K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM 3-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM 3-1

Bericht door Dabo »

Zaterdag staan we voor een wedstrijd van levensbelang: we ontvangen K Rupel Boom FC, momenteel houder van de rode lantaarn.
.
Met onze trainer van vorig seizoen, Stéphane Demets, in de bezoekende dug-out (samen met physical coach Kevin Nicaise en videoanalist Jonathan Lambillon) heeft deze wedstrijd nog wat extra te bieden. Ook ex-speler Jack Mmaee zal waarschijnlijk van de partij zijn.
.
Onze spelers hebben iets recht te zetten en zullen de steun van de supporters zeker kunnen gebruiken. Tot zaterdag!

Nederlander Cheickna Touré is nieuwe spits van Rupel Boom, Amerikaanse eigenaar bevestigt vertrouwen in coach Demets: “Ontslag is niet de juiste beslissing”

Rupel Boom heeft met Cheickna Touré zijn offensieve versterking beet. De 20-jarige Nederlander was transfervrij nadat het seizoen in Zweden, hij was er aan de slag bij vierdeklasser Asarums, afliep eind september. De verwachtingen rond de rijzige spits zijn hooggespannen, want Rupel Boom scoorde dit seizoen amper vijf keer en telt nog altijd maar twee puntjes. Een sportieve malaise waar eigenaar Nathan Crockett deze week, exact twee maanden na de competitiestart, op reageerde via sociale media.

Eerst de aanvallende versterking voor de Steenbakkers. Veel adelbrieven kan Cheickna Touré nog niet voorleggen in het volwassenenvoetbal, maar dat hoeft ook niet te verbazen gezien zijn nog jonge leeftijd. Waar ligt zijn voetbalverleden dan wel? “Als 17-jarige ging ik op stage bij de U23 van het Engelse Barnsley, maar dat avontuur strandde door de coronacrisis”, legt Touré uit. “Op dat moment wilde ik zo snel mogelijk een nieuwe club vinden en dus keerde ik terug naar Nederland om eerst bij Barendrecht en daarna Spartaan ‘20 te voetballen. Dat team komt uit in de Reserve Pro League en onze tegenstanders waren onder andere Jong FC Den Bosch, Jong Fortuna Sittard en Jong VVV Venlo. De beloften van clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie zeg maar.”

“Afgelopen zomer trok ik vervolgens naar Zweden waar ik halverwege het seizoen aankwam bij Asarums dat ook sportieve moeilijkheden kende. De ploeg telde vier punten en had negen keer gescoord in dertien wedstrijden. Aan het einde van het seizoen telden we 19 punten en hadden we dertig doelpunten gemaakt. Ikzelf een vijftal in tien wedstrijden. Toch een stevige kentering die werd ingezet na mijn komst en die van een offensieve middenvelder.”

Haaland

De fans van Rupel Boom zullen het graag lezen, maar welk type spits mogen ze verwachten? “Ik ben constant op zoek naar goals”, zegt Touré. “Ik herinner me een interview met Haaland waarin die stelde dat hij genoegen neemt met de bal vijf keer te raken in een wedstrijd als het dan ook evenveel keer een goal oplevert. Dat is ook mijn spelletje. Ik probeer op de loer te liggen om dan zo efficiënt mogelijk te zijn. Maar het spreekt voor zich dat ik me nog verder moet ontwikkelen. Veel tijd voor een aanpassingsperiode is er inderdaad niet, dat besef ik, maar daar ben ik ook niet bang voor. Tijdens de trainingen zie ik dat er heel veel kwaliteit aanwezig is en voldoende ervaring. Alle spelers begrijpen hoe het voetbal werkt, ik heb er dus alle vertrouwen in dat het ook op het veld zal loslopen.”


SK Heist

Zo kan coach Stéphane Demets eindelijk rekenen op een extra aanvaller, maar het is nog de vraag of hij speelgerechtigd raakt voor de wedstrijd op bezoek bij Heist zaterdagavond. CEO Geert Van Den Wijngaert bevestigde dat de administratieve molen in werking is gezet, maar het wordt een race tegen de klok. Zelf wil de jonge Nederlander in elk geval graag deel uitmaken van de wedstrijdkern.

