K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 9/09/2023 19:30 - K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Heistenaar Mike Smet liet profcarrière heel bewust schieten: “Ik wou mijn job als ploegbaas in de Antwerpse haven nooit opgeven”

Met vier op zes kan SK Heist terugblikken op een degelijke start in eerste nationale. Nieuwkomer Mike Smet (32) stond in de twee gespeelde matchen telkens als kapitein op het veld. De rechtsachter was vorig seizoen nog met Dender aan de slag in de Challenger Pro League. Smet koos echter heel bewust voor Heist.

Met Mike Smet trok Heist een speler aan die het klappen van de zweep kent. Hij kwam in het tussenseizoen over van Dender. Waarom koos hij niet voor een avontuur als profvoetballer? “Ik had inderdaad de kans om prof te zijn bij Dender. Vorig seizoen was ik de grote uitzondering bij de Oost-Vlaamse club. Ik was de enige speler bij Dender die werkte. Van coach Timmy Simons mocht ik blijven bij de club, maar hij verwachtte wel dat al zijn kernspelers een profstatuut hadden. Dat zag ik niet zitten. Ik wou mijn job als ploegbaas in de Antwerpse haven nooit opgeven.”

Hechte groep

Mike Smet weet als geen ander wat het is om de mouwen op te stropen. Hij is het gewoon om voor te gaan in de strijd. “Havenarbeiders hebben een afzonderlijk statuut. Je kunt moeilijk beschrijven hoe het leven van de havenarbeiders aanvoelt. Het is een zeer hechte groep, waar iedereen alles voor elkaar doet. Eén voor allen, allen voor één. Je vormt één groep en dat groepsgevoel komt uiteraard in het voetbal ook zeer goed van pas.”

Naar Dessel

Zaterdagavond trekken de Heistenaren naar Dessel. Voor Mike Smet wordt het een bijzondere wedstrijd. “Voor mijn passage bij Dender had ik nog enkele andere clubs. Ik verdedigde ook de kleuren van Beerschot, Dessel en Eendracht Aalst. Voor mij wordt het dus een weerzien met mijn ex-club.”

“In Heist wil men de komende maanden beter doen dan vorig seizoen. De kwaliteit is daarvoor alvast aanwezig. Ik vind ook dat we ook van een geslaagde competitiestart mogen spreken. Op Tienen speelden we een sterke tweede helft. Hoewel we die match drie dagen later wellicht nog wat in de benen hadden, leverden we een ijzersterke prestatie tegen Winkel. Bevestigen is nu de boodschap. Eén voor allen, allen voor één. Dat is zaterdag opnieuw de boodschap.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 9/09/2023 19:30 - K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

WIJZIGING VAN VERTREKPLAATS !!!
Vanwege jaarlijks verlof Van gastrobar Oud-Egypte zal de supportersbus zaterdag om 18h00 vertrekken aan Café Koer, Kattestraat 35, Heist-op-den-Berg.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 9/09/2023 19:30 - K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Heist en Dessel Sport kijken elkaar in de ogen in een van de schaarse provincieduels: “Nu winnen, en ons seizoen is echt goed gestart

Dit weekend speelt Heist voor de 22ste keer het provinciale treffen op Dessel. Beide ploegen hebben hun start niet gemist, met een mooie 4 op 6. Voorlopig heeft Dessel wel één keertje meer gewonnen. Kan Heist de ban breken? “Het is een van de leukere wedstrijden van het jaar”, klinkt het bij Heist-goaltjesdief Jef Colman.

“Dessel is een beetje zoals Hoogstraten”, stelt Colman. “Het is een van de weinige ploegen uit onze regio waartegen we kunnen spelen. Dat maakt het altijd extra aantrekkelijk; zeker omdat ze echt een goed veld hebben, meen ik mij te herinneren van vorig jaar. Dus ja: wij spelen liever tegen Dessel dan tegen de Waalse clubs.”

Heist heeft, in tegenstelling tot vorig seizoen, alvast zijn start niet gemist. “We bouwen nog een beetje verder op het succes van vorig seizoen. De nieuwe coach (Sepp De Roover, red.) heeft vorig jaar een paar matchen meegepikt, wist waar onze sterktes lagen en bouwde daar gewoon op verder. Daarom loopt het ook zo vlot op dit moment.”

