K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Plaats reactie
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Klassement 28 speeldagen.png
Klassement 28 speeldagen.png (139.04 KiB) 3764 keer bekeken
Als ...Als...Als we zouden kunnen winnen thuis tegen R Knokke FC en Francs Borains verliest tegen RFC Luik (wat een grote kans is) staan we samen met Francs Borains op de 4de plaats gelijk met 51 punten! En als dan nog RAAL La Louviére verliest tegen Visé (iets kleinere kans) staan we samen op de 3de/4de/5de plaats !!! Dus ALS...ALS...

Komaan K.SK Heist !!!
Laatst gewijzigd door Johan Gazon op 18 mar 2023, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC

Bericht door Johan Gazon »

K.SK Heist-Knokke.jpeg
K.SK Heist-Knokke.jpeg (37.19 KiB) 3725 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC

Bericht door Dabo »

KSK Heist zint op revanche na 4-1-verlies uit de heenwedstrijd: “Gebrand om iets recht te zetten tegen Knokke”

KSK Heist heeft woensdag orde op zaken gesteld. Na twee opeenvolgende nederlagen knoopte KSK weer aan met een zege op het veld van Dessel (1-3), de start van een nieuwe, hopelijk lange reeks, zeg maar. Al kan zestien niet meer, de competitie duurt niet meer zo lang. Zaterdag ontvangt Heist KFC Knokke, dat Heist in de heenwedstrijd heel veel pijn deed (4-1). Ook tegen Knokke wil Heist orde op zaken stellen.

Medebewerker van de 1-3-zege op Dessel: Jef Colman. De spits werd door Heist dit seizoen vanuit lagere reeksen aangetrokken om doelpunten te maken. Colman liep enkele maanden geleden een zware hoofdblessure op, waardoor hij werd afgeremd in zijn integratie in de ploeg. Bovendien draaide KSK op volle toeren, en was er voor de spits vooral een rol als bankzitter weggelegd. De ploeg deed het lang té goed, tot die twee nederlagen tegen Francs Borains en Gent een einde maakten aan die knappe reeks van zestien wedstrijden zonder verlies (36 op 48).

Dessel

“Ja, ik mocht starten in Dessel”, aldus Jef Colman. “Uiteraard ben ik blij met de overwinning. Ik heb er echt van genoten, want zo vaak stond ik nog niet aan de aftrap. Het was pas de tweede keer dit seizoen dat ik de negentig minuten mocht volmaken. Eerder was dat het geval tegen, jawel, Dessel (lacht). Ik was ook blij met mijn goal, al had ik er ook meer kunnen maken. Deze overwinning deed echt deugd. Dit hadden we ook nodig, na wat ons in die twee vorige wedstrijden was overkomen.”

Goed, Jef. Laat het ons eens over die wedstrijd tegen Knokke hebben. 4-1 werd het, aan ‘t zeetje. “Ja, zwijg stil. Of het van onze kant een offday was, weet ik niet, maar goed was het alleszins niet. Wees er maar zeker van dat we erop gebrand zijn om iets recht te zetten. Het is ook een belangrijke wedstrijd, hé, een zespuntenwedstrijd eigenlijk om de vijfde plek. Er staat dus wel iets op het spel, ja.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC

Bericht door Dabo »

Leandro Depaepe bereidt zich deze week voor op zijn grote debuut bij FC Knokke: “Ik voel geen druk”

Door de schorsing van Sven Dhoest (l) zal Leandro Depaepe (r) zaterdag op Heist voor het eerst in het Knokse doel staan.

Ninove was zondag geen partij voor FC Knokke (4-1), maar Heist wordt zaterdagavond andere koek. Het wordt een belangrijke partij voor de vijfde plaats en volgens T1 Yves Van Borm voor de titel van amateurkampioen. Maar er is meer, want voor het eerst in meer dan vier jaar en meer dan honderd matchen zal Sven Dhoest (door schorsing) niet in doel staan bij RKFC. Leandro Depaepe maakt dus zijn Knoks debuut in een cruciale match.

Bron HNB

-----------------------------------------

Sven Dhoest (Knokke) staat voor het eerst in vier jaar langs de zijlijn: “Veel vertrouwen in mijn doublure”

Sven Dhoest speelde afgelopen weekend in de 4-1-zege tegen VK Ninove zijn 101ste wedstrijd in het shirt van FC Knokke. De 28-jarige doelman behoort tot het meubilair bij de kustploeg en miste de voorbije vier seizoenen geen enkele match. Tot nu, want de doelman zit een schorsingsdag uit, na een rode kaart die hij opliep in het 1-1-gelijkspel tegen Francs Borains.

“Het moest er eens van komen”, lacht Dhoest. “Het is jammer dat er aan mijn lange reeks van opeenvolgende wedstrijden een einde komt, maar ik heb veel vertrouwen in Leandro Depaepe, die mij zaterdagavond in Heist zal vervangen. Net als de rest van de ploeg overigens. We reizen met veel zelfvertrouwen af naar deze confrontatie, waarin we een rechtstreekse concurrent een hak kunnen zetten. Heist bevindt met twee punten minder in ons vaarwater en we willen de ploegen die achter ons staan, niet dichterbij zien komen.”

