K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Plaats reactie
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Patro Eisden MM.png
Patro Eisden MM.png (44.34 KiB) 4329 keer bekeken


De supporters van Patro Eisden zouden graag op Heist de promotie al willen vieren.
Proberen we de figuurlijke "stokken in de wielen te steken" of zelfs "het velleke van den beer" niet te laten verkopen ???

KOMAAN K.SK HEIST !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM

Bericht door DAVILA »

Mathematisch kunnen ze nog geen kampioen spelen daarvoor is de kloof met Luik te klein.
Orye scoort een hattrick tegen zijn oude ploeg 😉
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM

Bericht door Johan Gazon »

Ook al spelen ze niet de kampioenstitel...dan gaan ze toch ook promoveren zou ik denken Davila ?

1e NATIONALE AFDELING - SEIZOEN 2022-2023

"Er worden dit seizoen 38 speeldagen afgewerkt waarin de twintig ploegen elk in totaal dus 38 competitiewedstrijden spelen.
* De drie hoogst gerangschikte ploegen aan het eind van het kampioenschap promoveren rechtstreeks naar afdeling 1B van het profvoetbal, op voorwaarde dat hun clubs ten minste de licentie profvoetbal 1B krijgen.
* De club die als eerste eindigt na de volledige competitie is "Kampioen van België Amateurvoetbal" en kan stijgen naar de afdeling profvoetbal 1B indien ze de vereiste licentie heeft.
- In deze reeks zijn er geen periodekampioenschappen."
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 13 apr 2023, 16:38 Mathematisch kunnen ze nog geen kampioen spelen daarvoor is de kloof met Luik te klein.
Orye scoort een hattrick tegen zijn oude ploeg 😉
Wint Patro is promotie zeker. Aan ons om dit te verhinderen. Loopt Patro de promotie mis, dan kan je er prat op gaan dat dit de schuld van het terrein zal zijn. Watch my words.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM

Bericht door eSKaa »

Goh, die promotie, die was al quasi zeker he. Het gaat enkel over mathematisch zeker hier. En kom, promotie is 1 ding, maar je wil toch liefst promoveren met een titel?

Soit, ik zie liever geen vierende Stijnen op ons veld. Kop ervoor, en geen been terugtrekken!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door DAVILA »

Genietbare topper met veel strijdlust aan beidekanten.
Gelijk opgaande eerste helft.
Na de rust voert Patro de forcing en komt na een kwartier 0-1 voor via een (afgeweken?) schot van ver dat onbereikbaar voor Fre in de hoek belandt.
Patro kruipt achteruit en een bewonderenswaardig Heist jaagt op de gelijkmaker en tien minuten voor tijd scoort Orye de gelijkmaker op pass van de ingevallen wdiedhiou.
Nog mooier is in de maak, helaas strandt het schot van Colman op de paal.
We bewezen dat we de voet kunnen zetten naast de toppers in onze reeks.
Eindverdict dus 1-1.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door DAVILA »

Zie matchverslag door een paarswitte bril op www.patroeisden.be
Inderdaad, ‘slecht veld’ duikt direct op 😉
Plots viel in de 84ste minuut de gelijkmaker, die zat er aan te komen na hun goal
Schot op de paal van Jef: niet gezien…
Zou Stijntje dat zelf geschreven hebben ?
Dedjuu, als die bal binnengaat 2-1 en boeken dicht.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Hartverwarmende en pracht prestatie van K.SK Heist !!
We hebben de StijnStijnen "een peer gestoofd" !!!
Als je Patro Eisden zo ziet voetballen, dan vraag ik me af hoe dat die zo hoog in het klassement zijn geraakt met zulke manier van "potstamperij" ..alleen wat verre ballen en aggresief verdedigen !!! En dan te weten dat K.SK Heist slechts een amateurploeg is tegenover een profploeg !!!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Heist houdt leider Patro Eisden in bedwang: “Tevreden, maar ook een beetje teleurgesteld”

Heist hield zaterdagavond leider Patro Eisden van een overwinning. door het gelijkspel moeten de bezoekers de promotie met minstens een week uitstellen.

