K.SK. Heist - KVK.Tienen 1-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist - KVK.Tienen 1-0

Bericht door Dabo »

M A T C H D A Y ! ! ! 💙⚽🤍⚽💚

De leider komt op bezoek, maar we gaan ons vel duur verkopen...

Komaan, SK!
scheirske

Re: 15/02/2025 - 20:00 - K.SK. Heist - KVK.Tienen

Bericht door scheirske »

Aanwezig.
Met een volle auto naar daar straks.
Komaan begot! 💪💪💪
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Misschien moesten we om 18h spelen ? 😉
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

scheirske schreef: 15 feb 2025, 13:35 Aanwezig.
Met een volle auto naar daar straks.
Komaan begot! 💪💪💪
Het is thuis zelle !!!!
scheirske

Re: K.SK. Heist - KVK.Tienen 1-0

Bericht door scheirske »

Dikverdiende zege mannen!
Proficiat.
6 op 6.
Komaan.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Gouden en onverwachte driepunter!

Funfact: wie zwanger werd de dag van onze laatste thuisoverwinning, heeft gisteren de match gemist omdat ze wrs aan het bevallen was 🤣🤣🤣
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Verslag op

www.kvktienen.be
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

eSKaa schreef: 16 feb 2025, 09:10 Gouden en onverwachte driepunter!

Funfact: wie zwanger werd de dag van onze laatste thuisoverwinning, heeft gisteren de match gemist omdat ze wrs aan het bevallen was 🤣🤣🤣
Dan heeft Carrasco gevogeld na de laatste thuisoverwinning!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Rode lantaarn blijft stunten in eerste afdeling: KSK Heist heeft nu ook scalp van viceleider Tienen te pakken

Is KSK Heist aan een grootse stunt bezig in eerste afdeling? Het is voorbarig om nu al verregaande conclusies te trekken. Feit is wel dat dat de ploeg na de knappe winst op Belisia Bilzen nu ook de drie punten kon veroveren tegen viceleider Tienen. Op negen matchen van het einde van de competitie hangen de Heistenaren nog niet in de touwen.

Tijdens de winterstop leek KSK Heist een vogel voor de kat. De ploeg had amper zeven punten en stond troosteloos onderaan. In de vijf matchen na de break werd er twee keer gewonnen en speelde men één keer gelijk. Op kousenvoeten krijgt Heist weer aansluiting met de andere ploegen onderaan. Doelman Fré Van Aerschot blijft voorzichtig. “Natuurlijk voelen we dat er een nieuwe wind waait doorheen de rangen. Toch blijven we realistisch. Twee ploegen degraderen rechtstreeks. Concreet betekent dit dat we nog zes punten moeten inhalen. Als er in 1B een Vlaamse club degradeert (momenteel is dat Genk B, red.), komt daar een extra daler bij. In dat geval moeten we zeven punten inhalen. Er resten ons nog negen matchen. Ik denk dat we er daarvan nog zes of zeven zullen moeten winnen om het behoud af te dwingen.”

Fysiek en tactisch sterker

In welke mate was de winst tegen Tienen verdiend? Van Aerschot nuanceert zijn verhaal. “Het was een gesloten match met weinig kansen. Toch vond ik onze zege niet onverdiend. Vorige week bogen we in Bilzen in de laatste tien minuten een achterstand om in winst. Nu scoorden we opnieuw in de laatste tien minuten. Uiteraard is de euforie groot op zo een moment. Het toont aan dat we er fysiek op vooruitgegaan zijn. Ook tactisch staan we sterker.”

Naar Ninove

Volgende week gaan de Heistenaren op bezoek bij titelkandidaat Ninove. Van Aerschot hoopt iets te kunnen rapen. “Wist je dat het al van eind september geleden was dat ik de nul kon houden (0-1 op 21 september in Dessel, red.)? Het zou fijn zijn als ik dat zaterdag kan overdoen. We blijven ervoor gaan. Heist is een fijne club. Ik heb een contract dat doorloopt tot 2027. Ik ben ook van plan om dat gewoon uit te doen. Liefst in eerste afdeling.”