“De voorsprong van leider Patro Eisden en eerste achtervolger FC Luik is riant, maar de strijd om de derde plaats ligt nog open. Het is ambitieus, maar met Knokke maken we zeker aanspraak op die top drie. Het is belangrijk dat we ons in die laatste tien wedstrijden nog ergens voluit op kunnen focussen, want er is niets vervelender dan jezelf naar het eind van het seizoen te slepen. Bovendien willen we alle vertrekkers een mooi afscheid geven, niet in het minst coach Yves Van Borm, die deze club de voorbije jaren op de kaart zette.”

Einde verhaal bij Knokke?

Een van die vertrekkers is mogelijks Sven Dhoest. De goalie heeft een optie in zijn contract om zijn verbintenis met één jaar te verlengen, maar de 28-jarige uitbater van Café Den Comptoir geeft aan niet geneigd te zijn om een vervolg te breien aan die samenwerking. “Mijn beslissing is nog niet definitief en ik moet nog eens samenzitten met het bestuur, maar fysiek krijg ik het steeds moeilijker om op dit niveau wekelijks te brengen, wat er van mij verwacht wordt”, vervolgt de doelman. “Ondertussen ben ik al acht keer aan mijn knie geopereerd. Ik miste amper een training en speelde élke match, maar de voorbije maanden verbeet ik regelmatig wat pijn. Ik wil het voetbal zeker nog niet vaarwel zeggen, maar ik denk erover na om op een lager niveau verder te spelen, zodat ik mijn trainingsarbeid wat kan terugschroeven, en mijn lichaam de nodige rust kan gunnen. Knokke ambieert de top van eerste nationale en verdient een doelman die elke week voluit kan gaan. Ik vrees dat ik hen dit engagement binnenkort niet meer kan aanbieden”, besluit Dhoest.

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door Johan Gazon »

De eerste helft was aftasten en waren beide ploegen elkaar waard.
Maar dan kwam de tweede helft !!! KSK Heist liet zien wat voetballen is en de bal ging prachtig rond en Knokke kon er alleen maar op staan kijken.
Rechtvaardige penalty toegekend en mooi binnengetrapt door Oreye.1-0 !
2-0: Carasco gaat de lijn af en dribbelt enkele "Knokkers" en geeft de perfecte pass voor Oreye die stevig binnentrapt.

Als ik er toch één speler moet uithalen voor de man van de match: Carasco , en op de tweede plaats onze keeper !!! En de rest van de ploeg !

Komaan KSK Heist !
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door eSKaa »

Ik vond ons in de eerste helft toch ook 20 min stevig domineren. Knokke had wel de allerbeste kans toen, fré haalt een gemaakt doelpunt uit zijn kooi. Maar die 2e, mannekes, wat een goal. De hele flank benut en prachtig afgewerkt.
De Carrasco nu tegenover die van in september, wat een verschil. Ik had toen het idee dat hij niet meer van de bank zou komen. Nu zit er quasi geen slechte match meer tussen..
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Klassement na 29 peeldagen.png
Klassement na 29 peeldagen.png (137.32 KiB) 3563 keer bekeken
Zoals gehoopt is RAAL La Louvière verloren zodat we samen op een gedeelde 4/5de plaats balanden

Komaan KSK Heist
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door Dabo »

KSK Heist blijft de profclubs in 1ste nationale opjagen na 2-0-zege tegen FC Knokke: “Het is een plezier om hier te voetballen”

KSK Heist zat heel even in een dipje, getuige de nederlagen tegen Francs Borains en Gent. Maar in de inhaalwedstrijd tegen Dessel (1-3) en de thuiswedstrijd tegen Knokke heeft Heist zichzelf weer helemaal op de kaart gezet. 6 op 6, en een nieuwe reeks is gestart. Toch even dit melden: aan 16 wedstrijden zonder verlies gaan jullie niet meer raken, jongens.

Uitblinkers genoeg bij KSK Heist in de met 2-0 gewonnen wedstrijd onder de subtoppers in 1ste nationale. Orye prikte beide doelpunten tegen de touwen, de verdediging bleef makkelijk baas over de bezoekende aanvallers en Fré Van Aerschot hield met een puike parade de nul op het bord na een kopbal - gemaakte goal! - van Van den Bossche. Heist haalde het einde van de eerste helft, waarin het eerder moeizaam acteerde. Die redding van Van Aerschot was dan ook hoogstnoodzakelijk om het geloof in een overwinning overeind te houden.

Die overwinning kwam er uiteindelijk ook, niet in het minst omdat enkele spelers op het middenveld in de tweede helft een tandje bij staken. Onder hen: Milan Carrasco. Zijn voorzet-vrije trap vloog hoog over alles en iedereen, tot in niemandsland. Maar op de grasmat deed Vanraefelghem iets wat je niet hoort te doen: Orye onderuit trekken. “Natuurlijk was dit penalty”, fulmineerde Knokkecoach Yves Van Borm. “Daar bestaat toch geen twijfel over”. Diezelfde Carrasco zou zeven minuten later, in een actie die hij opzette met Sam Van Aerschot, de achterlijn halen nadat hij nog een Knokkepion tot windvlaagje had gedegradeerd. Carrasco vond Orye volledig vrij voor doel, en dan weet je het wel: 2-0. Knokke kreeg nadien niks meer klaar, en Heist had gewonnen spel.

