Energiecrisis in het voetbal

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Energiecrisis in het voetbal

Bericht door eSKaa »

Zijn er bij Heist, of mss algemeen in onze reeks, plannen om energiebesparende maatregelen door te voeren? Ik kan me inbeelden dat in een reeks als de onze, zonder grote supportersaantallen en sponsorinkomsten, elke eurocent telt?
In de JPL werd beslist (toegestaan) om de stadionverlichting later aan te steken, en vroeger na het einde vd wedstrijd uit te schakelen.
Het zou in mijn ogen zelfs slim zijn om je wedstrijddagen te verplaatsen naar zondagnamiddag (Davila spring een gat in de lucht nu). Dan gaat ge toch die verlichting minder moeten aansteken. Ik weet het, je wil niet te fel concurreren met de provinciale reeksen, maar dat mag je eigen financiën toch niet in de weg staan?
Iemand weet of er algemeen alnover gesproken wordt? Of mss bij KSK of een andere club?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Energiecrisis in het voetbal

Bericht door DAVILA »

Matchen in de zomer, voorbereiding, beker, competitie in september ‘s avonds (desnoods om 19h). Al de rest zondag of zaterdag namiddag.
Las ook een winterstop ipv een zomerstop in ( bespaart op verlichting en verwarming en de pinten smaken ook beter in de zomer zodat we op pinten niet besparen maar juist meer verbruiken wat de kantine inkomsten verhoogt )
Een deel van de energie oplossing = ZOMERVOETBAL !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Energiecrisis in het voetbal

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 10 sep 2022, 09:03 Zijn er bij Heist, of mss algemeen in onze reeks, plannen om energiebesparende maatregelen door te voeren? Ik kan me inbeelden dat in een reeks als de onze, zonder grote supportersaantallen en sponsorinkomsten, elke eurocent telt?
In de JPL werd beslist (toegestaan) om de stadionverlichting later aan te steken, en vroeger na het einde vd wedstrijd uit te schakelen.
Het zou in mijn ogen zelfs slim zijn om je wedstrijddagen te verplaatsen naar zondagnamiddag (Davila spring een gat in de lucht nu). Dan gaat ge toch die verlichting minder moeten aansteken. Ik weet het, je wil niet te fel concurreren met de provinciale reeksen, maar dat mag je eigen financiën toch niet in de weg staan?
Iemand weet of er algemeen alnover gesproken wordt? Of mss bij KSK of een andere club?
Energie wordt bij ons tot nu toe betaald door de gemeente.
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: Energiecrisis in het voetbal

Bericht door Raul »

Dabo schreef: 10 sep 2022, 17:52 Energie wordt bij ons tot nu toe betaald door de gemeente.
Gelieve de publieke opinie niet te verwarren met de realiteit... ;)
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Energiecrisis in het voetbal

Bericht door eSKaa »

Ik zou het straf vinden als de club dat niet moest betalen. Elke huurder betaalt toch ellentriek voor het goed hij huurt..

Dus: crisisvoetbal invoeren! Sjotten op zondag! :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Energiecrisis in het voetbal

Bericht door Dabo »

Spelers van ASV Geel moeten vanaf januari 25% inleveren: “Ik denk dat binnenkort elke club dit gaat moeten doen”

De spelers van ASV Geel kregen dinsdagavond niet zo’n prettig nieuws te horen. Om de stijgende energieprijzen tegen te gaan, besliste de club dat spelers en staf 25% van hun loon moeten inleveren vanaf januari.

“Met deze beslissing proberen we het scenario van enkele jaren geleden af te wenden”, verduidelijkt voorzitter Benny Hoebregs.

De beslissing zorgde voor de nodige onenigheid binnen de club. “We wisten dat er wel reactie ging komen op onze beslissing. Maar over het algemeen snappen onze spelers deze beslissing. We hadden voor het seizoen ons budget opgemaakt, met energieprijzen als onbekende. Die prijzen zijn ondertussen ook vier, vijfmaal omhoog gegaan. We moesten dus wel ingrijpen. Heel eerlijk? Ik denk dat binnenkort elke club dit gaat moeten doen, willen ze gezond blijven.”

Sportief gaat het ASV Geel nochtans voor de wind. De promovendus staat op een mooie vierde plek in 3de afdeling VV B. “Nogmaals: wij doen dit niet graag. Maar als we deze situatie hadden laten aanslepen, zouden we over een paar maanden misschien 35% of 50% moeten terugvorderen om financieel gezond te blijven. We wilden koste wat het kost het scenario van enkele jaren geleden vermijden. Hoe dan ook blijven we gezond ambitieus en willen we een vervolg breien aan de mooie eerste seizoenshelft”, besluit de voorzitter.

Bron: GVA
Plaats reactie