Trainer Jo Christiaens naar Lierse Kempenzonen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Trainer Jo Christiaens naar Lierse Kempenzonen.

Bericht door Dabo »

WELKOM JO CHRISTIAENS & GEERT EMMERECHTS!

31.03.2023

Onze club bereikte deze voormiddag een akkoord met Jo Christiaens als T1 en Geert Emmerechts als T2.

De 34-jarige Christiaens is een voormalig profspeler bij o.a. ASV Geel en Thes Sport en huidig coach van KSK Heist. De ambitieuze T1 startte zijn trainingscarrière bij SK Turnhout waar hij meteen de promotie kon afdwingen. In juli 2022 werd hij aangesteld bij eerste nationale club KSK Heist waar hij tot op heden een uitstekend seizoen draait met spelers uit eigen streek. Verzorgd, aanvallend voetbal zijn enkele van de accenten die onze nieuwe T1 wil implementeren.

De technische staf zal verder worden aangevuld met Geert Emmerechts als T2. Emmerechts is een voormalig profvoetballer bij o.a RAFC en jeugdcoach van Lierse en was vanaf 2010 beloftencoach van Anderlecht. Onder John van den Brom en Besnik Hasi was hij assistent-coach van de Brusselse club en maakte hij met Hasi de overstap naar Legia Warschau.

Christiaens en Emmerechts gaan vanaf vandaag in samenwerking met sportief verantwoordelijke Koen Schockaert de grote lijnen voor komend seizoen verder uitzetten.

Welkom op het Lisp, Jo & Geert!

Afbeelding

Bron: Lierse Kempenzonen
DAVILA
Berichten: 4123
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Trainer Jo Christiaens naar Lierse Kempenzonen.

Bericht door DAVILA »

Aprilvis die 1 dag te vroeg gevangen is ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Trainer Jo Christiaens naar Lierse Kempenzonen.

Bericht door Dabo »

K.SK. Heist vernam vandaag dat Jo Christiaens volgend seizoen dan toch niet meer onze T1 zal zijn.

We wensen Jo veel succes met de volgende stap in zijn trainerscarrière en gaan op zoek naar een vervanger.
Danneman
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Trainer Jo Christiaens naar Lierse Kempenzonen.

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 31 mar 2023, 14:50 Aprilvis die 1 dag te vroeg gevangen is ?
Ge moet het nie denken Davila
Johan Gazon
Berichten: 574
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Trainer Jo Christiaens naar Lierse Kempenzonen.

Bericht door Johan Gazon »

Heist ziet trainer Jo Christiaens aan het einde van het seizoen vertrekken:
“Jammer dat de trainer vertrekt, maar het is hem gegund”
Heist verloor met 0-2 tegen Hoogstraten. Maar het gespreksonderwerp was het nieuws dat coach Jo Christiaens op het einde van het seizoen naar Lierse vertrekt.
“Het is de trainer gegund”, zegt Maxime Nys. “Hij heeft daarover een open communicatie gevoerd met de groep. Hij heeft ons ook bedankt voor dit mooie seizoen en benadrukt dat hij zonder die mooie prestaties wellicht niet tot deze transfer was gekomen. Het is voor hem een unieke kans, ik begrijp zijn beslissing. En de club zal zeker opzoek gaan naar een profiel dat aansluit bij dat van deze trainer. Een jong iemand die voor de nodige impulsen kan zorgen, ik heb daar geen schrik van. De meeste spelers verlengden hun overeenkomst, er staat dus al iets om op verder te bouwen.” Over de wedstrijd had Nys ook zijn verhaal. “We hebben niet het voetbal gebracht dat we kunnen brengen. Nochtans was het verschil niet groot en we hebben na de rust zeker de kansen gekregen om minstens een gelijkspel af te dwingen. Maar Hoogstraten benutte zijn mogelijkheden en wij niet.”

Vertrek naar Lierse
En dan is er nog coach Jo Christiaens die als trainer toch wel een vliegende start kent en straks naar Lierse verkast. “Als Lierse je vraagt dan ben je natuurlijk altijd geïnteresseerd”, weet de 34-jarige. “Hoe mooi dit seizoen ook was, hoe goed ik met de jongens ook heb kunnen samenwerken en hoe knap de resultaten. Deze stap moet ik nu zetten in de verdere uitbouw van mijn carrière. Al wil ik wel benadrukken dat ik de groep heel erg dankbaar ben voor wat ze hebben gepresteerd. Want zonder hen was er van dit verhaal geen sprake geweest. Dat wil ik zeker benadrukken.” (gf)

GVA
Plaats reactie