KFC Dessel Sp. A - K.SK. Heist A 0-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

KFC Dessel Sp. A - K.SK. Heist A 0-1

Bericht door Dabo »

Nieuwkomer Jasper Sols met KSK Heist meteen tegen ex-club Dessel: “Geen revanchegevoelens, wel een gezonde zegedrang”

Zaterdagavond gaat KSK Heist op bezoek bij Dessel Sport. Geen van beide ploegen kende een overweldigende start in eerste afdeling. Het is een mooie kans voor de twee opponenten om de aanhef wat meer kleur te geven. Voor middenvelder Jasper Sols (29) wordt het duel om nog een andere reden zeer bijzonder.

KSK Heist hield zich in het tussenseizoen vrij gedeisd op de transfermarkt. Op de valreep van de transferperiode kon men alsnog een mooie naam binnenhalen. Jasper Sols maakte de overstap van uitgerekend Dessel naar Heist. “Mijn overgang tussen beide ploegen kwam in augustus tot stand. Het was dus inderdaad een late ingeving. Ik was bij Dessel einde contract en heb met de clubleiding gesproken over een verlenging, maar we geraakten er niet uit.”

“Ik heb in het recente verleden met enkele blessures gekampt. Eerst liep ik een kruisbandletsel op. In de nasleep daarvan kreeg ik andere spierproblemen. Spelen of geblesseerd zijn: het werd een beetje jojoën. Ik wou dan ook eerst volledig fit zijn vooraleer ik een nieuwe club koos. Dat verklaart mijn laattijdige beslissing. Intussen ben ik weer helemaal paraat. Met welk gevoel ik zaterdag naar Dessel trek? Geen revanchegevoelens, wel een gezonde zegedrang. Dessel en ik sloegen andere wegen in, maar ik heb met iedereen een goed contact onderhouden. Het weerzien zal dan ook hartelijk zijn.”

Veel ervaring

Aan een gebrek aan ervaring zal het bij Jasper Sols zeker niet liggen. “Ik begon bij het plaatselijke Itegem, maar kreeg het grootste deel van mijn opleiding bij Lierse. Daar speelde ik nog samen met huidig ploegmaat Yannis Augustynen. Julien Vercauteren (ex-Westerlo, red.) en Gianni Vets (Lyra-Lierse, red.) maakten ook deel uit van de ploeg. Via Dessel, Turnhout, Deinze, Kempenzonen en nogmaals Dessel belandde ik bij Heist. Mijn hele carrière speelde ik op positie zes. Ik werd goed opgevangen bij de ploeg, maar onze start viel tegen met één op negen. Het geeft me een ‘k.tgevoel’. We spelen niet slecht, maar in de zone van de zestien komen we er nog onvoldoende uit. Daar moet de komende weken verandering in komen.”

Bron: HLN
scheirske

Re: 21/09/2024 / 19:30 / KFC Dessel Sp. A - K.SK. Heist A

Bericht door scheirske »

Met de zoon de bus op eh !
Allez.
Komaan eh!
Tegen onze ex-trainer trouwens.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Ge gaat concreter moeten zijn Scheirs, der zijn de laatste tijd wel wa ex-trainers bijgekomen 😂
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Zwaar verdict voor Maxim Nys...

Onze linksback raakte geblesseerd afgelopen zaterdag; ondertussen werd vastgesteld dat het om een gescheurde kruisband gaat. Einde seizoen dus en een zware aderlating voor onze A-kern...

We wensen Maxim uiteraard een spoedig herstel! Zonder enige twijfel komt hij nóg sterker terug.
DAVILA

Re: KFC Dessel Sp. A - K.SK. Heist A 0-1

Bericht door DAVILA »

scheirske

Bericht door scheirske »

Topsfeer!
Topresultaat!
Topbuschauffeur! :D :D :D
Mijn stem ligt nog int uitvak van Dessel Sport...
Sebiet naar Malinwa zonder stem dus.
Bon...dikke punten!
Op naar volgende week.
Genieten mannen!
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Match die we meer afwachtend begonnen dan de voorgaande wedstrijden. Na de eerste storm het commando overgenomen, en eigenlijk de hele eerste helft gedomineerd. De voorsprong met de rust was verdiend.
2e helft toch ander spelbeeld. Dessel was baas, en kwam ook aan kansen. Een goeie Van Aerschot pakte alles wat in zijn buurt kwam. Na 70 min achterin toch enkele jongens met krampen, dan weet je dat er gelopen is geweest.
Als ploeg de overwinning over de meet getrokken. Volgende week de 3ptn thuis nog houden, en we zijn vertrokken!
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Hier staan we dan se !!!
We hebben nog eens een seizoen gehad met een valse start...later begon het vlug te beteren.
Misschien nu zaterdag al misschien tegen Lyra !!!
Komaan KSK Heist !!!