“Ik ben fysiek klaar om te spelen”, zegt hij. “Of het daadwerkelijk ook zal lukken om alles rond te krijgen, is nog even afwachten. Ik hoop het wel, want ik wil Rupel Boom graag helpen. Het is een mooie club met een plan op lange termijn dat me erg aansprak. De huidige toestand is niet bepaald rooskleurig, maar er zijn nog veel wedstrijden. We kunnen deze situatie nog helemaal ombuigen.”

Crockett reageert

De kritiek van de fans als gevolg van de tegenvallende resultaten bereikte intussen ook de Verenigde Staten. In het begin van de week bevestigde eigenaar Nathan Crockett al het vertrouwen in de technische staf en het management en donderdag lichtte hij die boodschap nog eens toe aan de supporters via sociale media.

“Niemand van ons had verwacht dat we na twee maanden nog steeds zouden wachten op de eerste competitiezege”, klinkt het. “We zijn allemaal teleurgesteld en vaak wordt er dan een zondebok gezocht. Er wordt een bepaalde speler geviseerd of de trainer. Je zou denken dat die laatste te veel krediet krijgt als een team wint, maar net zozeer krijgt hij te veel de schuld als het verliest.”

“Ik geloof heel sterk in ‘Wat je niet wilt dat men jou aandoet, doe dat ook een ander niet aan’ en ik denk dat niemand na drie maanden in zijn job al aan de kant geschoven wil worden. In aanloop naar het seizoen spraken we met veel trainers en we waren allemaal overtuigd van de kwaliteiten van coach Demets. Dat zijn we nog steeds.. Misschien zijn we het niet altijd eens met de keuzes, maar hij werkt professioneel, geeft zich met hart en ziel en net zoals iedereen is ook hij enorm ontgoocheld.”

Lange termijn

“De makkelijkste beslissing zou zijn om hem aan de kant te schuiven, maar dat zou naar mijn gevoel niet de juiste zijn. We mogen niet zomaar reageren op korte termijn, want we hebben een lange termijn project in gedachten. Voor nu behouden we dus het vertrouwen, hopen we op beterschap en staat ook de coach intussen open voor veranderingen. Voorts moeten ook de spelers beseffen dat ze de overwinningen niet cadeau krijgen.”

“Misschien is dit een onpopulaire beslissing, maar laten we ook niet vergeten dat we deze zomer slechts twee of drie dagen van het faillissement verwijderd waren en ik ook een aanzienlijk deel tijd en geld investeerde. We zijn allemaal betrokken en ik kan jullie verzekeren dat ik net zo graag wil winnen als jullie”, besluit de Amerikaan.

Bron: HLN
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: 22/10 - 20H00 K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM

Bericht door boomkes »

Wordt voor jullie de makkelijkste match van het jaar. Wij hebben individueel een pak meer talent dan de voorbije jaren. Demets is echter een van de meest hopeloze coaches die ik gezien heb in Boom. Krijgt de groep niet aan het voetballen en heeft de supporters tegen. Tot morgen!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 22/10 - 20H00 K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM

Bericht door eSKaa »

Op voorhand gewonnen zijn (of geven) doe je beter niet. Wij halen ook niet de meest schitterende resultaten. Als bij Heist de match wordt opgenomen als 'de match tegen de laatste', dan verliezen we garanti.

Wat betreft Demets: niet dat hij ons bijna kampioen maakte, maar hij haalde toch resultaten. Misschien moet dan de vraag gesteld worden of de spelersgroep achter hem staat. Individueel talent is goed, maar je hebt een ploeg nodig om matchen te winnen. Als er geen ploeggeest is, of geen vertrouwen in het plan van de trainer, loopt het fout.

Ik hoop dat het nog wel goedkomt met Boom. Ik zie uiteraard liever enkele U23 teams onderaan bengelen. Hopelijk pakken jullie die overwinning snel, alleen liefst nog een week geduld
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 22/10 - 20H00 K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM

Bericht door Dabo »

KSK Heist krijgt het bezoek van Stephane Demets en Rupel Boom: “Stephane eerst een loer draaien, dan een pint pakken”

KSK Heist krijgt zaterdagavond het bezoek van Rupel Boom, de nieuwe club van ex-coach Stephane Demets. Na negen speeldagen wonnen de Steenbakkers nog geen enkele wedstrijd en werd alleen gelijk gespeeld op het veld van... Patro Eisden en tegen Hoogstraten. Omdat Heist door de zware uitschuiver in Knokke (4-1) naar de 16de plaats is afgedaald, mag je spreken van een voor beide ploegen belangrijk kelderduel.

