K.SK. Heist – RAAL La Louvière 0-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K.SK. Heist – RAAL La Louvière 0-2

Bericht door Johan Gazon »

Deze match gaat zeker niet gemakkelijk zijn !

Gezien op de site van Raal La Louvière: Heist wordt in het nederlands vertaald als "Overval" !!! :roll:
Awel ...dan zullen we ze eens efkes overvallen se !!!! Komaan KSK Heist ..euh Komaan KSK Overval !!!!
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-10-09 om 16.37.53.png
Schermafbeelding 2023-10-09 om 16.37.53.png (110.75 KiB) 4332 keer bekeken
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door scheirske »

Ik dacht eerder aan ‘montagne’. 😂😂
Aanwezig.
Net als de volgende thuismatchen in 2023.
Komt uitstekend overeen met mijne Malinwa kalender. 👍👌🏻
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door scheirske »

Klassement nog ni aangepast in bovenstaande....
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door Johan Gazon »

SK Heist pikt wagonnetje aan bij profclubs in Eerste Nationale: “Op termijn naar 1B promoveren, dat is toch een mooie ambitie?

In tegenstelling tot vorig seizoen miste KSK Heist zijn seizoenstart zeker niet. De beste amateurploeg van België staat op een mooie derde stek in eerste nationale, in het zog van profclubs La Louvière en Lokeren-Temse. Toevallig de tegenstanders van de komende weken. “Aan die ploegen hangt historie vast, dan wil je er toch extra hard voor gaan”, zegt coach Sepp De Roover.
Vandaag om 07:56

Dit weekend krijgt Heist thuis leider La Louvière over de vloer. Als we naar vorig seizoen kijken, toch een buitenkans. Toen won Heist in eigen huis met 3-1. Herhalen is de boodschap. “Was het maar zo gemakkelijk. Ik heb vorig jaar wel afgezien in de terugmatch op La Louvière”, herinnert doelman Fré Van Aerschot zich nog. “Toen speelden we op hun kunstgrasveld. Als je er dan zes (!) binnenkrijgt, is dat allesbehalve plezant.”

“Ik snap nog altijd niet dat zij vorig jaar niet zijn gepromoveerd. Ik vond La Louvière beter dan FC Luik, Francs Borains of Patro Eisden. Volgens mij koesteren ze dezelfde hoop als vorig jaar. Maar, omdat we vorig seizoen de beste amateurclub van het jaar waren, moeten we ons toch wel extra verweren tegen de profclubs.”

Beste amateurs van het land
“Dat leeft echt wel binnen de groep”, pikt Sepp De Roover in. “Wij trainen drie keer in de week, La Louvière en Lokeren-Temse (de tegenstander van volgende week, red.) hebben de luxe om overdag te trainen. En ze brengen veel supporters mee, dat is voor mijn jongens leuk.”

Na zeven speeldagen staat Heist op een mooie derde plek. Nog altijd is het de beste amateurploeg van België. “Goh, dat moet toch een beetje genuanceerd worden. Het is ‘maar’ een momentopname. Wie weet is het over enkele weken compleet anders? Langs de andere kant: we zijn wel al zeven speeldagen ver.”

“Wat er anders is dan vorig jaar? We hebben ons spel aangepast: we spelen nu iets meer horizontaal in plaats van er voluit verticaal voor te gaan. Waarom? We missen in vergelijking met vorig seizoen Sam Van Aerschot (Lokeren-Temse) en Nicholas Orye (Sporting Hasselt) en Mathieu Troonbeeckx ligt in de lappenmand. Dat zijn samen meer dan 30 doelpunten… Nu pakt elke speler wel zijn goaltje mee”, aldus de coach.

Promotie
Wordt er in Heist ook al wat gedroomd nu de ploeg zo goed aan het seizoen begonnen is? Elk jaar gonst het van de geruchten dat de club weer naar 1B, de vroegere tweede klasse, zou gaan. “Sportief loopt het momenteel zeer goed”, reageert bestuurder Roel Grant. “En het klopt dat we die optie elk jaar wel eens bekijken. Alleen, we hebben nog geen enkel seizoen de licentie aangevraagd omdat we niet aan de voorwaarden voldoen (daarvoor moet geïnvesteerd worden in verlichting en extra zitjes, red.). Maar op termijn willen we de stap misschien wagen. Maar wat die termijn juist is, dat bekijken we van jaar tot jaar. We nemen geen overhaaste beslissingen.”

“Op termijn naar tweede klasse? Dat is een mooie ambitie, toch?”, besluit Van Aerschot duidelijk.

