K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door Dabo »

Sepp De Roover beleeft vuurdoop bij KSK Heist: “Deze uitdaging past bij mijn grote voetbalhonger”

Heist opende het seizoen met een 1-1-gelijkspel in Tienen. Zaterdag kunnen de supporters hun club voor het eerst aan het werk zien, thuis tegen Winkel Sport. Sepp De Roover heeft dit seizoen de sportieve leiding in handen. Voor de tweevoudige Rode Duivel is het een nieuwe uitdaging.

In het verleden was Sepp De Roover als speler actief bij Verbroedering Geel, Sparta Rotterdam, FC Groningen, Lokeren en NAC. In 2009 speelde hij met de Rode Duivels tegen Hongarije en Qatar. Beide matchen leverden een overwinning op. Zes jaar later zette hij – eerder onverwacht voor de buitenwereld – een punt achter zijn actieve loopbaan. “Jarenlang heb ik niets gedaan, ik moest even uit het voetbalwereldje en ging aan de slag bij Jaguar-Land Rover. In 2020 begon ik mijn trainersloopbaan bij Wezel. Met die ploeg promoveerde ik na het coronajaar naar bevordering. Vorig jaar was ik bij Lierse aan de slag. In het tussenseizoen kreeg ik de kans bij Heist. Deze uitdaging past bij mijn grote voetbalhonger. Of eerste nationale de wachtkamer is om proftrainer te worden? Ik weet niet of het zo mag genoemd worden, maar je kunt met je club wel in de kijker komen. Veel Belgische trainers die nog hoger actief zijn, vind je trouwens niet.”

Ambitie

Met welke verwachtingen begint Sepp De Roover aan het nieuwe voetbalseizoen? Een genuanceerd antwoord volgt. “Ik wil alles winnen. Op die manier speel je kampioen. Zo werkt het natuurlijk niet in het voetbal. Blessures, schorsingen, toevalligheden, … er zijn te veel factoren die een rol kunnen spelen in de loop van een seizoen. We kunnen wel beschikken over een brede kern. Onze voorbereiding was redelijk, maar niet helemaal perfect. De uitschakeling in de Beker van België tegen Crossing Schaarbeek was een domper. Daar hebben we uit geleerd. De voorbije weken heb ik al een pak tegenstanders gescout. Op dit niveau is dat noodzakelijk. Favorieten aanduiden in deze periode van het jaar is moeilijk, al verwacht ik wel iets van promovendus Lokeren-Temse. Het is een traditieclub die opnieuw hogerop wil.”

Bon: HLN
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 2/09/2023 - 20:00 K.SK. Heist - Winkel Sport

Bericht door DAVILA »

4-0 na zinderende wedstrijd.
Meer commentaar morgen
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door DAVILA »

Waar zullen we beginnen ?
De ploegopstelling:
Fre, Maxim, Brent, Kobe, Mike, Redouan, Milan, Yannis, Faissal, Yousri en Jef.
Met Milan en Jef slechts twee echt offensieve spelers want Mathieu ontbrak op het wedstrijdblad.
Met daarbij de vertrekkers Nicolas, Sam, Jawad en nu ook David in gedachten zag ik een avond werkmansvoetbal in het verschiet.
Met Sam, Nicolas en Mathieu ontbraken 40 goals van vorig seizoen.En dat tegen een ploeg die met Perbet de topschutter van vorig seizoen binnenhaalde Bleek echter dat mijn wiskundig model niet werkt op een voetbalveld. En hoe !
Na een kwartier aftast voetbal opende Jef de score op een diepe bal.Dit gaf Jef en het ganse elftal vleugels, Jef liet de Winkel defentie alle kleuren van de regenboog zien. Keeper Kudimbana ontpopte zich als de beste Winkelnaar. Een penalty op Jef werd al dan niet terecht niet gefloten, op de counter kreeg Perbet de enige Winkelse kans in de eerste heft.
Had het bij rusten 2-0 moeten staan dan was het na de eerste tien minuten in de tweede helft 3-0 geweest: Kudimbana haalde op mraculeuse wijze een kopbal uit de winkelhaak. Vanaf dan kwam de Heistse lichte kalvalerie pas goed in actie. Winkel verving na 20 minuten vier spelers in 1 keer, het illustreert hun onmacht. Die frustratie bleek uit twee zware overtreingen op enkele mniuten tijd, slechts geel. In totaal pakten zij vijf gele karten, wij geen enkele. De demonstratie ging verder de ingevallen Jasper Goossens scoorde de bevrijdende 2-0. Winkel kreeg zijn enige kans in de tweede helft maar Fre stond paraat. Jasper knalde onderkant lat, de bal sprong terug het veld in maar de lijnrechter had de bal over de lijn gezien (zoals heel Heist ;) . Milan miste nog een open kans maar Matt scoorde de 4-0, niet eens overdreven. Alle vervangingen bij ons waren in feie applausvervangingen. Ook nieuwkomer Glenn liet zien dat hij stevig op de deur klopt.
Deze match had alles. We onthouden een ijzersterke prestatie met enkel uitblinkers. Propaganda voor een bomvolle tribune (het was voorstelling van de jeugdploegen). Bijzonderste vaststelling: onze jeugd met oa Matt, Faisal en nieuwkomers Jasper en Glenn staat er. Nu nog bevestigen.
Btw; we staan eerste !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door Dabo »