Schermafbeelding 2024-09-22 om 19.08.17.png
Schermafbeelding 2024-09-22 om 19.08.17.png (97.82 KiB) 2448 keer bekeken
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Trainerswissel bij KSK Heist levert eerste zege op: Maxime Annys stapt zelf op, Glenn Liekens neemt tijdelijk over

KSK Heist trok voor de vierde speeldag in eerste nationale naar Dessel Sport. Dat gebeurde niet met trainer Maxime Annys als roerganger. Glenn Liekens nam de trainersfakkel (tijdelijk) over. De vroege trainerswissel leidde in Dessel tot succes. De Heistenaren wonnen voor het eerst dit seizoen met 0-1.

Heist had een beetje onverwacht een woelige week. Akkoord, met één op negen kende de club niet meteen een glansrijke start in eerste nationale. Op de eerste speeldag werd er met 4-2 verloren op Cercle Brugge. Nadien speelde Heist 1-1 gelijk thuis tegen OHL. Vorige week ging men met 0-1 onderuit tegen Thes Sport. Trainer Maxime Annys liet zich over die eerste drie matchen ontvallen dat er aanvallend een probleem was. “In geen van de drie matchen brachten we slecht voetbal. We kregen kansen, maar konden ze telkens niet afwerken.” Niets liet op de persbabbel na de match vermoeden dat Annys de handschoen zou werpen.

Moeilijke combinatie

In de aanloop naar de wedstrijd tegen Dessel deelde Annys zelf mee dat hij de club met onmiddellijke ingang verlaat. “Ik heb de keuze gemaakt om Heist te verlaten. Het was geen keuze die ik snel gemaakt heb. Ik heb er de laatste dagen veel over nagedacht, maar het is de juiste beslissing. De combinatie tussen job, voetbal en gezin woog door. Bovendien zorgde de afstand voor een veeleisende combinatie. Ik wil overal tweehonderd procent voor gaan en dit lukt op dit moment niet meer ten volle. Dan moet je kiezen. Ik heb bij de club fantastische momenten gehad die ik zal koesteren. Ik wens Heist al het beste toe in de toekomst. Ik ontmoette topmensen die ik niet snel zal vergeten.”

Glenn Liekens

Op Dessel Sport nam Glenn Liekens de coaching over. Hij kent Heist door en door en valt niet voor het eerst in. Ook vorig seizoen nam hij ad interim het trainerschap over, toen Sepp De Roover Heist inruilde voor OHL. “De clubleiding heeft mij na het vertrek van Maxime Annys gevraagd om de zaken tijdelijk over te nemen. Om de club te helpen heb, ik die taak aanvaard. De club bekijkt hoe het verder gaat.”

Dessel: Smeyers, Kolen, Peers, Smolders, Sposito (81’ Ali Colo), Vandersmissen (78’ Van Keilegom), Michiels, Kasmi (78’ El Attabi), Bentayeb, Naudts (66’ Trari), Ngoyi.
µ
Heist: Van Aerschot, Sols, Vande Cauter, Heyselberghs, Lemmens, Sabhaoui (79’ De Wit), Augustynen (51’ Van Hout), Goossens, Troonbeeckx (65’ Melo), Carrasco (65’ Dierickx), Colman (79’ Hannach).

Doelpunt: 22’ Colman (0-1).

Geel: Sposito, Troonbeeckx.

Bron: HLN
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

KSK Heist pakt eerste zege van het seizoen: “Dessel verdiende meer, maar wij zijn de gelukkigen”

Heist pakte zijn eerste zege van het seizoen in de streekderby tegen Dessel. Een goal van Jef Colman na twintig minuten besliste de match. In Heist was men niet te beroerd toe te geven dat de overwinning gevleid was.

Voor assistent Glenn Liekens was het een speciale wedstrijd. Hij zit net als een jaar geleden weer even als T1 op de bank na het verdwijnen van Maxime Annys deze week. En Liekens ontmoette in Dessel coach Jo Christiaens waar hij twee jaar geleden in Heist nog mee samenwerkte. “Ik ken Christiaens dus heel goed en dat was uiteraard een voordeel”, begon Liekens.

