RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 06/05/2023 om 20h00 RFC Mandel United – K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Mandel - Heist 0-1 El Attabi
Knokke verliest, weg naar beste amateur club ligt open !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Als Thes vandaag niet wint op Luik volstaan 4/6 uit de twee laatste matchen om de titel beste amateur ploeg van België binnen te halen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Luik Thes 3-1 (3x Perbet)
4/6 dus voor de officieuze titel Beste Amateurploeg
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 07 mei 2023, 17:11 Luik Thes 3-1 (3x Perbet)
4/6 dus voor de officieuze titel Beste Amateurploeg
Ik denk dat het niet gemakkelijk zal worden tegen de zebra's,de jonge gasten van het A-elftal zullen er waarschijnlijk bij zijn
die hun competitie zit er op!?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Zou kunnen kloppen:de jonge zebra’s zijn aan een mooie reeks bezig: 8 matchen zonder nederlaag !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Overzicht: de spelregels voor de beloftenploegen in Challenger Pro League en amateurreeksen
Komend seizoen zullen veertien beloftenploegen toetreden in de Challenger Pro League en de nationale amateurreeksen. “Om de integriteit van die reeksen te behouden” zijn nu ook de spelregels vastgelegd door de Hoge Raad van de KBVB.
yala
Donderdag 30 juni 2022 om 10:57

De hoofdregel: veldspelers moeten geboren zijn in 1999 of later. Voor doelmannen is dat iets ruimer, 1997 of later. Er zijn wel enkele uitzonderingen en beperkingen.

Eén oudere speler

Eén veldspeler mag ouder zijn dan 23, zolang hij dat seizoen nog geen wedstrijd voor de eerste ploeg heeft gespeeld. Zo heeft Club NXT bijvoorbeeld de 29-jarige Lennart Mertens, vorig seizoen topschutter bij Deinze, al gehaald voor de nodige ervaring.

Limiet op speeltijd bij eerste ploeg

Wie aan de aftrap staat of minstens 45 minuten speelt bij de eerste ploeg, is uitgesloten voor de eerstvolgende beloftenwedstrijd. Na zes officiële wedstrijden bij de eerste ploeg wordt er nog verstrengd. Wie dan in twee derde van het lopende seizoen is gestart of minstens 45 minuten heeft gespeeld bij de eerste ploeg, mag niet meer bij de beloften aantreden.

Medische uitzondering

A-kernspelers (van eender welke leeftijd) die terugkeren na een blessure kunnen ook ingezet worden. Als zij de laatste zes matchen bij de eerste ploeg gemist hebben en een doktersbewijs voorleggen, mogen zij twee wedstrijden met de beloften meespelen. Dit kan voor maximaal één speler per wedstrijd.

Eigen jeugd

Een volledig nieuwe ploeg samenstellen is geen optie voor de clubs. Minstens de helft van de spelers moet gedurende drie jaar en voor hun 21ste opgeleid zijn op de eigen academie. Minstens twee derde van de spelers op het wedstrijdblad moeten hun opleiding genoten hebben bij een Belgische club.


Deze regels zijn van toepassing voor de volgende beloftenploegen:
Challenger Pro League: Genk, Anderlecht, Club NXT, Standard

1ste nationale: Antwerp, Gent, OH Leuven, Charleroi

2de nationale: Beerschot, KV Mechelen, Cercle Brugge, Zulte Waregem, Union, Seraing

Bron: GVA

Boekhouding moet oke zijn !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

Heist legt Mandel United over de knie: “Als ploeg mogen we toch tevreden zijn over onze zestig punten”

Heist behaalde in Mandel een krappe 0-1-overwinning. Een zege na een doelpunt in de eerste helft van youngster Faissal El Attabi in een typische eindeseizoenswedtrijd. “Het was wel geen match to remember”, beseft ook aanvoerder David Wijns.

Voor doelman Jitse Vandermotten was het zaterdagavond toch een belangrijke match. “Ik zat 35 matchen op de bank maar door de schorsing van Van Aerschot mocht ik eindelijk eens onder de lat staan. Voor de rest speelde ik speelde alleen maar de bekermatchen”, zei de keeper.

“Bij mij zal deze wedstrijd niet lang in mijn geheugen blijven hangen”, beseft aanvoerder David Wijns. “We brachten voor mekaar wat van ons verwacht werd in de laatste weken van het seizoen. Mandel United is de hekkensluiter en wij leunen dit seizoen toch aan bij de beste ploegen uit de reeks. Dan verwacht iedereen, net als vorige week tegen Ninove, toch wel de drie punten.”

Heist maakte het verschil in de eerste helft. “Het was aanvankelijk afwachten en El Attabi scoorde. In de tweede helft was het niet goed. Belangrijker vind ik dat we de kaap van zestig punten gerond hebben. Dat is toch een prestatie om fier op te zijn.” Coach Jo Christiaens deelde de mening van zijn aanvoerder. Christiaens: “We speelden geen al te beste match maar ik onthoud dan weer dat El Attabi zijn eerste doelpunt heeft gemaakt. Een jonge kerel die naar het einde van het seizoen ook zijn kans heeft gekregen. Ik vond hem tegen Ninove al wel onze beste speler. Het is voor hem alleen wat sneller gegaan door de blessures van Diedhiou en Carrasco. Maar deze jongen straalt enthousiasme en plezier uit. En dat is niet evident na een heel lang seizoen waar ook de mentale vermoeidheid een rol begint te spelen.” De coach is net als Wijns meer ook tevreden met de behaalde zestig punten. “Toch wil ik dat getal nuanceren en in zijn context plaatsen. Dit is een competitie van 38 wedstrijden, dat zijn er acht meer dan normaal. Ik vind de evolutie die de groep doormaakte veel belangrijker. Naarmate het seizoen vorderde, begonnen ze het voetbal te spelen dat ik graag zie. Het voetballende vermogen ging omhoog en jonge gasten hebben hun kans gekregen. Dat zegt mij veel meer dan die zestig punten.”

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

Danneman schreef: 07 mei 2023, 18:34
DAVILA schreef: 07 mei 2023, 17:11 Luik Thes 3-1 (3x Perbet)
4/6 dus voor de officieuze titel Beste Amateurploeg
Ik denk dat het niet gemakkelijk zal worden tegen de zebra's,de jonge gasten van het A-elftal zullen er waarschijnlijk bij zijn
die hun competitie zit er op!?
Anderzijds zijn ze gered. Young Reds spelen de barrage.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: RFC Mandel United – K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Volgens HNB editie Westkust waren er op Mandel Heist slechts 20 betalende toeschouwers …dan kan je beter in provinciale gaan spelen
Plaats reactie