Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

Yannick Bevers gaat tegen Heist op zoek naar eerste goal voor Hoogstraten: “Wil bewijzen dat ik dit niveau aankan”

Na Dessel vorige week wacht zaterdag met de komst van Heist opnieuw een mooie affiche voor Hoogstraten. Niet in het minst voor Yannick Bevers, die in het tussenseizoen ook naar Heist kon, maar uiteindelijk toch voor de Rooikens koos.

“Enerzijds omdat het een pak dichter is vanuit Brecht, waar ik woon”, legt Bevers uit. “En anderzijds omdat het bij Heist maar bleef aanslepen. Bovendien zag het er toen ik tekende nog naar uit dat Hoogstraten in tweede nationale zou gaan spelen zodat ik stap per stap kon doorgroeien, maar uiteindelijk speel ik nu in één keer twee reeksen hoger dan vorig seizoen bij Sint-Lenaarts.”

Hogere snelheid van uitvoering

Bevers had daarom ook wat tijd nodig om zich aan te passen aan het niveau. “Het was niet alleen wennen aan de hogere snelheid van uitvoering. Het was ook zoeken omdat ik in een volledig nieuwe ploeg terechtgekomen ben. Bij Sint-Lenaarts was de ploeg bijvoorbeeld voor een deel rond mij gebouwd, maar hier is dat uiteraard niet het geval, waardoor het op alle vlakken wat aanpassen is geweest voor mij.”

Bevers lijkt ondertussen wel stilaan zijn draai te hebben gevonden bij de Rooikens. “Sinds anderhalve maand ben ik naar mijn gevoel best goed bezig. Enkel dat eerste goaltje ontbreekt nog. Al ben ik ervan overtuigd dat het één van de weken wel eens raak zal zijn. Op die manier kan ik eindelijk eens belangrijk zijn voor de ploeg, want nu schiet ik helaas niet heel veel op met mijn goede prestaties, terwijl ik erop gebrand ben om te laten zien dat ik dit niveau wel degelijk aan kan.”

Portie pech

Hoogstraten kan de punten in elk geval goed gebruiken na een bijzonder magere 1 op 18. “We spelen nochtans niet slecht, maar we scoren gewoon heel moeilijk. Bovendien wordt het minste foutje afgestraft, waardoor het altijd net niet is. Al is dat typisch zeker als je onderin staat. Dan zit het gewoon allemaal wat tegen. Zo waren we afgelopen weekend tegen Dessel 70 minuten baas, maar toch verliezen we met 0-1. Hopelijk kiest het geluk dus dit weekend eindelijk eens onze kant, want we hebben onze portie pech echt al wel gehad.”

Bron: HLN
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: 29/10/2022 - 20:00 Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist

Bericht door scheirske »

Met een volle auto naar Hoogstraten morgen!
Of ist buscombi? 😂😂
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 29/10/2022 - 20:00 Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

KSK Heist maakt zich op voor een nieuwe Antwerpse derby, nu tegen Hoogstraten: “Ons doel is nog altijd bij die top zeven te komen”

Wat was dat toch een late zege, die 3-1 tegen Rupel Boom. Op het tweede en derde doelpunt van KSK Heist was het wachten tot de 88ste en 90ste minuut. Maar goed, de punten zijn binnen, dat is uiteindelijk wat telt. Hoe die er gekomen zijn, niemand die daar in januari nog om maalt. Het vervolg brengt Heist zaterdag tot in Hoogstraten, een ploeg die het, na het zo succesvol verlopen vorige seizoen, net als Rupel Boom moeilijk heeft in eerste nationale.

We spraken de voorbije dagen met Matt Jannes, de 20-jarige rechtsback en doublure van de 15 jaar oudere David Wijns. Een wissel op de toekomst dus, maar wel een wissel die scoorde tegen Rupel Boom. Jannes’ doelpunt bleek uiteindelijk de aanzet naar die 3-1-zege.

“Ja, het was zelfs niet eens mijn debuut”, aldus Matt Jannes. “Op het veld van Visé kwam ik ook al een keer aan de aftrap. Toen was het iets meer onverwacht, nadat David pas op het laatste moment had afgebeld. Tegen Rupel Boom was ik op vrijdag al op de hoogte gebracht via de wedstrijdbespreking van onze coach. Maar omdat ik zelf op vrijdag ook ziek was, was er bij mij toch even sprake van stress. Zo zie je maar, ziek zijn, maar dan toch scoren (lacht). Ja, natuurlijk was ik blij met de wedstrijd die ik gespeeld heb. Dit smaakt naar meer, maar of dat betekent dat ik zaterdag weer aan de aftrap kom, hangt natuurlijk van de beschikbaarheid van David en van onze coach af.”

