Mylan Carrasco, een interview.

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Mylan Carrasco, een interview.

Bericht door Dabo »

Bekende broer. “Vroeger had ik constant ruzie, nu ben ik grootste fan van Yannick”: Mylan Carrasco (KSK Heist) trekt tijdens kerstbreak naar Spanje

Niet iedere voetballer kan uitblinken bij de Rode Duivels, maar dat neemt niet weg dat Mylan Carrasco (28) een goede voetballer is. Al vijf seizoenen verdedigt hij de kleuren van KSK Heist. Tot eenieders tevredenheid. De jongere broer van Yannick (30) heeft een eigen voetballeven, al laat hij de familieband niet los.

KSK Heist-Thes Sport 4-1. Mylan Ferreira Carrasco prijkt zoals nagenoeg elke week op het wedstrijdblad. Hij is een vaste waarde. De naam ‘Ferreira’ staat eerst op het blad. Toch spreekt iedereen hem aan met ‘Carrasco’. “Ferreira is de naam van mijn vader, maar daar heb ik sinds mijn tweede geen contact meer mee. Ik heb officieel een aanvraag ingediend om enkel Carrasco als familienaam te hebben. Die aanvraag werd goedgekeurd. Ook in Heist heb ik gevraagd om de naam Carrasco te gebruiken.”

Carrasco dus. Mylan groeide op met een voetbal. “Mijn stiefvader was een voetbalfan, mijn opa ook. Hij supportert voor Real. Ik hou het op Barça. Ik ben dus een dissident. (lacht) Thuis waren we met vier kinderen: drie jongens en één meisje. Uiteraard werd er aan tafel veel over voetbal gepraat. Of dat erg was voor mijn zus? Neen hoor, wij waren altijd heel beschermend tegenover haar. De gesprekken aan tafel over voetbal verminderden trouwens toen Yannick al op jonge leeftijd prof werd. Het voetbal beheerste ons leven. Geen van de drie broers was een echte schoolganger. Op mijn achttiende verliet ik de schoolbanken. Twee weken heb ik toen gewerkt. Daarna zette ik alles op het voetbal.”

Hoe is het om als broer van een bekende voetballer door het leven te gaan? Mylan Carrasco lacht. “Vroeger had ik constant ruzie met mijn broer, nu ben ik de grootste fan van Yannick. Als kind kon hij niet tegen zijn verlies. Ik heb het dan niet alleen over het voetbal, maar ook over gewone kinderspelletjes. Mijn mama kreeg er grijs haar van. Ik was kalmer.”

“Het is logisch dat de buitenwereld me steeds aanspreekt over Yannick. Net daarom ben ik zo blij dat ik in Heist gewoon Mylan kan zijn. Hier word ik geapprecieerd om wie ik ben. Ik ben aan mijn vijfde campagne bezig bij de club. Nooit eerder was ik zo lang bij één ploeg aan de slag. Dat neemt niet weg dat ik fier ben op mijn broer. Wanneer ik de gelegenheid heb, ga ik op bezoek. Woensdag heb ik nog het vliegtuig genomen naar Spanje.”

De broers Carrasco groeiden op in Vilvoorde. Mylan Carrasco zette zijn eerste voetbalstappen bij het naburige Diegem Sport. Er zijn wel meer gelijkenissen met zijn broer. “We begonnen inderdaad beiden in Diegem, maar nadien gingen we onze eigen weg. Acht jaar bleef ik bij de club. Op mijn zeventiende haalde ik de eerste ploeg. Daarna volgde één seizoen in Grimbergen en een half seizoen bij de beloften van de RWDM. Ik flirtte daar met de A-ploeg. Het contract in Molenbeek werd afgebroken en ik bleef enkele maanden zonder club.”

Mylan Carrasco, KSK Heist

“Uiteindelijk belandde ik in Spanje bij de B-ploeg van Atletico Madrid. Zes maanden woonde ik daar samen met Yannick, daarna ben ik alleen gaan wonen. In Madrid beleefde ik een fantastische tijd. Yannick en ik speelden wel onze eigen wedstrijden, maar regelmatig trainden we samen. De opleiding was fantastisch. Ze was gericht op techniek. Alles met bal. Eén seizoen werd ik uitgeleend aan Alcala, maar dat was eveneens een Madrileense club. Via Geel belandde ik uiteindelijk bij KSK Heist.”

Padel

Wat brengt de toekomst voor Mylan Carrasco? “Na dit seizoen heb ik nog één jaar een contract bij KSK Heist. Nogmaals, ik voel me hier heel goed in mijn vel. Het is een heel familiale club. Globaal bekeken doen we het goed in eerste nationale, al kenden we in november een dipje. Met Maxime Annys kregen we recent een nieuwe trainer (Sepp De Roover kreeg de kans om naar OHL te gaan, red.). Dat zit wel goed.”

“Wat er na mijn tijd in Heist gebeurt? Daar heb ik geen zicht op. Mijn broer heeft een padelzaak geopend in Vilvoorde. Daar helpen is voor mij momenteel een aangename bezigheid. Padel is een groeiende sport. In Spanje en Zuid-Amerika is het al jaren heel populair. Veel mensen vinden het ontspannend. Sinds corona is de sport overgewaaid naar West-Europa. Ook hier is padel aan een ferme opmars begonnen.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Mylan Carrasco, een interview.

Bericht door DAVILA »

Mooi,
En bescheiden gast, geen Courtois allures, ok hij is maar de broer van maar ik ken er anderen !
Plaats reactie