Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 03/12/2022 – 20h00 Patro Eisden MM. – K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Youngster Nick Van Diest (Patro Eisden) debuteert zaterdag voor eigen publiek: “Nu ook tegen mijn ex-club SK Heist winnen”

Het gaat plots allemaal snel voor youngster Nick Van Diest. De zoon van ex-Lommelspeler Wim Van Diest maakte vorig weekend in Hoogstraten zijn debuut voor Patro en dit tot ieders tevredenheid. Zaterdag komt ex-club SK Heist op bezoek, waar hij begin september door Eisden werd weggekaapt. Zenuwen kent Nick niet. “Van meerdere Heistspelers kreeg ik deze week lovende berichtjes voor mijn debuut toegestuurd, maar zaterdag willen ik en mijn team wel de zegereeks van mijn vroegere club beëindigen”, klinkt Van Diest kordaat.

Nick Van Diest belandde begin september met wat vertraging bij Patro. De jonge verdedigende middenvelder maakte de voorbereiding met Heist mee en alles leek erop dat hij ook daar het seizoen zou uitspelen. Toch koos Nick op de valreep voor Patro. Waarom? “Ik had vorig seizoen in de tweede ronde meerdere wedstrijden bij Heist in het eerste elftal gespeeld en voelde het vertrouwen van de club dat ik daar kon doorgroeien”, vertelt Van Diest. “Maar toen de start van de competitie naderde, zwakte dat vertrouwen af. Plots nam Stijn Stijnen contact en overtuigde me de overstap naar Eisden te zetten. Ik heb me die keuze niet beklaagd. Voor mij was het een nieuwe stap in mijn carrière. In Eisden kon ik mijn studies aan de PXL Hogeschool in Hasselt verder zetten en toch deels proeven van een profstatuut. In het begin was het aanpassen. Zeker op het fysieke vlak. Maar met de aanpak en de coaching van trainer Stijnen maakte ik snel progressie. Op een basisplaats had ik geen datum geplakt. Toen ik verleden week hoorde dat ik ging spelen, heb ik stiekem toch wel een gat in de lucht gesprongen”, knipoogt Van Diest.”

Geslaagd debuut

Door de onbeschikbaarheid van Tom Pietermaat (kniekwetsuur) en Niels Verburgh (geschorst), mocht je vorig weekend in Hoogstraten debuteren. Had je geen stress? Patro legt de lat immers hoog en wil absoluut naar 1B. “Ik heb mijn taken zo goed mogelijk uitgevoerd. De complimentjes na de wedstrijd smaakten. Dat we in het slot met veel inzet en weerbaarheid nog een driepunter afdwongen, maakte het nog mooier. Dit debuut zal voor altijd in mijn geheugen gebeiteld staan. Wat de ambitie van de club betreft, nu er drie ploegen naar 1B promoveren, moeten we die kans absoluut grijpen. We hebben nog een eind af te leggen, maar zijn op de goede weg.”

Zaterdag komt je ex-ploeg Heist op bezoek. Het wordt geen gemakkelijke opdracht. Met 16 op 18 zetten ze een schitterende reeks neer. Voor jou wordt dit ongetwijfeld een speciale wedstrijd. “Ondanks een resem geblesseerden blijft Heist week na week verrassen. Het won tegen AA Gent en La Louvière en speelde gelijk in Luik. Dat zijn prima statistieken. We mogen ze dan ook geenszins onderschatten. Ik hoop er opnieuw bij te zijn en Patro Eisden aan een nieuwe driepunter te helpen. Het zou een vervroegd verjaardagsgeschenk zijn”, weet de Eisdense middenvelder, die volgende week twintig jaar wordt.

Vader Wim Van Diest

Nog iets over je vader. Wim Van Diest is in Limburg geen onbekende. Hij speelde vijf seizoenen voor SK Lommel. “Hij was inderdaad profspeler bij Lommel toen die club nog in eerste klasse speelde. Meer zelfs. In 2001 speelde hij met Lommel de bekerfinale op de Heizel. Westerlo won toen nipt met 1-0. Hij was later ook nog enige jaren actief bij Veldwezelt, hier vlak in de buurt. Of mijn vader mijn prestaties van nabij volgt? Ja, hoor. Hij slaat weinig wedstrijden over en achteraf praten we steeds uitvoerig na”, besluit Nick Van Diest.