David Wijns is 15 jaar ouder, maar heeft nog steeds zijn plaats in het elftal van KSK Heist. “Een pak ervaring draagt hij mee, zelfs uit eerste klasse. David is een fantastische voetballer, hij is ook een voorbeeld voor mij, iemand die ik vaak goed observeer, om op die manier bij te leren. Zelf ben ik 20 jaar oud, afkomstig uit Vorselaar, maar door een ernstig kruisbandletsel dat ik de voorbije seizoenen opliep, had ik niet verwacht nu toch al te staan waar ik sta.”

Of je er zaterdag bij bent of niet, daarover beslist coach Jo Christiaens. Maar je maakt alleszins wel deel uit van de selectie. Met Heist is het intussen wat warm en koud blazen tegelijk. “Ja, klopt. Het is nog wat wisselvallig, hé. We werken aan die regelmaat, maar we staan alleszins wel beter gerangschikt dan de ploegen die we nu ontmoeten. We mikken op meer en beter, hoor. Nog voor Nieuwjaar hopen we bij de top zeven te staan, wat dus wil zeggen dat we punten moeten pakken. Hopelijk kunnen we zaterdag de lijn van tegen Boom doortrekken, maar dan liefst op een andere manier.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 29/10/2022 - 20:00 Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

scheirske schreef: 28 okt 2022, 13:12 Met een volle auto naar Hoogstraten morgen!
Of ist buscombi? 😂😂
Afbeelding
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 29/10/2022 - 20:00 Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist

Bericht door eSKaa »

Voila Scheirske, met de bus dus. Aangezien de kakkers gisteren speelden, geen excuus om met de volledige kroost mee te rijden ;)
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: 29/10/2022 - 20:00 Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist

Bericht door scheirske »

Goe geamuseerd aan de zijlijn ...
0-1.
Een gevleide zege.
Eerste helft verdiend voor.
Tweede helft vond ik echt niet goed.
Maar Hey....3 punten in de pocket.
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door eSKaa »

Same here..
Als het 'entertainment' langs de kant interessanter is dan de wedstrijd, dan weet je het wel. We zien weer hetzelfde stramien: voorkomen, en dan terugplooien. Tegen een goede tegenstander krijgen we er dan een paar binnen. Zelf té weinig gecreëerd, Hoogstraten was te zwak om iets te verdienen.
Scheids had toch een bepalende rol. Soms eigenaardige beslissingen. De fout op Absisan (geblesseerd vervangen in 1e helft na een trap) verdiende meer dan geel. Maar ook Carrasco had mss wel een vroege douche verdiend na een slaande beweging tijdens een opstootje. T is dat ze met 2 waren dat er geen rood getrokken word denkik.
Enfin, de 3 ptn zijn binnen, volgende week wacht ons een zware match tegen de leider, waar we niks te verliezen hebben.
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door scheirske »

Of we hadden misschien toch beter naar den overkant gegaan?
Of toch ni....😂😂
Was precies leuk daar...zeker na het laatste fluitsignaal.👊
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Eigenlijk wel een verdiende overwinning voor KSK Heist, die af en toe mooie aanvallen ineen staken ! Hoogstraten leek me opgefokt en gefrustreerd dat zich uitte in stevige overtredingen en veel discussies tegen de arbiter, die het nog vrij goed deed volgens mij, gezien de moeielijke wedstrijd.De trainerstaf van Hoogstraten was zoals hun voetballers...opgefokt en gefrustreerd, dat dan ook tot een rode kaart leidde voor de trainer ! De toeschouwers van Hoogstraten in onze buurt zagen het met lede ogen toe en gaven toe dat Hoogstraten niet beter kon.
Toch blijven we in hetzelfde bedje ziek...eens op voorsprong willen we precies niet meer voetballen, gelukkig kon Hoogstraten er niet van profiteren.
De wedstrijd was boeiend en vol animo (in de slechte zin) .Veel aanvallen en doelkansen hebben we niet gezien van beide ploegen. Het probleem blijft natuurlijk het scorend vermogen !!!
Volgende wedstrijd zullen we uit een ander vaatje moeten tappen, het voorbeeld hebben we al gegeven bij terugkeer op de supportersbus...alle vaatjes waren bijna leeg !!! :roll: Tussen haakjes: de sfeer op de supportersbus is heel leuk...en we worden echt verwend met dank aan Nadine en den Bosmans!
Danneman
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Danneman »

de verwennerij op de bus is, was zeker een meerwaarde na een slappe maar bitsige wedstrijd!
We missen volgens mij een spelbepalende figuur met ervaring op het middenveld!
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Johan Gazon »

KSK Heist pakt drie punten bij hekkensluiter Hoogstraten: “Noodzakelijke punten, want er komen drie lastige tegenstanders aan”

Op de vorige speeldag won KSK Heist met twee late goals van Rupel Boom, in Hoogstraten volstond één vroeg doelpunt in de 3de minuut. Wanneer je scoort, maakt niet uit, zo lang je het maar doet. Heist werkt zich met deze dubbele driepunter weg uit de gevarenzone. Precies op tijd, want met La Louvière, de Gentse beloften en Luik komt er een zwaar drieluik aan.

