Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Van Lierse Kempenzonen komt de 18-jarige Mathis Heyselberghs (08/04/2005) over naar onze club. Mathis is een speler voor de rechtsback of het middenveld. Hij trok voor het eerst zijn voetbalschoentjes aan bij KFC Bevel om na enkele seizoenen bij Lierse te gaan spelen. Daar werd hij opgemerkt door Racing Genk, waar Mathis 6 jaar speelde. De afgelopen 2 seizoenen speelde hij terug bij Lierse Kempenzonen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Volgens Transfermarkt:

Thomas Jutten --> einde carrière.
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Volgens Transfermarkt:
Sam van Aerschot naar Lokeren Temse, jammer
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Bevestigd op site Lokeren Temse
Tekende voor twee jaar
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Niet onlogisch dat Sam daar een contract krijgt voor twee jaar.
Bovendien een profploeg met trainingen overdag.
Logisch dat wij daar niet tegenop kunnen.
Ik blijf erbij met het vertrek van Jawad, Sam en Nicolas zijn wij verzwakt en wordt de zesde plaats een zware klus.
kennerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2023, 09:28

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door kennerke »

@ Davila: zoals elk jaar zijn er wel eens vertrekkers, maar ook nieuwe gasten.

Ook dit jaar is het verloop binnen onze club beperkt te noemen, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteiten van de vertrekkers.

Voor mij blijft er voldoende kwaliteit, welke dan nog eens aangevuld wordt met een routinier als Mike Smet, talenten Quinten Van Goylen en Jasper Goossens. Daarnaast de terugkeer van Amir Lemti en hopelijk een blessure-vrije Yannis Augustijnen.

Ik ben ervan overtuigd dat plaats 6, of zelfs beter doen, helemaal niet onrealistisch hoeft te zijn. "Allemaal samen" opnieuw alles doen om terug "de beste amateurclub van België" te worden ! Wat een mooie uitdaging !
Laatst gewijzigd door kennerke op 14 jul 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Dat het verloop klein is stemt mij tevreden, ik zie niet graag een duivenkot 😉
En btw: ik heb de grootste waardering voor ons bestuur die telkens weer binnen onze mogelijkheden, een sterke kern samenstelt.
Sam speelde een sterk seizoen en dan wordt zo’n speler onhoudbaar. Hij vindt bij Lokeren Simon Vermeiren terug, ze zaten samen bij Lierse Kempenzonen in 2019-2020.
Ik hoop met u dat we evengoed of beter gaan doen in het komende seizoen en wie gelijk krijgt weten we volgende Lente !
Hoe schatten de andere supporters dit gegeven in ?
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Danneman »

Er is scorend vermogen weg, dat kunnen we niet ontkennen maar ik denk toch dat we voor het
komende seizoen toch een mooie kern hebben.Hopen op het verder ontbolsteren van een paar talentrijke jongeren en
de doorbraak van Jef knn we toch zeker voor de linker kolom gaan en wel hoger als alles wat mee zit!
Wie weet komt er nog een goudhaantje bij tijdens de voorbereiding, ik dacht dat Sam er vorig jaar ook laat bij gekomen is.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Zenn Ulenaers --> KVV Zepperen Brustem
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Johan Gazon »

Een mooi lijstje gevonden in Het Nieuwsblad van de inkomende en uitgaande transfers van KSK Heist:

KSK Heist

Coach: Sepp De Roover (1ste seizoen, Lierse Kempenzonen beloften)

Transfers IN: Quinten Van Goylen (Lyra-Lierse), Mathis Heyselberghs (Lierse Kempenzonen beloften), Mike Smet (FC Dender), Jasper Goossens (Beerschot U23)

Transfers UIT: Glenn Diedhiou (HSV Hoek), Thomas Jutten (einde carrière), Zenn Ulenaers, Sam Van Aerschot (Lokeren-Temse), Nicolas Orye, Jawad Absisan (Crossing Schaarbeek), Gian Verschoren (Betekom), Mohammed Bouzerda (KFC Nijlen)
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Danneman »