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 03/12/2022 – 20h00 Patro Eisden MM. – K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Bij Patro ontbreken Roman Ferber en Henk Dijkhuizen door schorsing. Tom Pietermaat is nog out.

Op naar een vlotte overwinning.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 03/12/2022 – 20h00 Patro Eisden MM. – K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

1-1 goal Benhamou
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Een logisch 1-1 gelijkspel tegen KSK Heist.
info 3 dec. 2022 22:36



In de eerste minuten trokken de jongens van Stijn onmiddellijk vooruit. In minuut 4 was het al raak na een voorzet van Kevin Kis die Elisha Sam Bruce devieert, 1-0. In de eerste helft behield Patro de controle, zonder echte grote kansen te creëren. We gingen dan ook rusten met een 1-0 voorsprong.

In de tweede helft kwam KSK Heist steeds meer opdringen. Geen van beide ploegen had de wedstrijd echt onder controle door het intensieve middenveldspel. In minuut 60 kon KSK Heist de gelijkmaker maken. Na een voorzet die wordt geblokt, komt de bal in de voeten van de vrijstaande winger van KSK Heist, die met een laag schot de 1-1 binnen trapt. Onze jongens moesten opnieuw opzoek naar de voorsprong. Via enkele vrijtrappen kon Patro wel dreigen, maar de goal geraakte er niet in. In de laatste minuut kreeg Wouter Corstjens de uitstekende mogelijkheid om de winning goal te maken, enkel kopte hij de bal net langs de paal.. Een logisch 1-1 gelijkspel, waar beide ploegen niet echt iets mee opschieten.

Opstelling Patro: Jordi Belin, Kevin Kis, Wouter Corstjens, Mehdi Bounou, Jordan Renson, Sam Valcke (85’ Arne Cuypers), Raoul Kenne, Elisha Sam Bruce, Niels Verburgh, Yassin Geuroui, Leslie Bamona

Bron: site Patro
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Als vandaag Luik wint van Francs Borains, dan wippen ze over Stijntje ( :lol: ) naar de eerste plaats in het klassement !!!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door eSKaa »

Iemand die meer kan vertellen? Het enige nuttige in het Patro verslag is 'logisch gelijkspel'. Pure waarheid, of 'propatroganda' 🤣?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Patro raakte zaterdagavond niet voorbij een hardnekkig Heist, ook al rolde Sam Bruce al na drie minuten de rode loper uit. De felle Antwerpenaren knokten zich terug in de match, al hadden ze geluk dat Corstjens in de slotminuut dé kans van de avond liet liggen. “Die fase ga ik vannacht nog dikwijls herbeleven”, zuchtte de Patro-kapitein, net niet de matchwinnaar.
Jos Miscoria
Vandaag om 09:52

Op vrijschop van Kis knalde Sam Bruce al meteen aan de eerste paal de bal in één tijd in de hoek: 1-0. Op het halfuur strandde Valcke, nadat hij twee Heist-verdedigers in de wind zette, op een prachtsafe van doelman Fré Van Aerschot. Net vóór rust leek ref Vandevenne nog naar de stip te wijzen toen Bounou in de zestien omvergeduwd werd door Sam Vanaerschot, maar tot ieders verbazing werd het een doeltrap. Dat Patro de vroege voorsprong in de eerste helft niet verder uitbouwde, zou de Maaslanders na rust nog zuur opbreken. Een fel, fysiek sterk Heist, dat ook niet verlegen was voor een portie storende fouten om flankspelers Bounou en Bamona af te remmen, bleef aandringen. Met succes, want op het uur zag Troonbeeckx zijn afgeweerd schot verzilverd door Benhamou die knap in de hoek mikte: 1-1. Beide ploegen bleven op zoek gaan naar de zegetreffer. Verburgh probeerde het met een omhaal en Troonbeeckx knalde rakelings voorlangs. Dé kans van de match kwam er in de slotminuut toen Kis de zoveelste Patro-vrijschop voor doel trok en Corstjens al duikelend van dichtbij en ongehinderd de bal nipt naast kopte.

