Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 17 jul 2023, 16:35 In het kader van ‘komen wij verzwakt/versterkt uit de transferperiode’ volgende cijfers (in de sport wordt immers hoe langer hoe meer naar cijfers en statistieken gekeken).
Ik hanteer cijfermateriaal van BSDB.
Topschutter competitie:
Troonbeeckx 14
Orye 13
Van Aerschot 12
Colman 8
Carrasco 7
Benhamou 5
Sabhaoui 3

Topschutter competitie + beker:
Troonbeeckx 15
Orye 13
Colman 13
Van Aerschot 12
Carrasco 7
Benhamou 5
Sabhaoui 3

Aantal minuten speeltijd per doelpunt:
Colman 100
Orye 177
Troonbeeckx 203
Van Aerschot 234
Carrasco 245
Benhamou 431

De cijfers van Jef zijn straf: haast een goal per match ! Wie vindt dat zijn 5 goals. In de BvB misleidend zijn: een hattrick tegen Achel maar ook twee goals op Cappellen de latere kampioen in tweede nationale !
Wat zegt dit over volgend seizoen ?
Colman scoort 25 goals 😉
Mathieu deed het schitterend, als flankspeler wordt het moeilijk om beter te doen !
Carrasco idem dito, hij scoorde afgelopen seizoen even veel als in zijn hele carrière !
We hebben nog iemand nodig die er 15 binnentrapt Orye ?
Van Van Goylen gaat het niet komen: als aanvallende middenvelder scoorde hij bij Lyta Lierse 1 goal in 106 matchen… Let wel dit is geen waardeoordeel over Quinten ( ik zag hem nooit spelen). Is hij echt een aanvallende middenvelder ? Misschien een echte aanjager op het middenveld ? Deelt hij 20 assists uit ? Spannend om dit te ontdekken.
Jasper Goossens:5 goals in 33 matchen in tweede nationale, weliswaar in een kwakkelploeg. Lijkt eerder een wissel op de toekomst.
Matt Jannes moet zijn kans nu volop grijpen.
Tot zo ver de vuurlinie.
Wat in de loopgraven ?
Niet vergeten dat we 59 goals slikten.
Smet is normaliter een versterking.
Lag het aan het spelsysteem ?
De laatste match op Boom startten we archi offensief, resultaat ? 2-0 achter in no time tegen een degradant…

Tot zo ver de statistieken, weldra de emoties die zelden sporen met nuchtere cijfers.

Voila mijn voorbereiding zit er op, nu is het aan spelers en coach.
Laatst gewijzigd door Danneman op 23 jul 2023, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 17 jul 2023, 16:35 In het kader van ‘komen wij verzwakt/versterkt uit de transferperiode’ volgende cijfers (in de sport wordt immers hoe langer hoe meer naar cijfers en statistieken gekeken).
Ik hanteer cijfermateriaal van BSDB.
Topschutter competitie:
Troonbeeckx 14
Orye 13
Van Aerschot 12
Colman 8
Carrasco 7
Benhamou 5
Sabhaoui 3

Topschutter competitie + beker:
Troonbeeckx 15
Orye 13
Colman 13
Van Aerschot 12
Carrasco 7
Benhamou 5
Sabhaoui 3

Aantal minuten speeltijd per doelpunt:
Colman 100
Orye 177
Troonbeeckx 203
Van Aerschot 234
Carrasco 245
Benhamou 431

De cijfers van Jef zijn straf: haast een goal per match ! Wie vindt dat zijn 5 goals. In de BvB misleidend zijn: een hattrick tegen Achel maar ook twee goals op Cappellen de latere kampioen in tweede nationale !
Wat zegt dit over volgend seizoen ?
Colman scoort 25 goals 😉
Mathieu deed het schitterend, als flankspeler wordt het moeilijk om beter te doen !
Carrasco idem dito, hij scoorde afgelopen seizoen even veel als in zijn hele carrière !
We hebben nog iemand nodig die er 15 binnentrapt Orye ?
Van Van Goylen gaat het niet komen: als aanvallende middenvelder scoorde hij bij Lyta Lierse 1 goal in 106 matchen… Let wel dit is geen waardeoordeel over Quinten ( ik zag hem nooit spelen). Is hij echt een aanvallende middenvelder ? Misschien een echte aanjager op het middenveld ? Deelt hij 20 assists uit ? Spannend om dit te ontdekken.
Jasper Goossens:5 goals in 33 matchen in tweede nationale, weliswaar in een kwakkelploeg. Lijkt eerder een wissel op de toekomst.
Matt Jannes moet zijn kans nu volop grijpen.
Tot zo ver de vuurlinie.
Wat in de loopgraven ?
Niet vergeten dat we 59 goals slikten.
Smet is normaliter een versterking.
Lag het aan het spelsysteem ?
De laatste match op Boom startten we archi offensief, resultaat ? 2-0 achter in no time tegen een degradant…

Tot zo ver de statistieken, weldra de emoties die zelden sporen met nuchtere cijfers.

