K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door Dabo »

KSK Heist heeft iets recht te zetten na twee nederlagen: “Nog eens de nul houden zou deugd doen”

Het zijn niet de weken van KSK Heist. Na die knappe reeks van zestien wedstrijden zonder verlies (36 op 48) werd er plots twee keer verloren: met 4-2 bij Francs Borains en zaterdag met 3-4 tegen AA Gent B. Twee spektakelrijke wedstrijden, dat wel, maar geen punten. En dat is toch ongewoon voor het KSK Heist zoals dat dit seizoen is opgestaan. Tijd dus om iets recht te zetten. Dat kan al sneller dan gewoonlijk, woensdag in de inhaalwedstrijd in en tegen Dessel.

“Misschien is het goed dat we de kans krijgen om snel weer met een overwinning aan te knopen”, aldus doelman Fré Van Aerschot, die dus tweemaal vier tegendoelpunten te slikken kreeg. “Ik kon er weinig tegen beginnen. Twee van die vier Gentse doelpunten waren ballen die afweken en daardoor een vreemde curve aannamen. Als ploeg zijn we ook te slap aan die wedstrijd begonnen. We haalden die vroege 0-2-achterstand dan wel op een goede manier terug op (2-2), maar dan vielen er weer twee Gentse appels uit de kast. Na die late goal van Colman hebben we nog even druk gezet, maar de bal wilde niet meer goed vallen. En dan houdt het op in het voetbal, hé.”

Nul houden

Heist slikte dertien tegengoals in die lange reeks van zestien wedstrijden zonder nederlaag en nu plots acht. Dat zijn er te veel om nog normaal te zijn. “Ja, vreemd, hé. Daarom, nog eens de nul op het bord houden zou deugd doen. Ik ben er wel aan toe, ja. We krijgen snel de kans om orde op zaken te stellen. Woensdag spelen we op het veld van Dessel, dat onder een nieuwe coach aan een opmars bezig is. Simpel zal het niet worden. Yousri Sabhaoui viel zaterdag uit met een blessure. Hoe erg het met hem gesteld is, weet ik op dit moment niet. Redouan Benhamou keert dan weer terug uit schorsing.”

Maar Heist haalde ook een 0-2-achterstand op. “Klopt. Op uitzondering van dat eerste kwartier, waarin we die twee goals slikten, was onze eerste helft nog wel oké, al begonnen we dus slap. In die tweede helft slikten we dan weer twee goals kort na mekaar en dan was de kous af.”

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 15/03/2023 - 20:00 K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Voetbal 1ste nationale Dessel Sport - KSK Heist (Woensdag om 20 uur)
Al voor het tiende jaar op rij staan Dessel en Heist tegenover elkaar: “Een midweekmatch? Ik vind dat wel plezant, dan valt er een training weg”
Heist-doelman Fre Van Aerschot kijkt uit naar de wedstrijd op Dessel Sport. “We spelen al niet veel regioduels en laat ons eerlijk zijn: er zijn niet veel leuke matchen in deze reeks.”


DESSEL/HEIST-OP-DEN-BERG - Al voor het tiende jaar op rij staan Dessel en Heist tegenover elkaar en steevast levert dat een leuke pot voetbal op. “Ik kan me wel vinden in zo’n midweekmatch. Je bent toch voetballer geworden om matchen te spelen, niet om te trainen?” aldus Hannes Smolders (Dessel). “Het gaat een tof matchke worden”, klinkt het bij Heist-doelman Fre Van Aerschot.
Dries Van Thielen
Vandaag om 03:00

“Zo’n midweekmatch, dat maakt het altijd wel plezanter”, gaat Smolders verder. “Al ben ik wel benieuwd of dat in onze kleren gaat kruipen. Voorlopig is iedereen heel fris, maar wat geeft dat komend weekend?”