Dries Van Thielen GVA
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door DAVILA »

Gezien het palmares van La Lou dit seizoen zou men verwachten er enkele ronkende namen in de kern terug te vinden. Niet zo, de bekendste naam is wellicht die van doelman Vanhamel, 33 ondertussen. Hij speelde 266 matchen in 1A en 1B, hoofdzakelijk bij Beerschot maar ook bij Lierse, Westerlo en Oostende.
Verder is er Faye, Senegalees, zes jaar Seraing 1A en 1B.
Soumare speelt zijn derde seizoen bij LL na Virton, scoorde vorig jaar 18 keer.
Spits Vancamp was een grote belofte bij Anderlecht, speelde er zelfs 1 match Europees. Nu 24jr, gleed hij af via Beerschot naar OHL, echter bij de beloften waar hij verleden jaar 10 keer scoorde.
Ze recruteren ook over de grens bij clubs als Dunquerque en Belfort.
De namen van enkele bankzitters vorige match geeft te denken over hun sterkte:
Ghanees Sowah Adjei 25 jr, op zijn 18de 16 keer in de basis bij Anderlecht, via Eupen en Beerschot bij LL terechtgekomen
Vanzo 29 jr speelde een 75 tal matchen in eerste klasse bij Beveren.
Leg de wolfijzers al maar klaar !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door Dabo »

KSK Heist maakt zich op voor spannend tweeluik in eerste nationale: tegen twee profclubs én combiregeling

Op zaterdag speelt KSK Heist haar eerste topmatch in eerste nationale tegen RAAL La Louvière. De Waalse bezoekers staan bovenaan het klassement en incasseerden in 7 wedstrijden nog maar 2 tegendoelpunten. KSK Heist staat op de derde plaats. Volgende week volgt nog de topper tegen Lokeren-Temse, de tweede in de stand. Zowel RAAL La Louvière als Lokeren-Temse hebben een profstatuut, het worden voor amateurclub Heist dus twee spannende wedstrijden.

Het verslag van KSK Heist - RAAL La Louvière krijgt u van ons mee in Sport op Zondag.

Voor de wedstrijd van volgende week, KSK Heist - Lokeren-Temse, geldt de combiregeling. Supporters moeten in voorverkoop een ticket aankopen. Dat kan bij de wedstrijd tegen RAAL, of ook nog op dinsdag 17 oktober in Bosmans Supporterscafé.

Bron: RTV
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door DAVILA »

Niet vergeten: La Lou is na Standard en Sporting Charleroi naar eigen zeggen de derde Waalse club. Met de bouw van een nieuw opleidingscentrum, een nieuw stadion en de aanwerving van Frutos als technisch directeur, verbergen zij hun ambities niet…
hesteneer 2.0
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2023, 10:33

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door hesteneer 2.0 »

Spijtige zaak!

Je speelt 1 tegen 3 op eigen veld, en je speelt als bange wezels! Ok...LL had in elke linie snelheid en kracht maar het is ONBEGRIJPELIJK dat je met Redje op de rechtse flank speelt. Voorbije matchen (ook de voetballes tegen Charleroi) speel je iedereen vant kaske naar de muur met Matt op rechts en ineens doe je dit...waarom vraag ik mij af? Verlies je? OK......maar probeer ten minste! Nu heb je eens volk op de tribunes en krijg je dit.

Volgende week willen wij terug voetbal zien, met geloof in eigen kunnen, anders speel je komende maanden weer voor lege tribunes. Aan jullie de keuze!

Ter info: het mag 5-3 worden maar ook 4-5, zolang we maar voetbal zien!
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door scheirske »

Terechte zege van de bezoekers .
De Mike heeft geen bal moeten pakken.
Jammer.
Op naar volgende week.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door DAVILA »

Uitslag 0-2
Rust O- 0 maarhet was al duidelijk dat er moeilijk iets te rapen zou vallen tegen deze profploeg.
Een kwartiertje ver in de tweede helft stond het 0-2; eerst een penalty en vijf minuten later de rweedebgoal’
Onze jongens valt niks te verwijten.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist – RAAL La Louvière 0-2

Bericht door DAVILA »

EERSTE NATIONALE VOETBAL

Raal La Louviere zet ongeslagen reeks voort
Raal La Louviere bleef moeilijk te verslaan. De 0-2 winst in de uitwedstrijd tegen KSK Heist betekent dat de ploeg al acht duels na elkaar ongeslagen is. KSK Heist eindigde de wedstrijd met 10 spelers.
Bron: RBFA app
Gisteren om 23:58

Voor de rust werd niet gescoord en het duurde tot de 58ste minuut tot Mohamed Sy Soumaré scoorde en zo Raal La Louviere op voorsprong bracht. Met nog bijna een half uur te gaan scoorde Singa Joel Ito en vergrootte de voorsprong. KSK Heist moest verder met 10 man nadat Quinten Van Goylen in de 78ste minuut rood kreeg. Met deze zege heeft Raal La Louviere nu zes overwinningen op rij geboekt en de ploeg is al zes duels ongeslagen.

