K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
hesteneer 2.0
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2023, 10:33

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door hesteneer 2.0 »

Hier moesten we toch even van bekomen.

Je speelt een zeer goede wedstrijd, met 800 corners in de eerste 15 minuten, laat Lokeren nooit in de wedstrijd komen en wordt dan geflikt door een stel randdebielen die het niet waard zijn ooit nog een match te vlaggen en/of te fluiten. We kunnen ons allemaal onze vriend Marco Chetta nog herinneren, wel dit kwam aardig in de buurt! Moedwillig, tot op zijn minst 3x toe, geen penalty fluiten terwijl heel het aardig gevulde stadion gezien had dat dit bewuste handsballen waren. Ik had dan ook het geluk om ze na de match in persoon te ontmoeten toen ik een frietje aan het steken was. Ik vroeg hen dan ook met welk lichaamsdeel ze hun piemeltje moeten vasthouden. Tot mijn grote verbazing kende ze dit. Gelukkig ben ik de laatste 5 jaar een beetje volwassener geworden, anders had de mayo in hun gezicht geplakt. ;) Langs de andere kant heeft ons publiek kunnen genieten van een frivool voetballend Heist, dat er alles aan gedaan heeft om de 3 punten thuis te houden. Hiervoor komt een supporter kijken. Chapeau.

Maar wat mij het meest ergerde waren onze 2 ex vrienden Simon Vermeiren en SVA (Sorry, maar zijn naam kunnen mijn vingers niet getypt krijgen). Simon die vanop de bank ALTIJD rood moest gekregen hebben, die na de match vrolijk handshakes staat uit te delen nadat hij geen knikker geraakt heeft. Belachelijke vent. En dan...dan hebben we SVA die tot 15 min na de match de supporters van Lokeren staat op te zwepen, selfies staat te nemen, precies of hij is God de vader. Beste S, ge bent nen dikke ja-men-kloten, een strekeventje eersteklas, maar kunt helaas wel een beetje shotten. Nee man, neem eens een voorbeeld aan uw broer.

Hier moeten we nog steeds even van bekomen.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door DAVILA »

Ze zijn nu met vier:
Dubois / Chetta / Brinckman / Verbeke
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad: KSK Heist speelde een van zijn beste matchen. Mooi om te zien hoe ze de tegenstrevers uittikte en zo kansen creeerde ! Maar dan hadden ze wel altijd de pech dat ze de ontelbare kansen mistten...maar de grootste pech was "die oen van een arbiter" die erin slaagde minstens twee duidelijke penalty's niet te willen fluiten !!! Als het waar is, wat Davila beweerde (en daar twijfel ik niet aan) , dat die ref in een vriendenclubje van Lokeren is en daar in de buurt woont is dit ergerlijk !!! Bedankt mijnheer Verbeke !!! :roll: :roll: :roll:
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door Johan Gazon »

KSC Lokeren-Temse wint voor de vierde keer na elkaar[/b]

Het gaat goed met KSC Lokeren-Temse, ook in het duel met KSK Heist werd een zege behaald. De winst van zaterdag betekent de vierde winst op rij voor KSC Lokeren-Temse.

Al vroeg in de wedstrijd kwam KSK Heist op voorsprong, toen Jef Colman scoorde na 13 minuten. Yannick Reuten bracht in de 22ste minuut KSC Lokeren-Temse op gelijke hoogte. Gil Van Moerzeke bracht in de 34ste minuut de uitploeg op voorsprong. KSC Lokeren-Temse draaide daarmee de rollen om. De teams waren niet in staat om te scoren in de tweede heflt en de wedstrijd eindigde met een 1-2 overwinning voor KSC Lokeren-Temse.

In de laatste vijf wedstrijden heeft KSK Heist twee overwinningen behaald en drie keer verloren, terwijl KSC Lokeren-Temse vier overwinningen en één gelijkspel heeft. Dit was de derde overwinning van KSC Lokeren-Temse met één doelpunt verschil.

De volgende wedstrijd van KSK Heist is op zondag 29 oktober om 15 uur uit tegen OH Leuven U23. KSC Lokeren-Temse speelt op dezelfde dag om 14.30 uur uit tegen Young Reds.

DOELPUNTEN: 13' Colman 1-0, 22' Reuten 1-1, 34' Van Moerzeke 1-2.