Het gaat intussen al een pak beter met Dessel, dat zich naar de veiligere buik van het klassement wist te knokken. “We zitten in de goeie flow, waarin Heist onlangs ook nog inzat. Nu verliezen ze twee matchen op rij. Aan ons om te bewijzen dat ze uit die goede flow zijn. Hopelijk kunnen we ook eens reeksje neerzetten.”

Hoe die goeie flow er gekomen is? “Ik denk dat de coach daar een belangrijke impact in had. Dankzij Stijn Vreven loopt het nu pakken beter en trekken we matchen over de streep. Uiteraard vind ik het spijtig voor mezelf én de club dat hij volgend jaar naar Belisia trekt, maar dat is een keuze die hij zelf heeft gemaakt en waarover ik niet hoef te oordelen.”

“Tof matchke”
“Ik kijk er wel naar uit. Enerzijds zijn er in deze reeks niet zoveel regioduels. En anderzijds: als we een midweekmatch hebben, dan valt er ook een training weg”, knipoogt Heist-doelman Fré Van Aerschot.

“Nee, het zal zeker een tof matchke worden. En laat ons eerlijk zijn: in deze reeks zijn er niet zoveel leuke matchen. Oké, bij FC Luik is er nog veel volk en op Dessel of THES is er ook veel sfeer, maar zo’n verplaatsing naar Mandel United is toch … iets minder. Waar is de tijd dat we nog tegen Lierse of RWDM aan de bak moesten?”

De voorbije twee matchen verliepen wat atypisch voor ploeg-in-vorm Heist. Zestien matchen op rij verloor het niet, maar onlangs pakte de ploeg van Jo Christiaens 0 op 6. “Als keeper smaken die acht tegendoelpunten echt heel zuur. Vooral na die match tegen Gent B voelde ik mij heel slecht… Daarom is het goed dat de match tegen Dessel al zo vroeg komt. Dan kunnen we meteen iets goedmaken.”

Het Nieuwsblad
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 15/03/2023 - 20:00 K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Om 20u00 trappen we af tegen K.SK. HEIST. Zodra deze beschikbaar zijn kun je de samenstellingen van beide ploegen terug vinden op www.kfcdesselsportlivefeed.com. Ook kun je daar vanaf de aftrap de match weer live mee volgen.

Ook vanavond zullen we de match weer live streamen op ons YouTube kanaal. (https://youtube.com/@kfcdesselsportfoxifilmteam6104) Kort voor de aftrap zal deze stream online komen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 15/03/2023 - 20:00 K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Dessel - Heist 1-3
Goals Jef Sam Mathieu
Volgens mijn correspondent ter plaatse speelden we een sterke match
We blijven een spektakelploeg !
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door Johan Gazon »

Dominant Heist toont zich de sterkste in Kempens onderonsje tegen Dessel: “Dit was voetballend een van onze beste prestaties van het seizoen”

Een sterk Heist heeft na twee nederlagen opnieuw kunnen aanknopen met een driepunter. De ploeg van Jo Christiaens had gedurende negentig minuten de touwtjes in handen op het veld van Dessel. Op de 1-3-einduitslag viel dan ook weinig af te dingen. “Hier staat een tevreden trainer”, glunderde Jo Christiaens na afloop.

Heist was vastbesloten om in Dessel te reageren na twee opeenvolgende nederlagen. De weinige aanwezige supporters - verre van ideaal, een midweekspeeldag in amateur - zagen hoe blauw-wit vanaf het eerste fluitsignaal zijn wil oplegde en Dessel met verzorgd voetbal in de problemen bracht.

Na twintig minuten redde Geladé nog puik op een deviatie van Colman, maar nauwelijks een minuut later toonde de aalvlugge spits van Heist minder genade. Een diepe bal van Peers viel achter de Desselse defensie, Colman - randje buitenspel - legde de bal droogjes in doel.