In de laatste vijf wedstrijden heeft KSK Heist drie overwinningen behaald en twee keer verloren, terwijl Raal La Louviere vijf overwinningen heeft.

Beide teams spelen op zaterdag 21 oktober hun volgende wedstrijd in de competitie. KSK Heist speelt om 20.30 uur thuis tegen KSC Lokeren-Temse. Raal La Louviere neemt het om 20 uur thuis op tegen R. Olympic Club Charleroi.

DOELPUNTEN: 58' Soumaré 0-1, 61' Ito 0-2.

GELE KAARTEN: 12' Peers (KSK Heist), 32' Goossens (KSK Heist), 37' Soumaré (Raal La Louviere), 43' Smet (KSK Heist), 83' Gueulette (Raal La Louviere), 90' Gobitaka (Raal La Louviere), 90' Vanzo (Raal La Louviere).

RODE KAART: 78' Van Goylen (KSK Heist).

BRON: GVA
Laatst gewijzigd door DAVILA op 15 okt 2023, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist – RAAL La Louvière 0-2

Bericht door DAVILA »

Die kleine Ito (nr23, 1m66) was voor mij MVDM;
Onbegrijpelijk dat die zo lang onder de radar bleef: jeugd Club Brugge, jeugd KVM, ondertussen zelfs twee seizoenen zonder club. Vier jaar geleden bij Geel in tweede amateur, daarna La Lou, OLYMPIC Charleroi en terug La Lou.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zaterdag 14/10 om 20u: K.SK. Heist – RAAL La Louvière

Bericht door DAVILA »

hesteneer 2.0 schreef: 14 okt 2023, 22:14 Spijtige zaak!

Je speelt 1 tegen 3 op eigen veld, en je speelt als bange wezels! Ok...LL had in elke linie snelheid en kracht maar het is ONBEGRIJPELIJK dat je met Redje op de rechtse flank speelt. Voorbije matchen (ook de voetballes tegen Charleroi) speel je iedereen vant kaske naar de muur met Matt op rechts en ineens doe je dit...waarom vraag ik mij af? Verlies je? OK......maar probeer ten minste! Nu heb je eens volk op de tribunes en krijg je dit.

Volgende week willen wij terug voetbal zien, met geloof in eigen kunnen, anders speel je komende maanden weer voor lege tribunes. Aan jullie de keuze!

Ter info: het mag 5-3 worden maar ook 4-5, zolang we maar voetbal zien!
Toen ik het wedstrijdblad zag had ik dezelfde reactie, mijn voetbalmaten zijn getuigen !
Zo geef je de tegenstander aan, ho wij zijn bang van u, die zullen bij La Lou ook wel gewezen hebben op het gevaar Jannes en dan zie je joepie die zit op de bank !
Ik ga nooit meer meer akkoord zijn met Hesteneer dan nu ;)
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist – RAAL La Louvière 0-2

Bericht door DAVILA »

En akkoord, achteraf gezien was het resultaat waatschijnlijk hetzelfde geweest maar de intentie waarmee je aan een match begint…
Door een sterke aanvaller op de bank te zetten geef je aan de ploeg al aan oei we gaan afzien…
Nogmaals geen verwijt naar de mannen op het veld.

Wel veel kaarten in een overigens faire match, dat er stevige duels zijn is normaal in een topper.
En de spelers dragen bij aan die kaartenkermis. Vooral bij Waalse ploegen is dat deel van de opleiding. Met veel misbaar en gekerm neergaan en als de kaart getrokken is met een smile terug de plein op, fris als een konijn, dixit Wasseige 😉
hesteneer 2.0
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2023, 10:33

Re: K.SK. Heist – RAAL La Louvière 0-2

Bericht door hesteneer 2.0 »

@Davila: weet je het nu maar pas dat je altijd akkoord moet zijn met mij ? ;)

Maar goed...op naar zaterdag! :twisted: :evil:
Plaats reactie