Jasper Goossens scoort twee keer voor KSK Heist in wedstrijd tegen Winkel Sport

De thuisploeg startte goed en nam na 23 minuten de leiding na een doelpunt van Jef Colman. Daarna was het lang wachten op een volgend doelpunt. Goossens vergrootte in de 70e minuut de marge voor KSK Heist. Vier minuten later bouwde KSK Heist de voorsprong uit naar 3-0 toen Goossens nog een keer de doelman passeerde. KSK Heist vergrootte de voorsprong verder, toen Matt Jannes scoorde in de 90e minuut.

In de volgende wedstrijd speelt KSK Heist op zaterdag 9 september om 19.30 uur, in een uitwedstrijd, tegen Dessel Sport. Winkel Sport ontvangt woensdag 13 september om 20 uur KSC Lokeren-Temse.

DOELPUNTEN: 23' Colman 1-0, 70' Goossens 2-0, 74' Goossens 3-0, 90' Jannes 4-0.

GELE KAARTEN: 44' Clyncke (Winkel Sport), 65' Beyens (Winkel Sport), 67' Van Marcke (Winkel Sport), 70' Voskanian (Winkel Sport), 79' Deschilder (Winkel Sport).

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door DAVILA »

Heist stuurt Winkel Sport met droge 4-0 huiswaarts: “Wat een onvergetelijke avond!”

Jasper Goossens is maar wat tevreden met zijn twee doelpunten én assists. “Mijn doelpunten? Daar valt wat voor te zeggen. Ging de 2-0 wel echt binnen?”, vraagt de nieuwkomer zich af.

Liefhebbers van het betere schietkraam waren zaterdagavond meer dan welkom in Heist. De thuisploeg zette Winkel Sport met 4-0 heel overtuigend opzij in een wedstrijd waarin de score zelfs nog een pak hoger had kunnen oplopen. Het onderstreept het overwicht van de thuisploeg die eindelijk de driepunter pakt na een gelijkspel in Tienen. “Daar was ik mezelf niet”, klinkt het bij nieuwkomer Japser Goossens. “Ik wilde te goed doen.”

Was Heist nu zo sterk of Winkel Sport zo zwak? “Ik denk dat wij toch sterk gespeeld hebben”, vond coach Sepp De Roover. “We hebben negentig minuten druk naar voren gezet. We wisten dat zij met de lange bal Jeremy Perbet zochten en andere lopende mensen uit te spelen. Maar daar staken wij een stokje voor door hoog druk te zetten, en dan moet ik mijn aanvallers feliciteren. Zij deden dat écht goed.”

Verder heeft De Roover nog wat luxeproblemen. “Ik heb echt deftige wisselmogelijkheden. Ik wijzigde mijn ploeg na de match tegen Tienen op een aantal posities en dat verzwakte mijn ploeg hoegenaamd niet. Jasper Goossens startte op de bank en maakte een geweldige invalbeurt. Dat maakt dat mijn kern ook in de breedte sterk staat.”

Een geweldige match werd het dus voor Jasper Goossens. Hij viel in na een uur spelen en beleefde een onvergetelijke avond. Goossens: “En dat in mijn eerste thuismatch”, klinkt het bij de nieuwkomer van Beerschot U23. Na Tienen begon ik op de bank. Daar was ik niet mezelf, ik wilde het te goed doen. Ik liep constant te denken hoe ik mijn spel zou kunnen verbeteren en net daarom speelde ik niet mijn beste wedstrijd. Dat hoop ik niet meer te doen. En zie: tegen Winkel viel ik in en speelde zo zonder complexen.”