GELE KAARTEN: 29' Tshimanga (KSC Lokeren-Temse), 60' Sabhaoui (KSK Heist), 87' Braem (KSC Lokeren-Temse), 87' Ferreira Carrasco (KSK Heist), 87' Troonbeeckx (KSK Heist), 87' Vermeiren (KSC Lokeren-Temse), 90' Van Aerschot (KSK Heist).


Bron: GVA


Ik vraag me wel af of die reporter van GVA aanwezig was op die match ??? Vermoedelijk geschreven door AI oftewel kunstmatige intelligentie !!! Geen woord over die pracht-prestatie van de heer Verbeke :roll: :roll: :roll:

DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door DAVILA »

Dan toch intelligente uit de kleuterklas 😉
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door Johan Gazon »

https://youtu.be/4EXcBXk2Xkk?si=m48t-HvubNc6auWm

Hierboven een link naar de hoogtepunten van de wedstrijd (natuurlijk gezien door de ogen van Lokeren) waar wijselijk gezwegen wordt over de niet gefloten penalty's ....
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door Dabo »

Mathieu Troonbeeckx blijft met Heist gefrustreerd achter: “We hadden altijd moeten winnen”

Heist verloor met 1-2 van Lokeren-Temse, maar dat was geen weerspiegeling van de feiten. De thuisploeg kreeg de bal er maar één keer in, de bezoekers waren heel doeltreffend en ook de ref had zijn dagje niet.

In het anders zo rustige Heist liepen de gemoederen heel hoog op. De scheidsrechter was de gebeten hond. Hij werd met veel zonden overladen, want volgens de woedende thuisaanhang had de bal wel een paar keer op de stip gemogen. En dan siert het coach Sepp De Roover dat die zijn pijlen niet verschoot op de leiding.

“Er waren vier discutabele fases waarbij we minstens één penalty hadden moeten krijgen”, sprak de trainer. “We moesten niet onderdoen, we hebben een prestatie neergezet die vertrouwen geeft.” Ook de bezoekende trainer Hans Cornelis was duidelijk. “Een mooie, maar onverdiende zege”, gaf Cornelis toe.

Ook de scheidsrechter kende niet zijn beste dag. Niet dat Heist daardoor verloor, want dan hadden de Heistenaren een paar keer meer moeten scoren. Maar waarom de bal niet één keer op de stip ging blijft een raadsel en waarom de man op het einde ‘maar’ één minuut liet over spelen terwijl er zeven keer werd vervangen in de tweede helft en er vijf minuten voor tijd een opstootje was aan de zijlijn die zeker drie minuten duurde. Het blijft een raadsel, en waarom er bij dat opstootje geen rode kaart werd getrokken in alle tumult is niet meteen duidelijk.

“We zijn als ploeg heel erg teleurgesteld”, vond Mathieu Troonbeeckx. “We hadden moeten winnen, dat heeft iedereen kunnen zien. Helemaal op het einde bracht ik de bal in de grote rechthoek en werd die met de arm foutief geblokt. Wat zijn de regels dan? Het mocht gewoon niet zijn, maar ondanks de nederlaag hebben we echt goed gespeeld. We speelden veel beter dan vorige week tegen leider La Louvière. Dat was ook een betere ploeg dan Lokeren-Temse, maar het zijn de goals die tellen. Zij kregen drie kansen en scoorden twee keer.” Kobe Vandecauter moest al na vijf minuten het terrein verlaten met wellicht een scheur in de hamstrings.

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door Dabo »

Rouwend KSC Lokeren-Temse gaat gevleid winnen bij KSK Heist: “We moesten de loopgraven in en het was pompen of verzuipen”

KSC Lokeren-Temse blijft ook na negen wedstrijden ongeslagen en diept de kloof met de achtervolgers nog meer uit. Maar zelfs de meest fanatieke Lokeren-Temse-supporters moesten zaterdagavond toegeven dat de Waaslanders met drie punten heel rijkelijk bedeeld werden tegen KSK Heist.

