Thes sport - heist 3-1

Plaats reactie
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Thes sport - heist 3-1

Bericht door hesteneer »

Op naar de eerste 3punter! Kheb juist nog eens in mijn visioenen gekeken en het ziet er goed uit.

0-2 (2x colman)

Ter info: op thes hun facebook circuleerde er een topic waar ze tegen "Knokke" Heist spelen aanstaande zaterdag. Volgens mij beginnen zij deze keer met hun reserven ;) Tevens heb ik ook eten gevraagd aan hen voor op krachten te komen, na een busrit van 2uur.

Komaan sk!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Thes sport - heist 3/9 19.30

Bericht door DAVILA »

That’s the spirit !
We pakken de drie punten mee naar Heist !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Thes sport - heist 3/9 19.30

Bericht door Dabo »

David Wijns moet met KSK Heist op zoek naar méér punten dan die schamele 1 op 6: “Nochtans zegt mijn gevoel dat we kunnen voetballen”

KSK Heist het vorige seizoen al zo vaak parten heeft gespeeld - zichzelf te weinig belonen - is een euvel dat ook dit seizoen blijft opduiken. Heist werd door Cappellen uit de beker gekegeld (2-1), maar dat kwam nog eens bovenop die 1 op 6 uit de competitie. Nochtans ligt het spelpeil van Heist véél hoger dan de uitslagen doen uitschijnen.

“Dit gaat niet blijven duren”, voorspelt David Wijns, de rechtsachter van 35 die aan zijn 15de seizoen bij Heist begint, met tussendoor een onderbreking van drie seizoenen bij KV Kortrijk en OH Leuven. “Oké, in Cappellen hebben we het collectief laten afweten. We bleven beneden onze mogelijkheden. Maar mijn gevoel na die twee competitiewedstrijden (2-1 bij Winkel Sport, 2-2 tegen Dessel, red.) zegt me toch dat we kunnen voetballen, en dat er net zo goed ook een ander resultaat op het bord had kunnen staan. Alleen moeten we onszelf vaker belonen, iets wat ons vorig seizoen al zo vaak is gaan achtervolgen. In beide wedstrijden, tegen Winkel en Dessel, waren we de betere ploeg, maar dat liet zich niet vertalen in het resultaat. Dat kunnen we natuurlijk ook niet blijven zeggen en herhalen, eens moeten we punten gaan pakken.”

Wat moet er dan beter? Op zoek naar meer defensieve stabiliteit? “We hadden het onszelf telkens veel makkelijker kunnen maken door vaker te scoren of de voorsprong verder uit te diepen. Op bezoek bij Winkel Sport verschenen we twee tot drie keer voor de doelman. Ook die verdedigende stommiteiten moeten eruit. Tegen Dessel hebben we twee keer de deuren wijd opengezet en telkens hadden we prijs. Maar voor het overige kwam Dessel er in die tweede helft niet meer aan te pas, het heeft geen kans meer gehad. Te veel achteruit kruipen zit niet in ons DNA, het is voortdurend een evenwicht zoeken en vinden tussen die drang naar voor en defensieve zekerheid.”

Doe er iets aan, David, op bezoek bij Thes Sport, dat vorig seizoen al een stevig geheel bleek te zijn. Er zijn makkelijker opdrachten. “Klopt. Maar onszelf een keertje belonen, dat kan tegen om het even welke ploeg gebeuren. Want kansen creëren we in elke wedstrijd, het wordt tijd om ons overwicht ook eens in doelpunten om te zetten. Die eerste overwinning moet er maar eens gaan komen.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Thes sport - heist 3/9 19.30

Bericht door DAVILA »

3-1
Bron: Twitter
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Thes sport - heist 3/9 19.30

Bericht door hesteneer »

Geen paniek jongens! Het is nog te vroeg om conclusies te trekken!

