K.SK. Heist – Hoogstraten V.V. 0-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist – Hoogstraten V.V. 0-2

Bericht door Dabo »

Zaterdag ontvangen we Hoogstraten VV.

Onze gasten staan momenteel op een barrageplaats en hebben de punten dus broodnodig; wie de heenmatch gezien heeft, zal zich herinneren dat ze daarvoor alle middelen bovenhalen…

Spanning verzekerd dus!

Inschrijven voor het wedstrijddiner kan nog tot donderdag: https://kskheist.be/club-50/

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 01/04/2023 om 20h00 K.SK. Heist – Hoogstraten V.V.

Bericht door Dabo »

Mylan Carrasco, broer van Rode Duivel Yannick, zaterdag met KSK Heist tegen Hoogstraten: “We mogen nog steeds dromen van de top drie, toch?”

Wordt Hoogstraten straks het kind van de rekening, nadat Heist op de vorige speeldag op het veld van La Louvière in de vernieling is gespeeld? Heist heeft wat recht te zetten na de 6-2-nederlaag van vorige week. Als we Mylan Carrasco mogen geloven, is de droom om de top drie te halen door Heist nog steeds niet opgeborgen.

Even terug naar dinsdag, de avond van Duitsland - België. U weet wel, de avond waarop onze nieuwe lichting Rode Duivels een glansprestatie weggaf tegen de Mannschaft. Eén van de Belgische tenoren was de scorende Yannick Carrasco, broer van Heistse Mylan, die op dat moment... aan het trainen was bij KSK Heist. Ja, wil je voetballen, moet je er wat voor over hebben. En opofferingen plegen. “Ja, klopt. Ik heb mijn broer tijdens die eerste helft niet live aan het werk gezien. Alleen de tweede helft zag ik live op televisie. Ik heb mijn schade van die eerste helft pas achteraf ingehaald. Knappe goal die hij daar maakt, en het is duidelijk dat die nieuwe lichting Rode Duivels meteen in een goede flow zit, onder die nieuwe bondscoach.”

Over naar het ‘serieuze’ werk dan maar, bij KSK Heist, dat op de vorige speeldag een flink blauwtje opliep op het veld van La Louvière. 6-2 werd het op het synthetische kunstgrasveld van La Louvière. “Door een La Louvière in topvorm zijn we inderdaad in de vernieling gespeeld. Maar het blijven ook maar drie punten, hé. Van een 6 op 9 kunnen we zaterdag tegen Hoogstraten een 9 op 12 maken. Als we dat ook daadwerkelijk doen, zitten we weer helemaal goed. We hoeven die droom om de top drie te halen, echt nog niet op te bergen. Ook al bedraagt de achterstand op de derde in de stand, Francs Borains, momenteel zeven punten. Als we dat voor mekaar willen krijgen, zullen we wel een knop moeten omdraaien. We willen alleszins iets rechtzetten na die zware nederlaag bij La Louvière.”

Dat laatste zullen de supporters graag lezen. In eigen stadion doet Heist het ook bijzonder goed. “Klopt. We proberen op eigen veld steeds met goed voetbal uit te pakken, en dat is dit seizoen al zeer goed gelukt. Hopelijk kunnen we die lijn nog wat verder doortrekken.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 01/04/2023 om 20h00 K.SK. Heist – Hoogstraten V.V.

Bericht door DAVILA »

0-2
Hoogstraten speelde voor het behoud, wij precies voor een drankbonnetje…
1 minuut voor rust laat Milan de 1-1 liggen, een paar minuten na rust doet Nicolas hetzelfde’
Eerste half uur tweede helft missen we enkele kansen oa bal op de lat
Kwartier voor tijd doet Hoogstraten het licht uit
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 01/04/2023 om 20h00 K.SK. Heist – Hoogstraten V.V.

Bericht door DAVILA »

Qua gescoorde doelpunten staat Heist vijfde, qua tegendoelpunten dertiende…
Zelfs een voetballeek ziet waar het probleem ligt.
Ik begrijp dan ook niet waarom we starten met Sam op de rechtsback positie terwijl met Ulleneers en Lemmens twee verdedigers pur sang op de bank zitten (qua signaal naar die spelers kan dat tellen).
Van de tien veldspelers die aan de match begonnen waren er zes puur offensief ingestelden.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 01/04/2023 om 20h00 K.SK. Heist – Hoogstraten V.V.

Bericht door Johan Gazon »

Was het het verdriet wegens het komende afscheid van onze trainer ? Was het het te natte terrein ? Was het de afwezigheid van Wijns ?

Hadden we de open kansen gescoord, dan zouden we helemaal anders praten nu.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist – Hoogstraten V.V. 0-2

Bericht door Dabo »

KSK Heist verslikt zich in Hoogstraten, net nadat Jo Christiaens zijn vertrek heeft aangekondigd: “Het is allemaal net een procentje minder”

KSK Heist heeft zichzelf zaterdagavond tegen Hoogstraten in de voet geschoten. Op de zware 6-2-nederlaag in La Louvière volgde een 0-2-nederlaag tegen Hoogstraten. Het vet lijkt dus een beetje van de soep, waardoor het lijkt alsof Heist de rol bovenin moet lossen. Net nu kondigde coach Jo Christiaens enigszins verrassend na één seizoen zijn vertrek aan.

