LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Bericht door DAVILA »

Supportersgroep verontschuldigt zich na wangedrag, voorzitter haalt uit naar “klein groepje infiltranten”: “Dit kost de club ongetwijfeld weer een pak centen”
Lokeren-voorzitter Hans Van Duysen ging zaterdag na de incidenten tussen de fans staan. “Ik heb zelf kunnen vaststellen dat daar enkele mensen met een Nederlands accent waren, die in niet al te nuchtere toestand verkeerden.”


LOKEREN - De incidenten voor, tijdens en na de voetbalwedstrijd tussen Sporting Lokeren-Temse en Jong AA Gent zinderen na. Supportersgroep ‘Authentics Lokeren’ bood alvast zijn verontschuldigingen aan. Clubvoorzitter Hans Van Duysen hekelt intussen het “crimineel gedrag” van een “klein groepje infiltranten” dat de club wel eens veel geld zou kunnen kosten.
Ivan Elegeert
Gisteren om 15:11

“Naar aanleiding van de gebeurtenissen afgelopen zaterdag wensen wij ons te verontschuldigen voor het gedrag van enkelingen”, zo luidt een mededeling van Authentics Lokeren. Die mededeling kwam er na de voetbalwedstrijd tussen Sporting Lokeren Temse en de beloften van AA Gent, waarbij ‘supporters’ van de thuisploeg bengaals vuur afstaken. De macht moest daardoor tien minuten worden stilgelegd. Eerder werd ook al brand gesticht bij een van de buren nabij het stadion.

“We staan voor fanatieke beleving, waardoor mogelijk soms grenzen worden afgetast, zaterdag zijn deze grenzen echter overschreden”, aldus de mededeling van Authentics Lokeren. “We gaan er alles aan doen, in overleg met de club, om dit soort incidenten in de toekomst te vermijden. Wij wensen te benadrukken dat het nooit de bedoeling is geweest om de wedstrijd stil te leggen.”

De Lokerse Authentics maken er geen geheim van goed ‘bevriend’ te zijn met supporters uit Breda.

“Ook willen we onze verontschuldigingen aanbieden aan het gezin wiens huis schade werd toegebracht. Deze mensen werden ondertussen vergoed. We beseffen dat door dit gedrag schade is toegebracht aan de club in zijn geheel. Het is ons doel om blijvend op een positieve manier de ploeg naar even positieve resultaten te stuwen, samen met jullie, zoals we dat alleen op Daknam kunnen.”

Breda
Authentics Lokeren is al vele jaren een ‘sfeergroep’ binnen het supporterslegioen van Sporting Lokeren. De groep maakt er ook geen geheim van nauwe banden te onderhouden met de harde supporterskern van NAC Breda. Zaterdagavond waren heel wat Nederlanders opvallend aanwezig in het stadion van Lokeren. Hoe die Nederlanders aan tickets raakten, is voorlopig niet duidelijk.



Lokeren-voorzitter Hans Van Duysen wacht voorlopig de resultaten van het onderzoek van de politie en de eigen veiligheidscel af. “Nadat de wedstrijd was stilgelegd omdat er vuurpijlen op het veld waren gegooid, ben ik zelf bij die fans gaan staan. Ik heb zelf kunnen vaststellen dat daar enkele mensen met een Nederlands accent waren, die in niet al te nuchtere toestand verkeerden”, aldus de voorzitter.

“Ik betreur dat een klein groepje infiltranten overgaat tot dit verwerpelijke, ik zou zelfs zeggen, crimineel gedrag. Dit kost de club niet alleen imagoschade maar ongetwijfeld weer een pak centen. We gaan er in elk geval alles aan doen om de individuen te pakken te krijgen en hen te laten opdraaien voor de schade.”

