K.SK. Heist – Jong KAA Gent 3-4

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist – Jong KAA Gent 3-4

Bericht door Dabo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 11/03/2023 / 20h00 K.SK. Heist – Jong KAA Gent

Bericht door Dabo »

John Arthur droomt van de grote doorbraak: “Ik voel me enorm gesteund door het Gentse clubbestuur”

John Arthur is optimistisch over zijn toekomst, maar ook veeleisend voor zichzelf. “Momenteel heb ik al vier assists en zes doelpunten achter mijn naam staan. Dat is naar mijn gevoel te weinig.”

Deze week kondigde zich als een hele drukke aan voor Jong AA Gent, maar de weergoden beslisten daar anders over. De inhaalwedstrijd bij Olympic Charleroi op woensdagavond werd afgelast na de winterprik. Aanvaller John Arthur vond dat allesbehalve fijn, maar gelooft wel nog steeds rotsvast in de kansen van de jonge Buffalo’s. “Als we blijven werken als een hecht team, moet het echt mogelijk zijn om een ticket te veroveren voor de eindronde”, klinkt het ambitieus.


“Die afgelasting was wel jammer, want we hadden net de smaak te pakken na de zege van vorig weekend”, klinkt John Arthur toch licht ontgoocheld. “Het team had echt het momentum beet en we wilden ook uitpakken bij Olympic. Jammer genoeg speelden de weergoden spelbreker en hadden we dan ook allemaal flink de pest in. Iedereen had het gevoel dat dit een ideaal moment was om naar Charleroi te trekken.”

Toch blijft de 20-jarige Ghanese aanvaller zeer optimistisch over de slaagkansen van Jong AA Gent. “We geloven in onszelf en gaan nu gewoon verder op ons elan”, aldus Arthur. “De volgende opdracht is ook niet makkelijk, want KSK Heist is ook sterk bezig. Zij staan niet toevallig op de zesde plaats. De voorbije weken hadden we het niet altijd even makkelijk, maar de zege tegen THES Sport heeft ons echt enorm veel vertrouwen gegeven. Die uitgestelde match zal ons niet uit ons evenwicht brengen. Een uitduel is nooit makkelijk, maar we hebben er echt zin in.”

Beste niveau

“Persoonlijk heb ik het ook nog steeds naar mijn zin in Gent. De voorbije weken heb ik wel een schorsing en een blessure moeten verwerken, maar ik blijf positief. Stilaan benader ik ook mijn beste niveau. Eerst had ik een blessure aan mijn hoofd en nadien sukkelde ik met een knieblessure, maar nu voel ik me weer topfit en ik ben klaar om het team te helpen in de belangrijke duels die ons dit seizoen nog wachten.”

“We hebben nog flink wat wedstrijden af te werken. De kloof met de top vier is zeker nog overbrugbaar”, zegt Arthur zeer ambitieus. “Als we blijven werken als een hecht team, moet het mogelijk zijn om een ticket te veroveren voor de eindronde. Deze groep heeft zeker de capaciteiten om die ambitie uit te spreken. Als we op niveau presteren, kunnen we zelfs de leider verslaan. Met de juiste mentaliteit is er veel mogelijk.”

Debuut in Ghelamco Arena

Zo kijkt John Arthur ook met het nodige vertrouwen naar zijn persoonlijke toekomst, ook al is er daar nog wel zweem van onzekerheid merkbaar. “Ik weet nog niet zeker waar mijn toekomst ligt. Hopelijk kan ik mezelf blijven ontwikkelen bij AA Gent en als het even kan, doorstromen naar het eerste elftal. Op termijn droom ik van een topcompetitie, maar ik wil geen stappen overslaan. Natuurlijk hoop ik helemaal door te breken, maar mijn debuut vieren in de Ghelamco Arena lijkt me ook al een mooie volgende doelstelling.”

“Ik voel me alvast enorm gesteund door het Gentse clubbestuur. Het is nu aan mij om mezelf verder te bewijzen. Mijn contract loopt in juni af, maar er is een cluboptie dus ik hoop dat die snel wordt gelicht”, aldus de aanvaller, die zichzelf niet meteen gul beloont als we vragen naar zijn persoonlijke evaluatie. “Momenteel heb ik al vier assists en zes doelpunten achter mijn naam staan. Dat is naar mijn gevoel te weinig. Daarom wil ik de komende weken nog meer mijn steentje bijdragen voor het team. Een cijfer? Het is nog niet voorbij, hè. Er waren natuurlijk ups-and-downs, maar voorlopig geef ik mezelf een 6,5 op 10. Alles staat of valt bij zelfvertrouwen en engagement. Als je hard werkt, is alles mogelijk en zeker als spits moet je rustig kunnen blijven in lastige momenten.”