“Het belooft een fijn weerzien te worden met Stephane, maar dat houden we toch pas voor na die Antwerpse derby”, vertelt Yousri Sabhaoui ons, nog goed voor een doelpunt in die laatste thuiswedstrijd tegen Olympic Charleroi. “Stephane eerst een loer draaien, dan samen een pint pakken (lacht), zo hoort het toch, niet? Ja, we hebben iets recht te zetten. Die vier tegengoals in één speelhelft aan zee, dat is ons dit seizoen nog niet overkomen en is ook bij iedereen zwaar binnengekomen. Sula liet ons alle hoeken van het veld zien, hoewel er op voorhand op zijn acties en snelheid gewezen was. Door een gebrek aan scherpte aan onze kant, deed hij zo ongeveer wat hij wilde. Collectief bleven we allemaal beneden ons niveau.”

Terecht verloren dus. Een week later moet er dan iets rechtgezet worden. Tegen de laatste in de stand is onderuit gaan, en zeker op eigen veld, uit den boze. “Zo kan je het stellen, ja. Knokke was onze minste wedstrijd uit het rijtje van negen. In de tweede helft hebben we nog geprobeerd iets terug te doen, maar het kalf was uiteraard verdronken. In een thuiswedstrijd tegen de laatste uit de stand zouden we, zonder aan onderschatting te doen, toch iets moeten kunnen rechttrekken. Die wisselvalligheid kenmerkt ons seizoen een beetje. Hoe verklaar je anders dat we wel wonnen van Francs Borains, met fris en aanvallend voetbal?”

Een constante leggen in jullie prestaties, het is blijkbaar toch niet zo eenvoudig. “Klopt. Om dat voor mekaar te krijgen, heb je 100 procent inzet en scherpte nodig. Met Jutten, Augustynen en Diedhiou hadden of hebben we wel al wat blessureleed gehad, maar daar mogen we het niet op steken. Kwalitatief is onze kern sterk genoeg om zelfs meerdere afwezige spelers op te vangen.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 22/10 - 20H00 K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM

Bericht door DAVILA »

3-1
Sterk openingskwartier van Heist levert na 5’ de 1-0 op via Jannes met een afstandsschot
Boom komt stilaan opzetten zonder kansen te genereren.
Na de rust opnieuw steriel veldoverwicht van Boom.
20’ voor tijd valt Boom met tien na 2x geel
Rapen gaar denken we maar Boom treft raak met een copy van onze goal
We gaan toch geen tweede binnenkrijgen ?
Neen enkele minuten voor tijd handspel in de rechthoek en Sam zet fraai om 2-1
Mathieu scoort nog een derde treffer, oef eindelijk nog eens (verdiende) winst
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: 22/10 - 20H00 K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM

Bericht door boomkes »

DAVILA schreef: 22 okt 2022, 23:20 3-1
Sterk openingskwartier van Heist levert na 5’ de 1-0 op via Jannes met een afstandsschot
Boom komt stilaan opzetten zonder kansen te genereren.
Na de rust opnieuw steriel veldoverwicht van Boom.
20’ voor tijd valt Boom met tien na 2x geel
Rapen gaar denken we maar Boom treft raak met een copy van onze goal
We gaan toch geen tweede binnenkrijgen ?
Neen enkele minuten voor tijd handspel in de rechthoek en Sam zet fraai om 2-1
Mathieu scoort nog een derde treffer, oef eindelijk nog eens (verdiende) winst

Een slechte ploeg tegen een heel slechte ploeg gisteren. Dat met een zowaar nog zwakkere spelleider. Op basis van de kansen verdiende overwinning van Heist. Wij kunnen 3 uur shotten, kansen kunnen we toch niet creëeren.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM 3-1