Spelbederf
“Die fase ga ik vannacht nog dikwijls herbeleven”, zuchtte kapitein Wouter Corstjens. “We hadden de kansen om deze match te winnen. Maar als die 2-0 niet valt, weet je dat het tegen dit Heist gevaarlijk blijft. Heist klopte eerder Francs Borains en La Louvière en speelde gelijk op Luik. De tijd dat het ons lukte om aan de rust al drie of vier nul voor te staan, is nu even voorbij. De talrijke storende fouten van Heist, noem het maar spelbederf, mochten wel meer bestraft worden”, vond Corstjens nog. “Heist bewees ook vandaag weer een taaie ploeg te zijn, sterk op de counter en strijdend tot de laatste seconde. Ja, ik tel er nog veel vrienden, al had ik direct na de match nog geen zin ze op te zoeken voor een babbel. De ontgoocheling is immers groot, want wij hadden de kansen om deze match te winnen”, stelde Leslie Bamona die drie jaar voor Heist speelde. “Ik denk dat we dit punt niet gestolen hebben. Er zat zelfs misschien meer in. De 1-1 is een terechte uitslag”, repliceerde ex-Patro-speler en Heist-spits Nicolas Orye.

PATRO: Belin, Kenne, Renson, Corstjens, Kis, Verburgh, Gueroui, Bounou, Valcke (85’ Cuypers), Sam Bruce, Bamona.

HEIST: Van Aerschot, Wijns (88‘ Verschoren), Nys, Sabhaoui, Carrasco (84’ Peers), Benhamou (78’ Hannach), Vande Cauter, Ulenaers, Van rschot S., Troonbeeckx, Orye.

DOELPUNTEN: 3’ Sam Bruce 1-0, 60’ Benhamou 1-1.

GELE KAARTEN: Corstjens, Ulenaers, Wijns.

SCHEIDSRECHTER: Vandevenne.

TOESCHOUWERS: 700

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Nu nog een verslag vanuit Heists standpunt 😉

En wie van de gekwetste titularis vervangers maakte de voorbije matchen indruk ?
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door scheirske »

17 op 21.
Das een zeer goed rapport zeggen ze dan.
Mooie serie aant neerzetten!
Zaterdag zijn we terug op de afspraak.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Voila se !!! KSK Heist heeft er voor gezorgd dat Patro op de tweede plaats terecht komt...natuurlijk ook dank zij de overwinning van Luik tegen Francs Borains...En nu komen er iets gemakkelijkere matchen voor KSK Heist ..Of het is precies dat alle matchen de laatste tijd gemakkellijk zijn voor KSK !

Klassement.png
Klassement.png (127.92 KiB) 4894 keer bekeken
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door Johan Gazon »

KSK Heist blijft nu al voor de zevende wedstrijd op rij ongeslagen en pakt een punt bij de leider: “We hebben ons naar een prima resultaat geknokt na die vroege achterstand”

KSK Heist bleef zaterdagavond ook een zevende keer ongeslagen, en dan nog wel op het veld van leider Patro Eisden (1-1). Heist pakte dit seizoen al acht punten in de vier wedstrijden waarin het uitkwam tegen de ploeg die op dat moment op het hoogste schavotje stond in de rangschikking. Na Francs Borains, La Louvière en Luik was het dus nu de beurt aan Patro Eisden. Na een vroege achterstand kon Redouan Benhamou op het uur de meubelen redden voor Heist.

Met 26 punten is Heist na die slechte competitiestart - want slecht was die, dat bewijst Heist nu zelf met die 17 op 21 - opgeklommen naar de achtste plaats in de rangschikking. De volgende twee wedstrijden kondigen zich makkelijker aan, tegen Mandel United en Ninove. Maar ai ai ai, telkens wanneer Heist het moet opnemen tegen staartploegen, loopt het fout. Tegen Rupel Boom (3-1) liep het maar net goed, met de winnende doelpunten in de 89ste en 90ste minuut.

