KFC Merelbeke - K.SK. Heist 3-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

KFC Merelbeke - K.SK. Heist 3-0

Bericht door Dabo »

KFC Merelbeke grijpt in: ontslag trainer David Verhelst na amper zes punten uit elf wedstrijden

Geen Wapenstilstand bij KFC Merelbeke. Het bestuur van de nieuwkomer in de hoogste amateurafdeling nam maandag afscheid van trainer David Verhelst. De teleurstellende resultaten - 6 op 33 - liggen aan de basis van deze lastige beslissing.

Een moeilijk scenario werd een beetje gevreesd. Nadat Davy De Schryver vele jaren als trainer KFC Merelbeke runde nam David Verhelst dit seizoen de sportieve leiding over. Hij werd weggehaald bij derdenationaler Hogerop Kalken. Toen die beslissing werd genomen zag het er nog niet naar uit dat Merelbeke de promotie naar eerste afdeling zou afdwingen. Via de nacompetitie gebeurde dat toch.

Iedereen besefte dat Verhelst een bijzonder lastige opdracht kreeg. Dat bleek ook snel. Pas op speeldag vijf, na een puntendeling bij Jong AA Gent, kon geel-blauw een eerste keer winnen. Thuis tegen Jong Cercle, eveneens net gepromoveerd, werd het 4-2. Daarna pakte de ploeg nog twee puntjes. Telkens in thuismatchen, tegen Knokke en Young Reds. Deze maand stonden lastige verplaatsingen naar Ninove en Dessel op de kalender. Partijen die met 2-0 en 3-1 werden verloren.

Geen extra krediet

De volgende twee thuismatchen - zaterdag 16 november tegen rode lantaarn SK Heist en zondag 1 december tegen Cappellen - zijn voor Merelbeke bijzonder belangrijk. Het geel-blauwe bestuur had tot na deze partijen kunnen wachten om een trainerswissel door te voeren. Waarom kreeg Verhelst dat krediet niet?

“Goeie vraag”, reageert Davy De Schryver, sinds enkele maanden sportief manager van KFC Merelbeke. “Stel dat die wedstrijden tegen Heist en Cappellen niets opleveren zakken we verder weg. En is de situatie tegen de winterstop al bijna uitzichtloos. Ploegen uit de top acht, misschien zelfs uit de top tien, zijn voor ons te hoog gegrepen. Intussen lieten we ook al te veel punten liggen tegen clubs uit de laatste zes van het klassement.”

Niet De Schryver

Het gevolg van een trainerswissel is nooit te voorspellen. Deze week bereiden hulptrainer Chris Van Trappen en beloftentrainer Jochen Heylens de cruciale thuismatch tegen rode lantaarn Heist - de Antwerpse ploeg telt na elf speeldagen één punt minder - voor. In afwachting van een nieuwe T1. Een terugkeer van Davy De Schryver als hoofdtrainer wordt niet overwogen.

“Neen, dat ga ik zeker niet doen”, benadrukt de sportief manager. “Zoiets is niet aan de orde. De voorbije drie maanden voelde ik me heel comfortabel in mijn nieuwe functie bij Merelbeke. Die taak ga ik verderzetten.”

Bron: HLN
DAVILA

Re: 16/11/2024 / 19:30 / KFC Merelbeke - K.SK. Heist A

Bericht door DAVILA »

Volgens HNB vandaag zonder de langdurige gekwetsten Nijs, Goossens en Augustynen, mogelijk zonder de gekwetsten Heyselberghs, Lemmens en Colman en zonder de geschorste Troonbeeckx maar met volgens dat artikel een trainer met een hoofd vol vraagtekens …
Je zou voor minder !
Komaan coach kop op !
In plaats van op een trouwfeest op een begrafenis terecht gekomen…
Een GPS kan er al eens naast zitten 😒
DAVILA

Bericht door DAVILA »

