K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Bericht door Dabo »

'Eerstenationaler komt in handen van vice-president Galatasaray'

Het is inmiddels een welbekend fenomeen dat alsmaar meer Belgische clubs in buitenlandse handen komen. Dat begon met een aantal eersteklassers, maar breidde zich al snel uit naar 1B. Door de moordende concurrentie in die reeks hebben intussen vrijwel alle clubs hun toevlucht gezocht tot een buitenlandse mecenas. Intussen breidt het fenomeen zich zelfs uit naar het amateurvoetbal.

De voorbije jaren werden clubs als Patro Eisden en Mandel United al overgenomen door buitenlanders en nu zou er nog een club hun voorbeeld volgen. Turkse media melden immers dat Erden Timur op het punt zou staan om Olympic Charleroi over te nemen. Die club staat na vijf speeldagen momenteel op een elfde plaats in eerste nationale.

Timur is een 40-jarige advocaat en zakenman die de voorbije jaren fortuin maakte in vastgoed. Zijn vermogen wordt geschat op een slordige 400 miljoen euro, waarmee hij volgens Forbes bij de honderd rijkste personen van Turkije hoort. Een deel van dat immense fortuin zal nu dus in Charleroi gepompt worden.

Olympic Charleroi zal door de overname mogelijk ook kunnen gaan vissen bij de Turkse top, want Timur is een belangrijke pion bij Galatasaray. Hij hielp de club in het verleden al financieel bij onder meer de transfer van Radamel Falcao en werd in juni verkozen tot vice-voorzitter van de Turkse grootmacht.

Bron: voetbalnieuws.be
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Bericht door DAVILA »

Teleurstellend
Na drie minuten komen we 1-0 voor via Sabhaoui na een mooie actie van Mathieu.
Helaas een kwartiertje later staat het al terug gelijk.
We raken nog de paal maar rusten met 1-1
Beste kansen in de tweede helft voor ons maar de keeper en wat pech houden ons van een verdiende voorsprong.
Bij Olympic valt de bal wel goed en staan we 1-3 achter.
Toch stof tot nadenken, ergens ontbreekt iets in ons spel, wat ?
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Bericht door eSKaa »

Ik weet ni, maar kan het zijn dat we een leidingsfiguur missen op het veld? Iemand die wat dirigeert?
En als ge gisteren een tikje rapper speelt, dan weet Charleroi niet waar ze het hebben.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Bericht door DAVILA »

Nagel op de kop !

Een leidersfiguur tout court.

Ik vrees dat we nu echt in het post Webers tijdperk beland zijn.

Een tweede Bart gaan we nooit meer hebben en als we die al zouden vinden gaat die geen 15 jaar bij ons blijven.

Ik had veel verwacht van Augustynen maar die kwam pas uit blessure bij ons en is nu weer gekwetst.

Orye haalt niet zijn niveau, verleden seizoen nog derde in de topschutters lijst van eerste Nationale. De braderij heeft hem geen deugd gedaan 😉
Wie het forum volgt weet dat ik een fan van Nicolas ben, komaan, kop op !

Minstens vier en liefst 6 op 6 tegen Knokke en Boom.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Bericht door Dabo »

Maxim Nys (KSK Heist) gaat mee kopje onder tegen Olympic Charleroi: “We mogen kritisch zijn op onze prestatie: het kan en mag beter”

De 90-jarige moeder van voorzitter Jan Scheirs, mevrouw Angèle Lambrechts, mocht de aftrap geven, maar veel geluk heeft dat KSK Heist niet opgebracht. Heist was zaterdag zichzelf niet tegen Olympic Charleroi en ging - verrassend en onverwacht na de prestaties van de voorbije weken - met 1-3 kopje onder. Heist begon nochtans prima met een doelpunt van Sabhaoui in de 4de minuut, maar die sterke start kreeg geen vervolg.

Met Lemti, Augustynen, Diedhiou en Peers miste Heist vier basisspelers, maar een excuus mag dat niet zijn. “Dat zijn natuurlijk stuk voor stuk spelers die we hadden kunnen gebruiken”, weet coach Jo Christiaens. “Maar dat is geen excuus. Er is meer dan voldoende talent en kwaliteit aanwezig om dit op te vangen. Ik weet dat mijn spelers beter kunnen dan wat ze vanavond hebben laten zien.”

Er was pech mee gemoeid, met twee ballen tegen het doelhout en een niet gevalideerd doelpunt van Absisan, omdat er voorafgaandelijk al gefloten was voor handspel. “Daar wil ik niet graag op ingaan”, aldus nog de coach. “We hebben van onszelf verloren. Alles begint met wat je zelf doet of niet doet. Ondanks dat vroege doelpunt zijn we te slap aan de wedstrijd begonnen. We hebben weinig kwaliteit getoond, te vaak balverlies geleden en veel slechte ballen verstuurd. Onszelf naar een hoger niveau tillen was in deze wedstrijd heel moeilijk.”

Luttele seconden voor het laatste fluitsignaal moest dan ook Maxim Nys nog naar de kant. “Ja, ik kwam in botsing met Kobe en voelde een licht krakje in de buikspieren”, aldus de linksback van Heist. “Het belette me vlot te bewegen en ben al voor het laatste fluitsignaal van het veld gestapt. Ik denk dat er een echo zit aan te komen de komende dagen. Pas dan zullen we meer weten wat er aan de hand is. Hopelijk is het niet te ernstig.”

Een non-match van KSK Heist? “Een beetje toch. We mogen kritisch zijn op onze eigen prestatie. Die was niet slecht, maar het kan beter. We moeten scherper en agressiever zijn in balverlies en in balbezit. We zaten in een goede flow, de automatismen zijn er, we hebben ons spelsysteem onder de knie. Dan moet je dit Olympic Charleroi collectief kunnen vastzetten. Nu is door deze nederlaag onze reeks doorbroken en dat is jammer.”

Die vele blessures helpen de ploeg natuurlijk ook niet vooruit. “Klopt. Hoe fitter de kern, hoe sterker de onderlinge concurrentie. Hopelijk recupereren we volgende week enkele pionnen, en hopelijk raak ik tegen dan ook fit. Want dat zullen we nog moeten afwachten”.

KSK Heist - Olympic Charleroi 1-3

KSK Heist: Fré Van Aerschot, Wijns, Nys, Absisan (66' Carrasco), Sabhaoui, Benhamou (66' Orye), Lemmens, Troonbeeckx (85' Jannes), Vande Cauter, Ulenaers (46' Colman), Sam Van Aerschot.

Olympic Charleroi: Moriconi, Felix, Maisonneuve, Dahmane, Delbergue (85' Vanderbecq), Lioka Lima, Hassaini (65' Ouali), Hadj-Moussa, Kouri (77' Kahya), Ito Singa (77' Saïdane), Guedj.

Doelpunten: 4' Sabhaoui (1-0), 10' Hadj-Moussa (1-1), 60' Dahmane (1-2), 79' Ouali (1-3).

Geel: Sabhaoui, Sam Van Aerschot, Delbergue, Ito Singa.

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. HEIST – OLYMPIC CHARLEROI 1-3

Bericht door Johan Gazon »

Misschien hadden we beter de moeder van de voorzitter...Angéle Lambrechts (90 jaar).. in de spits gezet !!! Want het is toch duidelijk dat we problemen hebben met te scoren..of was het pech of een goede keeper van de tegenstander ?? Inderdaad ook problemen in het middenveld..geen sterke leidersfiguur zoals Davila en eSKaa schrijven !! Nu wel de punten gaan pakken tegen de volgende tegenstanders aub !!!
Plaats reactie