“En dat het voor mij dan op zo’n fantastische match uitdraaide kon niemand voorspellen natuurlijk.” Want Goossens scoorde twee keer en legde de 4-0 panklaar voor Matt Jannes. “Mijn doelpunten? Tja, daar valt toch wat over te zeggen. Toen ik op het veld kwam stond het 1-0 en was de match zeker nog niet gespeeld. De 2-0, of dat nu een doelpunt was? Ik weet het ook niet. Via de lat en de paal is het gegaan, dat weet ik zeker (lacht). Maar of die bal binnen was, daar zullen we toch de beelden moeten voor bekijken. De ref keurde de goal goed. Ik kon maar geluk hebben. En bij de 3-0 waren er velen die dachten dat Carrasco had gescoord. Maar op zijn aangeven heb ik de bal toch in doel getrapt. Alle lof voor Mylan die trouwens ook een fantastische wedstrijd speelde maar ik raakte de bal nog aan en zo werd het 3-0.”

Heist verzuimde om Winkel Sport met een nog grotere oplawaai naar huis te sturen. “We hadden er veel meer dan vier kunnen maken maar 4-0 is ook al goed, hé.”

Heist miste Mathieu Troonbeeckx (pubalgie).

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door DAVILA »

Ik vrees dat we Mathieu lang gaan moeten missen’
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2023-09-03 om 18.29.09.png
Schermafbeelding 2023-09-03 om 18.29.09.png (107.31 KiB) 2451 keer bekeken
We staan wel niet meer eerst...maar toch op een mooi plaatsje !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - Winkel Sport 4-0

Bericht door Dabo »

Faissal El Attabi beleeft geslaagde competitiestart met K.SK. Heist: “Ik wil elke kans met beide handen grijpen”

K.SK. Heist heeft er een degelijke competitiestart opzitten. Het 1-1-gelijkspel op Tienen was veelbelovend. Thuis tegen Winkel gaf men een gave prestatie en werd er met 4-0 gewonnen. Met vier op zes mag men binnen de club tevreden zijn over de aanhef.

Waar Faissal El Attabi (21) op Tienen nog als bankzitter startte, stond het jonge talent tegen Winkel aan de aftrap. “Vorig jaar kwam ik nog uit voor de U21 van Heist. In de loop van het seizoen mocht ik al eens sporadisch proeven van het grote werk bij de A-ploeg. In het tussenseizoen werd ik definitief overgeheveld naar de eerste ploeg, ik maakte de volledige voorbereiding mee. Dat was meteen een voltreffer. Ik kwam in een groep terecht die goed aan elkaar hangt. Als jeugdspeler werd ik goed opgevangen. Ik had niet verwacht dat ik tegen Winkel in de basis zou starten, maar het was wel leuk. Ik wil elke kans met beide handen grijpen.”

Faissal El Attabi groet de spelers na afloop van de winstmatch tegen Winkel.

Faissal El Attabi kende een andere opleiding dan de doorsnee jeugdvoetballer. “Ik heb zes jaar op een academie gezeten. Eerst drie jaar in Lier, daarna drie jaar bij Zulte Waregem. Beide projecten behoren tot de top. Ik kan daar enkel met grote tevredenheid op terugblikken. Elke dag werd er twee getraind. Je leert er te leven als een profvoetballer. dag en nacht ben je met je sport bezig. In die zes jaar heb ik heel wat voetbalkennis kunnen opsteken. Die komt me nu van pas.”

Faissal El Attabi kreeg zijn opleiding bij twee academies.

Mooie doelstellingen

Wat verwacht Faissal El Attabi van het seizoen? “Voor mij persoonlijk is het duidelijk dat ik zo veel mogelijk speelminuten wil verzamelen. Bij de jeugd werd ik opgeleid als linkerflankspeler. Die positie prefereer ik ook. Tegen Winkel trad ik aan op de rechterflank. Voor mij is dat geen probleem. Het was wel even wennen op de nieuwe positie. Het kan van mij enkel maar een meer complete speler maken. Voor de ploeg liggen de doelstellingen anders. Ik vind dat Heist echt wel met ambities mag beginnen. Wat mij betreft, zijn er geen limieten. Ik hoopte op zes op zes, maar met vier op zes kan ik leven. Die zes op zes was ook mogelijk, want op Tienen kregen we pas in de slotfase de gelijkmaker tegen.”

Ploegen en doelpunten

Heist: Van Aerschot, Nys, Sabhaoui (82’ Lemti), Carasco, Benhamou (64’ Goossens), Colman (74’ Van Hout), El Attabi (74’ Jannes), Smet, Peers, Vande Cauter, Augustynen.

Winkel: Kudimbana, Dujardin, Verhooghe, Reuse, Voskanian (80’ De Schepper), Vandendriessche (62’ Vervaecke), Clyncke, Perbet, Dauchy (62’ Van Marcke), Sula (62’ Deschilder), Bendianischvili (62’ De Schepper).

Doelpunten: 30’ Colman (1-0), 75’ en 78’ Goossens (2-0 en 3-0), 90’ Jannes (4-0).

Geel: Clyncke, Van Marcke, Beyens, Deschilder.

Bron: HLN
Plaats reactie