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 11/03/2023 / 20h00 K.SK. Heist – Jong KAA Gent

Bericht door Johan Gazon »

Een makkie voor Kobe !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 11/03/2023 / 20h00 K.SK. Heist – Jong KAA Gent

Bericht door DAVILA »

3-4
0-2 achter
2-2 bij rust
2-4
3-4 einde
Goals Mathieu Nicolas Jef
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: 11/03/2023 / 20h00 K.SK. Heist – Jong KAA Gent

Bericht door scheirske »

Wat een match gezien.
Ondanks het verlies toch fier en trots op de geleverde prestatie!
4-4 was correct geweest!
Kop op gasten en op naar de volgende opdracht!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist – Jong KAA Gent 3-4

Bericht door Johan Gazon »

Klassement na 28 speeldagen.png
Klassement na 28 speeldagen.png (136.47 KiB) 3569 keer bekeken
De twee volgende wedstrijden worden belangrijk !
Woensdag tegen Dessel winnen en we springen over Knokke (die een wedstrijd meer heeft gespeeld) en dan zaterdag nog eens winnen tegen Knokke en we staan al terug bij de grote mensen.

Ik blijf een optimist he !!! Ik geloof in onze ploeg ! ;)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist – Jong KAA Gent 3-4

Bericht door Johan Gazon »

Heist leed zaterdagavond een tweede nederlaag op rij.
Tegen Jong AA Gent schoten de Heistenaren zichzelf tweemaal in de voet. Voor rust werd een dubbele achterstand nog ongedaan gemaakt. Na rust lukte dit niet meer. Uiteindelijk werd het 3-4 na een avond vol spektakel.
Vandaag om 16:05

Het was een soms potige match die geen seconde verveelde. Maar het was Jong AA Gent dat al snel op een dubbele voorsprong kwam. Grootste slachtoffer van de pittige duels was Yousri Sabhaoui, die al na een halfuur ondersteunend naar de kleedkamer moest. “Ik wist meteen dat ik niet meer verder kon”, aldus de middenvelder. “Ik kreeg een knie tegen mijn bovenbeen.” Sabhaoui begreep ook niet goed waarom zijn ploeg zich zo had laten verrassen bij de start van de wedstrijd. “Het deed me aan onze verloren match in Knokke in oktober denken. Sindsdien had ik het niet meer gezien dat we zo slap aan een match waren begonnen. Ook al kwamen we nog terug tot 2-2 aan de rust. We lieten het in de tweede helft weer gebeuren tot 2-4. Deze nederlaag hebben we aan onszelf te danken.”

In de laatste tien minuten bracht coach Jo Christiaens met Matt Jannes en Jef Colman nog twee aanvallende spelers. Colman plaatste de bal laag in de hoek en maakte er nog 3-4 van. “Spijtig genoeg leverde die goal ons niks meer op”, baalde de aanvaller. “De trainer probeerde met die dubbele wissel nog een punt uit de brand te slepen. We mogen niemand met de vinger wijzen. Je kan de vraag stellen of de match in de eerste acht minuten verloren werd. Maar ze beantwoorden met ‘ja’ is ook niet helemaal juist. We haalden die achterstand op, maar in de tweede helft was het weer prijs en moesten we opnieuw twee goals goedmaken”, besluit Colman. (gf)

Het Nieuwsblad
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK. Heist – Jong KAA Gent 3-4

Bericht door eSKaa »

Gemakkelijk zullen de volgende matchen niet zijn, als er al zoiets bestaat als een gemakkelijke match natuurlijk..

Dessel heeft zichzelf wat teruggevonden, en verliest ook al enkele weken op rij niet. Ook Knokke doet het niet slecht. We willen uiteraard zo hoog mogelijk eindigen, maar zonder echt doel, is dat altijd een beetje dubbel.

Maar deze ploeg heeft zeer mooie dingen laten zien, en dat doet verhopen dat we deze automatismen grotendeels meenemen naar volgend seizoen. Aan die ploeg is men al aan het bouwen, dat bewijzen de 2 inkomende transfers alvast. Nu gewoon proberen ee nog zoveel mogelijk mooie matchen van te maken. Waarom? Wel, het supportersaantal is bedroevend laag, daar moeten we niet onnozel over doen. Ondanks de goeie resultaten. Hoewel ik merkte dat ik meer en meer werd aangesproken over de goeie reeks van Heist. Mensen merken het dus wel. Uiteraard zijn er nog andere zaken die meespelen, maar het goeie voetbal en dito resultaten hebben alvast een positief effect.
Plaats reactie