Het mag duidelijk zijn: Jo Christiaens is gegeerd wild in trainersland. Dat heeft hij in grote mate te danken aan zichzelf, maar ook aan de spelersgroep van KSK Heist, die hem dit seizoen, zeg maar vanaf speeldag tien, gevolgd is in zijn aanpak. Resultaat: een zeer fraaie 36 op 48 en een reeks van zestien wedstrijden zonder nederlaag. Die resultaten bleven niet onopgemerkt. Lierse-Kempenzonen was bij de pinken en deed Christiaens, die vorig seizoen ook al Turnhout de promotie bezorgde, een niet te weigeren aanbod.

“We misten vandaag de nodige kwaliteit in de zone van de waarheid”, sprak Christiaens na de met 0-2 verloren wedstrijd tegen Hoogstraten. “Er is net dat tikkeltje meer nodig, al komt daar ook een portie geluk bij kijken. Hoogstraten had dat geluk wel aan zijn kant. De wil was er bij ons wel, maar na die reeks van zestien wedstrijden zonder nederlaag is het bij iedereen net dat procentje minder.”

En zo dreigt het seizoen te worden afgesloten met een reeks eindeseizoenwedstrijden. “We gaan erover waken dat dit niet gebeurt. Er is hier dit seizoen hard genoeg gewerkt om dat te voorkomen. Dat mogen we niet zomaar te grabbel gooien, want die top-5 is nog altijd het doel.”

Lierse-Kempenzonen
Je hebt deze week jouw vertrek bij KSK Heist aangekondigd. Een jammerlijke zaak voor de club, die alweer op zoek moet naar een nieuwe coach. “Ergens vind ik het ook jammer dat ik de deur hier ga dichttrekken, want ik ben hier graag. Maar ik kreeg een aanbod van Lierse-Kempenzonen, een club uit een hogere afdeling. Dit was een aanbod dat ik niet kon weigeren. Die stap is niet alleen mijn verdienste. Ik heb heel veel te danken aan de spelersgroep van KSK Heist. Ik heb de jongens dan ook uitvoerig bedankt voor hun inzet en voor hun prestaties. Heist heeft een goede groep en komt er volgend seizoen wel, ook zonder mij.”

KSK Heist - Hoogstraten VV 0-2

KSK Heist: F. Van Aerschot, Nys, Sabhaoui, Carrasco, Benhamou (81’ Absisan), Hannach (58’ Augustynen), Orye (69’ Colman), Peers, Troonbeeckx, Vande Cauter, S. Van Aerschot.

Hoogstraten VV: Kustermans, Van Dooren, Vermeeren, Lauwers (89’ Driesen), Bevers (70’ Simons), Milts (89’ Odimboleko), Havermans, Verheyen, Bastiaensen (46’ Brandt), Meeuwis, Tilburgs.

Doelpunten: 36’ Lauwers (0-1), 79’ Milts (0-2).
Geel: Absisan, Brandt.

Rood: 90’ Carrasco (2 x geel).

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist – Hoogstraten V.V. 0-2

Bericht door Johan Gazon »

Hoogstraten doet gouden zaak bij Heist: “Belangrijke zege, maar we zijn er nog niet”

Hoogstraten behaalde een hele belangrijke overwinning op het terrein van Heist. Drie zeer kostbare punten in de strijd om het behoud. Er wachten de Rooikens nog spannende weken op het behoud.
“Dit is een belangrijke zege maar we zijn er nog niet”, weet coach Frank Belmans. “We spelen nog zeven wedstrijden tegen ploegen die boven ons staan. De sleutel in heel dit verhaal hebben de beloften van Antwerp en Charleroi in handen. Met welke spelers gaan zij in het slot van de competitie aantreden. Als dat steeds met hun sterkste ploeg is, dan kunnen we het vergeten en is het voor ons een mission impossible. Daar gaat dus voor ons heel veel van afhangen.”

Belmans was zeker tevreden met de drie belangrijke punten. “De intentie was aanwezig om voor de drie punten te strijden. We hebben trouwens geen andere keuze. We wisten vooraf dat we op een zwaar veld zouden moeten spelen. Een cruciale minuut was die een drietal minuten voor het rustsignaal. Toen hadden we in één minuut 0-2 kunnen uitlopen, maar had het ook zomaar 1-1 kunnen staan. In de tweede helft zijn we een paar keer door het oog van de naald gekropen. Toen het 0-2 werd, brak de veer bij Heist. Al zeven keer dit seizoen verloren we met 1-0, deze keer hebben we onze krappe voorsprong kunnen uitbouwen. En dat voor drie punten die we echt wel heel hard nodig hadden.”

De tweede goal van de bezoekers werd gescoord door Livio Milts. “In de eerste helft lieten we het liggen om met een hogere voorsprong dan 0-1 te gaan rusten”, vertelt Milts. “We hadden misschien wel met 0-3 kunnen voorstaan. In de tweede helft hadden we het moeilijker en kwamen we een paar keer goed weg toen er kansen op de bovenkant van de lat en tegen de paal vlogen. We hadden een dosis geluk maar we bleven overeind. We konden profiteren van de ruimte in de rug want Heist moest risico’s nemen. Op één van die aanvallen kon ik de voorsprong verdubbelen. Van dichtbij schoot ik laag over de grond binnen. Dit is een heel goed resultaat, we tellen nu 31 punten. We strijden met een groot hart en hebben maar één doel voor ogen en dat is ons redden.” (gf)

GVA
Plaats reactie