K.SK. Heist - RE Virton 0-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist - RE Virton 0-1

Bericht door Dabo »

Fré Van Aerschot staat met KSK Heist voor belangrijk tweeluik: “We willen de beste amateurclub van België worden”

Na dertien speeldagen staat KSK Heist op de zesde plaats in eerste nationale. Als de inhaalmatch tegen AA Gent wordt gewonnen, deelt men de derde plaats met de Buffalo’s. Zaterdag ontvangt men Virton, vier dagen later Gent. Bij een goed resultaat is men aardig op weg iets neer te zetten in eerste nationale.

Doelman Fré Van Aerschot heeft een duidelijk doel voor ogen. “Globaal bekeken denk ik dat we met Heist op de juiste plaats staan in de rangschikking. We begonnen sterk aan het kampioenschap en stonden even aan de leiding. Nadien kenden we een dip met drie op vijftien. Die cijfers moeten gerelativeerd worden, omdat we het in die periode opnamen tegen Lokeren-Temse en La Louvière. Tegen Lokeren-Temse waren we de betere ploeg, tegen La Louvière lagen we gewoon onder.”

“Ik denk dat die twee ploegen nu al een definitieve kloof hebben geslagen in de rangschikking. We willen de beste amateurclub van België worden. Vermits Lokeren-Temse, La Louvière en AA Gent profploegen zijn, komt het er dus concreet op neer dat we mikken op de derde plaats. Die doelstelling is mooi en realistisch, ook al omdat we ons vorig weekend herpakten op Cappellen.”

Te klein?

Fré Van Aerschot begon zijn voetbalcarrière bij Begijnendijk, maar belandde al snel bij Lierse. “Tot mijn achttiende kwam ik voor Lierse uit. Vandaar trok ik met keeperstrainer Hugo De Groodt mee naar Heist, waar ik ondertussen al aan mijn achtste jaar bezig ben. Al die tijd was ik doelman, al heeft het op mijn veertiende wel even gekriebeld. Op dat moment werden er groeimetingen uitgevoerd. De schatting was dat ik slechts 1m76 zou worden en dat was te klein voor een hoger niveau. Ik overwoog een switch. Finaal is alles goed gekomen en werd ik 1m83.”

“Het voetbal zit in de familie. Mijn ouders voetbalden en mijn broer Sam speelt dit seizoen bij Lokeren-Temse. Eerder in het seizoen stonden we dus al tegenover elkaar en won hij. Uiteraard staat de terugwedstrijd op Daknam met stip in onze agenda aangeduid en spreken we met elkaar veel over het kampioenschap. Zou het niet mooi zijn om op 24 februari sportieve revanche te nemen tegen de competitieleider?”

Bron: HLN
scheirske
Berichten: 103
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: 2/12/2023 - 20:00 - K.SK. Heist - RE Virton

Bericht door scheirske »

Een zure en onnodige nederlaag!
De kansen waren er,de efficiëntie jammer genoeg niet.
Doeme toch...
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 2/12/2023 - 20:00 - K.SK. Heist - RE Virton

Bericht door DAVILA »

Match niet gezien maar als je thuis start zonder je topschutter…
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - RE Virton 0-1

Bericht door Johan Gazon »

WAWASMEDA ?

Toch moet ik opmerken dat onze verdediging zeer sterk stond te spelen tegen, een toch stevig en vooral supersnel Virton.
KSK Heist speelde mooi gegroepeerd en liet de bal goed rondgaan en...creeerde heel veel open kansen ! Maar !!! Het is misschien een afgezaagd refreintje , maar onze aanvallers waren niet bij de zaak. Tot vier maal alleen voor de doelman van Virton...maar noppes !!!
Ook heel veel passes die ..te hard...of te traag...of ernaast waren. Was het hardere of natte plein de schuld ? Waarom Jef Colman niet opstellen ?
En dat is een gezegde in het voetbal ..." als je niet scoort, scoort de tegenploeg" !!! En dat gebeurde dan ook : uit de weinige kansen voor Virton maakte ze dan ook nog eens een "floddergoal" !

Spijtig..we hadden een goede zaak kunnen doen bij een overwinning. De vierde en zelfs de derde plaats lag maar voor te pakken !
Tegen Jong KAA Gent moeten we dat dan maar rechtzetten zeker !!!
Komaan KSK Heist !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - RE Virton 0-1

Bericht door Dabo »

Heist blijft met lege handen achter tegen Virton: “Het doelpunt had ook aan onze kant kunnen vallen”

Heist weet thuis niet meer wat punten zijn na een vierde opeenvolgende nederlaag. Een wilskrachtig Virton had aan één doelpunt in de tweede helft genoeg.

“Zij benutten de kansen, wij deden dat niet”, was interim-coach Glenn Liekens eerlijk in zijn analyse. “De twee ploegen waren aan mekaar gewaagd. We wisten dat ze gevaarlijk zijn in de omschakeling en ze staan toch wel onder hun waarde geklasseerd. Voor hen viel de bal goed, wij kregen drie mooie doelkansen en konden niet scoren. De voorbije weken scoren we ook niet veel, en dan ga je op zoek naar een verklaring, maar die is niet zo snel te vinden. In het begin van het seizoen werden de doelpunten onder verschillende spelers verdeeld. Misschien kan je beter één aanvaller hebben die er veel maakt, het is ook voor mij zoeken naar een antwoord.” En zo pakt Heist de laatste weken weinig punten. “In onze betere periode hadden we deze match gegarandeerd gewonnen.”

Afgelopen week vertrok hoofdcoach Sepp De Roover naar OH Leuven, hoe kijkt Liekens tegen dit vertrek aan? “Heel verrassend want ik had het niet meteen verwacht. Wat dit nu voor mij betekent? Volgende woensdag tegen Jong AA Gent zal ik al zeker de ploeg coachen. Tot aan de winterstop is dat in principe het geval, het is pas daarna dat er een nieuwe T1 gaat komen.”

Heist kreeg de doelpunten dus niet gemaakt, ook de snelle Glenn Van Hout kreeg de bal er niet in. Van Hout: “Een jammere nederlaag want ik had toch het gevoel dat er meer inzat. We hebben wel kansen gekregen maar voor ons wilde de bal er niet in en voor hen was dat dus wel het geval. Of het vertrek van Sepp De Roover een invloed had op de voorbereiding van de wedstrijd? Nee, dat was niet het geval. De waarheid is dat je verder moet, meer wil ik daar ook niet over zeggen.”

Van Hout is in Heist aan zijn eerste seizoen bezig. “Ik ben overgekomen van Westerlo, waar ik met de A-kern heb getraind, maar een sportieve toekomst zag ik er niet meer en zo ben ik in Heist beland. Ik wil vooral minuten maken. Dat was van bij het begin mijn uitdaging en daar heb ik toch al een hele heenronde naar gewerkt. Ik ben aan het groeien, ook in minuten. De laatste twee matchen startte ik. Ik hoop op een eerste doelpunt. Daarom vind ik het ook spijtig dat ik nu niet scoorde. Die kans was er, maar het lukte niet. Ik gaf al drie assists, en voor een jonge speler van 19 geldt maar één principe: blijven werken en op die manier kan je je speelminuten verdienen en verlengen.”

Bron: HNB
Plaats reactie