KSK Heist - OHL U23 1-1

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK Heist - OHL U23 1-1

Bericht door DAVILA »

Bij OHL een bekende: Jo Gillis
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: 10/09 - 20h00 KSK Heist - OHL U23

Bericht door Raul »

euh... dat is morgen, hè mannen: https://kskheist.be/k-sk-heist-oh-leuven-u23/
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 10/09 - 20h00 KSK Heist - OHL U23

Bericht door DAVILA »

1-1
Eerste helft balbezit OHL, kansen voor Heist via Sam, beste poging belandt op de lat.
Voorsprong was verdiend geweest, OHL kreeg voor de rust 1 bal tussen de palen, gered door Fre.
Na rusten gaan we op zoek naar een goal, OHL beperkt zich tot verdedigen.
20’ voor tijd scoort Sam de 1-0.
Helaas enkele minuten voor tijd scoort OHL de 1-1 na een mooie aanval.
OHL had toen met tien moeten staan na een aanslag op Mathieu die naar het ziekenhuis gebracht werd.
Onverdiend puntenverlies zonder dat wij een echt goede match speelden.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 10/09 - 20h00 KSK Heist - OHL U23

Bericht door eSKaa »

Correctie: Ik denk dat Mathieu gewoon int stadion bleef, hij stond een uur na de match gewoon in de kantine.

Een tackle die altijd rood verdient. De enige smet op een voor de rest degelijk fluitend arbiterstrio.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 10/09 - 20h00 KSK Heist - OHL U23

Bericht door DAVILA »

Ik wou er een dramatische twist aan geven 😉, neen gewoon fout ingelicht
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK Heist - OHL U23 1-1

Bericht door hesteneer »

We zijn weer wat afgekoeld...

Betere prestatie dan vorige week tegen thes, al blijf ik nog wat op mijn honger zitten. Eerste kans voor sam moet altijd goal zijn. Tegenvoets trappen ipv die fantonten en tis 1 0. Zijn goal prikt hij dan wel weer fantastisch binnen, na een mooie aanval.
De match was voor ons echter gedaan de schandalige aanslag op mathieu. Focus lag ergens anders, ook bij de supporters.
Lul van de match: de scheidsrechter, die tot dan inderdaad een goede match floot.

Gisteren na de match verschillende mensen aangesproken hierover en ze zijn het allemaal oneens helaas. Iedereen wil deze fouten er uit, maar doen er niks aan. Als coach, en al zeker van een 1A ploeg, haal je uw kapitein van de plein na zo een beenbrekende tackle. Blijkbaar denk ik er alleen zo over. Als de coach van cercle die kerel van vorige week vervangt, krijgt hij lof en applaus van heel Belgie. Wat gebeurd er nu? Niks en doen we gewoon verder. Is de scheids in fout en doet hij zijn job niet? Ok...grijp dan zelf in. Pas dan ben je een coach die lof zal oogsten. Doe je dat niet...ben je een vod zoals alle andere. Ohja over coaches gesproken: kan iemand de broekzakken van onze coach toe naaien aub?
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - OHL U23 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Men kan moeielijk zeggen dat KSK een slechte match heeft gespeeld ! Ik vond dit een van de beste matchen van de al gespeelde matchen.
Je kan wel zeggen dat je het geluk moet afdwingen...maar een doelpunt scoren heeft niet altijd te maken met geluk !
Voor de rest: rood was een verdiende kaart voor de aanval op Mathieu !
Natuurlijk is 2 op 12 niet goed.
Natuurlijk kunnen we sommige ploegopstellingen niet goedkeuren of begrijpen.
Natuurlijk zijn we wat laat begonnen met het opstellen van de beste spelers of type-ploeg tijdens de voorbereiding.
Natuurlijk heeft een nieuwe trainer heel wat tijd nodig om te weten "wat vlees hij in de kuip" heeft !

Niettemin heb ik het gevoel dat we beschikken over talentrijke spelers en dat "het tij zal keren" en de goede uitslagen wel zullen volgen.
Komaan KSK Heist !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - OHL U23 1-1

Bericht door DAVILA »

Mathieu Troonbeeckx moest gekwetst het veld verlaten na een veel te drieste tackle van Ilias Breugelmans, die er met geel van af kwam. © Marina Thijs.
KSK Heist moet ook na een 1-1-gelijkspel tegen de beloften van OH Leuven op zoek naar een eerste zege: “Dit kan niet blijven duren”
KSK Heist moet ook na vier speeldagen nog steeds op zoek naar een eerste zege. Die eerste zege had Heist bijna op zak, nadat Sam Van Aerschot zijn ploeg op fraaie wijze op 1-0 had gezet. Heist kon die voorsprong echter niet vasthouden. Asante lukte uit één van de weinige geslaagde tegenprikken van de bezoekers de onverdiende gelijkmaker (1-1).

Bart Jacobs 11-09-22, 12:53 Laatste update: 12:56
We schrijven de 76ste minuut. Ilias Breugelmans gaat als een wildebras in op de achillespees van Mathieu Troonbeeckx, die op zijn flank op doorbreken stond. Een fout die wij zonder verpinken met rood zouden bestraffen wegens té hoge intensiteit. Groot was dan ook de verbazing toen scheidsrechter Ermaild Mataj hiervoor de gele kaart bovenhaalde. David Wijns ging, nog voor die kaart getrokken was, verhaal halen bij de scheids en kreeg... geel, wegens protest. Conclusie: het ‘vergrijp’ van Wijns was even zwaar als dat van Breugelmans. Begrijpe wie kan, terwijl de grensrechter er met zijn neus bovenop stond. Erger nog voor Heist was dat de tegenstrever nauwelijks twee minuten later de bordjes weer in evenwicht bracht. Om maar te zeggen, het ligt vaak op een heel klein plekje.