Sancties
Bij de voetbalfederatie Voetbal Vlaanderen werd het verslag van scheidsrechter Van Laere alvast ontvangen. Op basis daarvan en op basis van het verslag van onder andere scheidsrechtersbaas Frank De Bleeckere, die ook in de tribunes was, zal de club ongetwijfeld een zware sanctie krijgen. Want nog voor de vuurpijlen op het veld werden gegooid, vlogen er ook al bekertjes bier en andere zaken op het veld. Ook de voorbije twee weken tegen Young Reds en op Charleroi was dat al het geval.


Bron: HNB

Het belooft een warme avond te worden op Daknam…
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Surf naar www.Sporting.be
Bekijk de maatregelen die Lokeren trof na de incidenten tegen Jong AA Gent
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door Johan Gazon »

Ik en mijn vriend rijden mee met het busje naar Lokeren Temse.
Nu vraag ik me wel af hoe dat werkt met de tickets: moeten we ze op voorhand online kopen ...of kunnen we ze ter plaatse aankopen ???
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

Het zou me verbazen dat ze ginder geen loket hebben dat open is voor de bezoekers. Dus dat zou geen probleem mogen zijn.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Voor vragen over tickets:
Ticketing@lokeren.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Broederstrijd. Sam Van Aerschot met Lokeren-Temse tegen het KSK Heist van broer Fré: “Ik voel dat we nog eens kunnen uithalen”

Lokeren-Temse versus KSK Heist, ofwel: een broederstrijd in de Van Aerschot-familie. Sam, aanvaller bij Sporting, tegenover jongere broer Fré, doelman in Heist. “Dat ik niet de belangrijkste speler van Sporting ben, vreet aan mij.”

Alsof hij weer in de tuin staat te voetballen. Wanneer hij zaterdag op doel afstormt, zal Sam Van Aerschot een beeld zien dat hij als kind zo vaak voor zich kreeg. Hij die probeert te scoren, terwijl zijn broer het doel bewaakt. “Ik kijk er écht naar uit”, glundert de aanvaller.

Want Lokeren-Temse tegen Heist, da’s ook Sam Van Aerschot tegenover zijn ex-club en broertje Fré. “Veel vrienden en familie komen kijken, dus hopelijk kan ik eindelijk eens scoren tegen hem. (grinnikt) Dat is me nog nooit gelukt.”

Het maakt de plaagstoten alleen maar scherper. “Ik spaar mijn steken tot na match, vooraf laat ik hem gerust. Als we winnen, zal ik hem wel plagen. Dat kunnen we van elkaar verdragen. (lacht) Al heeft hij de voorbije dagen wel uitgedaagd, hoor. ‘Het loopt niet bij jullie’, ‘je zit in een negatieve spiraal’, ‘we gaan jullie een pandoering geven’: dat soort opmerkingen.” (lachje)

Al zal niet alleen broerlief vol vuur aan de aftrap komen, zo gelooft Van Aerschot. Daarvoor droop Heist té gefrustreerd af na de heenwedstrijd. Daarin pakte Sporting “met geluk een onverdiende overwinning” en “kreeg Heist geen penalty”, dixit de Lokerse aanvaller. Waardoor de poppen achteraf nog even aan het dansen gingen. Termen als ‘omgekocht’ en ‘profclub’ vlogen schertsend in het rond. “Dat zijn die mannen niet vergeten, hoor. Die zijn gebrand op revanche.”

En het wordt sowieso al geen hapje: Heist won recent nog van Jong Gent en komt met zes op zes naar Daknam. “Ik had Heist getipt voor de top vijf en dat blijkt goed ingeschat. Ik geloof dat ze daar uiteindelijk zullen eindigen, daar hebben ze de kern voor. Puur kwalitatief is het één van de beste ploegen van de reeks. In de heenmatch hebben we enorm afgezien.”

Die won Sporting dus “onverdiend”. Ook nu gelooft Van Aerschot in een Lokerse overwinning, ondanks de heersende laanconjunctuur op Daknam (twee op negen, red.). “Heist mist enkele topspelers door schorsingen en blessures”, verklaart de aanvaller zijn vertrouwen. “Zelfs als ze hun aanvoerder recupereren, zal het een mindere ploeg zijn dan in de vorige ontmoeting (enthousiast) Echt waar, Ik heb een goed gevoel. We zouden wel eens kunnen uithalen.”

