KSK Heist - Francs Borains 2-1

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK Heist - Francs Borains 2-1

Bericht door DAVILA »

Overmorgen hé mannekes !
De leider komt op bezoek, Jean Louis Bouchez heeft zijn groen-witte sjaal al klaarliggen of is het een blauwe 😉
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist Francs Borains

Bericht door Dabo »

KSK Heist ontvangt Francs Borains, de autoritaire leider in 1B: “Ook hun reeks zal ooit stoppen. Waarom zouden wij de drie punten niet kunnen pakken?”

De rust lijkt te zijn weergekeerd bij KSK Heist. Niet dat het in aanloop naar de overwinning tegen Charleroi onrustig was, maar nu het vertrouwen een flinke boost heeft gekregen door die 0-1-zege zal het er aan de Lostraat in Heist toch iets gemoedelijker aan toegaan. De beloning is er eindelijk, nu nog die lijn doortrekken, en dit tegen de autoritaire leider uit Francs Borains, die met het maximum van 15 punten in de tabellen staat.

“Wat wil zo’n reeks zeggen? Hoe langer ze aansleept, des te dichter komt voor hen ook die eerste nederlaag. En waarom zou die eerste nederlaag dan niet op ons veld kunnen?”. Nicholas Orye klinkt overtuigd van zijn gelijk, en dat ie gelijk heeft. “Natuurlijk weet ik intussen ook dat geen enkele wedstrijd makkelijk is in deze reeks, maar dat geldt ook voor onze tegenstander van zaterdag, die ook niet zelfverzekerd naar ons komt afgezakt. Een uitstapje naar Heist is voor niemand evident. Die 15 op 15 betekent niet dat ze hier zomaar gewonnen spel hebben, hé. Die reeks moet ergens stoppen”.

Dat je veel vertrouwen hebt na die eerste overwinning, daar hoef je ons niet meer van te overtuigen. Maar goed is dat natuurlijk wel. “Ja, altijd fijn, die eerste overwinning, waar je die zege ook pakt. Die hadden we al veel eerder verdiend, niet? Het zal nu vooral zaak zijn die lijn door te trekken en punten te blijven pakken.”

Wat zie jij als doelstelling voor dit seizoen? “Ja, dit was natuurlijk een teleurstellende start, we hadden zeker op meer gehoopt. Maar ik acht ons zeker capabel om die slechte start recht te zetten. Het seizoen is nog zo lang, langer dan vroeger. Ik hoop vooral dat we het spelbeeld van onze wedstrijden kunnen blijven bepalen en dat er progressie merkbaar wordt in wat we op de grasmat leggen. Als dat kan gepaard kan gaan met een driepunter, is dat mooi meegenomen.”

Als targetspits wordt dit weer zo’n wedstrijd waarin jij flink wat tikken zal te verwerken krijgen. Stoort jou dat niet? “Ik ben dat fysieke spel stilaan gewoon, daar leer je mee omgaan, hé. Als targetspits is het mijn rol de ploeg ademruimte te geven en te laten opschuiven. Niet altijd makkelijk, maar die rol ligt me wel.”

Bron; HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - Francs Borains

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 22 sep 2022, 18:46 Overmorgen hé mannekes !
De leider komt op bezoek, Jean Louis Bouchez heeft zijn groen-witte sjaal al klaarliggen of is het een blauwe 😉
Een 'appelblauwzeegroene' Sjaal Davila !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - Francs Borains

Bericht door DAVILA »

2-1

Dik verdiende en weldoende zege tegen de ongeslagen leider.
In het eerste kwartier dwong een kwikzilveren Mathieu twee kansen af.

Uit wat ons buitenspel leek scoorde Francs Borains de0-1 op minuut 19.
Vijf minuten later scoorde Mathieu diepgestuurd door Redouan (?) de verdiende gelijkmaker.

Na de rust drong FB aan duidelijk op zoek naar een zesde overwinning op een rij.

Mathieu rolde de rechterflank op en schotelde Redouan de 2-1 voor, een minuut eerder trof FB de paal.

Orye klopte nog naar de hoek maar de keeper bracht redding.

Absisan pakte een tweede gele kaart maar met zijn tienen gaf Heist geen krimp in het laatste kwartier.

Sterke collectieve prestatie met als MVDM Mathieu.

Hopelijk zijn we nu vertrokken, als je vanavond onze bank bekijkt moet dat wel:
Vandermotten Carasco Colman Jannes Orye Lemmens Diedhiou en dan ontbraken nog Augustynen,Lemti en Jutten

Basiself:
Fre David Kobe Zenn Maxime jawad Redouan Brent Sam Mathieu Yousri

De scheids zwaaide heel vrijgevig met kaarten, oa voor Mathieu voor een onvrijwillige fout, Jawad kreeg twee keer geel en dus rood
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - Francs Borains 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Perfecte prestatie van de volledige ploeg !
Opvallende uitblinkers:
-Troonbeeckx (vermomd als onze ex-speler Criel) die scoort en een perfecte assist aflevert.
-Maxim Nys, samen met heel de verdediging.

