R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Dabo »

Heist kon in zijn geschiedenis nog maar één keer winnen van Cappellen: “Ik kan me niet herinneren dat we 30 jaar geleden na de wedstrijd vroeg thuis waren”

“Props voor Heist”, zong de Jeugd van Tegenwoordig in hun hit ‘Watskeburt’. En ‘props’ kan Heist op dit moment wel gebruiken. Na de quasi perfecte seizoensstart pakte het team van Sepp De Roover een mindere 3 op 15, weliswaar tegen de kanonnen uit de reeks. Op papier wacht met Cappellen een meer haalbare kaart, ware het niet dat Heist in zijn geschiedenis nog maar één keer kon winnen van de rood-gelen. En daarvoor moeten we al terug naar 13 september 1992.

Het is niet zo dat Heist en Cappellen nooit tegen elkaar uitkwamen. Sinds 1957 kwamen beide ploegen elkaar tegen in de beker en competitie. In totaal 12 keer, voor het laatst nog vorig seizoen toen Cappellen met 2-1, verrassend, Heist uit de beker kegelde. “Ik had dat ook gehoord. Om de een of andere reden is Cappellen een ploeg die ons wat moeilijker ligt”, moet ook Heist-coach Sepp De Roover beamen. “Maar aan ons om daar deze zondag iets aan te doen.”

Al loopt het bij Heist niet altijd even goed. “Tja, dat heeft te maken met een combinatie aan factoren. We speelden onder meer tegen La Louvière en Lokeren-Temse, de twee teams die er wat bovenuit steken. En eerlijk: tegen Lokeren-Temse speelden we de beste wedstrijd van ons seizoen tot nu toe, maar meer zat er niet meer in. Verder missen we met Kobe Vande Cauter (blessure) en Brent Peers (geschorst) ons centrale duo achterin. Maar we staan toch nog steeds mooi in het pak.”

Stereoketen

Dat winnen tegen Cappellen mogelijk is, bewees Heist op de tweede speeldag van het seizoen ‘92-’93. Toen won Heist Sportief met een duidelijke 3-0-overwinning. In doel? De huidige burgemeester van Heist, Jan Moons. “Uiteraard zit die wedstrijd niet meer vers in mijn geheugen. Maar we hadden toen een mooie ploeg, we waren een goeie middenmoter in 3de klasse. Voor de prijzen speelden we nooit mee, maar we moesten niet echt schrik hebben om te degraderen. Sportief liep het wel.”

“Al waren de extrasportieve momenten nog vaak belangrijker: als we gewonnen hadden, speelde iemand met zo’n grote stereoketen cassetjes af. En ik kan me niet herinneren dat we op een zondag na de wedstrijd vroeg thuis waren (lacht).” Misschien iets om mee te pakken voor het huidige Heist?

Opvallend: de wedstrijd tussen Heist en Cappellen staat onder het toeziend oog van een Frans scheidsrechtersteam in het kader van een uitwisselingsprogramma van de Belgische en Franse voetbalbond.

Bron: GVA

------------------------------------------------

Stefan Verbist krijgt met Cappellen ex-club Heist over de vloer: “Hoog tijd om thuis nog eens iets te rapen”

Het knappe 0-0-gelijkspel afgelopen weekend op bezoek bij titelkandidaat La Louvière smaakt duidelijk naar meer bij Stefan Verbist. De 26-jarige aanvoerder gaat zondag thuis tegen ex-club Heist op zoek naar een eerste zege in meer dan een maand tijd met Cappellen.

Verbist moest vorig jaar in de (gewonnen) bekermatch tegen Heist nog geblesseerd toekijken, maar dit weekend is hij wel van de partij tegen zijn ex-ploeg. “Ik kijk er naar uit”, klinkt het bij de middenvelder. “Het is niet alleen een leuke affiche. Tegen een ex-club spelen is ook altijd speciaal. En zeker als je er een mooie tijd hebt beleefd zoals ik bij Heist. Ik heb er in de drie seizoenen dat ik daar zat bijvoorbeeld heel veel geleerd.”

Bus geparkeerd

Verbist speelde toen nog wel op een iets andere positie. “Ik had bij Heist vooral een defensieve rol, terwijl ik bij Cappellen meestal wat hoger sta. Behalve afgelopen weekend dan, want tegen La Louvière had de coach er met succes voor gekozen om de bus te parkeren. Ik verwacht alleen niet dat hij dat komend weekend opnieuw zal doen. Anderzijds vind ik het absoluut niet erg om wat lager te staan. Integendeel zelfs. Ik speel het liefst als verdedigende middenvelder, maar het probleem is dat we niet heel veel jongens met een echte actie in huis hebben, waardoor de trainer me soms wat aanvallender uitspeelt.”

