Zébra Élites - K.SK. Heist 0-1

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zébra Élites - K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: 18 sep 2022, 17:33
DAVILA schreef: 18 sep 2022, 17:29 Volgende week tegen leider Francs Borain, ploeg van Jl Bouchez
FB haalde 15/15
Tijd voor echte rehabilitatie ?😉
Die kunnen ook niet blijven winnen hé.
Bekendste naam bij FB is Teddy Chevalier
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Zébra Élites - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Klassement.png
Klassement.png (124.3 KiB) 1298 keer bekeken
Volgende wedstrijd zullen we onze teentjes moeten uitkuisen, vrees ik !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zébra Élites - K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Mathieu Troonbeeckx scoorde de enige goal in Charleroi - Heist, goed voor de eerste driepunter. © Marina Thijs
KSK Heist heeft eindelijk eerste overwinning beet: “Nul gehouden en één keer gescoord, meer moest dat niet zijn. Eindelijk!”
VOETBAL EERSTE NATIONALEKSK Heist heeft eindelijk die eerste overwinning beet. Op het veld van Charleroi B volstond één doelpunt van Mathieu Troonbeeckx om de volle buit mee naar Heist te nemen. Omdat ook de defensie foutloos bleef en voor het eerst dit seizoen de nul op het scorebord bleef, kon iedereen zich in het feestje laten betrekken.

Bart Jacobs 18-09-22, 20:59 Laatste update: 18-09-22, 21:35
Mathieu Troonbeeckx speelde 86 minuten en heeft dus geen hinder overgehouden aan de stevige charge die hij vorige week, in de wedstrijd tegen de OHL-beloften, op zijn achillespees te verduren had gekregen. Integendeel, Troonbeeckx scoorde ook nog eens de winnende treffer, meteen goed voor de eerste driepunter. “Met een bal vanuit het middenveld werd ik diep gestuurd, kwam ik oog in oog met de lokale doelman en kon ik de bal in de korte hoek binnenleggen. We hebben nog meerdere kansen gehad om de score te doen oplopen. Die hadden we nog beter moeten uitspelen, maar het belangrijkste is wel dat we die eerste overwinning eindelijk beet hebben. Een overwinning die we zeker verdiend hebben”, zo riep Mathieu Troonbeeckx ons tussen alle feestgedruis toe.

Goed voor het vertrouwen
Eindelijk loon naar werken. Het puntenverlies uit die twee thuiswedstrijden - 2-2 tegen Dessel, 1-1 tegen de OHL-beloften - is hiermee enigszins goedgemaakt. “Voilà. Niet onbelangrijk is ook dat we een eerste keer die nul op het scorebord konden houden. Ook dat is goed voor het vertrouwen. Ik denk en mag hopen dat de trein nu wel aan het bollen is gegaan. We wisten natuurlijk ook dat die slechte reeks (2 op 12, red.) niet zou blijven aanslepen, omdat ons spelniveau in die vier wedstrijden niet eens zo slecht was. De bal moet ook een keer willen goed vallen.”

De hemel klaart plots een beetje open en KSK Heist maakt een klein sprongetje in de rangschikking. “Ja, het staat ook nog allemaal kort bij mekaar in de rangschikking, hé. Het zal nu zaak zijn om deze lijn door te trekken. Maar het doet alleszins deugd te weten dat je ook nog wedstrijden kan winnen.”

Sporting de Charleroi B: Chiacig, Malungu (78’ Denuit), Boukamir, Lokembo, Rousseau, De Moerloose, Ntelo (71’ Benaets), Vandermeulen, De Neve De Roden (55’ Diallo), Bongiovanni, Monticelli.
KSK Heist: Fré Van Aerschot, Wijns, Nys, Absisan, Benhamou (74’ Sabhaoui), Orye, Peers, Troonbeeckx (86’ Diedhiou), Vande Cauter, Augustynen, Sam Van Aerschot.
Doelpunt: 28’ Troonbeeckx (0-1).
Geel: De Moerloose, Monticelli, Benhamou

Bron: HLN
Plaats reactie