KSK Heist-Young Reds 2-2

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door DAVILA »

Vrijdag 20h30
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist-Young Reds

Bericht door Dabo »

Bij de wedstrijdbladvoorbereidingen is aan het licht gekomen dat Antwerp al 38 verschillende spelers op de feuille zette tijdens de competitie.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist-Young Reds

Bericht door Johan Gazon »

Hierbij een overzicht van de gespeelde wedstrijden van Antwerp Young Reds, onze volgende tegenstander nu vrijdag.
Opvallend de minder goede resultaten van de laatste vijf wedstrijden.
Een makkie voor KSK Heist ? Hopelijk..want we zitten in een goede flow en er is een kans dat we een plaatsje opschuiven naar boven, omdat Olympic Charleroi thuis speelt tegen Patro Eisden !!! Voor ene keer en vanaf nu toch supporteren voor onze vriend Stijn Stijnen ! :roll:


Young Reds .png
Young Reds .png (168.18 KiB) 3226 keer bekeken
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: KSK Heist-Young Reds

Bericht door jawadde »

Vrouwelijke scheidsrechter , Viki De Cremer , zal vrijdag de wedstrijd leiden
Denk een primeur in 1e nationale
Dit seizoen vooral wedstrijden gefloten in 2e nationale en dames elite
Laatste wedstrijd voor nieuwjaar was
Berchem - RC Mechelen
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist-Young Reds

Bericht door Johan Gazon »

David Wijns (KSK Heist) vat de terugronde aan met een thuiswedstrijd op vrijdag, tegen de U23 van Antwerp: “Het is leuk dartelen tussen al die jonge veulens”

Buitenaards was het wat KSK Heist aan resultaten liet optekenen in die negen wedstrijden voor de jaarwisseling. Heist verzamelde daarin 23 punten, opgeteld bij de negen punten uit het eerste blok van negen wedstrijden maakt dat een totaal van 32, wat recht geeft op een vijfde plaats, in het zog van vier profclubs. Heist sloot de heenronde dus af als beste amateurclub. Het is nu de vraag of Heist die status kan bevestigen, te beginnen tegen de U23 van Antwerp.

Je krijgt er moeilijk vat op, op die beloften van Antwerp. Een grote naam, maar wisselvalligheid overheerst. Verlies was er voor de Antwerpenaars op Frans Borains, Patro Eisden, Rupel Boom en de beloften van Gent. Winnen deden ze op Dessel, Knokke, Hoogstraten en Tienen. Balans na 18 wedstrijden: 14de plaats met 20 punten. Dan doet Heist heel wat beter. Vraag is nu: gaat Heist op dit elan verder? Antwoord op vrijdagavond, wanneer Heist het in de eerste van twee opeenvolgende thuiswedstrijden opneemt tegen Antwerp.

David Wijns dartelt intussen als 35-jarige - maandag wordt hij 36 - nog steeds rond tussen al het jonge geweld dat Heist zo’n mooie resultaten bezorgt. “Zolang mijn lichaam zegt dat het kan, ga ik door”, geeft hij terecht aan. “En als er dan zo’n mooie reeks uit de hoed getoverd wordt, is het eens zo gemakkelijk om mee te draaien. Ik ben inderdaad de ouderdomsdeken van de ploeg, maar dat gaat me goed af, hoor. Het is leuk dartelen tussen al die jonge veulens.”

De mini-onderbreking is er geweest, nu is het tijd om de draad weer op te pikken. Eerste tegenstander is een onbekende, want Heist speelde dit seizoen nog niet tegen Antwerp. “Ja, het wordt nog mooier als we van die 23 op 27 een 26 op 30 kunnen maken, natuurlijk. En laat ons dan hopen dat het nieuwe jaar de start betekent van een nieuwe reeks. Anderzijds, hoe langer die reeks wordt, hoe dichter je ook bij dat eerste verlies komt. De draad weer oppikken is de boodschap. Met wie dat op het veld gaat zijn, dat is een keuze die bij Jo Christiaens ligt. Want stilaan zijn er spelers die terug bij de groep aansluiten: Colman, Absisan, Augustynen, Jannes en Peers zijn allemaal weer in beeld verschenen, wat maakt dat de keuzemogelijkheden er voor onze coach groter op geworden zijn. Hoe meer valabele kandidaten, hoe beter. Laat ons dus hopen dat Jo de juiste keuzes maakt, maar daar heb ik het volste vertrouwen in”, besluit David Wijns.

GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist-Young Reds

Bericht door Dabo »

Vanuit de ziekenboeg komen stilaan toch wat gunstige geruchten:

– Jef Colman heeft al 2 weken met de groep meegetraind en komt in aanmerking voor een selectie.
– Matt Jannes, Glenn Diedhiou en Yannis Augustynen hebben een deel van de groepstrainingen hervat, maar werken ook individueel nog aan hun
comeback; Antwerp komt voor hen nog te vroeg.
– Ook Jawad Absisan doet delen van de groepstraining mee en zijn evolutie wordt van dag tot dag opgevolgd.
– Na 8 maanden revalidatie van een kruisbandletsel mocht ook Jay Van Opstal terug het veld op, al heeft hij nog wel een weg af te leggen.
– Amir Lemti heeft de krukken achterwege gelaten en leeft zich uit in het krachthonk.
– Ook Thomas Jutten revalideert bij de kine verder na zijn kruisbandletsel.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-Young Reds

Bericht door DAVILA »

Benhamou 1-0
Carasco 2-0
Daarna vecht Antwerp met potig spel terug en sleept in het slot kwartier een 2-2 uit de brand.
Jammer maar toch een tiende match na mekaar onverslagen.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door eSKaa »

Heist blijft achter met nieuwjaarskater

Dat zal het ongeveer samenvatten zeker?
Mooie eerste helft van ons, tegen een onmondig en mak Antwerp B. Het had met de rust 3 of 4 tegen 0 moeten zijn, en dan was de match al gespeeld, maar helaas, we vergeten onszelf te belonen en het blijft bij 1tje.

We scoren snel en onverwacht de 2e net na rust. Als je dan zoekt naar de 3-0 is het binnen.
In plaats daarvan kruipen we achteruit, en laten we Antwerp in de match komen. We vergeten te voetballen, en laten ons meeslepen in het spelletje van fouten maken en ondergaan. De 2-1 valt toch uit de lucht na een mooi afstandsschot.
Dan zie je dat ze bloed geroken hebben, en vlak voor tijd hebben ze dan de meeval dat een vrije trap met een teennagel gedevieerd wordt (áls hij er al aankwam) en via de verste paal binnen botst. Vlak daarvoor missen we nog enkele reuzenkansen, waardoor dit puntenverlies nog zuurder aanvoelt.

Het is natuurlijk geen nederlaag, maar deze tegenstander was een pak slechter dan wij, en dan voelt dat ook zo aan.
De teleurstelling was groot bij de spelers, zo groot dat ze vergaten om ff de supporters te groeten.
Deze keer ist ze vergeven.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door Johan Gazon »

KSK Heist en Young Reds moeten tevreden zijn met een punt

Vrijdagavond bleven KSK Heist en Young Reds steken op een 2-2-gelijkspel. Heist domineerde de partij maar de Young Reds sleepten op efficiëntie toch nog een punt uit de brand door in de laatste tien minuten tweemaal te scoren.
Dries Van Thielen

De eerste helft begon met een oefenronde van zo’n kleine tien minuten. Daarna leed doelman Niels Devalckeneer dom balverlies en Redouan Benhamou knalde hem in twee tijden snoeihard binnen: 1-0 voor Heist en ban gebroken.

Heist pakte voor de winterstop 23 op 27 en had duidelijk het nodige vertrouwen getankt. Want de ploeg van Jo Christiaens bleef een hele eerste helft drukken, maar twee pogingen van Orye gingen er maar niet in. Ook Carrasco leek zijn goaltje mee te pikken, maar zijn schot ging centimeters naast. Ondertussen maakten de Young Reds voornamelijk antireclame voor beloftenploegen in de lagere reeksen met veel getier, vuile foutjes en de bijhorende gele kaarten. Rusten met 1-0.

Young Reds op een diefje

Heist wilde de goede flow meteen doorzetten en Carrasco bevestigde. De broer van kwam alleen voor doel en werkte beheerst af: 2-0. Na de nodige opstootjes moest Young Reds komen. En met verve: aanvoerder Adam Zaanan pakte de bal vol op de slof vanop zo’n 25 meter en heerlijk de winkelhaak in. Fre Van Aerschot was kansloos. De goal van het jaar?
2-1 met nog tien minuten te gaan. En Young Reds rook dat er meer in zat. Via wat gefrommel voor doel belandde een schotje van Dragan David Lausberg in goal: 2-2. Meteen ook de eindstand.

GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door DAVILA »

Niet dramatiseren maar dit doet me wat denken aan het seizoensbegin toen we enkele keren vergaten onszelf te belonen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door DAVILA »

KSK Heist en de Antwerp Young Reds delen de punten: “Het ontbrak ons aan energie nadat enkele spelers de voorbije dagen ziek waren geweest”

KSK Heist en de Antwerp Young Reds deelden vrijdagavond de punten. Heist gaf in de slotfase een 2-0-voorsprong uit handen. De bezoekers haalden die achterstand in een fortuinlijk slotkwartier op, waardoor een speels voetballend Heist met een wrang gevoel moest afdruipen. De thuisploeg domineerde het gebeuren, maar de krappe 1-0-ruststand bleek achteraf een té karige beloning voor het geleverde spel.