Bij Colman zelf, die zondag 24 wordt, is de nul ondertussen van het scorebord. “Als spits leef je bij de gratie van je goals; ik heb mijn doel gesteld in het begin van het seizoen. Maar bij Heist hebben we gelukkig voldoende scorend vermogen, iedereen pikt zijn goaltje mee, zoals nog maar eens duidelijk werd tegen Winkel. En hopelijk tegen Dessel (lacht)”

Druk om te scoren

Ook bij Dessel Sport willen ze maar wat graag de drie punten. “Als we nog van Heist kunnen winnen, is het seizoen echt goed gestart”, zegt Faysel Kasmi (27). En de geschiedenis is in het voordeel van groen-wit. Van alle 22 wedstrijden won Dessel (8) er eentje meer dan Heist (7). “Is dat zo? Wist ik helemaal niet. Maar uiteraard willen we de drie punten thuishouden. We zijn ambitieuzer dan vorig jaar; de top acht moet echt wel een doel worden.”

Net als Colman heeft Kasmi ook zijn eerste doelpunten gemaakt, op verplaatsing bij de jonkies van Charleroi. “Ik leg mezelf de druk op om te scoren. Want als nummer 10 móét je wel scoren. En het voelde goed, maar wat als het de komende 4,5 weken niet meer lukt?”

Kasmi heeft al zowat de hele wereld afgereisd om te voetballen: Ierland, Cyprus, Bulgarije, … en nu dus Dessel. “Ik ben nog altijd zo tevreden dat ik hier getekend heb: het is vlak bij mij thuis, de club is familiair maar professioneel. Ik heb het hier echt naar mijn zin.”

“En daarom gaan we tegen Heist meer goals maken dan zij én de nul houden. Soms kan voetbal toch zo eenvoudig zijn...”, knipoogt Kasmi.

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 9/09/2023 19:30 - K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

0-2
Goals in laatste 10 minuten
Goossens en Jannes
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 9/09/2023 19:30 - K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Het verslag van de wedstrijd, genoteerd door Dessel Sport.
Vreemd genoeg moet je van onderaan beginnen te lezen !!!




Dessel Sport – Heist
Afgelopen. Dessel was het overgrote deel van de match de betere ploeg. Maar een combinatie van gemiste kansen en toch ook wel slordigheden doen ons helaas de das om.

87′ Masoudi lijkt erdoor te zijn, maar hij krijgt de bal niet goed onder controle. Uiteindelijk tikt hij tot bij Reynders maar zijn schot zwaait af.

85′ Reynders kopt uit een hoekschop over.

84′ Kolen wordt vervangen door Reynders.

82′ Een kleine 80 minuten hebben ze bijna niets te vertellen, maar toch pakken de bezoekers ook meteen een dubbele voorsprong. Slordig Dessels balverlies en op de uitbraak is het Jannes die in de verste hoek afwerkt.

80′ Tegen de gang van zaken in komen de bezoekers op voorsprong. Voorzet van de linkerkant, Goossens wordt niet goed genoeg gevolgd en kan vrij binnen koppen.

78′ Sabhaoui is al enkele keren gaan zitten met kramp, hij wordt vervangen door Hannach.

77′ Carrasco krijgt iets teveel vrijheid en komt centraal op. Zijn schot gaat uiteindelijk ver naast.

76′ Balverlies op het Desselse middenveld. Uiteindelijk is het Jannes die afdrukt, Geladé brengt redding.

73′ Osei-Berkoe wordt vervangen door El Ansri.

67′ Bij de bezoekers komen Lemti, Van Hout en Jannes in de ploeg voor Colman, Augustynen en El Attabi.

67′ Een voorzet van rechts schiet tussen enkele spelers door. Milts verwacht de bal centraal niet en kan niet binnen duwen.

61′ Milts probeert het nogeens van afstand, zijn schot is hard maar gaat ook over.

56′ Benhamou moet gekwetst van het veld, Goossens is zijn vervanger.

50′ De bezoekers proberen het eens uit de tweede lijn, het schot gaat hoog over.

