Ben R’Haiem, beloften coach aan het woord in HLN.

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Ben R’Haiem, beloften coach aan het woord in HLN.

Bericht door Dabo »

42-jarige Souhaieb Ben R’Haiem krijgt er maar niet genoeg van bij Infinity Vilvoorde B: “Zolang ik voel dat ik beter ben dan de rest, blijf ik doorgaan”

Ben R’Haiem kan er maar geen genoeg van krijgen. Naast het voetballen in Vilvoorde is hij ook nog trainer van de beloften van KSK Heist, een van zijn ex-clubs.

Dertien is in Vilvoorde geen ongeluksgetal, dat is wel duidelijk. Op de dertiende speeldag van de competitie behaalde Infinity Vilvoorde B namelijk zijn eerste zege. Het won met 2-5 op het veld van middenmoter CS Machelen B. De 42-jarige Sou Ben R’Haiem maakte de laatste treffer voor zijn team.

Ben R’Haiem is voor de Vlaams-Brabantse voetbalkenner zeker geen onbekende. In zijn gloriejaren debuteerde hij als zeventienjarige in het eerste elftal van Strombeek, toen in derde nationale. Hij maakte er de titel en promotie mee naar tweede klasse. Nadien belandde Ben R’Haiem voor zeven jaar in Grimbergen om dan op rondreis te trekken naar Temse, Heist, Opwijk, Vilvoorde, Opwijk GR Katelijne, Peutie, Nossegem om nu uiteindelijk weer te landen in Vilvoorde waar hij bij het plaatselijke Infinity nog steeds zijn kunstjes toont.

Mooiste sport ter wereld

“Zo lang ik beter ben dan de rest blijf ik verder voetballen”, grapt de sympathieke Ben R’Haiem. “De rol tussen de lijnen is toch de mooiste kant van het voetbal. Samen met Etienne Madawa en nog enkele andere anciens amuseren we ons nog steeds elke zondag. In onze ploeg staan ook enkele jongeren en het is niet altijd gemakkelijk om hen op dezelfde golflengte te krijgen, maar ook dat is een deel van onze wekelijkse opdracht. Ik begrijp overigens niet dat we daar onderaan bengelen in vierde provinciale. Zelfs op mijn leeftijd knaagt dat nog steeds. We hebben een goede ploeg, maar we scoren moeilijk en we krijgen te gemakkelijk doelpunten binnen. Dan moet ik er geen tekening bij maken zeker.” (lacht)

“Ik ben ondertussen ook trainer van de beloften van KSK Heist en ik zeg elke week tegen die jongens dat ze van het spel moeten genieten. Het is zeker een van de dingen die ik het meest graag doe. Jongeren het plezier en de bagage meegeven om te slagen in het voetbal. Ik eis dan ook van mijn spelers dat ze leergierig zijn. Ik probeer dat ook in Vilvoorde, maar in Heist is dat iets gemakkelijker vermits we daar toch al over een bepaald niveau praten en daar gelukkig ook wel jongens tussen lopen met de nodige ambitie. Voetbal blijft voor mij de mooiste sport ter wereld”, aldus nog Ben R’Haiem.

Bron: HLN
Plaats reactie