Bij Cappellen wachten ze ondertussen wel al meer dan een maand op een nieuwe zege. “Hoe knap het gelijkspel tegen La Louvière afgelopen weekend ook was, het wordt hoog tijd dat we nog eens de drie punten pakken. Zeker thuis moeten we dringend nog eens iets rapen. Anderzijds mag je ook niet vergeten dat we als promovendus nog altijd aan het groeien zijn en dat gebeurt logischerwijs met vallen en opstaan.”

Ook in beroep gelijk

Cappellen krijgt er trouwens nu ook met zekerheid drie punten bij. Het beroepscomité bevestigde namelijk begin deze week de beslissing van het sportcomité om de 0-1-nederlaag tegen OHL U23 om te zetten in een 5-0-forfaitzege voor Cappellen, dat klacht had ingediend omdat de Leuvenaars in het Jos Van Wellenstadion onvoldoende spelers hadden opgesteld die door de club zelf zijn opgeleid.

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 26/11/2023 -14:30 - R. Cappelen FC - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

1-2
Goals Milan op penalty
Op het einde Jef
Zonder onze twee centrale verdedigers
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 26/11/2023 -14:30 - R. Cappelen FC - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 26 nov 2023, 16:42 1-2
Goals Milan op penalty
Op het einde Jef
Zonder onze twee centrale verdedigers
Centraal Mike en Kobe Lemmens. Kobe die zijn plaats centraal aan het verdienen is.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2023-11-26 om 18.51.39.png
Schermafbeelding 2023-11-26 om 18.51.39.png (118.97 KiB) 2511 keer bekeken
KSK Heist heeft zelfs een match nog tegoed !!! Dit ziet er wel goed uit ! Volhouden zo .De derde/vierde plaats in het zicht !!!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Bericht door DAVILA »

Mits winst van de uitgestelde match tegen AA Gent staan we derde
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Johan Gazon »

VOETBAL1STE NATIONALE: CAPPELLEN - HEIST 1-2

Invaller Jef Colman schenkt Heist in extremis zege tegen Cappellen: “Verrast dat ik op de bank zat”
Na twee opeenvolgende nederlagen knoopten matchwinnaar Jef Colman en Heist dit weekend opnieuw aan met de overwinning. Dat tot grote frustratie van Cappellen-coach Yves Van Borm, die vond dat de thuisploeg ‘bestolen’ werd door het scheidsrechterstrio.
Cappellen leek nochtans lange tijd op weg naar een eerste punt voor eigen volk in lange tijd. “En dat was terecht geweest ook, want we verdienden absoluut niet te verliezen”, baalt Van Borm. “Ik kan mijn groep niets verwijten. Integendeel, we hebben niet alleen nauwelijks iets weggegeven. We speelden misschien wel onze beste wedstrijd van het seizoen.”Van Borm was veel minder te spreken over de arbitrage. “Er werd ons een zuivere strafschop onthouden na een fout op Lemoine. Als de ref op dat moment gewoon zijn job doet, staat het 2-1 en komt Heist nooit meer terug. Dat was hét kantelmoment in de match, want in plaats van 2-1 wordt het vijf minuten later 1-2. Dat is bijzonder pijnlijk.”

In het bezoekende kamp had matchwinnaar Colman wel reden tot juichen. “Na een magere drie op vijftien doet dit enorm veel deugd”, vertelt hij. “Bovendien is het ook gewoon verdiend. We hadden het alleen lastig om ons veldoverwicht om te zetten in echte kansen. Al zijn we wel blijven zoeken naar die winning goal.”

Colman begon tegen Cappellen wel op de bank. “Dat was eerlijk gezegd een kleine verrassing, want het was pas de tweede keer dit seizoen dat ik naast de ploeg viel. Anderzijds moet je dan gewoon proberen te antwoorden met de voeten en dat heb ik gedaan door het uiteindelijk het verschil te maken. Met dank aan de knappe assist van collega-invaller Benhamou. Voor een spits als ik, is het een zege om met zo iemand te kunnen spelen.” (kga)

GVA
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Johan Gazon »

Cappellen FC - KSK Heist

EERSTE NATIONALE VOETBAL


Sterke tweede helft genoeg voor KSK Heist tegen Cappellen FC
De eerste helft bleef zondag zonder doelpunten tussen Cappellen FC en KSK Heist, maar in de tweede helft nam KSK Heist de controle over het duel en won uiteindelijk met 1-2.