“Ik ken zijn manier van aanpak en met welke opdrachten hij spelers het veld instuurt.” Vorig jaar nam Liekens drie matchen over van Sepp De Roover met 1 op 9. “Dat cijfer interesseert me echt niet, ik was naar Dessel gekomen om de drie punten te pakken.

“Colman scoorde na twintig minuten, dat was ideaal. Voor de rust hebben we door om te schakelen nog een aantal mooie kansen gehad.” Na de pauze was Dessel zeker de betere partij. “Wij verloren toen al snel Augustynen door een blessure dus het was eerder uit voorzorg dat ik hem naar de kant haalde. Maar dat Dessel over een uitgebalanceerde kern beschikt lieten ze daarna wel zien.

Verdiend punt

Ik ben heel eerlijk in mijn analyse, het laatste half uur hebben we het overwicht en de dominantie aan Dessel moeten laten. Toen waren zij veruit de betere ploeg. Maar wat ons in de eerste weken niet lukte, dat lukte nu wel. We misten deze keer de kans niet om te winnen, Dessel verdiende altijd een punt.”

Missie geslaagd

Dus missie geslaagd voor Liekens die het toch enigszins betreurt dat Annys niet meer op de bank zat. “Ik had een goeie band met Maxime. Tot het laatste moment heb ik nog op hem ingepraat en geprobeerd hem te overtuigen verder te doen. Maar ik respecteer zijn beslissing. Hij zette zich voor tweehonderd procent in. Het is moedig van hem aan te kaarten dat het niet meer liep zoals hij het wenste en door te drukken er een punt achter te zetten.”

Bron: HNB
Johan Gazon

Re: K.SK. Heist - K.LYRA-LIERSE

Bericht door Johan Gazon »

GEZIEN OP DE SITE VAN K.LYRA-LIERSE:

Voor het eerst sinds de doorstart als K. Lyra-Lierse in 2018, is er een derby tegen KSK Heist. Zaterdagavond trekken onze Pallieters naar de Heistse Lostraat voor een partij die ongetwijfeld vuurwerk zal opleveren. Als Lierenaar is er zaterdagavond om 20u00 geen enkele andere plek waar u moet zijn, dan het Gemeentelijk Sportcentrum in Heist-op-den-Berg.

KSK Heist is het voorbije anderhalve decennium uitgegroeid tot een begrip onder de amateurclubs. Vanaf 2010 kon het zich telkens handhaven in de (toen nog) 2e klasse, waar een mix van prof-, semiprof- en amateurclubs mocht aantreden. Sinds de hervormingen van de reeksen in 2016 schurkten de Heistenaren bijna jaarlijks aan tegen de titel van hoogst genoteerde niet-profclub. Ook vorig seizoen parkeerde blauw-wit zich netjes op plek zes, op slechts drie punten van beste amateurclub Knokke.

Dit seizoen is Heist echter minder goed uit de startblokken geschoten. Een vroege uitschakeling in de beker (op penalties uit bij KV Diksmuide-Oostende, n.v.d.r.), een hoge blessurelast tijdens de voorbereiding, coach Maxime Annys die er al de brui aan gaf, … het lijkt even niet mee te zitten aan de voet van ‘den Berg’. Al kunnen ze in Heist wel moed putten uit de 0-1 uit bij Dessel Sport van vorige week.

Het totaal omgekeerde beeld zien we dan weer bij onze Koninklijke Lyra-Lierse. Met een knappe 8 op 12 maken onze jongens zich vol vertrouwen op voor de korte trip langs de N10. Samen met leider Sporting Hasselt zijn we de enige nog ongeslagen ploeg in dit nieuwe seizoen. Die status zouden we minstens nog een week langer willen behouden. Het liefst met drie extra punten op de rekening. Een speciale wedstrijd wordt het ook voor Jason Adesanya, Gianni Vets, Youssef Boulaouali & Quinten Van Goylen. Zij hebben allemaal een verleden in het eerste elftal van KSK Heist. Bij Heist speelden Fré Van Aerschot, Jasper Sols & Yannis Augustijnen dan weer in de jeugd van het oude Lierse.

De bekerwedstrijd eind oktober op Sclessin neigt met een 1.000-tal ingeschreven supporters nu al naar een volkverhuizing. Laten we er zaterdag in Heist alvast een generale repetitie van maken!
Plaats reactie