Voila mijn voorbereiding zit er op, nu is het aan spelers en coach.
Van Goylen is een aanvallende speler maar heeft een half seizoen gedeponeerd in de achterste linies heb ik mij laten wijsmaken Davila
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

@ Danneman
Dat hij achteraan mee kan bewijst zijn polyvalentie.
Hij kan een nuttige speler voor ons worden en misschien werd hij niet gehaald als aanvallende middenvelder.
Het feit dat hij slechts 1 keer scoorde in 106 matchen ( in derde en tweede nationale) bewijst dat dat hij ons scorend vermogen niet gaat opkrikken. Hij gaar er ineens geen 15 maken in eerste nationale.
Zoals uitvoeriuitgelegd zitten Mathieu en Milan aan hun maximum. Het wordt moeilijk voor hen die statistieken te herhalen te meer dat zij de steun van Sam en Nicolas zullen missen. Of ziet iemand spelers in de huidige kern die hen volwaardig kunnen vervangen ? En wat als bv Mathieu uitvalt ? Of Jef ? Bij Jef is er mogelijks een ander element dat kan meespelen: als ik LinkedIn juist interpreteer heeft hij zijn zes jaar studies geneeskunde voltooit, als dat zo is wacht hem een stagejaar waarin hij misschien niet steeds beschikbaar zal zijn. Het profiel van Nicolas invullen is het minimum om het seizoen gerust aan te vangen. Nog eens snel op de Euromillions spelen. En nogmaals, ik ga niet op de clubleiding schieten als de club financiën hun maximum bereikt hebben.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Glenn Van Hout, 19jr, spits, komt over van de beloften van Westerlo.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Transfernieuws!

Glenn van Hout (26 maart 2004) komt over van (de beloften van) KVC Westerlo.

Glenn woont in Eindhout, is begonnen bij Netezonen en Westerlo, werd weggehaald door Antwerp en daarna AA Gent, om afgelopen seizoen terug te keren naar Westerlo.

Glenn is een vinnige en beweeglijke aanvaller die op meerdere posities uit de voeten kan.

Welkom, Glenn!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Hij is rechtsvoetig, 1.81m
Verleden bij de jeugd van Antwerp en AA Gent.
Stond in Decemer in de basis in de oefenmatch tegen Besiktas (1-0 verlies).
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

In een aangename wedstrijd boekten de Westelse beloften een overtuigende 5 – 1 overwinning tegen Roda JC.

De wedstrijd begon uitstekend voor Westerlo. Na een mooie snelle aanval over Glenn Van Hout tot bij Ebenezer Agyei was het Joppe Verdonck die de perfecte voorzet van Ebenezer in doel verlengde. 1 – 0. (2’) De Kemphanen zetten hoog druk en dit loonde. Glenn Van Hout dreef de Roda doelman in de fout en scoorde de 2 – 0. (4’) Van een goede start gesproken. Joppe Verdonck zag zijn schot nipt naast het doel gaan. Roda kwam stilaan beter in de wedstrijd, dwong enkele corners af die zonder gevaar bleven. Na een strafschopfout op Glenn kregen de Kemphanen de kans om de score verder op te bouwen. Glenn faalde echter vanop de stip. De Roda-doelman duwde de strafschop in corner. (30’) Even later kregen we de hulp van Roda. Een voorzet Van Glenn vanop rechts week af tegen een Roda-speler en belandde verrassend in doel. 3 – 1. (34’) In het slot van de eerste speelhelft volgde er nog een grote kans voor de Kemphanen. Raf Smekens zonderde met een gemeten dieptebal Glenn af op weg naar doel. De Roda-doelman reageerde alert en lag in de baan van het schot. (42’) Ruststand 3 – 0.

Roda begon goed aan de tweede speelhelft. Een prima voorzet vanop rechts werd hard op doel gekopt. Doelman Zenzo kon in eerste instantie de kopbal keren maar moest zich in de rebound toch gewonnen geven. 3 – 1 (46’) Westerlo dwong een tweede strafschop af na een fout op de doorgebroken Flavien. Ook Flavien geraakte niet voorbij de Roda-doelman. De bal belandde tegen de doelpaal. In de herneming knalde ook Glenn de volgende kans naast.(48’) De Kemphanen legden bij momenten mooie combinaties op de mat maar soms ontbrak net dat tikkeltje precisie in de laatste beslissende pas om tot scoren te komen. Roda zag nog een doelkans stranden op de doelpaal. Na de gemiste strafschop wist Glenn toch nog opnieuw te scoren. Door druk te zetten kwam hij opnieuw in balbezit en kon aanleggen op doel. De 4 – 1 was een feit. (63’) De Westelse honger was nog niet gestild. De 5 – 1 kwam er via Flavien Mboyo, na mooi voorbereidend werk van Raf en Candan Baskale die de bal teruglegde op Flavien. Flavien waagde zijn kans, haalde uit en zag zijn schot over de doelman in doel verdwijnen.(65’) In het slot van de wedstrijd kwam geen van beide ploegen nog tot scoren. Vandaag kunnen de Kemphanen terugblikken op één van hun betere wedstrijden van de voorbereiding. Eén minpuntje, de score had merkelijk hoger kunnen liggen hadden alle kansen afgewerkt geworden