Blij met zijn fraaie goal was Sam Van Aerschot niet echt. “Nee, natuurlijk niet. Veel te veel kansen gemist. Die goal was natuurlijk wel van fraaie makelij, maar dat doelpunt levert ons slechts één puntje op, terwijl we zoveel meer verdienden. Bij die gelijkmaker gaan we onvolwassen te werk. We lieten de spelers van OH Leuven maar doen, een klein professioneel foutje, desnoods ten koste van een gele kaart, had dit kunnen verhinderen. En zo blijven we daar onderin staan met amper 2 op 12. Veel te weinig, als je ons spelniveau bekijkt. We verdienen veel meer, alleen op Thes Sport gingen we terecht onderuit. En je kan ook niet blijven zeggen dat je meer verdient, hé. Eens moeten die resultaten wel een keer gaan volgen. Ik blijf ervan overtuigd dat dit niet kan blijven duren.”

De blessure van Mathieu Troonbeeckx lijkt op het eerste zicht nog mee te vallen. Onderzoek zal moeten uitwijzen of er toch niks meer aan de hand is. Troonbeeckx ging als een mankepoot van het veld, nadat Breugelmans met de voet zijn achillespees zwaar had toegetakeld. “Ik tikte de bal voor me uit, Breugelmans kon onmogelijk de bal spelen. Hij vloog als een wildebras op mij in. Ik hoop dat mijn achillespees niet ernstig beschadigd is geraakt. Dat deze fout slechts met geel wordt bestraft, daar ontgaat de logica mij, eerlijk gezegd”, aldus de ongelukkige Troonbeeckx.

KSK Heist - OH Leuven (-23) 1-1
KSK Heist: Fré Van Aerschot, Wijns, Absisan, Benhamou (69' Sabhaoui), Orye (69' Colman), Lemmens, Peers, Troonbeeckx (78' Carrasco), Vande Cauter, Augustynen, Sam Van Aerschot (71' Diedhiou).
OH Leuven (-23): Ravet, Sagrado, Tahara (88' Sirimongkol), Smet, Shkurti, Muzambo (53' Taildeman), Breugelmans, Asquah (53' Asante), Buksa, Ramos, Schingtienne.
Doelpunten: 66' San Van Aerschot (1-0), 79' Asante (1-1).
Geel: Wijns, Augustynen, Breugelmans.

Bron: HLN

De niet uitsluiting van de OHL speler kost ons waarschijnlijk de zege...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - OHL U23 1-1

Bericht door Dabo »

Goal van Sam Van Aerschot volstaat niet voor eerste winst

Heist is er ook op de vierde speeldag van de nieuwe campagne in eerste nationale niet in geslaagd om een eerste keer te winnen. Tegen OH Leuven B bleef de ploeg van Sam Van Aerschot op een 1-1-gelijkspel steken. Op basis van de kansen verdiende de thuisploeg de winst, maar de bezoekers scoorden tegen na een scherpe counter.

“Het is jammer dat we niet wonnen”, zegt Sam Van Aerschot. “Dat ik een mooi doelpunt maakte, is niet belangrijk. Wel belangrijk was dat we door die goal op voorsprong kwamen en dat we zo uitzicht kregen op die eerste overwinning. Zo’n goal kan je trouwens alleen maar maken met de hulp van anderen, meer bepaald het mooie voorbereidende werk van Redouan Benhamou. Die behield goed het overzicht en ik kon de klus afmaken. Het is mijn tweede doelpunt in deze competitie. Ik had zelfs meer kunnen scoren als in de eerste helft mijn lob niet op de bovenkant van de lat was beland.”

Toch kon Heist na afloop het zegegebaar niet maken. “Bij de tegengoal hadden we het iets volwassener moeten aanpakken. We hadden die speler niet mogen laten lopen en de aanval moeten afbreken, maar dat gebeurde niet. Die les moeten we trekken. Zulke doelpunten mogen we niet meer slikken.”

Twee punten uit vier wedstrijden, het is wat weinig voor Heist. “Dit kan niet blijven duren. Met het voetbal dat we brengen, komen we er wel. We misten opnieuw te veel kansen, maar we kregen weer niet wat verdienden. Hier komen we wel door. Daar twijfel ik niet aan, want we lieten toch ook al goeie dingen zien.”

Heel veel frustratie dus, niet alleen om het resultaat, maar ook vanwege de zware fout van de Leuvense aanvoerder Breugelmans op de doorgebroken Troonbeeckx. Breugelmans kreeg (maar) een gele kaart en dat deed het stadion bijna koken van woede.

Mathieu Troonbeeckx: “Ik ging in snelheid langs de flank op doel af, was mijn man voorbij en werd dan zwaar onderuitgehaald”, vertelt Mathieu Troonbeeckx over die fase. “Ik kon niet meer verder en ik weet ook niet hoe het nu verder moet. Ik werd zwaar geraakt aan mijn enkel. Over de ernst van de blessure kan ik nog geen conclusies trekken. Ik hoop alleszins dat het meevalt. Dat de scheidsrechter en zeker de grensrechter, die met zijn neus bovenop het gebeuren stond, deze actie niet met een rode kaart bestrafte, begrijp ik niet. Het doet niets af aan het resultaat, maar het zorgt wel voor een berg frustraties. Ik dacht altijd dat de aanvallers beschermd werden, maar dat bleek niet het geval. Echt spijtig, want wat ik zeg heeft het hele stadion gezien. Deze fout verdiende altijd de rode kaart.”

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - OHL U23 1-1

Bericht door DAVILA »

https://youtu.be/tbZWtDy_90o

De beelden, de horrortackle staat er maa niet op, maar ja, dat was geen hoogtepunt, eerder een dieptepunt...
Plaats reactie