De thuisploeg startte bijzonder sterk en drukte Lokeren-Temse in het eerste kwartier met de rug tegen de muur. Colman trapte de 1-0 prachtig in de kruising binnen. Op counter stelde Yannick Reuten, ook al in één tijd, op aangeven van Sam Van Aerschot gelijk. Ook de 1-2 kwam er na een voorzet van Van Aerschot, die ditmaal door Gil Van Moerzeke werd ingekopt waardoor de Waaslanders tegen de gang van het spel in met een voorsprong gingen rusten. In een nerveuze tweede helft claimde de thuisploeg tot twee keer toe een strafschop en was ook doelman Jelle Merckx enkele keren bij de zaak om de drie punten toch naar Daknam te slepen.

“Eigenlijk verdienden we de zege niet”, gaf ook middenvelder Toon Janssen meteen na afloop toe. “We hebben de gewoonte om de tegenstander meteen naar de keel te grijpen, maar nu was dat net andersom. Heist kwam dan ook verdiend op voorsprong. Daarna verliep het spelbeeld wel gelijkopgaand en hadden we het geluk om uit twee kansen evenveel keer te scoren. Nadien moesten we echt wel de loopgraven in en was het pompen of verzuipen.”

Geen tweede keer

Coach Hans Cornelis wees het zware veld als één van de oorzaken aan, waardoor zijn ploeg niet draaide zoals de voorbije weken. “Het veld lag er inderdaad heel zwaar bij en het gras stond behoorlijk hoog”, pikt Sam Van Aerschot in. “Wij moeten het hebben van ons voetballend vermogen en op dit terrein kwam er dat minder uit. We botsten ook op een heel goede tegenstander die naast hun kwaliteiten ook hun voetje niet terugtrokken. We kwamen goed weg toen de scheidsrechter in de tweede helft geen strafschop floot, waardoor Heist weer op gelijke hoogte had kunnen komen. Op een seizoen van meer dan dertig wedstrijden is er altijd wel een match die je onverdiend wint. Laat dit hem dan geweest zijn, maar laat ons de volgende dagen ook een analyse maken van wat beter kon. Want dit mag ons geen tweede keer overkomen.”

Voor Van Aerschot was het sowieso een speciale wedstrijd met zijn broer die tussen de palen stond bij de thuisploeg. “Ik had gehoopt om zelf te scoren tegen mijn broer. Het bleef bij twee assists, maar ik maal er niet om dat het niet lukte. De drie punten die we pakken zijn belangrijker”, aldus Van Aerschot.

Voor Tuur

De zege werd voor een keer veel minder uitbundig gevierd dan anders. Dat had alles te maken met het plotse overlijden van jeugdspeler Tuur Ceulemans (17), die donderdag aan de gevolgen van een agressieve hersenvliesontsteking stierf. Twee dagen eerder trainde Ceulemans nog mee met zijn ploegmakkers op Daknam. De spelers droegen dan ook een rouwband en ging na afloop, met een foto van Tuur, knielen toen de supporters hun aangrijpend You’ll never walk alone inzetten. Iedereen besefte meer dan ooit hoe relatief het spelletje is.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door DAVILA »

Ook de scheidsrechter kende niet zijn beste dag. Niet dat Heist daardoor verloor, want dan hadden de Heistenaren een paar keer meer moeten scoren.

Hoe kan je scoren als de tegenspelers de armen mogen gebruiken ?
Het waren ‘maar vier discutabele fases’, hoeveel moeten er dan wel zijn, 25 ?

Tegen La Lou hadden we niks te zeggen, verdiende zege van een betere ploeg.

Nogmaals: Verbeke is lid van de vriendenkring scheidsrechters gewest Gent,
is aangesloten bij Mariakerke, randgemeente van Gent,Oost-Vlaanderen net als Lokeren.
Ben ik de enige die dit een rare toevalligheid vind ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door Dabo »

Één van de lijnrechters had controle. Hopelijk heeft die controleur ook de arbiter zien blunderen. Einde carrière dan?
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door scheirske »

Ja mannen...
Da was ne zure zenne.
Trots op onze prestatie die minstens een punt verdiende.
Maar daar dacht de man int geel anders over.
Zelden gezien van een scheids en lijnrechter.
Ik zou opslag vragen mannen.
Pffff.
Op naar de volgende opdracht.
Oohh ja...feest in de tent was dik ok.👍👍
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - KSC Lokeren Temse 1-2

Bericht door DAVILA »

Het verlies beperkt zich niet alleen tot de drie punten, Kobe lange tijd out ?
Toch wel een sleutelspeler.
Plaats reactie