Zébra Élites - K.SK. Heist 1-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Zébra Élites - K.SK. Heist 1-0

Bericht door Dabo »

Brent Peers hervat met KSK Heist de competitie tegen Charleroi B: “Ik heb me erbij neergelegd dat ik geen prof word”

KSK Heist hervat zaterdag de competitie in eerste nationale met een verplaatsing naar Charleroi. Na zeventien speeldagen prijkt de ploeg op een verdienstelijke vijfde plaats. Het belooft een evenwichtige partij te worden, want ook de Carolo’s eisen hun plaats in de linkerkolom op. Brent Peers kijkt uit naar het vervolg.

Brent Peers (26) is aan zijn tweede seizoen in Heist-op-den-Berg bezig en dat lijkt hem goed te bevallen. “Mijn voetbalcarrière begon bij het nabijgelegen Nijlen. Vrij vroeg ging ik elders mijn voetbalgeluk beproeven. Eerst bij (Germinal) Beerschot. Later bij Lierse, Waasland en Antwerp. Allemaal mooie ploegen, waar ik veel kon opsteken. Ik wou gewoon overal ervaren wat me het meeste beviel. Het was gewoon proeven van het beste.”

“Zoals bij veel jonge voetballers was het ook bij mij een verhaal van net niet. Ik moest knokken om mijn plaats af te dwingen. Op een bepaald moment moet je dan je conclusies trekken. Ik heb me erbij neergelegd dat ik geen prof word: dat is geen ramp. Na mijn passage bij Antwerp belandde ik bij Dessel. Daar kwam ik niet aan spelen toe. Dat gebeurde wel in de vier campagnes bij Berchem Sport. Anderhalf haar geleden belandde ik dan in Heist en dat valt prima mee. Dit verhaal mag niet aanvoelen als een gemiste kans. Het leven loopt zoals het loopt.”

Vaste waarde

In Heist-op-den-Berg wordt Brent Peers gewaardeerd om zijn inzet. In principe is hij een vaste waarde in de ploeg. “Beroepsmatig werd ik textieldrukker. Ik moest iets doen. (lacht) Dat klinkt misschien raar, maar er moest brood op de plank komen. De nieuwe job viel goed mee. Het viel allemaal perfect te combineren met het voetbal.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 13/01/2024/ 20:00/ Zébra Élites - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Weinig animo hier…
1-0 in de slotminuten.
Ik vrees voor een saaie terugronde.
Na een goed seizoens begin ging de motor aan het sputteren.
De opeenvolgende nederlagen tegen de twee titel kandidaten werden nog gecounterd door winst bij OHL, daarna ging het bergaf met soms zware nederlagen tegen toch mindere goden. Een paar keer puntenverlies in de slotminuten, een resultaat vasthouden lukt niet.
Redenen ? Mijn stelling was dat we verzwakt uit de transferperiode kwamen, de enige nieuwkomer die speelt is Mike maar dat is met David lood om oud ijzer.
De bekermatch op Schaerbeek was al een voorteken. Enkele nieuwkomers en jongeren startten goed maar vielen snel terug.
Voeg daarbij het langdurig uitvallen van Mathieu en Kobe en dan blijkt dat het soortelijk gewicht van de kern te licht is. Het opstappen van de trainer draagt bij tot de onstabiliteit die nu heerst.Symptomatisch is ook het vertrek van Van Goylen.
Om ambities te hebben de titel van amateur kampioen binnen te halen is het soortelijk gewicht van onze kern te licht.
Bamona en Bounou komen bij Patro niet van de bank, ze tellen in hun beperkt aantal speelminuten elk 1 schamele assist. Als wij zelfs deze spelers niet aan ons kunnen binden dienen wij dan de ambities niet bij te stellen ?
Wij botsen op de ijzersterke wet die overal,geldt: ‘no money no honey’
Volgend seizoen met de nieuwe competitie formule en de bijhorende verwatering van het niveau spelen wij misschien weer een betekenisvollere rol.
Op naar zaterdag !
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Zébra Élites - K.SK. Heist 1-0

Bericht door Johan Gazon »

VOETBAL1STE NATIONALE: CHARLEROI U23 - HEIST 1-0

Heist slikt laat doelpunt bij Charleroi U23, veel onbegrip over uitsluiting Benhamou: “Dit kan echt niet”

Heist-speler Mathieu Troonbeeckx (links) maakte de fout in de bewuste fase, maar ploegmaat Redouan Benhamou kreeg zijn tweede gele kaart en mocht gaan douchen (archiefbeeld).
Heist-speler Mathieu Troonbeeckx (links) maakte de fout in de bewuste fase, maar ploegmaat Redouan Benhamou kreeg zijn tweede gele kaart en mocht gaan douchen (archiefbeeld). — © mpics

Heist ging zaterdagavond met 1-0 onderuit tegen de beloften van Charleroi. Het enige doelpunt viel in de slotfase, kort nadat de bezoekers met tien verder moesten na de tweede gele kaart voor Redouan Benhamou. En over die uitsluiting valt heel wat te zeggen.
Geert Fierens
Vandaag om 16:00

“Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt”, sprak aanvoerder Mike Smet. “Ik speel al veertien jaar op dit niveau, maar wat ik nu zag, kan echt niet. Ploegmaat Mathieu Troonbeeckx beging een fout, maar het was Benhamou die zijn tweede geel kreeg. Die stond trouwens een vijftal meter van waar de fout gebeurde. De scheidsrechter wist echt niet wie de fout had gemaakt, de lijnrechter zag alles gebeuren. En toch hebben die twee zich laten beïnvloeden door de bank van de tegenstander.”

Dat was ook de mening van assistent Glenn Liekens. “Vanop de bank werd het nummer van Benhamou geroepen, die al een gele kaart had. En zo kon hij gaan douchen, na een fout die hij niet gemaakt had. Dit tartte echt alles. Ik heb geen probleem met een rode kaart en een nederlaag. Ook al valt de goal diep in blessuretijd. Maar niet op deze manier, dit druist in tegen elk gevoel van rechtvaardigheid.”

Redouan Benhamou is er nog steeds niet goed van. “Je moet het meemaken om het te geloven”, weet hij. “Tien minuten voor die fase had ik een hele lichte gele kaart gekregen. En dan de bewuste fase. Mathieu Troonbeeckx gaat in duel en er wordt een fout gefloten. Ik sta op een vijftal meter en ik steek mijn hand omhoog, omdat ik vond dat het in ons voordeel was. Wat later hoor ik mensen op de bank van Charleroi mijn rugnummer ‘huit’ roepen. Ik draai me om en zie dat de scheidsrechter een tweede geel voor mij trekt. Ik kon mijn ogen niet geloven. Wat een rotseizoen voor mij, nu mis ik alweer een wedstrijd. En in beroep gaan kan niet, want ik kreeg twee keer geel. We zouden altijd een punt behaald hebben, indien we met elf waren gebleven. Een gelijkspel zou een juiste uitslag geweest zijn. En verlies én rood, wat een rotgevoel.”
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Zébra Élites - K.SK. Heist 1-0

Bericht door DAVILA »

Het artikel gezien nochtans door de Waalse bril bevestigtdat het Mathieu was die de fout maakte en op hrtvfeit dat de scheids er maar vijf meter van af stond…

De naam van de scheids heet dan ook heel,toepasselijk Desimprle 😉
Plaats reactie