“Ik zag hele positieve dingen maar ben toch ook een beetje teleurgesteld”, weet centrale verdediger Kobe Vande Cauter. “Tot aan de 0-1 in de tweede helft gaven we zo goed als niks weg. We probeerden grip te krijgen op het middenveld zodat zij moeilijker aan voetballen zouden toekomen en aanvallend kozen we voor uitbraken via de flanken. De 0-1 was dan ook nog eens pech toen de bal afweek. Anders was die altijd voor onze keeper geweest. Maar na die achterstand lieten we de kopjes niet hangen. Zij trokken terug, speelden heel compact en dan moet je door een vlotte balcirculatie het tempo hoog zien te houden. En dat is ons aardig gelukt, we maakten gelijk en helemaal op het einde hadden we nog kunnen winnen met die bal van Jef Colman tegen de paal. Dus toch een beetje teleurgesteld, maar dat zullen die van Patro ook wel zijn.” De ingevallen Colman was bijna nog de matchwinnaar maar hij zag zijn bal op de paal stranden. “Die fase is eigenlijk tekenend voor mijn seizoen”, vindt de aanvaller. “Dat tikkeltje geluk ontbrak. Door mijn lange afwezigheid door een hoofdblessure speelde ik hooguit een vierhonderdtal minuten maar ik liet me toch gelden. In die korte tijd scoorde ik vijf doelpunten en gaf ik drie assists. Ook in deze wedstrijd legde ik de bal goed voor Nicolas Orye die kon gelijkmaken. De club lichtte mijn aankoopoptie. Volgend jaar wil ik de lijn van de laatste weken doortrekken. Dit was mijn eerste seizoen hier. Volgend jaar wil ik bevestigen en hoop ik dat ik kan spelen zonder zorgen en met dat tikkeltje meer geluk.” (gf)

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door Dabo »

Jef Colman trapt de winnende treffer van KSK Heist op de paal: “We mogen trots zijn op dit resultaat. Twee keer niet verloren van Patro”

KSK Heist kwam zaterdag erg dichtbij een stuntzege tegen Patro Eisden. Invaller Jef Colman bood Nicolas Orye de gelijkmaker aan. Even later haalde diezelfde Colman uit met een schot dat op de paal uiteen spatte. De 2-1 was dus zeer dichtbij. Eerder lag Kobe Vande Cauter wel dwars op een grote kans voor Bamona, ex-Heist. Ferber had Patro met enig geluk op 0-1 getrapt.

Je kan maar geluk hebben bij het scoren van een doelpunt. Ferber, ex-Union, haalde uit met een hard en ver schot. De bal week af en lag tegen de netten (0-1). Dat geluk had Colman op ‘t eind van de wedstrijd dan weer niet. Colmans bal kwam terug het veld in en het bleef 1-1, nadat eerder Orye op aangeven van Colman voor de verdiende gelijkmaker had gezorgd.

Paal

“We mogen blij zijn met dit resultaat”, reageerde Colman in een licht ontgoochelde bui. “Tja, dat ik net dat tikkeltje geluk ontbeer bij het maken van die tweede goal, is een beetje tekenend voor mijn seizoen, hé. Ik was op dat moment al wel blij met die assist bij dat doelpunt van Nicolas, maar dat veranderde een beetje na dat schot tegen de paal. Nu goed, dat hoort bij het voetbalspel, zeker.”

Optie gelicht

De club heeft intussen wel de optie op jou gelicht. Jij blijft nog onder contract liggen bij Heist. “Ja, en daar ben ik blij om. Maar ik hoop wel dat ik in het volgende seizoen een meer bepalende rol kan spelen. Door blessureleed werd ik dit seizoen flink afgeremd. Zo kon ik me niet doorzetten. Als ik het goed heb, heb ik dit seizoen om en bij de 400 minuten op het veld gestaan, waarin ik dan toch vijf keer heb gescoord en drie doelpunten heb aangebracht. Eigenlijk is dat nog zo slecht niet. Volgend seizoen hoop ik alleszins vaker op het veld te staan.”

Kobe Vande Cauter lag met een uitstekende defensieve interventie in de weg bij een poging van Bamona. Vande Cauter voorkwam zo de 0-1, al viel dat doelpunt vier minuten later toch. “Na die 0-1 werd het er niet makkelijker op. Patro ging massaal achteruit leunen, waardoor de ruimtes klein werden. Toch begonnen we net dan wel kansen te creëren en gelukkig konden we onszelf ook belonen, al is het dan maar één punt. Tegen dit Patro, dat volgend jaar toch een reeks hoger zal spelen, hebben we zeer weinig kansen weggegeven. En dat we tegen deze ploeg ook twee keer overeind blijven, is iets waarop we trots mogen zijn”, aldus Kobe Vande Cauter.

KSK Heist-Patro Eisden MM 1-1
KSK Heist: F. Van Aerschot, Nys, Absisan (65' Benhamou), Sabhaoui, Orye, Peers, Troonbeeckx (76' Colman), El Attabi (65' Diedhiou), Vande Cauter, Augustynen, S. Van Aerschot.

Patro Eisden MM: Belin, Kis, Corstjens, Dijkhuizen, Ferber (84' Verburgh), Bounou, Renson, Sam Elisha, Gueroui, Pietermaat (70' Bammens), Bamona.
Doelpunten: 59' Ferber (0-1), 84' Orye (1-1).

Geel: Sam Elisha.

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - Patro Eisden MM 1-1

Bericht door DAVILA »

Man van de match: Vande Cauter met als secondant Peers, die mannen mogen ook eens in de bloemetjes gezet worden.
Plaats reactie