Naast ons zaten er supporters van Francs Borains die zich verbaasden dat KSK niet meer punten had. Maar daar komt zeker nu verandering in: we zijn gelanceerd !!!
Komaan KSK Heist !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - Francs Borains 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Johan Gazon schreef: 25 sep 2022, 09:30 Perfecte prestatie van de volledige ploeg !
Opvallende uitblinkers:
-Troonbeeckx (vermomd als onze ex-speler Criel) die scoort en een perfecte assist aflevert.
-Maxim Nys, samen met heel de verdediging.

Naast ons zaten er supporters van Francs Borains die zich verbaasden dat KSK niet meer punten had. Maar daar komt zeker nu verandering in: we zijn gelanceerd !!!
Komaan KSK Heist !
Vergeten te vertellen: KSK Heist speelde een heel wat mooier voetbal..de bal ging mooi rond...tegenover Francs Borains die het alleen met de stereotiepe lange ballen probeerden !
Er was ook heel wat animo, dank zij de talrijke jeugdploegen aanwezig ! Zo moest het elke thuismatch zijn !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - Francs Borains 2-1

Bericht door Dabo »

KSK Heist dient de ongeslagen leider Francs Borains eerste puntenverlies toe en wint: “Wij kunnen goed voetballen”

KSK Heist heeft Francs Borains, tot zaterdag de ongeslagen leider in 1B, zijn eerste nederlaag toegediend. En gestolen was die overwinning allerminst. Akkoord, die ene bal van Chaabi belandde op de paal, maar Heist domineerde en ging vrank en vrij zijn kans. En zo staat Heist plots in de middenmoot, op zeven punten van de leider.

KSK Heist pakt 6 op 6, en zo is de slechte competitiestart helemaal uitgevaagd. Heist klimt naar de middenmoot, en afgaand op wat we zaterdag zagen in de topper tegen Francs Borains, is dat niet meer dan rechtvaardig. Meer zelfs, dit Heist mag op meer hopen. De linker kolomhelft moet zeker binnen de mogelijkheden liggen, misschien zelfs meer.

Primeur: eerste goal thuis

Redouan Benhamou is aan zijn vijfde seizoen bij Heist bezig. Maar een doelpunt in eigen stadion zat er nog nooit in. Tot zaterdag. Op aangeven van Mathieu Troonbeeckx - wat zat die goed in de wedstrijd, zeg! - scoorde Benhamou de goal van de overwinning. “En dan doe ik er ook nog een assist bij”, reageerde Benhamou. “Dat is dan aan mijn statistieken werken (lacht). Ja, ik ben oprecht héél blij, met onze ploegprestatie, met mijn persoonlijke prestatie, met mijn goal, met mijn assist. Onze prestaties gaan crescendo, in stijgende lijn. Wij kunnen goed voetballen, ook in organisatie, zo is vandaag gebleken.”

“Dit is een meer dan verdiende overwinning tegen de leider”, vertelde coach Jo Christiaens. “Een knappe overwinning, in moeilijke omstandigheden. Want onze spelers hebben moeten terugvechten na een achterstand. Ze hebben de rust bewaard, maar tegelijk zijn ze ook volwassen blijven voetballen. Je kan een wedstrijd winnen, maar je kan dat ook met goed voetbal doen. En dat was vandaag het geval.”

Yannis Augustynen en Amir Lemti waren er niet bij door blessures. Lemti is al een drietal weken out, maar zou komende week de training hervatten. Augustynen viel donderdag uit op training, hij liep een spierscheur op. Ook Absisan zal er volgende week niet bij zijn, na zijn dubbele gele kaart tegen Francs Borains. “Dat nemen we er wel bij”, reageerde Jo Christiaens. “Beter dat dan een late gelijkmaker.”

KSK Heist - Francs Borains 2-1

KSK Heist: Fré Van Aerschot, Wijns, Nys, Absisan, Sabhaoui, Benhamou (68' Orye), Peers, Troonbeeckx (87' Lemmens), Vande Cauter, Ulenaers, Sam Van Aerschot.

Francs Borains: Saussez, Boulenger, Caufriez (57' N’Galle), Itrak, Chevalier, Chaabi (77' Fuakala), Mpati, Deschryver, Grisez (77' Durieux), Mohamed, De Sousa (67' Lavie).

Doelpunten: 19' Chevalier (0-1), 26' Troonbeeckx (1-1), 53' Benhamou (2-1).

Geel: Troonbeeckx, Ulenaers, Sam Van Aerschot, Boulenger, Chevalier, Mpati.
Rood: 79' Absisan (2 x geel). (JBS)

bron: HLN
Plaats reactie