Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

VOETBAL 1STE NATIONALE: UNION NAMEN - HEIST 2-2

Rode kaart gooit roet in het eten voor Heist: “Ik maakte twee fouten en mocht gaan douchen”

Heist stond aan de rust 0-2 voor maar na de pauze werd die voorsprong nog uit handen gegeven. De bezoekers eindigden nog met z’n tienen na een rode kaart voor Mathieu Troonbeeckx.
Geert Fierens
Nieuwsblad


“Ik scoorde wel de tweede goal maar die rode kaart heeft heel mijn match om zeep geholpen”, was Mathieu Troonbeeckx nog zichtbaar gefrustreerd na het laatste fluitsignaal. “Een kwartier voor tijd bij een 1-2 stand kreeg ik mijn tweede gele kaart. De eerste kaart vond ik terecht, maar bij de tweede wilde ik de bal blokken en raakte ik zijn knie. Ik vond het toch een zware sanctie. Ik heb over heel de wedstrijd twee fouten gemaakt en ik kon vroegtijdig gaan douchen.”

Heist ging rusten met een 0-2-voorsprong na doelpunten van Colman en Troonbeeckx. “Bij het eerste doelpunt gaf ik de assist”, aldus Troonbeeckx. “En bij de tweede goal werd Colman diep gestuurd, legde hij de bal af en koos ik de verste hoek om te scoren. Ik vond onze voorsprong bij de rust terecht. Het was ook een dramatisch veld om op te spelen, zij kozen constant voor de lange bal. De 1-2 scoorden zij uit een hoekschop en een kopbal, eigenlijk uit het niets. Weer geen overwinning, dat is spijtig want Namen was zeker niet de betere.”

Interim-coach Glenn Liekens vond dat beide ploegen een helft voor hun rekening namen. “De eerste helft was zeker voor ons, we begonnen met een vroege voorsprong want al na vijf minuten stond het 0-1”, aldus de interim-coach. “Voor de pauze deden we wat we moesten doen. De 0-2 ruststand was terecht. De drive was goed en we trokken met een goed gevoel naar de kleedkamer Het was niet makkelijk spelen. Niet alleen door het veld, maar ook de wind had een invloed op het spel gezien de open vlakte rond het terrein. Die wind kwam in de tweede helft meer opzetten en speelde toch een rol. Het werd 1-2 en toen sloeg hun motor echt aan. Ze speelden de lange bal, ze pompten veel ballen voor doel en verbruikten veel energie. Wij vielen door het rood van Troonbeeckx met tien en achteraan viel dan ook nog Brent Peers uit met een knieblessure.”

“Het ontbrak ons aan gestalte in het hart van de verdediging. We hoopten op een nipte zege. Maar nadat de 2-2 viel, mochten we helemaal op het einde nog heel blij zijn dat het geen 3-2 werd. Die bal ging maar heel nipt naast. Ik hoop voor de match tegen Thes over Peers te kunnen beschikken, de aard van die blessure zal in de loop van de week duidelijk worden.”
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

WAWASDA ??? (Ca c'était quoi ??? )

Inderdaad Mathieu...de ref was heel streng en misschien van waalse afkomst. Hij voelde met die uitsluiting de match niet helemaal goed aan!!!
Slechts twee fouten, waarvan de tweede te streng beoordeelt door hem.

De eerste helft was perfect: goed verdedigd tegen een agressieve ploeg en twee prachtige doelpunten.
Dan denk je: de buit is binnen. Maar dan kwam de tweede helft met enorm veel tegenwind en de ref die met de tegenwind meefloot !!!
En twee flodder- tegendoelpunten.
Spijtig: drie punten was normaal voor ons en goed voor ons klassement.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

EERSTE NATIONALE VOETBAL

KSK Heist en Union Namur houden elkaar in evenwicht
Kwam KSK Heist uit tegen Union Namur voor rust op voorsprong, maar moest in de tweede helft de gelijkmaker incasseren. Het duel eindigde op 2-2.
Bron: RBFA app Nieuwsblad


Er werd een vroege voorsprong genomen door KSK Heist via Jef Colman na 6 minuten. Mathieu Troonbeeckx bracht in de 43ste minuut KSK Heist op 0-2. Yady Bangoura verkleinde de achterstand voor Union Namur in de 69ste minuut. Een tweede gele kaart in de 73ste minuut betekende het einde van de wedstrijd voor Troonbeeckx van KSK Heist. Maar Union Namur had nog tijd voor een extra doelpunt. Bangoura vond het net opnieuw met nog vier minuten te spelen. Het is de vierde wedstrijd zonder overwinning na elkaar voor Union Namur.

Union Namur heeft in de laatste vijf wedstrijden één overwinning behaald, één keer gelijkgespeeld en drie keer verloren, terwijl KSK Heist één overwinning, één gelijkspel en drie nederlagen heeft. Dit was het tweede gelijkspel van Union Namur dit seizoen.

Op 16 december om 20 uur staat de uitwedstrijd tussen Union Namur en Raal La Louviere op het programma. KSK Heist treft dan in eigen huis THES Sport.

DOELPUNTEN: 6' Colman 0-1, 43' Troonbeeckx 0-2, 69' Bangoura 1-2, 86' Bangoura 2-2.

GELE KAARTEN: 65' Troonbeeckx (KSK Heist), 70' Bangoura (Union Namur), 84' Dheur (Union Namur).

RODE KAART: 73' Troonbeeckx (KSK Heist).
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door Danneman »

Johan Gazon schreef: 11 dec 2023, 19:55 WAWASDA ??? (Ca c'était quoi ??? )

Inderdaad Mathieu...de ref was heel streng en misschien van waalse afkomst. Hij voelde met die uitsluiting de match niet helemaal goed aan!!!
Slechts twee fouten, waarvan de tweede te streng beoordeelt door hem.

De eerste helft was perfect: goed verdedigd tegen een agressieve ploeg en twee prachtige doelpunten.
Dan denk je: de buit is binnen. Maar dan kwam de tweede helft met enorm veel tegenwind en de ref die met de tegenwind meefloot !!!
En twee flodder- tegendoelpunten.
Spijtig: drie punten was normaal voor ons en goed voor ons klassement.
Spijtig hé, hij had de matchwinnaar knn zijn(assist en goal)
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Je kan de match volledig terug bekijken via deze link : dank zij Davila

https://www.lavenir.net/videos/2023/12/ ... 2-qfuxkrr/
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Union Namur - K.SK. Heist 2-2

Bericht door DAVILA »

Wel een ongezellig stadion
Plaats reactie