Dat mag pas vanaf 23h!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Thes sport - heist 3/9 19.30

Bericht door eSKaa »

DAVILA schreef: 03 sep 2022, 21:32 3-1
Bron: Twitter
Er waren best wat zotten (zo heet je tegenwoordig als Heist supporter) mee. Waarom jij twitter volgt is me een raadsel..

Maar bon, de uitslag klopt.

Das ook alles wat klopte. Wij gaan een lang en moeilijk seizoen tegemoet, het goeie voetbal tegen Dessel bleek een toevalstreffer.
Onze coach maakte een -toegegeven- degelijke startopstelling, die redelijk snel rendeerde. De gelijkmaker voor rust (we waren al verwittigd door een offside-goal) was terecht te noemen, beide ploegen hielden elkaar in evenwicht.
Na rust een fel Thes, en een mak Heist. Dat resulteert snel in een tegentreffer, en als je de match zag wist je al dat we dit niet zouden rechttrekken.
Het inbrengen van Orye kon Thes niet verontrusten, en op counter maakten ze de 3-1.
Nys pakt 2x geel dus rood, en we spelen nog een tijdje met 10.
Het blijft bij 3-1. Op basis vd 2e helft zeker een terechte uitslag.
Ik stel me vragen, veel vragen. En ik ben niet alleen. Ik hoop dat er nog genoeg anderen zijn die zich ook vragen stellen. Soit. We moeten bouwen. Het zal geen seizoen worden om top 5 te spelen. Bouwen. En rap.

PS: ik heb lang gedaan over dit stuk. Veel gewist, herschreven, gewikt en gewogen. Denk eraan. K had het in 3 woorden kunnen zeggen ook.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Thes sport - heist 3-1

Bericht door hesteneer »

23h gepasseerd, ik mag mijn conclusies trekken na gisteren! Eerst ga ik den eskaa zijn 3 woorden proberen te zoeken:
*trok geen kloten
*het trok kloten
*het geen kloten

Sorry eskaa...het lukt me niet in 3 woorden!

Mijn voorstel: laten we volgend jaar de voorbereiding beginnen in mei! Dan moet je in september ni meer zoeken naar een typeploeg. Het is mij totaal onduidelijk waarom yous op de bank zit. Hij was de beste man van de voorbereiding! Nogmaals...een middenveld met lempti, absisan en yanis is compleet maar dan ook compleet nutteloos. Dat zijn 3 controlerende middenvelders bij elkaar. Gisteren stonden ze op een lijn ipv in een driekhoek. Wat jawad op die plein mag blijven doen snap ik niet. Ik was nooit een echte fan maar dit seizoen valt hij op door gele kaarten te pakken en te mekkeren. Hij heeft gisteren werkelijk geen enkele goede bal gegeven die langer was dan 2 meter.
Kan iemand aub den trainer aan de wijs brengen dat zijn best voetballende middenvelder in de tribune zat? Er zal nog wat vijswerk aan zijn maar hij heeft het grootste potentieel van heel die zogezegde brede kern.
Het wedstrijdverslag is reeds netjes neergepend dus daar zal ik mij niet meer met bezig houden.

Ik ga het in tegenstelling tot eskaa zeggen in 5 woorden:

Het trok op geen kloten
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Thes sport - heist 3/9 19.30

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: 04 sep 2022, 00:38
DAVILA schreef: 03 sep 2022, 21:32 3-1
Bron: Twitter
Er waren best wat zotten (zo heet je tegenwoordig als Heist supporter) mee. Waarom jij twitter volgt is me een raadsel..
Omdat deze zot zo wijs was thuis te blijven 😉

Heeft als voordeel dat ik hier niets moet schrijven.
Maar de voorbereiding, de bekermatchen, competitiestart waren voortekenen maar we sloten tegen beter weten in, onze ogen…
Het is een open deur intrappen maar zaterdag tegen een beloftenploeg moet absoluut gewonnen worden !
Plaats reactie