De eerste helft verliep doelpuntloos. Direct na de rust liet Gabriel Lemoine zich gelden toen hij scoorde en Cappellen FC op voorsprong bracht. Direct na de rust bracht Mylan Ferreira Carrasco KSK Heist langszij. Het beslissende doelpunt voor KSK Heist werd helemaal aan het einde van de wedstrijd gemaakt door Jef Colman. Het is de zesde wedstrijd zonder overwinning op rij voor Cappellen FC.

Cappellen FC heeft in de laatste vijf wedstrijden één keer gelijkgespeeld en vier keer verloren, terwijl KSK Heist twee overwinningen en drie nederlagen heeft. Dit was de vierde overwinning van KSK Heist met één doelpunt verschil.

In de volgende wedstrijd speelt Cappellen FC op zondag 3 december om 14.30 uur in een uitwedstrijd tegen Young Reds. KSK Heist ontvangt zaterdag 2 december om 20 uur R. Excelsior Virton.

DOELPUNTEN: 50' Lemoine 1-0, 53' Ferreira Carrasco 1-1, 87' Colman 1-2.

GELE KAARTEN: 36' Verbist (Cappellen FC), 39' Van Hout (KSK Heist).
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R. Cappelen FC - K.SK. Heist 1-2

Bericht door DAVILA »

WEDSTRIJDVERSLAG
CAPPELLEN FC – K. SK. HEIST 1-2
november 26, 2023 by Webmaster
Lange tijd leek Cappellen FC af te stevenen op een verdiend gelijkspel, maar in de slotfase gingen de bezoekers alsnog met de volle buit lopen. Cappellen kwam kort na de rust via Lemoine op voorsprong, maar daarna liet Dame Fortuna geel-rood in de steek. Een voorzet belandde tegen een verdedigende hand waarna Carrasco de elfmeter omzette. Aan de overzijde ontsnapte een Heistse verdediger aan rood. Enkele minuten later velde invaller Colman een zwaar verdict.

We kregen een bijzonder lange studieronde te zien waarin Heist misschien meer balbezit had, maar daar weinig mee deed. Joossens hoefde alleszins enkel wat voorzetten te plukken. Rond minuut twintig schakelde Cappellen toch een versnelling hoger. Lemoine zette zich door op rechts en probeerde Diawara te bereiken, maar Smet kon nog net het leer in hoekschop werken. Die werd vervolgens door Geudens naast gekopt. Met de rust in zicht kon Augustynen voor de bezoekers trappen, maar Joossens kende geen problemen met de schuiver.

Na de rust was er meer animo. Al snel kwam de thuisploeg op voorsprong. Na flink wat geharrewar kon Lemoine de bal tegen de netten duwen: 1-0. De vreugde was echter van korte duur, want toen Kesteleyn een voorzet met de hand beroerde, ging de bal op de stip. Carrasco trapte de gelijkmaker op het bord. De wedstrijd bleef snel op en neer gaan. Van Zantvoort trapte in één tijd centimeters over en Lemoine mikte naast. Bij het ingaan van het slotkwartier kon Van Zantvoort nog eens trappen, maar Van Aerschot pakte makkelijk. Eén minuut later volgde een cruciale fase. Lemoine werd op weg naar doel foutief afgestopt. De spits probeerde nog door te gaan, maar miste zijn schot. De Franse ref kwam niet terug op de duidelijke overtreding en de Heistse verdediger mocht tussen de lijnen blijven. Aan de overzijde ging Joossens goed plat op een strak schot van Benhamou. Toen iedereen vrede leek te hebben met de puntendeling speelde Benhamou Colman aan die Joossens het nakijken en Cappellen de genadeslag gaf: 1-2.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Geudens, Somers, Lemaire; Lemoine (84′ El Madani), Kil, Verbist, Diawara (65′ Abaz); Van Zantvoort (84′ Littel).
Heist: Van Aerschot; Lemti, Smet, Lemmens, Nys; Sabhaoui, Augustynen, Van Goylen (68′ Jannes); Troonbeeckx (68′ Benhamou), Van Hout (68′ Colman), Carrasco (82′ El Attabi).
Doelpunten: 51′ Lemoine 1-0, 53′ Carrasco 1-1, 87′ Colman 1-2.
Geel: 36′ Verbist, 38′ Van Hout.

Bron: site Cappellen
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 26/11/2023 -14:30 - R. Cappelen FC - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: 26 nov 2023, 17:59

Centraal Mike en Kobe Lemmens. Kobe die zijn plaats centraal aan het verdienen is.
Ten nadele van wie ? Akkoord dat er centraal wat bij mag
Hoelang is VdC nog out ?

Binnenkort centraal Kobe & Kobe 😉
Plaats reactie