Johan Gazon schreef: 15 jul 2023, 11:45 Een mooi lijstje gevonden in Het Nieuwsblad van de inkomende en uitgaande transfers van KSK Heist:

KSK Heist

Coach: Sepp De Roover (1ste seizoen, Lierse Kempenzonen beloften)

Transfers IN: Quinten Van Goylen (Lyra-Lierse), Mathis Heyselberghs (Lierse Kempenzonen beloften), Mike Smet (FC Dender), Jasper Goossens (Beerschot U23)

Transfers UIT: Glenn Diedhiou (HSV Hoek), Thomas Jutten (einde carrière), Zenn Ulenaers, Sam Van Aerschot (Lokeren-Temse), Nicolas Orye, Jawad Absisan (Crossing Schaarbeek), Gian Verschoren (Betekom), Mohammed Bouzerda (KFC Nijlen)
Nicolas nog geen ploeg, wie weet,.....
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

In het kader van ‘komen wij verzwakt/versterkt uit de transferperiode’ volgende cijfers (in de sport wordt immers hoe langer hoe meer naar cijfers en statistieken gekeken).
Ik hanteer cijfermateriaal van BSDB.
Topschutter competitie:
Troonbeeckx 14
Orye 13
Van Aerschot 12
Colman 8
Carrasco 7
Benhamou 5
Sabhaoui 3

Topschutter competitie + beker:
Troonbeeckx 15
Orye 13
Colman 13
Van Aerschot 12
Carrasco 7
Benhamou 5
Sabhaoui 3

Aantal minuten speeltijd per doelpunt:
Colman 100
Orye 177
Troonbeeckx 203
Van Aerschot 234
Carrasco 245
Benhamou 431

De cijfers van Jef zijn straf: haast een goal per match ! Wie vindt dat zijn 5 goals. In de BvB misleidend zijn: een hattrick tegen Achel maar ook twee goals op Cappellen de latere kampioen in tweede nationale !
Wat zegt dit over volgend seizoen ?
Colman scoort 25 goals 😉
Mathieu deed het schitterend, als flankspeler wordt het moeilijk om beter te doen !
Carrasco idem dito, hij scoorde afgelopen seizoen even veel als in zijn hele carrière !
We hebben nog iemand nodig die er 15 binnentrapt Orye ?
Van Van Goylen gaat het niet komen: als aanvallende middenvelder scoorde hij bij Lyta Lierse 1 goal in 106 matchen… Let wel dit is geen waardeoordeel over Quinten ( ik zag hem nooit spelen). Is hij echt een aanvallende middenvelder ? Misschien een echte aanjager op het middenveld ? Deelt hij 20 assists uit ? Spannend om dit te ontdekken.
Jasper Goossens:5 goals in 33 matchen in tweede nationale, weliswaar in een kwakkelploeg. Lijkt eerder een wissel op de toekomst.
Matt Jannes moet zijn kans nu volop grijpen.
Tot zo ver de vuurlinie.
Wat in de loopgraven ?
Niet vergeten dat we 59 goals slikten.
Smet is normaliter een versterking.
Lag het aan het spelsysteem ?
De laatste match op Boom startten we archi offensief, resultaat ? 2-0 achter in no time tegen een degradant…

Tot zo ver de statistieken, weldra de emoties die zelden sporen met nuchtere cijfers.

Voila mijn voorbereiding zit er op, nu is het aan spelers en coach.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door eSKaa »

Geleerd na vorig jaar: moeilijke matchen in de voorbereiding en de beker, die we toch wonnen. Een onverklaarbare nederlaag tegen Capellen in de beker en een moeizame seizoensstart.

Het heeft allemaal niks te betekenen. De ploeg is wat later in gang geschoten toen, zetten een evenaring van het clubrecord neer, en kwam over als een hechte vriendengroep.