De tegentreffer leek de thuisploeg eindelijk wakker te schudden. Konneh zorgde voor het eerste schotje tussen de palen, maar op slag van rust viel de gelijkmaker toch uit de lucht. De mee opgerukte Haagen klom het hoogst en knikte de 1-1 in de verre hoek. Sneu voor Heist, dat tot overmaat van ramp aanvoerder David Wijns geblesseerd zag uitvallen. “We vonden van in het begin de voetballende oplossing, waardoor we Dessel konden laten lopen. Het was zuur dat we met een gelijke stand moesten gaan rusten. We wisten dat ze gevaarlijk waren op stilstaande fases”, aldus Heist-coach Jo Christiaens.

Discutabele strafschop

Ook na de koffie bleef Heist de wet dicteren, Dessel moest het spel ondergaan. Troonbeeckx verkwanselde meteen een dot van een kans. Ook vanuit de tweede lijn stond het vizier van de ex-speler van Lierse net niet scherp genoeg afgesteld.

Halfweg de tweede periode ging de bal na een discutabele fase op de stip, Van Aerschot trok er zich weinig van aan en knalde de elfmeter staalhard in de bovenhoek: 1-2. Niemand die durfde ontkennen dat de voorsprong verdiend was, al was de strafschopfase achteraf voer voor discussie.

“Ik bracht redding op een schot en in de rebound dook ik de bal uit de voeten van hun spits. De scheidsrechter zei me dat ik eerst de bal raakte, maar toch floot hij voor een strafschop. Ik heb totaal geen idee wat ik verkeerd zou gedaan hebben”, aldus Gian Geladé.

Toch was Geladé nog meer teleurgesteld over de prestatie van zijn team. “We moeten vooral niet te veel praten na vanavond. We kwamen overal te laat, er was geen duelkracht, geen energie… We waren helemaal nergens”, zuchtte de doelman van Dessel achteraf.

Niet veel later konden de boeken helemaal toe. Bij Dessel waren ze Troonbeeckx uit het oog verloren en deze keer was het wél raak. Jo Christiaens was na afloop erg lovend voor zijn spelersgroep: “Hier staat een erg tevreden coach. Op voetballend vlak was dit een van onze betere prestaties van het seizoen. Het was een wedstrijd die heel veel energie heeft gekost bij mijn jongens. Ik hoop dat we dat komend weekend niet moeten bekopen.”

Door de nederlaag moet Dessel naar beneden blijven kijken in het klassement. “Ik denk dat we vandaag wel gezien hebben dat we er nog lang niet zijn”, beseft Geladé. “We zullen tot op het einde van het seizoen moeten knokken om ons vel te redden.”.

GVA
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door scheirske »

Net de eindstand ingevuld op mijne kalender.
Dan zijn we 17 matchen op rij ongeslagen. :D :lol:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Dat de ploeg en dus de spelers zich in het vizier van andere clubs spelen is de keerzijde van de medaille.
Om nog maar de schutters te noemen:
Mathieu 10 goals en enkele assists, Sam en Nicolas 10 goals, zelfs Milan met een beperkt aantal matchen 7 goals…
De rest van de veelal nog jonge spelers draait op dat niveau mee, schoolvoorbeeld is Sabhaoui .
Voor mij hoeft die kern niet te wijzigen: allemaal een contract to 2030 !
David sturen we wel op verjongingskuur 😉
En we hebben ook kwantiteit: tegen Knokke verwacht ik weer rotatie om de midweekmatch op te vangen.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door Johan Gazon »

Geen zorgen maken Davila !!!
Volgens welingelichte bronnen hebben de meeste belangrijke spelers al bijgetekend.
Waar zouden ze nog beter kunnen zijn als amateur-speler en op dit niveau! Of het moest zijn dat de ambities van sommigen hoger (of te hoog ?) liggen!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Ere wie ere toekomt: een betrouwbare bron meldt mij dat Nicolas 11 keer scoorde.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Rest:
Redje 5 Jef 4
Sabhaoui 3
Augustynen Jannes Diedhiou 1
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Sterk van Jef, nieuwkomer uut.twee klassen lager en na zware blessure
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 1-3

Bericht door eSKaa »

En met relatief weinig speelminuten!
Plaats reactie