Een schoonheidsprijs moet je Hoogstraten-Heist van zaterdagavond niet geven. Het zat er allemaal in: trekken, sleuren, stampen, elleboogstoten uitdelen, aan beide kanten trouwens. Het mag een wonder heten dat er na 90 minuten nog 22 spelers op het veld stonden. Yannis Augustynen heeft het mogen voelen; hij speelde een uur met een tulband rond het hoofd.

“Mijn hoofd zat helemaal onder het bloed”, geeft Augustynen mee. “Ik kan dat er wel bij hebben, maar wanneer het dan nadien nog drie, vier keer gebeurt, dan wordt dat toch een beetje veel. Nu, we kennen Frank Belmans, die hamert zwaar op agressief spel en duelkracht.”

Heist trok uiteindelijk aan het langste eind, na een vroeg doelpunt van Sam Van Aerschot. “Klopt. Nu, in alle eerlijkheid, Hoogstraten had misschien wel een punt verdiend. Maar dat is voetbal, hé. Ze hebben via Fall dé kans gehad om te scoren, maar als je van op één meter van het doel, nog tegen de paal trapt, tja, dan begrijp ik best dat je gefrustreerd raakt. Maar we moeten de bal er niet zelf intrappen, hé. Dan moet je vooral kwaad zijn op jezelf, en anderen geen klappen verkopen. Maar ik geef toe, in die ene fase met Fall hebben we wel het geluk aan onze zijde.”

Drie belangrijke punten wel. “Ja, die 6 op 6 tegen Boom en Hoogstraten was wel een must. Want nu komen er drie wedstrijden aan met tegenstanders van een ander kaliber. Daar kunnen we nu in alle rust naar toeleven en even rustig op adem komen”, besluit Yannis Augustynen.

Hoogstraten - Heist 0-1

Hoogstraten: Kustermans, Verheyen (54’ Odimboleko), Gomes (54’ Loshi), Van Dooren, Meeuwis, Vermeeren, Havermans, Tilburgs, Lauwers (54’ Budts), Fall, Bevers (54’ Bastiaensen).

Heist: Fré Van Aerschot, Peers, Nys, Vande Cauter, Augustynen, Sabhaoui, Absisan (20’ Wijns), Benhamou (82’ Orye), Troonbeeckx, Jannes (75’ Ferreira Carrasco), Sam Van Aerschot.

Doelpunt: 3’ Sam Van Aerschot (0-1).

Geel: Verheyen, Fall, Sabhaoui, Wijns, Augustynen, Fré Van Aerschot, Havermans, Ferreira Carrasco, Loshi. (JBS)

HLN Bart Jacobs
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door eSKaa »

Na het zien van de beelden toch een beetje geschrokken. Die fout op Jawad, puur natrappen, altijd rood. Een speler doelbewust blesseren.. Hoogstraten had na de vroege achterstand maar 1 doel, en dat was zoveel mogelijk met de botte bijl erdoor gaan.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 31 okt 2022, 08:16 Na het zien van de beelden toch een beetje geschrokken. Die fout op Jawad, puur natrappen, altijd rood. Een speler doelbewust blesseren.. Hoogstraten had na de vroege achterstand maar 1 doel, en dat was zoveel mogelijk met de botte bijl erdoor gaan.
Een bende losgeslagen Neanderthalers. Zowel spelers als publiek.

https://www.rtv.be/artikels/heist-pakt- ... kt-a122120

Dat interview met die Havermans. Wa ne puit.
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door scheirske »

eSKaa schreef: 31 okt 2022, 08:16 Na het zien van de beelden toch een beetje geschrokken. Die fout op Jawad, puur natrappen, altijd rood. Een speler doelbewust blesseren.. Hoogstraten had na de vroege achterstand maar 1 doel, en dat was zoveel mogelijk met de botte bijl erdoor gaan.
Met een VAR eindigt deze match met 9 tegen 10 denk ik.
Maar bon.
Nog steeds nagenietend van 3 gouden punten! 😉👍
Ik denk da we nog eens meegaan op verplaatsing.
Alleen al voor den ambiance. 😂
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Hoogstraten V.V. - K.SK. Heist 0-1

Bericht door scheirske »

Dabo schreef: 31 okt 2022, 10:05
eSKaa schreef: 31 okt 2022, 08:16 Na het zien van de beelden toch een beetje geschrokken. Die fout op Jawad, puur natrappen, altijd rood. Een speler doelbewust blesseren.. Hoogstraten had na de vroege achterstand maar 1 doel, en dat was zoveel mogelijk met de botte bijl erdoor gaan.
Een bende losgeslagen Neanderthalers. Zowel spelers als publiek.

https://www.rtv.be/artikels/heist-pakt- ... kt-a122120

Dat interview met die Havermans. Wa ne puit.
Idd...
Een compilatie maken.
Dat em maar begint met zen eigen ploeg.
Plaats reactie