo op zoek naar hun eerste zege van het seizoen
.
Schermafbeelding 2022-08-25 om 11.50.51.png
Schermafbeelding 2022-08-25 om 11.50.51.png (195.69 KiB) 3170 keer bekeken
GVA
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Grote verwarring over het eerste doelpunt ! Het bleek dan toch Augustijnen te zijn ipv. Colman.

Aanvallend blijken we sterk te zijn, natuurlijk wat meer efficientie voor het doel !
Ik heb het gevoel dat we heel sterke en technische spelers in onze ploeg hebben, maar "de mayonaise plakt nog niet" !
Vooral het middenveld leek me een beetje verward. Vooral Carassco en Absisan leken me onzeker en weinig balvast en wisten niet goed waar lopen.
Ook in de verdediging liet men wel wat steekjes vallen.

De tweede helft was heel sterk van KSK Heist, maar leverde niet de overwinning op.
Komaan KSK Heist !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door DAVILA »

Vandaag verslag op RTV Vandaag
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Klassement na 2 speeldagen:
Klassement.png
Klassement.png (109.31 KiB) 3070 keer bekeken
Opmerkelijk ! : 3 van de 4 beloftenploegen in onze reeks doen het niet slecht ! Jong AA Gent en Zebra Elites Charleroi (4 punten) en OH Leuven U23 (3 punten) !
Young Reds Antwerp (O punten) !

Onze volgende tegenstander ( Thes Sport) zit in hetzelfde schuitje zoals KSK Heist : 1 punt !!!

Opmerkelijke tegen-doelpunten: FC Mandel United: 17 tegendoelpunten !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef: 25 aug 2022, 07:48

@davila: jij hebt het graag over Colman. Inderdaad een type spits zoals ik ze ook graag zie, alleen gaat hij wel wat efficienter moeten worden. Alleen voort kot moet prijs zijn op dit niveau.

Man(nen) van de match voor mij: Wijns en Lemti. Wat hebben die kilometers gedaan zeg....dhr carrasco: neem daar maar is een vb aan
Efficiëntie slaat blijkbaar enkel op aanvallers…
In de vier matchen met inzet tot dusver slikten we 6 goals en tegen Achel speelde onze keeper een reuzematch of er hadden er ook twee kunnen inliggen !
Als je er elke match twee tekenkrijgt moet je zelf drie keer scoren om de drie punten te pakken. Onze verdedigers zijn stuk voor stuk individueel goede spelers, waar ligt het aan ? Spelsysteem ? Als het dat is moet ook de coach efficiënter worden 😉
En een ‘ niet te missen kans’ bestaat niet in voetbal, YouTube staat vol van missers van wereld voetballers.
Carrasco, talent zat maar…’als talent niet werkt wint werk het van talent’
Wat met Orye ? Als je de topschutter van vorig jaar, die enkel Perbet en Breughelmans moest laten voorgaan, op de bank kunt laten leef je in weelde, enkel is die weelde niet zichtbaar in het puntenaantal.

En nu op naar Cappellen!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door eSKaa »

Ik hoor (of lees) u graag een uiteenzetting geven, maar wat is het punt nu?

Ik zal mijn visie geven op enkele van de dingen die ge opsomt.
- spelsysteem: boeit me niet of we 3-5-2 of 4-4-2 spelen. Als we aantrekkelijk voetbal op de mat leggen, wil ik meer komen zien. En dat aantrekkelijk voetbal was er, zij het met wat mankementen. Dus het systeem zit wel goed, al gaan we zo nog op onze bek gaan, als je dat in stijl doet, maakt dat niet uit he 🙂
-Carrasco: die jongen kan ballen. Heeft vlagen van genialiteit. Helaas ook vlagen van het volledig tegenovergestelde. Zijn vervanging woensdag was 100% terecht, want deed zijn verdedigend werk niet, waardoor er ruimte kwam voor Dessel om te scoren. Hij staat wat mij betreft (en gezien zijn wissel denkt de coach hetzelfde) niet boven de ploeg.
-Orye: ik snap dat het zuur is om op de bank terecht te komen. Maar hij komt ook uit blessure dacht ik? Ook hier: ik ga er vanuit dat de coach de opstelling maakt naar wat hij op training ziet. En ook: Nico moet niet wanhopen. 40 matchen, hij gaat absoluut zijn kans krijgen. Dat hij maar zorgt dat hij er klaar voor is om die te grijpen.

Davila: die beloftenploegen beginnen met enthousiasme aan het seizoen. Mss ook tegen de teams die hun rechtstreekse concurrenten gaan worden. Trouwens: dat zijn profspelers he. Die trainen ook minstens elke dag. T zou er aan mankeren dat ze alle 4 troosteloos laatste zouden staan (al.zou ik wel in men pollekes wrijven dan).
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: K.SK.Heist - K.F.C. Dessel Sport 2-2

Bericht door Danneman »

klopt, voetballend zit het snor, aanvallend te veel kansen nodig om te scoren maar dat kan alleen maar beteren!
Carrasco is een talent maar is te weinig clubspeler als het over verdedigende taken gaat, een terechte vervanging voor mij!
Plaats reactie