Competitiedoel

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Competitiedoel

Bericht door eSKaa »

Halfweg de competitie staan we er beter voor dan we konden denken na de eerste maand.
Vooral onze mooie ongeslagen reeks (sinds 16okt!!) is fantastisch.
Het doel van KSK is (zoals steeds zeker) de top 5 halen, en beste amateurclub van België zijn.

Maar hoe zit het in onze reeks nu eigenlijk voor promotie en degradatie?
Wie gaat er op? Is er een eindronde? Met hoeveel? Wie zajt er uit 1B?
Ik kan nog 1000 vragen stellen, ge snapt het wel. Ik had ergens horen vallen dat er dit jaar meer stijgers waren omdat men in 1B naar 16 teams wil. En willen we mee als we kunnen?

Wie kan mij dat allemaal eens haarfijn uitleggen? Ik kijk naar niemand specifiek hoor Davila 8-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Competitiedoel

Bericht door Dabo »

Er worden dit seizoen 38 speeldagen afgewerkt waarin de twintig ploegen elk in totaal dus 38 competitiewedstrijden spelen.

* De drie hoogst gerangschikte ploegen aan het eind van het kampioenschap promoveren rechtstreeks naar afdeling 1B van het profvoetbal, op voorwaarde dat hun clubs ten minste de licentie profvoetbal 1B krijgen.
* De club die als eerste eindigt na de volledige competitie is "Kampioen van België Amateurvoetbal" en kan stijgen naar de afdeling profvoetbal 1B indien ze de vereiste licentie heeft.

- In deze reeks zijn er geen periodekampioenschappen.

Indien één van de drie ploegen die naar afdeling 1B van het profvoetbal moet promoveren een U23-team is, zal die worden gepromoveerd op voorwaarde dat zijn club de licentie voor het profvoetbal 1A heeft bekomen en dat zijn club in het seizoen 2023-2024 in afdeling 1A van het profvoetbal uitkomt. in het seizoen 2023-2024 zullen er in deze reeks (1e nationale amateurs) 18 clubs uitkomen.

- De ploegen die 18e, 19e en 20e eindigen in het kampioenschap dalen rechtstreeks naar de 2e afdeling Voetbal Vlaanderen of ACFF.
- De ploeg die 17e eindigt in het kampioenschap dient deel te nemen aan de eindronde "1e Nationale".
Plaats reactie