Bart Jacobs 07-01-23, 15:39
Je kon het Heist in die sterke eerste helft niet aangeven. De voorbije dagen ging er een griepgolfje door de ploeg: Carrasco, Wijns, Troonbeeckx, Nys en Lemmens kregen er één voor één hun deel van, en Van Aerschot moest vrijdagavond ook nog ziek afmelden. Het gevolg was dat Heist, naarmate de tweede helft vorderde, de energie ontbrak om nog dat extra metertje te lopen. Misschien is dat wel dé reden waarom Heist een beetje laks verdedigde bij het gelijkstellende Antwerpse doelpunt.

“Jammer dat we die 3-0 niet hebben gemaakt, want daar hebben we zeker de kansen toe gehad”, was de mening van Mathieu Troonbeeckx. “Nu maakt Zaânan dat werelddoelpunt (een streep los in de winkelhaak, red.) en geloofde Antwerp natuurlijk in een goed resultaat. Die vrije trap waaruit hun tweede doelpunt valt, was goed aangesneden, maar daar hebben we té laks op verdedigd. Lausberg kwam vrij inlopen en kon de bal via de paal in doel deviëren. En zo gooien we twee punten te grabbel. De match had al lang ‘dood’ moeten zijn. Jammer natuurlijk, want het zadelt ons op met een wrang gevoel.”

Zelf werd je ook slachtoffer van dat griepgolfje. “Ja, maandag voelde ik het al opkomen en heb ik een Dafalgan genomen. Dinsdag stond ik op met 39 graden koorts en heb ik ‘s avonds niet kunnen trainen. Dat deed ik pas donderdag een eerste keer. Bij elke inspanning voelde ik me toch wel even op mijn adem getrapt. Het is zeker een valabele verklaring voor onze prestatie in de tweede helft. Bovendien rook Antwerp zijn kans en was het naar het einde toe pompen of verzuipen voor ons.”

Coach Jo Christiaens kon wel leven met dit resultaat, waardoor de reeks van negen wedstrijden zonder nederlaag toch een verlengstuk krijgt en voorlopig afklokt op een nog steeds zeer fraaie 24 op 30. Daar kan je nog steeds mee thuis komen. “Heel wat spelers hadden de voorbije dagen af te rekenen met problemen op de luchtwegen. Dan weet je dat dit er zat aan te komen. Natuurlijk is het zonde dat we die derde goal niet maken. Maar deze groep verdient alle krediet voor hun prestaties. Dit 2-2-gelijkspel is zeker niet het einde van de wereld.”

KSK Heist - U23 Antwerp 2-2
KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Nys, Sabhaoui, Carrasco (67’ Lemmens), Benhamou (84’ Ulenaers), Hannach (46’ Bouzerda), Orye, Peers, Troonbeeckx (88’ Colman), Vande Cauter.
U23 Antwerp: Devalckeneer, Soussi, Davis (81’ Boakye), Wyns, Aziz ‘(63’ Vanhees), Elmazhad, Ben Hamed (46’ Lausberg), Zaânan, Mitrovic, Murataj (81’ Vandeplas), Da Silva.
Doelpunten: 10’ Benhamou (1-0), 46’ Carrasco (2-0), 76’ Zaânan (2-1), 85’ Lausberg (2-2).
Geel: Troonbeeckx, Bouzerda, Soussi, Davis, Zaânan, Mitrovic, Da Silva.

Bron: HLN

Dit werpt een ander licht op voorgaande commentaren...

En verder Antwerp 6 keer geel Heist 1 keer
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Opmerkelijk !!! : Er speelde bij Antwerp Young Reds ook een speler genaamd: David Wijns !!!(wel Wyns met Y ! )
Voor de rest: in de tweede helft een duidelijk opgefokt Antwerp Young Reds met veel overtredingen en een compleet andere tactiek. Onze KSK Heist - spelers hadden er geen antwoord op. Dan toch de griep als reden ?
En inderdaad: 24 op 30 blijft nog altijd een bijzonder goed resultaat !!!
En wat vonden de "mannen" onder ons supporters van de (voor het eerst in Heist) vrouwelijke ref.
(Ik vraag me wel af wat de naam is voor een vrouwelijke arbiter: Arbiteres ? Reffin ? Arbitser ? ...help me !!! )
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door DAVILA »

Ik weet niet hoe dat bij jullie ligt maar thuis noem ik dat gewoon een baasspeler 😉
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist-Young Reds 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Bericht door DAVILA » 07 jan 2023, 23:34
"Ik weet niet hoe dat bij jullie ligt maar thuis noem ik dat gewoon een baasspeler"
😉

Dus eigenlijk nen thuisfluiter !!! :roll:
Plaats reactie