Onze nieuwe trainer is Maxime Annys.

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Onze nieuwe trainer is Maxime Annys.

Bericht door Dabo »

We hebben een nieuwe trainer gevonden in de persoon van Maxime Annys (24 juli 1986).

Tot voor kort was Maxime trainer bij THES Sport, onze tegenstander van zaterdag; voordien was hij actief bij Wellen (3de amateur).

Maxime woont in Geetbets en speelde zelf als prof voor Roeselare, OHL en Westerlo.

Wij wensen Maxime alvast veel succes!

Afbeelding
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Onze nieuwe trainer is Maxime Annys.

Bericht door Johan Gazon »

Maxime Annys is de nieuwe T1 van KSK Heist: “Ik haatte het om vroeger tegen Heist te spelen”

Witte rook gisteravond laat bij KSK Heist. De opvolger van Sepp De Roover kreeg een naam. Maxime Annys die tot voor kort nog coach was van Thes Sport zou vanaf dit weekend in de dug-out zitten van Heist. Zijn eerste match in de dug-out? Heist tegen… Thes Sport. “Gelukkig ben ik daar zonder rancune vertrokken”, aldus de kersverse T1 die als speler een verleden heeft bij onder meer Westerlo, OHL, Sint-Truiden, Roeselare, RAEC Mons en het Nederlandse MVV.
Dries Van Thielen Geert Fierens
GVA


“Het is allemaal vrij snel gegaan”, klinkt het bij Annys. “Blijkbaar stond ik aan het begin van het seizoen al op het lijstje van Heist. En toen ik vrij kwam bij Thes én Sepp bijna gelijktijdig naar OHL trok, was het redelijk snel beklonken. ”

Jong en ambitieus

Waarom Heist zoveel interesse toonde in Annys – die voor Thes aan drie seizoenen aan de slag was bij KVK Wellen? “Hij past in het profiel van onze laatste twee coaches (Jo Christiaens en Sepp De Roover, red.)”, aldus bestuurslid Roel Grant. “Een jonge, ambitieuze gast die zelf ook nog profvoetballer is geweest. Bovendien kent hij de reeks. En een extraatje – al gaat dat zeker niet de doorslag hebben gegeven – ik heb er vroeger met Heist nog tegen gespeeld.” Toen kwam Annys uit voor OHL, Sint-Truiden en Westerlo en werden er belangrijke duels uitgevochten in tweede klasse.

“Ik haatte het om vroeger tegen Heist te spelen”, pikt Annys in. “Bart Webers had je liever in je ploeg, dan dat je ertegen moest spelen. En ze hebben ons eens, bijna, de titel gekost met OHL. We bleven in het spoor van Lommel en moesten winnen op Heist. Uiteraard verloren we die match (3-2, in seizoen 2010-2011, red.). Gelukkig konden we op het einde wel triomferen. En nu ik hier kom, is het wel helemaal anders: het is hier een gezellige familieclub.”

Meteen tegen ex-club

Al zal Annys meteen zijn handen vol hebben met Heist. Na een sublieme start aan het seizoen, stapelden de verliezen zich op – en dat vooral op eigen veld. Sinds 30 september kon het thuis de punten niet meer op eigen veld houden en zakte Heist van de top 3 naar de middenmoot. “Die kwalijke thuisreputatie gaan we toch onder handen nemen. Er loopt hier echt kwaliteit rond. Ik heb ze gisteren op training al bezig gezien. Tegen Thes Sport ga ik nog geen eigen accenten leggen, dan is het nog aan hen. Maar na de winterstop wil ik toch eigen accenten leggen.”

Wat typeert Maxime Annys als coach? “Dat is altijd afhankelijk van de jongens die ik in de groep heb. Maar ik probeer zoveel mogelijk positief en aanvallend voetbal op de mat te leggen. Met Thes lukte dat in het begin van het seizoen goed en vonden we goed de weg naar doel.”

Zaterdag kan Annys meteen aan de bak tegen ex-club Thes Sport. Of zit hij nog niet meteen in de dug-out. “Ik kreeg de vraag of ik dat zag zitten en heb positief ingestemd. Kijk, ik ben zonder rancune bij Thes vertrokken dus het gaat een goed weerzien worden.” Dat betekent dat Glenn Liekens opnieuw T2 wordt.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Onze nieuwe trainer is Maxime Annys.

Bericht door Dabo »

THES-voorzitter De Wit: “Ik vind dit beetje hypocriet van Annys en ben ontgoocheld”

THES trekt zaterdag met zes op zes, maar ook met een noodploeg richting Heist, waar ex-THES-trainer Maxime Annys voor het eerst op de bank zit.

“Ik ben eigenlijk wel ontgoocheld in Maxime”, reageert THES-voorzitter Wendy De Wit (foto). “Tijdens de financiële afhandeling van zijn ontslag beweerde hij geen nieuwe club te hebben, maar diezelfde avond stond hij al voor de spelersgroep van Heist. En dat voor iemand die vaak het woord ‘respect’ in de mond nam. Dat is toch een beetje hypocriet naar je ex-club toe, niet? Dat hij zaterdag al op de bank zit, vind ik ook een gebrek aan respect. Hij wil tegen onze noodploeg wellicht meteen uitpakken met een overwinning en revanche nemen voor zijn ontslag, maar we gaan ons vel duur verkopen.”

Bron: HBVL
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Onze nieuwe trainer is Maxime Annys.

Bericht door DAVILA »

Opgepast, wij begonnen verleden jaar met een noodploeg aan een reeks van 17 ongeslagen matchen…
Ik herinner mij ergens in de middeleeuwen een match op Westerlo in eerste provinciale. Westerlo,stond aan de leiding en wij misten onze beste middenvelder (Wellens) en onze topschutter (Belmans die later zou verkassen naar oa STVV en Winterslag). Resultaat 1-4. Leo de Bot die topschutter Belmans verving scoorde drie keer !
Opletten dus…
Plaats reactie