Top-3

“Ondanks het gegeven dat de club de licentie voor 1B niet heeft aangevraagd, laten we ons hoofd niet hangen”, was Milan Carrasco duidelijk. “We spelen een heel leuk seizoen. We doen dat met goed voetbal, iedereen haalt het beste van zichzelf naar boven, de invallers komen met veel zin van de bank. Kortom, verslappen staat niet in ons woordenboek, we hopen de top-3 te halen. Waarom niet? Voor mezelf loopt het ook al heel erg goed. Ik krijg veel vertrouwen van de coach, en ik probeer iets terug te geven. Mijn eerste helft was niet goed, net als die van de hele ploeg, mijn tweede helft was zoveel beter.”

Nog een uitblinker: Maxim Nys. Op geen foutje te betrappen. Of toch wel: eentje, meteen goed voor geel. “Ja klopt. En door die gele kaart mis ik de wedstrijd in La Louvière, wat sowieso al geen makkelijke opdracht wordt. Maar goed, nadien volgen Hoogstraten en Antwerp, dat zijn toch meer mijn wedstrijden. Met deze 6 op 6 zijn we aan een nieuwe reeks begonnen. Het is een plezier om hier te voetballen, de meeste spelers kiezen er dan ook voor om bij te tekenen. We hebben een complete kern, de balans zit goed, de jongeren maken progressie en de ervaren spelers doen de rest.”

KSK Heist - Knokke FC: 2-0


KSK Heist: F. Van Aerschot, Nys, Absisan, Sabhaoui, Carrasco (90’ Jannes), Benhamou (81’ Hannach), Orye, Peers, Troonbeeckx (68’ Colman), Vande Cauter, S. Van Aerschot.

Knokke FC: Depaepe, Vanraefelghem, Ghesquiere, Nils, Lemoine, Mariën (57’ Jalloh), Van den Bossche, Buysse (83’ Broché), Vervaque, Bailly, Sula (83’ Aelterman).

Doelpunten: 50’ Orye (1-0, pen.), 57’ Orye (2-0).
Geel: Nys, Vanraefelghem, Nils, Vervaque, Sula, Van Borm (T1 Knokke).

Bron: HLN

-----------------------------------

Perfecte week en 6 op 6 voor Heist na nieuwe zege: “Blijven genieten van dit prachtig seizoen”


Heist heeft opnieuw de goede flow te pakken. Na de 1-3-zege woensdag in Dessel werd nu Knokke met 2-0 verslagen. Nicolas Orye nam de doelpunten voor zijn rekening, maar het aandeel van Mylan Ferreira Carrasco was minstens even groot.

“Nochtans speelden we niet zo’n goede eerste helft”, vond Carrasco. “Maar de trainer zei tijdens de rust dat ik in mijn mogelijkheden moest blijven geloven. En in de tweede helft werd het ook beter. We maakten meer gebruik van de ruimte in de rug van de verdediging en ook het uitvoetballen was verzorgder.” Een vrijschop leidde de eerste goal in. Aan de zijlijn trapte Mylan een verre bal richting doel waar de scheidsrechter een strafschop floot na een trekfout op Orye. En bij het tweede doelpunt zette Carrasco in samenspel met Sam Van Aerschot een fantastische individuele actie op en bood hij Orye zijn tweede aan. “We mikken zo hoog mogelijk in het klassement”, aldus de vleugelspeler. “Ook al vraagt de club zijn licentie voor 1B niet aan. Maar om die reden mogen we onze kop niet laten hangen. Iedereen is belangrijk in dit team, ook de invallers.”

Nys stond er na afloop beteuterd bij omdat hij tegen zijn derde gele kaart aanliep. “Zo mis ik de match in La Louvière. Zonde, want het was mijn eerste fout. Ik kan wel aantreden in de derby’s tegen Hoogstraten en Antwerp B. Zo heb ik toch nog iets om naar uit te kijken.” Dat Heist zijn licentie niet aanvraagt, hoeft voor Nys geen ramp te betekenen. “Ik begrijp dat wel. Als de club op zijn limieten zit bij een stap hoger, dan is dat een logische beslissing. Het plezier dat ik beleef tijdens dit prachtige seizoen, is voor mij wat echt telt. “Daar geniet je als voetballer van”, besluit de Heistse verdediger.”

Bron: Het Nieuwsblad
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door Dabo »

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist- R Knokke FC 2-0

Bericht door DAVILA »

Francs Borains is zo vriendelijk geweest 2 punten te laten liggen in een inhaal match in Boom.
Het gooide een 1-4 stand te grabbel: eindstand 4-4 !
Plaats reactie