Prognose KSK Heist 2024-2025

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

Prognose KSK Heist 2024-2025

Bericht door Dabo »

Ze worden ook wakker bij de pers:

ONZE PROGNOSE. Kan Heist meedingen naar de titel van beste amateurclub van Vlaanderen?

De bal rolt opnieuw in de nationale reeksen. Maar wat gaan onze Antwerpse clubs dit seizoen laten zien? Onze watchers fileerden hun club. Nu: K.Sk Heist dat ook dit seizoen niet mag ontbreken in de linkerkolom.

Vorig seizoen

Heist eindigde op de zesde plaats en daar kon in het Sportcentrum best mee geleefd worden. Een seizoen waarin het twee hoofdtrainers aan het werk zette. Sepp De Roover koos in november voor een aanbod van OH Leuven, hij werd opgevolgd door Maxime Annys die op zijn beurt het seizoen begon bij Thes. Wel opvallend in de vorige campagne: Heist deed het beter uit dan thuis.

Voorbereiding

Traditioneel oefent KSK tegen eersteklassers. Deze keer passeerden OH Leuven en KV Mechelen. Ook Lierse kwam op bezoek. Verder werd geoefend tegen ploegen van een iets lager niveau. Dan denken we aan Wezel en aan reeksgenoot Hasselt. Ideaal verliep de voorbereiding niet, want blessures trokken een streep door bepaalde oefenmatchen die zelfs moesten geannuleerd worden. Eind augustus komt dan steeds de Beker van België aan bod. En die campagne duurde maar 120 minuten, tegen KVDO ging Heist eruit na strafschoppen.

Transfers

Zwaar uithalen op de transfermarkt deed Heist niet. Meest opvallende aanwinst is middenvelder Jasper Sols (Dessel), om ook aanvaller Nick Bastiaensen (Turnhout) niet te vergeten. Twee basisspelers vertrokken. Middenvelder Redouan Benhamou koos voor RC Mechelen en verdediger Brent Peers volgde zijn ex-coach Jo Christiaens naar Dessel.

Onze prognose: plek 5 en 9

In een nieuwe reeks want de Waalse clubs zijn er in deze ééngemaakte Vlaamse competitie niet meer bij, mag een vaste waarde als Heist toch in de linkerkolom verwacht worden. Een prognose maken is altijd moeilijk en zeker deze keer. Wat brengen nieuwkomers Hasselt en Bilzen, wat doet Lyra-Lierse? Zal Heist standhouden rond de vijfde plaats tegen ploegen als Dessel, Knokke en Thes die zich toch versterkt hebben? De kern is in de breedte jonger geworden. Kwaliteit is nog steeds aanwezig, hoe gaat de ploeg presteren bij blessures en afwezigen? We zien Heist eindigen tussen de vijfde en de negende plaats.

Trainer aan het woord

“Ik hoop in de eerste plaats op een rustig seizoen”, weet Annys. “De kern is verjongd. Over de transfers ben ik tevreden, zeker Jasper Sols mag als een deftige versterking gezien worden. Anderzijds is het vertrek van Brent Peers een aderlating. Waar ik wel naar streef, is dat we meer punten halen in de thuiswedstrijden. Of we een gooi doen naar de titel van beste amateurclub van België?”

“Daar ben ik momenteel niet echt mee bezig. Bij de start van de competitie hoopt elke coach op zoveel mogelijk punten en al snel een goed gevoel. En wat er dan volgt is extra, vorig seizoen strandden we op drie punten van de beste amateurclub Knokke.”

Bron: HNB
Johan Gazon

Re: Prognose KSK Heist 2024-2025

Bericht door Johan Gazon »

Ik veronderstel dat onze reeks wat meer verzwakt is tegenover vorig seizoen ! De twee ploegen die er ver bovenaan stonden in de eindstand zijn er niet meer in onze reeks. De waalse (of Waalse) ploegen zijn er niet meer en er zijn dus meer ploegen uit tweede nationale erbij gekomen. De vraag is natuurlijk: zijn, die er bij gekomen zijn, sterkere tegenstanders ?
Ik tip op een derde of vierde plaats !!!
Komaan KSK Heist !!!
Plaats reactie