Ploegopstelling :

Zenzo De Boeck, Ebenezer Agyei, Onyeka Obijohn (75’ Joren De Wachter), Sebastien Zoete, Candan Baskale (75’ Owen Corten), Yasser Chikhi (75’ Gabriel Amato-tester), Flavien Mboyo (65’ Ilias Ifrassen), Raf Smekens, Glenn Van Hout, Owen Creces (75’ Alexander Willems), Joppe Verdonck (75’Breben Gotthold)

Bron: site Westerlo

Zo te zien zit zijn voorbereiding wel goed
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Wijns naar Geel !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Met spijt in het hart moeten we meedelen dat David de club heeft verzocht om een transfer naar ASV Geel te mogen maken en dat de club, na rijp beraad en gelet op de verdiensten van de speler, heeft beslist om dat niet tegen te werken.
.
Wij wensen David succes bij zijn nieuwe club en weten tegelijkertijd nu al dat hij vroeg of laat naar ons zal terugkeren (met of zonder voetbalschoenen).
.
Ze halen er in Geel een topper bij…
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Na Roel en Bart echt de laatste der Mohikanen die ons verlaat.
Een schitterende carrière met meer dan 400 matchen en 28 goals van vierde tot eerste klasse. Last man standing van een gouden generatie, met het meest iconische moment uit de Heistse voetbalgeschiedenis: zijn doelpunt op Racing Mechelen dat de deur naar tweede klasse opende. Hel ga je goed David, we wensen je een mooi jaar bij Geel met een titel of promotie !
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 01 sep 2023, 10:04 Na Roel en Bart echt de laatste der Mohikanen die ons verlaat.
Een schitterende carrière met meer dan 400 matchen en 28 goals van vierde tot eerste klasse. Last man standing van een gouden generatie, met het meest iconische moment uit de Heistse voetbalgeschiedenis: zijn doelpunt op Racing Mechelen dat de deur naar tweede klasse opende. Hel ga je goed David, we wensen je een mooi jaar bij Geel met een titel of promotie !
mooi verwoord Davila!Nu is Fré één van de langste blijvers (dacht 8 seizoenen)
Hopelijk knn we hem nog eens zo lang blijven bewonderen bij de club!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Klopt, daarom moet Fre de kapiteinsband dragen !
Tradities !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

QUINTEN VAN GOYLEN KEERT TERUG NAAR LYRA-LIERSE

Quinten Van Goylen keert terug naar huis. Hij komt met onmiddellijke ingang over van KSK Heist en tekende vandaag een overeenkomst met onze club tot juni 2025.

De 22-jarige aanvallend ingestelde middenvelder is een jeugdproduct van onze club en speelde sinds 2018 al 111 wedstrijden in het eerste elftal van onze Koninklijke Lyra-Lierse. Daarin kwam hij 1 keer tot scoren en gaf hij 15 assists.

“KEUZE SNEL GEMAAKT, MEDE DOOR DE GOEDE BAND MET DE SUPPORTERS”

Quinten in een reactie: “Door een blessure tijdens de voorbereiding miste ik het seizoensbegin en maakte ik sinds begin oktober maar sporadisch minuten. Heist doet het immers prima in de competitie. Ik wil meer aan spelen toe komen en kon in onderling overleg met Heist terug met Lyra-Lierse in contact komen. Aangezien ik de club goed ken, me hier altijd goed heb gevoeld en nog steeds een goede band heb met de supporters, was mijn keuze snel gemaakt om terug te keren. Ik ben afgelopen seizoen ook al komen kijken (tegen Hades, n.v.d.r.). Toen werd er met 2-1 gewonnen en merk je dat de club momenteel te laag geklasseerd staat. Ik hoop dat ik daar mee wat kan aan veranderen.”

Quinten Van Goylen traint vanavond voor het eerst mee met de groep en zal spelen met het rugnummer 14. Als alle papierwerk vlot verloopt, is hij tijdig speelgerechtigd voor de wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen Jong KV Mechelen.

Bron: lyralierse.be
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Van Goylen scoorde al direct voor Lyra LIerse inde gewonnen thuismatch tegen jong KKVM (2-0)
Btw, dit stemt tot nadenken, kunnen er nog andere van onze spelers weggehaald worden tijdens de wintermercato ?
En omgekeerd, kunnen wij nog iets binnenhalen ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 08 jan 2024, 10:30 Van Goylen scoorde al direct voor Lyra LIerse inde gewonnen thuismatch tegen jong KKVM (2-0)
Btw, dit stemt tot nadenken, kunnen er nog andere van onze spelers weggehaald worden tijdens de wintermercato ?
En omgekeerd, kunnen wij nog iets binnenhalen ?
Een zwaar afgeweken bal. Voor de rest vrij onopvallend
Plaats reactie