46´ Een voorzet van Vandersmissen valt in de handen van Van Aerschot.

46´ We zijn aan de tweede helft begonnen.

We gaan rusten met een gelijke stand. Dessel is de betere ploeg en heeft ook bijna het alleenrecht op de kansen in de eerste helft, nu is het nog een kwestie van deze kansen benutten.

45′ Bij Heist achterin worden er in deze eerste helft veel fouten gemaakt. Nu herovert Osei-Berkoe de bal en kan Kasmi nog eens uithalen van een meter of 16, Van Aerschot duwt zijn schot naar de zijkant.

45′ Achterin bij Dessel wordt de bal verkeerd geraakt en kan Colman eens zijn kans wagen. Hij raakt de bal verkeerd en deze valt in de handen van Geladé.

43′ Vandersmissen op Osei-Berkoe. Het schot van de aanvaller kan worden gekraakt en Van Aerschot kan rapen.

42′ Masoudi legt de bal breed op Kasmi. Hij gaat goed om zijn tegenstander heen maar raakt de bal vervolgens verkeerd.

39′ Kasmi op Kalala. De vleugelverdediger levert een goede voorzet af, helaas net te scherp voor de inglijdende Osei-Berkoe.

31′ Masoudi komt naar binnen en trapt over het doel.

26′ Kasmi haalt uit en dwingt Van Aerschot tot een goede redding.

22′ We nemen even een drinkpauze, het is verschroeiend warm dus dat is geen overbodige luxe.

16´ Gele kaart voor Augustynen.

13´ Er gebeurt momenteel niet zo heel veel. Veel afval in het spel bij beide ploegen en na de 2de minuut hebben we geen kansen meer gezien.

2´ Dessel begint scherp en Kasmi zit er goed tussen. Hij gaat samen met Milts op 1 verdediger af. Kasmi trapt zelf en besluit over.

1´ We zijn aan de match begonnen.

Eerlijk gezegd: de eerste helft van KSK Heist was helemaal niet goed...maar de tweede helft was voor ons..!!!
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: 9/09/2023 19:30 - K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist

Bericht door scheirske »

Een leuke busverplaatsing achter de rug.
En dan pakken we nog de 3 punten mee op de bus.
Zalig!
Eerste helft was echt zwak van ons. Amper een kans gehad.
Dessel 3 mogelijkheden gehad.
Dus met 0–0 komen we goed weg aan de rust.
Tweede helft een heel ander Heist met drang naar voor en betere combinaties.
En dan vallen er plots 2 appels uit de boom.
Op basis van een sterke tweede helft verdiende zege.
Dessel deed amper iets in de tweede helft.
Weet niet wat de analist in Dessel schrijft....
De bezoekers deden amper iets??
Volgens mij heeft dieje den tweeden time ni gezien....
In alle geval...3 dikke punten .
En vooral...on top of THE league. 😜💪😜💪💪
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door eSKaa »

Een sterke bank maakte het verschil. Alle invallers brachten meerwaarde. Die jongens solliciteren duidelijk naar een basisplaats volgende week.

De eerste helft lukte niets. Geen 2 goeie passen na mekaar. Dessel kon hun dominantie niet omzetten naar echte kansen, op 1 na, vlak voor rust.
Omgekeerd spelbeeld in de 2e helft. Heist domineert, maar kan niet gevaarlijk genoeg zijn. De vermoeidheid zit in de benen, frisse invallers maken direct verschil.

Op het moment dat iedereen zich verzoend had met een 0-0 gelijkspel (wat een logische uitslag had geweest), valt de eerste goal. 2 minuten later boeken toe.
We mogen in ieder geval niet blind zijn voor wat er fout liep in de eerste helft! In een andere wedstrijd worden we daar wel op afgestraft. Werkpunt dus.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door DAVILA »

Jasper Goossens en Matt Jannes bezorgen KSK Heist zege op Dessel Sport

KSK Heist boekte uit een zege op Dessel Sport. De wedstrijd eindigde op 0-2 door doelpunten van Goossens en Matt Jannes.

