K.SK. Heist – Thes Sport 1-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist – Thes Sport 1-1

Bericht door Dabo »

M A T C H D A Y ! ! ! 💙⚽🤍⚽💚

Met hun eerste overwinning van 2023 wist THES Sport vorige woensdag de kloof te verkleinen tot 4 punten.
Ook wij boekten in het huidige kalenderjaar nog maar één zege, dus hoog tijd om daar een tweede driepunter aan toe te voegen!

Supporters op post!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 11/02/2023 om 20h00 K.SK. Heist – Thes Sport

Bericht door Dabo »

Christiaens, coach van Heist, trekt naar ex-ploegmakkers Thes Sport: “Wij waren echt een gouden generatie”.

Zaterdag staan de twee beste amateurclubs uit de regio tegenover mekaar. Heist kreeg die ‘titel’ door zijn positie in het klassement, Thes dankzij een gelijknamige Facebook-groep. Voor Heist-coach Jo Christiaens (34) wordt het alvast een bijzondere ontmoeting met enkele voormalige ploegmaats. “Bij Thes beleefden we echt het toppunt van onze carrière.”

De coach van Heist heeft alleen maar goede herinneringen aan de ploeg waar hij in 2020 zijn voetbal­schoenen aan de haak hing. “Het is gewoon een leuke club. Ik speelde met Kenneth Kerckhofs, Sam Vanaken en Nick Hulsmans al samen bij ASV Geel. Dat was leuk, maar op de Leunen sprokkelden we een aantal topvijfplaatsen. Toen we naar Thes gingen, was dat anders: daar beleefden we echt een gouden tijd.”
In de periode dat Christiaens de blauw-gele kleuren verdedigde, eindigde Thes een keer op de eerste en een keer op de tweede plaats in de eerste amateurklasse. Maar de beste amateurclub wilde een amateurclub blijven en ­promoveerde niet. “Het ­gemak waarmee wij kampioen speelden, was ongeëvenaard. En de sfeer die rond die club hing: er waren altijd veel supporters op post. Heel de groep hing goed aan ­elkaar. Eigenlijk kan je het wat vergelijken met Heist dit seizoen.”

Opvallend: Heist kon nog nooit winnen tegen Thes. “Ik hoorde dat op training, ja. We gaan ze nu geen zwart beest noemen, maar we hebben toch wel iets te ­bewijzen. De resultaten zijn heel goed, alleen waren we de eerste negen wedstrijden niet goed uit de startblokken geschoten. Als we toen zo goed waren als nu, dan stonden we nu ook mee vooraan.”

Over het voetbal dat zijn ploeg momenteel op de mat brengt, is Christiaens wel tevreden. “Het is momenteel echt plezant werken: het spel is heel aanvallend en ik denk dat iedereen veel plezier ­beleeft om eens naar Heist te ­komen kijken. We maken wel eens foutjes – zoals tegen Tienen (waar het 2-2 werd, red.) maar dan werken we op training hard om die eruit te halen.”

Pintje na de match

Het is ook de periode waarin spelers én coaches hun planning naar volgend jaar toe maken. ­Vallen de resultaten van Heist in de smaak bij ­andere clubs? “Ik krijg regelmatig complimenten over het spel dat we brengen. Het is fijn om te zien dat ons werk bij Heist gesmaakt wordt door de buitenwereld. Maar tot nu toe werd ik nog niet gebeld. Ik focus op Heist: in mijn gedachten sta ik daar volgend seizoen nog altijd aan de kant.”
En hoe is het contact met de oude medespelers in aanloop naar de match? “Tijdens het seizoen hoor ik hen regelmatig, maar in aanloop naar deze match laat ik ze bewust met rust. Maar wees gerust: na de match gaan we ­sowieso eentje drinken.”

Bron: HBVL
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist – Thes Sport 1-1

Bericht door DAVILA »

1 1
Vroege Thes goal via,een afgeweken bal.
Halfweg de tweede helft scoort Carasco de gelijkmaker (wie anders ?)
Op naar nr 15 !
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist – Thes Sport 1-1

Bericht door DAVILA »

KSK Heist raakt niet voorbij Thes Sport en lijkt de top-4 te moeten lossen: “Hier schieten we weinig mee op, maar we mogen blij zijn met dit resultaat”

KSK Heist houdt zijn reeks van wedstrijden zonder nederlaag in stand. De score staat nu op 30 op 42. Mooi is dat, maar stilaan begint het aantal gelijke spelen op te stapelen. In zijn laatste vijf wedstrijden speelde Heist vier keer gelijk. Alleen tegen Sint-Eloois-Winkel pakte Heist de volle buit. Door die 7 op 15 dreigt Heist de top-4 te moeten lossen.

Doelman Fré Van Aerschot ontpopte zich bij Heist tot ‘man van de match’, en dat zegt wel iets over wat er in Heist-Thes Sport is gebeurd. De gevaarlijke en aalvlugge Bertaccini diende zich meerdere malen dreigend aan, maar telkens kon Van Aerschot het gevaar bezweren.

“Het was de hele wedstrijd lang alert zijn”, gaf Van Aerschot ons mee. “Het pleit voor onze mentale weerbaarheid dat we die vroege achterstand ongedaan konden maken, zo blijft die reeks van 14 wedstrijden zonder verlies toch intact. Maar het gevoel overheerst nu toch dat we stilaan te vaak de punten moeten delen. Na Nieuwjaar is dit al ons vierde gelijkspel, waardoor we de top-4 uit het vizier dreigen te verliezen. Met puntendelingen schieten we niets op. Thes speelde een sterke wedstrijd, vooral dan op de tegenaanval zijn ze sterk. Maar bij dat tegendoelpunt was ook een dosis pech gemoeid. Die bal week twee keer af, vooraleer ie tussen de palen verdween”.

“We mogen blij zijn met dit resultaat”, kregen we dan weer bij Matthieu Troonbeeckx te horen. “Dit resultaat hebben we in de eerste plaats te danken aan Fré Van Aerschot, die één van zijn betere dagen kende. Dankzij Fré konden we het evenwicht herstellen in de tweede helft en kwamen we beter in de wedstrijd”, aldus Troonbeeckx, die met een strakke voorzet de gelijkmaker aanbood aan Carrasco, die alweer tot scoren kwam. “Het pleit voor onze weerbaarheid dat we dat doelpunt toch weten te vinden. Erg veel schieten we met dat punt niet op, maar het gevoel dat we ongeslagen blijven, blijft wel overeind. Alleen moeten we nu weer wedstrijden gaan winnen.”

KSK Heist - Thes Sport 1-1

KSK Heist: Fré Van Aerschot, Wijns, Nys (86’ Lemmens), Absisan, Sabhaoui, Carrasco, Orye (62’ Colman), Peers, Troonbeeckx (86’ Jannes), Augustynen (62’( Benhamou), Sam Van Aerschot.
Thes Sport: Valkenaers, Spruyt, Kerckhofs, Voca, Swinnen, Bertaccini, Hulsmans, Troonbeeckx, Mbuyi-Mbayo (77’ Ponet), Vanaken, Coomans.
Doelpunten: 12’ Bertaccini (0-1), 72’ Carrasco (1-1).
Geel: Fré Van Aerschot, Nys, Sam Van Aerschot, Kerckhofs, Swinnen.

Bron: HLN
Plaats reactie