Sepp De Roover nieuwe T1 2023-2024

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Sepp De Roover nieuwe T1 2023-2024

Bericht door Dabo »

De paasklokken brachten dit jaar eens wat anders, met name een nieuwe trainer!

Sepp De Roover krijgt de sleutel in handen om K.SK. Heist volgend seizoen opnieuw aan de top van het Belgische amateurvoetbal te laten meedraaien. Het voorbije seizoen was Sepp trainer van de B-kern van Lierse Kempenzonen, voordien bij Wezel Sport, waar hij de titel behaalde in 1ste Provinciale. Als speler was hij verschillende jaren actief in Nederland, bij onder meer FC Groningen en NAC Breda; hij speelde ook twee wedstrijden voor de Rode Duivels.

Wij heten Sepp van harte welkom en wensen hem alvast veel succes!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Sepp De Roover nieuwe T1 2023-2024

Bericht door Dabo »

Sepp De Roover wordt volgend seizoen nieuwe trainer van KSK Heist: “Als speler wilde ik ook al aanvallen”

Heist geraakte zondagmiddag niet voorbij Young Reds, maar het nieuws van het weekend kwam voor blauw-wit pas op paasmaandag. Toen raakte bekend dat Sepp De Roover volgend seizoen coach wordt van de eerstenationaler.

Eind maart raakte bekend dat huidig Heist-coach Jo ­Christiaens volgend seizoen trainer wordt bij Lierse Kempenzonen. Voor blauw-wit was dat effe schrikken, maar lang hebben ze bij de eerstenationaler niet moeten zoeken naar een nieuwe coach. De 38-jarige Sepp De Roover zit volgend seizoen in de dug-out van blauw-wit.

“Ik ben heel blij”, is de nieuwe coach duidelijk. “Heist volgt perfect in mijn groeitraject als coach. Eerst was ik twee seizoen actief in eerste provinciale. Het eerste jaar hadden we wat pech met het coronajaar, maar het jaar erop speelden we wel kampioen met Wezel Sport. Dit seizoen heb ik heel veel bijgeleerd bij de beloften van Lierse Kempenzonen. En bij Heist waren ze op zoek naar een coach die aanvallend voetbal kan brengen. Daar sta ik als coach voor, zie maar wat we met Wezel voor elkaar kregen. Trouwens: als speler hield ik ook al van aanvallend en realistisch voetbal.”

Rode Duivel

De ex-speler van NAC, ­Groningen en Verbroedering Geel, met zelfs twee caps bij de Rode Duivels maakt eerst nog wel het seizoen af bij Lierse. “Ik ben op het Lisp zowel bij de beloften als de eerste ploeg actief. Daar waren we vooral tevreden dat we de play-offs haalden. Misschien kunnen we nog scherprechter zijn voor de titel. Of ik eerste nationale een beetje ken? Uiteraard, ik volg ze al enkele jaren redelijk intensief, net als 1B. Anders kan je hier weinig beginnen als coach.”

Jonge coach uit de regio

Bij Heist zijn ze, uiteraard, ook tevreden met de nieuwe coach. “Het vertrek van Jo (Christiaens, red.) was onverwacht, maar nu zijn we heel tevreden dat we op korte termijn zo’n sterke vervanger hebben kunnen vinden”, aldus bestuurder Roel Grant. “Toen de vorige coach vertrok, kregen we meteen enkele spontane sollicitaties. Maar we hadden een shortlist met drie, vier namen en een aantal vereisten. We zochten een jonge coach uit de buurt die positief voetbal kon brengen. Zo kwamen we uiteindelijk bij Sepp (De Roover, red.) terecht.”

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Sepp De Roover nieuwe T1 2023-2024

Bericht door Dabo »

KSK Heist heeft met Sepp De Roover nieuwe coach: “Club met zeer solide basis en goed sportief beleid”

Lang heeft KSK Heist niet moeten zoeken naar een nieuwe coach. De ‘move’ die huidig coach Jo Christiaens maakt - als T1 gaat hij van KSK Heist naar Lierse-Kempenzonen -, maakt Sepp De Roover, momenteel T2 bij de Lierenaars, in de omgekeerde richting.

De 38-jarige Sepp De Roover is, ondanks het feit dat hij twee caps bij de nationale ploeg wist te halen, in België misschien een nobele onbekende, maar dan toch niet in de Kempen. Met Wezel speelde hij een jaar geleden kampioen in eerste provinciale, nadat hij zes jaar eerder het voetbal vaarwel had gezegd en als salesmanager aan de slag was bij Jaguar. Die professionele piste zegde De Roover vaarwel, want de voetbalmicrobe begon weer te kriebelen.

De Roover, die zijn UEFA-A-diploma op zak heeft, speelde zich via Wezel in de kijker bij Lierse-Kempenzonen, waar hij dit seizoen als T2 van de A-ploeg en T1 van de beloften aan de slag was. Heist kwam De Roover op het spoor. De zaak was, tien dagen nadat bekend raakte dat Jo Christiaens Heist zou verlaten, snel beklonken.

Stap vooruit

“Ik zie deze overgang als een stap vooruit in mijn carrière”, gaf Sepp De Roover ons mee. “Als assistent van de A-ploeg en trainer van de beloften bij Lierse-Kempenzonen heb ik dit seizoen heel veel opgestoken. Die kennis kan ik nu in de praktijk brengen bij Heist, een club met een zeer solide basis, een meer dan degelijke spelersgroep en een sportief beleid om u tegen te zeggen. Het is de bedoeling van de club de spelersgroep grotendeels te behouden en dan kunnen we gaan bouwen op wat goed is.”

Heist profileert zich graag als de beste amateurclub van het land, net achter de profclubs in de reeks. “Een zeer reële ambitie die niet uit de lucht gegrepen is. Uiteraard volg ik eerste amateur van nabij. Heist heeft er een zeer goed seizoen opzitten, met uitstekende resultaten. Ik ben zeker niet blind voor die knappe 36 op 48 en zestien wedstrijden zonder verlieswedstrijd. Maar in het voetbal telt het verleden niet.”

“Ik sta alleszins nu al te popelen om werk te maken van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Mijn traject is in zekere zin gelijklopend aan dat van Jo Christiaens. Ik ben er trots op dat ik bij Lierse-Kempenzonen toch enkele jongens naar de A-kern heb laten doorstromen, of dat een paar anderen een semi-profcontract hebben bemachtigd. Er is dus goed gewerkt en dat wil ik bij Heist doortrekken.”

Bron: HLN
Plaats reactie