Teleurgesteld

Dan zullen Van Aerschot en co wel beter moeten zijn dan de voorbije weken. Tegen Jong Gent verdiende het weliswaar meer dan één punt, toch zagen we opnieuw geen ‘Sporting Grand Cru’ zoals tegen pakweg Hoogstraten of Thes Spor. Daarvoor vielen de tegengoals te simpel.

“Tegen Young Reds waren we dramatisch en van de beloften van Charleroi moet je zelfs op zo’n slecht veld altijd winnen, maar zó slecht vond ik ons die periode niet”, klinkt Van Aerschot opvallend mild. “Vorige week waren we op niveau, al moeten we efficiënter zijn voor doel. Daar hamert de coach enorm op. Als we nog meer durven voetballen en onze intensiteit blijven opvoeren, moeten we opnieuw vertrokken zijn.”

‘Always look on the bright side of life’. Al klonk Van Aerschot over zijn persoonlijk niveau opvallend strenger. “Ik zit in een dip waar ik niet uit geraak”, geeft de aanvaller toe. “Ik vecht met de bal en scoor te weinig: het moet beter, ook mijn statistieken. Ik geef wel assists, maar als je ziet hoeveel goals Van Moerzeke, Braem en Vermeiren hebben, terwijl ik daar met drie ‘goaltjes’ sta. Plezant is dat niet.”

Geen ego-boost

Dat hij minder beslissend is dan hij zelf zou willen, weegt op hem. “Ik ben teleurgesteld in mezelf”, laat Van Aerschot in zijn ziel kijken. “Weet je, ik wil dé belangrijkste speler zijn en als dat niet zo is, voel ik me niet lekker. Het vreet aan mij, ook al laat ik mijn hoofd niet hangen en blijf ik werken.”

Een ego-boost van zijn broer moet de twijfelende aanvaller zaterdag evenwel niet verwachten. “Hij zal geen cadeaus uitdelen”, besluit Van Aerschot met de glimlach. “Maar als we een strafschop krijgen, maakt het niet uit wie op de lijst staat, hoor. Die ‘stamp’ ik zelf wel even binnen.” (lacht)

Bron: HLN.BE
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Sam Van Aerschot met Lokeren-Temse oog in oog met jongere broer Fré: “Heist is gemotiveerd maar wij zijn er klaar voor”

Na een tumultueuze week, allemaal het gevolg van enkele relschoppers die het nodig vonden om vorige zaterdag voor, tijdens en na de wedstrijd tegen Jong AA Gent de boel op stelten te zetten, hopen ze zich op Daknam zaterdagavond weer op het sportieve te kunnen concentreren.

De komst van KSK Heist wordt, naast het extrasportieve gedoe, ook een belangrijke sportieve clash. Want Lokeren-Temse moet niet alleen zelf proberen weer uit zijn dipje te kruipen, de bezoekers willen ook nog wat rechtzetten na het verlies in de heenwedstrijd. “Er was toen inderdaad heel wat te doen om een niet-gefloten strafschop voor Heist”, herinnert Sam Van Aerschot zich nog. De Lokerse aanvaller geeft toe dat Lokeren-Temse daar zeker niet met de vingers in de neus gingen winnen en had wel begrip voor het gemor in de familie. Want met Fré Van Aerschot staat de jongere broer van Sam immers tussen de palen bij Heist.

Van Aerschot (28) speelde het gros van zijn voetballoopbaan bij Heist en THES. Pas dit seizoen stak hij voor het eerst de Schelde over om zijn geluk te beproeven in het Waasland. “Een keuze die ik me geen seconde heb beklaagd. Het is veruit de beste ploeg waarin ik ooit speelde. Maar zelfs een goede ploeg heeft af en toe eens een mindere periode. Toch voelde iedereen deze week op training dat we weer op de goede weg zijn. Wie de wedstrijd tegen Jong AA Gent heeft gezien, zal moeten toegeven dat we daar de ommekeer hebben ingezet. Tegen Heist kunnen en moeten we dat bevestigen.”