Yannis Augustynen (KSK Heist) pakte een gele kaart in de 16de minuut. Het duurde tot de 80ste minuut voordat Goossens KSK Heist op voorsprong bracht. Met nog acht minuten op de klok voerde Jannes de score verder op voor KSK Heist.

Op zaterdag 16 september speelt Dessel Sport om 19.30 uur een uitwedstrijd tegen THES Sport. KSK Heist speelt op dezelfde dag om 20 uur thuis tegen Hoogstraten VV.

DOELPUNTEN: 80' Goossens 0-1, 82' Jannes 0-2.

GELE KAART: 16' Augustynen (KSK Heist

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: 10 sep 2023, 09:56 Een sterke bank maakte het verschil. Alle invallers brachten meerwaarde. Die jongens solliciteren duidelijk naar een basisplaats volgende week.

De eerste helft lukte niets. Geen 2 goeie passen na mekaar. Dessel kon hun dominantie niet omzetten naar echte kansen, op 1 na, vlak voor rust.
Omgekeerd spelbeeld in de 2e helft. Heist domineert, maar kan niet gevaarlijk genoeg zijn. De vermoeidheid zit in de benen, frisse invallers maken direct verschil.

Op het moment dat iedereen zich verzoend had met een 0-0 gelijkspel (wat een logische uitslag had geweest), valt de eerste goal. 2 minuten later boeken toe.
We mogen in ieder geval niet blind zijn voor wat er fout liep in de eerste helft! In een andere wedstrijd worden we daar wel op afgestraft. Werkpunt dus.
Dat is misschien de prijs die je betaalt door ervaren spelers (ik ga ze niet meer opnoemen) te vervangen door jongeren en dat lijkt te lukken
Doe zo voort KSK !
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 10 sep 2023, 10:19
eSKaa schreef: 10 sep 2023, 09:56 Een sterke bank maakte het verschil. Alle invallers brachten meerwaarde. Die jongens solliciteren duidelijk naar een basisplaats volgende week.

De eerste helft lukte niets. Geen 2 goeie passen na mekaar. Dessel kon hun dominantie niet omzetten naar echte kansen, op 1 na, vlak voor rust.
Omgekeerd spelbeeld in de 2e helft. Heist domineert, maar kan niet gevaarlijk genoeg zijn. De vermoeidheid zit in de benen, frisse invallers maken direct verschil.

Op het moment dat iedereen zich verzoend had met een 0-0 gelijkspel (wat een logische uitslag had geweest), valt de eerste goal. 2 minuten later boeken toe.
We mogen in ieder geval niet blind zijn voor wat er fout liep in de eerste helft! In een andere wedstrijd worden we daar wel op afgestraft. Werkpunt dus.
Dat is misschien de prijs die je betaalt door ervaren spelers (ik ga ze niet meer opnoemen) te vervangen door jongeren en dat lijkt te lukken
Doe zo voort KSK !
Die jonge mannen brengen vooral verfrissend voetbal en snelheid,plezier voor naar te kijken, alleen vrees ik een beetje als er zal moeten gebikkeld
worden om de bal,maar daar hebben we dan weer anderen voor hé
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door DAVILA »

[quote=Danneman


Die jonge mannen brengen vooral verfrissend voetbal en snelheid,plezier voor naar te kijken, alleen vrees ik een beetje als er zal moeten gebikkeld
worden om de bal,maar daar hebben we dan weer anderen voor hé
[/quote]

Exact wat we ook zagen tegen Winkel en de knokkersmentaliteit zat er ook in !
Wat dat betreft kunnen ze trouwens te rade gaan bij Kobe, Brent, Mike e grootmeester Maxim 😉
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door DAVILA »

Opvallend: ook het forum is blijkbaar weer wakker geschoten
En dan missen we Mathieu nog en Van Goylen !
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door scheirske »

DAVILA schreef: 10 sep 2023, 14:58 Opvallend: ook het forum is blijkbaar weer wakker geschoten
En dan missen we Mathieu nog en Van Goylen !
En de Nys was ook nog geschorst!
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: K.F.C. Dessel Sport - K.SK. Heist 0-2

Bericht door scheirske »

Geen beelden op RTV?
Straf.
Plaats reactie