En dan vergeet ik Sols nog…

Tussen haakjes: vertrek Benhamou moeten we niet betreuren, is al nagenoeg gans het seizoen gekwetst
Wat is dat toch in Hest ? Berglucht is blijkbaar toch niet zo gezond .’’
scheirske

Bericht door scheirske »

Succes mannen!
Komaan...
Ni opgeven.
Zal met een serieus gehavende ploeg zijn.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

3-0
DRIE NUL
Johan Gazon

Re: KFC Merelbeke - K.SK. Heist 3-0

Bericht door Johan Gazon »

Hoe het kan keren ?!!!
K.SK Heist was een ploeg die de laatste jaren steeds in de top-6 was te vinden in eerste Nationale. Ik vrees dat dit niet meer gaat lukken.
Wat was me dat gisteren ???
Inzet was er wel...maar geen kwaliteit in het spel. Zelfs onze verdediging, die altijd het sterke punt was in onze ploeg, kwam er maar "wittekes" uit!
Natuurlijk missen we belangrijke spelers wegens kwetsuren...
Hopelijk kunnnen we ons nog herpakken (wat zeer moeielijk gaat zijn) en vermijden zo een pijnlijke degradatie !
Komaan K.SK Heist !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Wat is er echt aan de hand ???
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Naar Heist Next Gen gaan kijken heeft ook geen zin, ze staan laatste met 2 punten
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Heist slikt vijfde nederlaag op rij: “Hoe geraken we uit dit diepe dal?”

De degradatiekraker tussen Merelbeke en Heist ging voor de bezoekers grandioos de mist in. Waar al weken op gehoopt wordt, gebeurde andermaal niet. Van een wederopstanding is geen sprake, integendeel, Heist zit diep in de miserie.

Enkele weken geleden hadden we het nog over een Black Saturday, laten we het dan nu maar een inktzwarte zaterdag noemen. Met 3-0 ging Heist de boot in tegen een rechtstreekse concurrent onderaan. “En we kunnen daar niks tegen inbrengen”, weet assistent Glenn Liekens. “We kregen een vrij vroeg doelpunt tegen, iets wat dit seizoen al bijna klassiek geworden is. Een vroege achterstand en nog voor de rust stonden we 2-0 achter. Dan tracht je door wissels het tij na de pauze toch nog te doen keren maar dat is dus niet gelukt We hebben over heel de match welgeteld een schot tussen de palen gemikt. Dat is veel te weinig om op iets aanspraak te kunnen ­maken.”

Clichés

“Het is erg dat je tegen Merelbeke terecht en duidelijk verliest. Dé vraag die zich dan stelt: hoe moet het nu verder voor Heist ? Hoe geraken we nog uit dit dal? We hebben 5 punten op 36. Dat is dus zo goed als niks. We staan nu al vier punten achter op de voorlaatste. Enkele jaren geleden heeft Heist zich in de terugronde in een soortgelijke situatie, toen in tweede klasse, nog weten te redden. Ik hoop van harte dat de geschiedenis zich hier herhaalt, maar het zal vast niemand ver­bazen als ik zeg het heel moeilijk wordt. Je kan natuurlijk elke week, bij wijze van peptalk, weer een cliché uit de kast halen. Rug rechten, elke match is een nieuwe kans, de mouwen opstropen en ga zo maar door. Maar als daar niks tegenover staat...”

Ook kapitein Mike Smet kon er niet veel meer aan toevoegen dan dat het zaterdag absoluut niet goed was.

“Of het met een gebrek aan ­vertrouwen te maken heeft? Ik denk dat er meer aan de hand is dan dat. Het is een samenloop van omstandigheden. Het gemis van de geblesseerde spelers is er daar een van, maar je hebt ook de smalle kern en de zuivere kwaliteiten die ontbreken. De opeenstapeling van nederlagen doet natuurlijk het vertrouwen bij de spelers afnemen. Dit is onze vijfde nederlaag op rij. Week na week verliezen, dat kruipt uiteraard niet in de kleren.”

Bron: HNB
Plaats reactie