Bericht door Dabo »

Eén vroeg en twee late doelpunten bezorgen KSK Heist de overwinning tegen Rupel Boom: “Met de hakken over de sloot”

KSK Heist behaalde zaterdag een 3-1-overwinning tegen Rupel Boom. Een afgetekende zege, maar de cijfers vertekenen het wedstrijdverloop. Een vroeg doelpunt van Jannes, een penalty, omgezet door Sam Van Aerschot in de 89ste minuut, en nog een goal van Troonbeeckx in de 90ste minuut velden het verdict. Halfweg de tweede helft had Matisse Thuys het Boomse doelpunt van de hoop gescoord, een minuut nadat Rupel Boom met tien was komen te staan.

De ene, Rupel Boom, zit alweer in zak en as en in nog viezere papieren, de andere is gelukkig en weet zich bevrijd van alle zorgen. Lange tijd zag het er naar uit dat deze wedstrijd op een 1-1-gelijkspel zou eindigen. Een tweede Heists doelpunt hing niet eens in de lucht. Maar een dom handspel in eigen strafschopgebied had tot resultaat dat Rupel Boom alweer moest afdruipen en met twee punten achterblijft. Het zijn niet de zorgen van KSK Heist, dat na de 4-1-nederlaag in Knokke toe was aan een wederopstanding.

“We begonnen goed aan de wedstrijd, en we vonden ook snel dat openingsdoelpunt, maar dan herstelde Rupel Boom het evenwicht”, sprak coach Jo Christiaens. “Boom benutte dan dat enige kansje en zo stond het plots 1-1. We hebben het onszelf alweer zeer moeilijk gemaakt, maar proficiat aan mijn spelers dat ze er toch zijn blijven in geloven. Dit zijn gouden punten, zeer welgekomen punten ook. Want het blijft onze betrachting aansluiting te vinden met de ploegen die in de eerste helft van de rangschikking staan. Maar dan mogen we wel niet in de fout gaan in wedstrijden als deze. Dat is gelukkig niet gebeurd. Was het met de hakken over de sloot? Dat mag je wel zeggen, ja.”

Mathieu Troonbeeckx zette na Matt Jannes en Sam Van Aerschot een derde keer de netten bol. “We begonnen goed, maar na een kwartier raakten we de greep over de wedstrijd kwijt. Met die 1-1 kregen we het deksel op de neus. Dat we zo ver inzakken, is mij een raadsel, ik kan er geen verklaring voor geven. Gelukkig was er in de slotfase dan toch nog die penalty en kon ik er nog een derde doelpunt bovenop doen. We hadden iets recht te zetten na die wedstrijd tegen Knokke. Deze zege doet dan ook veel deugd”, aldus Mathieu Troonbeeckx.

KSK Heist - Rupel Boom 3-1

KSK Heist: Fré Van Aerschot, Nys, Absisan, Sabhaoui, Benhamou (62’ Augustynen), Colman (66’ Orye), Jannes (74’ Wijns), Peers, Troonbeeckx, Vande Cauter, Van Aerschot.

Rupel Boom: Vits, Neral, Vervoort, Verkerken (56’ Mmaee), Lukebakio-Zola, Van den Broek, Traore, Gadji, Thuys (82’ De Herdt), Mwenda (68’ Buyl), Bliek.

Doelpunten: 6’ Jannes (1-0), 69’ Thuys (1-1), 89’ Sam Van Aerschot (2-1, pen.), 90’ Troonbeeckx (3-1).
Geel: Sam Van Aerschot, Gadji, Bliek.
Rood: 68’ Lukebakio-Zola (2 x geel).

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM 3-1

Bericht door DAVILA »

Niet overdrijven hé
Het duurde lang voor we opnieuw voorkwamen maar we hadden zeker vroeger kasen oa pegel op de lat
Goed breiwerk van Boom maar kansen ???
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. HEIST – KFC RUPEL BOOM 3-1

Bericht door DAVILA »

Gisteren de beelden gezien (de goals) op ATV
spijtig genoeg vind ik de link niet.
Alle goals van goeie makelij.
Merkwaardig maar onze eerste goal en de goal van Boom zijn haast identiek.
Plaats reactie