Dat laatste zal zowat het belangrijkste zijn: de groepssfeer. Dan volgt voetbalplezier en resultaten wel. Minder verloop is in ieder geval minder verlies aan automatismen.

Ik ga nog wat van verlof en dergelijke profiteren, ik zie jullie ergens half augustus naast het plein ;)
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Cappellen was wel een speciaal geval.
Toen konden we ze moeilijk inschatten maar ze speelden daarna wel kampioen.
Het geluk was niet aan onze kant: remember de fase waarin de bal drie keer tereke van de lijn werd gekeerd.
In de competitie sloeg de motor pas aan toen we een halve ploeg titularissen moesten missen.
Voetbal, een raar spel…
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Sam Van Aerschot ruilt KSK Heist in voor reeksgenoot Lokeren-Temse: “Ik zag hun kampioenenmatch. Wat was me dat!”

Minder dan 24 uur… Zolang bleef ons grote transferoverzicht uit de nationale reeksen actueel. Tot bekend raakte dat Sam Van Aerschot de overstap maakte van KSK Heist naar Lokeren-Temse. “Ik ben naar de kampioenenmatch gaan kijken. Wat was me dat.”

“Voor een traditieclub spelen, da’s toch altijd plezant”, klinkt het bij Van Aerschot als we hem vragen of hij wat tevreden is met z’n transfer. “Er waren nog teams met zeer concrete interesse, maar dit was veruit de beste optie. Ze hebben ambitie. Ik ben 27 en als ik nog hogerop wil spelen, dan moet ik de overstap misschien nu maar zetten. Heist is de beste amateurclub maar een reeksje hoger spelen zit er niet in. Al moeten we met Lokeren-Temse als nieuwkomer misschien niet meteen promoveren. We zitten nog maar net in 1ste nationale. Maar ambitie is er wel.”

Bij Lokeren-Temse speelt ook wat bekend volk. “Met Simon Vermeiren en Toon Janssen heb ik nog even bij Lierse gespeeld. Uiteraard was dat een blij weerzien: we zijn zelfs nog samen met vakantie geweest.”

Veel interesse

Lokeren-Temse was zeker niet de enige club die Van Aerschot wilde inlijven. Eén van de teams die Van Aerschot erbij wilde hebben, is het Zweedse Dalkurd FF, leider in de ettan ofte de derde klasse in Zweden. “Eigenlijk stond mijn hoofd richting Zweden; zo’n buitenlands avontuur, ... Dat was nu of nooit. Al was er een grote mààr bij dat hele verhaal: ik zou er maar een contract voor vijf maanden krijgen en enkel mogen blijven op voorwaarde dat we kampioen zouden spelen. Akkoord: ze staan, voorlopig, nog altijd op de eerste plek, maar ik wilde die onzekerheid niet langer hebben.”

Een ander team met interesse: Lierse Kempenzonen. “Jo Christiaens (de vorige T1 van Heist, red.) is daar nu coach en er waren enkele verkennende gesprekken. Maar niks concreets. Op dat moment zat ik misschien nog wat hard met mijn hoofd in het buitenland (lacht).”

Scoren tegen broer

Al heeft Van Aerschot uiteraard nog de nodige lovende woorden te over voor Heist. “Het was echt aangenaam om er te spelen: we werden goed behandeld, het is vlakbij de deur, … én ik kon er eens met mijn broer (doelman Fré Van Aerschot, red.) in de ploeg spelen.”

Staat 21 oktober rood gemarkeerd in de agenda ten huize Van Aerschot? “Eerlijk? We wisten niet dat we dan al tegen elkaar zouden uitkomen. Maar die match gaat wel vonken geven. En eens een keertje scoren tegen mijn broer? Daar zeg ik zeker geen nee tegen”, lacht de aanvaller.

Bron: GVA
Plaats reactie