“Ja, dat zijn voor ons de wedstrijden die moeten gewonnen worden, waarin je meer fout kan doen dan goed”, vertelt Redouan Benhamou. “Dat heb je niet wanneer je tegen de betere elftallen speelt, zoals een Patro Eisden, waarin we vrank en vrij kunnen voetballen.”
Tegen Patro Eisden pakken jullie een oververdiend punt. Er zat zelfs meer in. Mogen we dat wonderbaarlijk noemen, 17 op 21 met een halve invallersploeg? “Dat mag je (lacht). Ja, en we zijn met 13, hé. Niet meer. Met al die gekwetsten en geschorsten hebben we niet meer dan 13 beschikbare spelers. En toch krijgt Jo Christiaens, voor wie ik niets dan lovende woorden over heb, een competitief elftal op de been. Verzwakt zijn we niet, wie er ook speelt. Jo gooit Hannach en Lemmens voor de leeuwen, maar we blijven resultaten halen. Jo heeft misschien weinig alternatieven, maar hij durft die jongens wel te zetten. Straf. Wat de wedstrijd van zaterdag betreft, er was die vroege achterstand na vier minuten. Maar nadien zijn we goed de duels aangegaan en hebben we ons terug in de wedstrijd geknokt. Mijn doelpunt op het uur was de verdiende beloning, en misschien verdienden we wel meer dan dat ene puntje bij de leider. We hebben ons naar een prima resultaat geknokt na die vroege achterstand.”

En het houdt maar niet op, blijkbaar. Volgende week zijn David Wijns en Zenn Ulenaers geschorst omwille van een gele kaart. “Klopt. We zullen alweer op zoek moeten naar een oplossing. Maar ik heb zoveel vertrouwen in onze coach, dat we ons hier ook wel weer uit redden (lacht). Peers is wel weer van de partij, zes minuten voor het einde viel hij in. Zelf viel ik ook nog een keer op mijn schouder, ik denk dat ie zelfs even uit de kom was. Zolang we maar elf fitte spelers vinden, is het al goed (lacht).”

Bron: HLN
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door Raul »

eSKaa schreef: 04 dec 2022, 13:20 Iemand die meer kan vertellen? Het enige nuttige in het Patro verslag is 'logisch gelijkspel'. Pure waarheid, of 'propatroganda' 🤣?
Zoals ik het gezien heb:
- snelle voorsprong voor Patro op stilstaande fase; daarna beperkten zij zich tot controle, lieten de bal regelmatig aan ons, speelden zelf voornamelijk lange ballen; welgeteld 1 uitgespeelde kans, goed gepakt door Fré; wel een aantal grote jongens die voor gevaar zorgden op stilstaande fases, o.a. in de laatste seconde... Bounou erg bedrijvig, Bamona minder gezien.
- wij lagen zeker niet onder in het spel, maar kregen weinig kansen bij mekaar; na de 1-1 nog een tweetal kansen gehad.

Gelijkspel was dus juiste uitslag.

(wat overtredingen betreft: de ref floot heel makkelijk kleine 'foutjes' in het voordeel van Patro; 1ste doelpunt valt uit zo'n fase waar 2 spelers in mekaar haken en de fout ook in de andere richting gefloten kon worden; op het einde hadden we wel wat overtredingen nodig; het grof spel dat Patro in het verleden hanteerde, hebben we nu niet gezien (op een paar elleboogjes na))
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Beelden op www.tvl.be
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Patro Eisden MM. – K.SK. Heist 1-1

Bericht door eSKaa »

De mooie ongeslagen reeks blijft voortduren. Reeds 7 wedstrijden zonder nederlaag, met daarin 3 duels tegen de toenmalige leider. Voor de winterstop nog 2 matchen tegen ploegen uit de onderkant van het klassement. En daar schuilt misschien wel het gevaar.
Hoe langer een goeie reeks duurt, hoe dichter de nederlaag komt, hoort men weleens zeggen. Ik hoop in ieder geval dat we nog een 6 op 6 kunnen neerzetten, om zo het jaar in schoonheid te eindigen.
Na de winterstop hopelijk enkele geblesseerden gerecupereerd, want ook dan beginnen we met 3 wedstrijden tegen ploegen die een stuk onder ons staan. Je zou bena spijt hebben dat de winterstop er aan komt 🙂
Plaats reactie