Volle bus uit Heist

Van Aerschot is uiteraard goed ingelicht over het reilen en zeilen bij de tegenstander van zaterdagavond. “Ze hebben enkele gekwetsten en geschorsten. Maar dat neemt niet weg dat de motivatie bij hen heel hoog blijft. Ook bij de supporters leeft de wedstrijd. Er komt alvast één volle supportersbus naar Lokeren en ook van mijn familie en vrienden komen er heel wat naar de wedstrijd kijken.”

Over wat zich de voorbije dagen in de coulissen van de club afspeelde, werd er in de spelersgroep amper nog gepraat. “Natuurlijk betreuren wij wat vorige zaterdag is gebeurd. Daar wint niemand iets bij.” De spelers hopen dan ook dat een herhaling van dat soort zaken zich niet meer voordoet. “We hebben veruit de beste en allicht ook de meest fanatieke supporters in de reeks. Ze hebben ons al heel vaak dit seizoen mee over de streep getrokken en we hopen dat ze dat blijven doen”, klinkt het.

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

M A T C H D A Y ! ! !
💙⚽🤍⚽💚
We maken ons op voor 'de verplaatsing van 't jaar' (no offense, Virton...)!
In een hopelijk kolkend Daknam gaan we op zoek naar rechtzetting voor het onverdiende puntenverlies uit de heenmatch.
We moeten het wel doen zonder Jitse Vandermotten, Kobe Vande Cauter, Mylan Carrasco en Maxim Nys, allen geschorst; ook Redouan Benhamou en Amir Lemti, beiden geblesseerd, ontbreken.
Wat van het goede teveel. Een punt zou een mirakel zijn. Een zege een wereldwonder.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

2-1
Winning goal in minuut 95
Onze goal Jef
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Bericht door eSKaa »

Na de snelle 1-0 was ik bang voor een totale afstraffing. Fout gedacht. Heist kreeg het initiatief, en probeerde, wat uiteindelijk na een zeldzame kans resulteerde inbde gelijkmaker. L-T slaagde er niet echt in om zwaar te drukken, en als iedereen zich verzoend had met een billijk en terecht gelijkspel, valt de 2-1 toch nog. In het daarop volgende tumult koken wat potjes over, en krijgt onze coach (dacht ik) rood. Jammerlijke nederlaag, zeker omdat L-T niet echt beter was dan ons onuitgegeven elftal. Zuur dat je tegen deze ploeg 0 op 6 haalt, terwijl het 4 op 6 had kunnen (moeten) zijn. Da's voetbal zeker?
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad eSkaa...korte en bondige en juiste weergave van de wedstrijd.
De helft van onze ploeg bestond uit spelers die normaal op de bank beginnen bij de meeste wedstrijden. Prachtig om te zien hoe ze mooi combinerend verschillende kansen creeerden. En de basisspelers hielden het vooral achteraan goed gesloten met een sterk sluitstuk als onze keeper Fre !!!
Lokeren ontgoochelde, ook zoals in de thuiswedstrijd ertegen, verwonderde me het ook dat die ploeg zo hoog geklasseerd staat.
Voor hetzelfde geld konden we zelfs winnen of minstens gelijk spelen ...maar de ref had het precies anders gezien en liet zo lang overspelen zodat Lokeren toch nog de winninggoal kon aantekenen in de 95ste (!) minuut.
En dat kwam zuur aan....op de terugreis werd dit gelukkig goed gemaakt of zelfs verdoofd door de leuke en luidruchtige sfeer op de bus en de (dank zij Bosmans gulle gift) gratis pintjes. Velen onder de supporters zullen zich vanmorgend niet herinneren dat K.SK Heist verloren was ! :roll:
Zaterdag tegen Knokke zullen we rechtzetten wat we verloren hebben tegen Lokeren !!! Komaan K.SK.Heist !!!
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Hierbij de link naar een intervieuw met de trainer van Lokeren over de match tegen KSK Heist:

https://youtu.be/KlVHSjdzWV8?si=XI_Qh7T8lqfWKNi3
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Johan Gazon »

En ook een link met een videoverslag over de wedstrijd.

https://youtu.be/BAFWyegdPYI?si=RbHa_iZDyjtLo6
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: LOKEREN TEMSE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Johan Gazon »

VOETBAL 1STE NATIONALE: LOKEREN-TEMSE - KSK HEIST 2-1

Heist gaat in extremis onderuit tegen Lokeren-Temse: “Verliezen in blessuretijd smaakt heel zuur”
Aanvoerder Mike Smet en Heist moesten ondanks een goede wedstrijd met lege handen naar huis.

Bron: © Geert De Rycke Nieuwsblad

Heist verloor diep in blessuretijd met 2-1 tegen Lokeren-Temse. Uit een corner werd de winnende treffer binnengekopt. Een mokerslag voor de bezoekers, die op een verdiend punt afstevenden in Oost-Vlaanderen. “Een gelijkspel zou zeker een logisch resultaat geweest zijn. Die beloning is niet gevolgd, en dat is jammer”, kon Heist- aanvoerder Mike Smet zijn teleurstelling niet verbergen.
Geert Fierens
Vandaag om 15:49

“Het mag dit seizoen niet zijn tegen Lokeren-Temse”, vond aanvoerder Mike Smet. “In de heenmatch speelden we misschien wel onze beste match en verloren we ook met 2-1. We hebben een goede match gespeeld, verdedigend stond het goed. We hadden in de tweede helft de mogelijkheden misschien iets beter kunnen uitspelen. Maar een gelijkspel zou zeker een logisch resultaat geweest zijn. Het is zuur om op deze manier te verliezen want we hebben er als ploeg echt voor gestreden. De beloning is niet gevolgd, en dat is jammer.”

Dramatische start
Heist begon bijzonder slecht aan de match want na drie minuten stond het al 1-0 achter. “We waren gewoon niet bij de les”, ging Jasper Goossens verder. “Sam Van Aerschot kwam oog in oog met zijn broer Fré, die bij ons keeper is, omspeelde die en we konden al meteen achtervolgen. Het eerste kwartier waren we niet goed, dat hadden we aan onszelf te danken. Maar we herpakten ons en nog voor de rust kwamen we op gelijke hoogte. Een aanval waar ik de bal tot bij van Hout trap, die verlengde tot bij Colman. Die stond één op één met de doelman en scoorde. We trokken met 1-1 de rust in, dat gaf ons moed en hoop voor de tweede helft. Daarin waren we de gelijke van Lokeren-Temse. We gaven niet veel kansen weg. Zij hadden dan wel het meeste balbezit, gevaar kwam daar niet uit. Enkel helemaal op het einde gooiden ze lange ballen voor doel en probeerden ze zo te scoren. Maar we hielden het onder controle en op basis van collectieve kracht leek een gelijkspel erin te zitten. Maar de laatste minuut was er teveel aan.”

“De klok stond op negentig minuten en waarom de scheidsrechter dan ongeveer een zestal minuten liet overspelen, was mij toch niet heel duidelijk. Uit een corner werd de bal alsnog binnengekopt. Als enige troost blijft over dat we er een match van gemaakt hebben. En dat het Lokeren-Temse bloed, zweet en tranen heeft gekost, maar dat we wel met lege handen achter blijven.”

Heist moest in Lokeren heel wat spelers missen. Zo waren er liefst vier geschorsten en twee geblesseerden. “Het was er niet aan te zien”, vond Goossens. “Dat betekent dat de vervangers een puike match gespeeld hebben.”
Plaats reactie