Bron: HLN
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Hekkensluiter Heist stunt met zuinige zege tegen Tienen: “We rollen van de ene verrassing in de andere”

Nadat Heist de vorige speeldag verrassend was gaan winnen op Bilzen, moest nu ook leider Tienen eraan geloven. Een doelpunt van Jef Colman in de tweede helft volstond voor een nieuwe stunt van de rode lantaarn. “Ons geluk moest ooit eens omslaan”, weet Sebastien Zoete.

Wat een feest na de wedstrijd, en dat was volledig terecht. Heist won eindelijk nog eens een thuiswedstrijd in de competitie, iets wat sinds 27 april van vorig jaar niet meer was gelukt. “En we kunnen niet zeggen dat het niet verdiend is”, vond Sebastien Zoete, één van de nieuwkomers van de wintermercato. “We stonden als een goed blok, hebben heel weinig weggegeven en ons doelpunt viel op een heel goed moment. Op een moment dat we de partij in handen hadden, met nog tien minuten op de klok. In de slotminuten kon Tienen ons niet veel meer in de weg leggen.”

Hoe verklaart Zoete de opmerkelijke revival van zijn team? 8 punten uit 19 wedstrijden en nu in ineens 6 op 6 na twee speeldagen? “Het moest ooit eens omslaan, en dat gevoel had ik niet alleen”, aldus Zoete. “We hebben in de eerste wedstrijden van de terugronde ook goede wedstrijden gespeeld, maar toen lukte het net niet. Nu hebben we tegen twee sterke ploegen laten zien dat er met ons nog altijd rekening moet gehouden worden.”

Coach Yves Van Borm zat niet op de bank door een schorsing en zo mocht assistent Glenn Liekens het op de persbabbel komen uitleggen. “We hebben heel enthousiast gespeeld, zeker in de tweede helft”, aldus Liekens. “Dat was in de heenronde vaak niet het geval, door de opeenstapeling van mindere resultaten.”

“Hoe het komt dat het nu dan plots allemaal wel lukt? Dat zit voor een groot deel in het hoofd. Als we één keer winnen, kan er veel veranderen. En dat is ook gebleken. Zo’n zege als tegen Bilzen, dat maakte toch wat los. We zijn als groep hard blijven werken, er is kwaliteit bij gekomen en deze twee opeenvolgende zeges zijn daar de beloning van. En het seizoen is nog niet gedaan, hé. We zien wel, maar deze 6 op 6 geeft de burger moed”, besluit de plaatsvervangende coach.

Bron; HNB
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Weet iemand of het faillissement van Deinze gevolgen heeft voor het aantal dalers in eerste nationale ?
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 17 feb 2025, 10:04 Weet iemand of het faillissement van Deinze gevolgen heeft voor het aantal dalers in eerste nationale ?
Nee, er zakken 2 ploegen + eventueel een derde als in 1B een Vlaamse ploeg laatst eindigt (Deinze telt niet mee). Zowel Jong Genk als wijzelf hebben dus nog wel wat werk voor de boeg...

(Dit is natuurlijk los van eventuele licentieperikelen, fusies enz., maar daar mogen we niet op rekenen)
Raul

Bericht door Raul »

DAVILA schreef: 17 feb 2025, 10:04 Weet iemand of het faillissement van Deinze gevolgen heeft voor het aantal dalers in eerste nationale ?
Het heeft gevolgen in die zin dat er geen 4de zakker kan zijn in onze reeks...
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Voor ons maakt het niet zoveel uit...de middenmoot is in zicht! ;)
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Rode lantaarn blijft stunten in eerste afdeling: KSK Heist heeft nu ook scalp van viceleider Tienen te pakken

Voetbal Eerste AfdelingIs KSK Heist aan een grootse stunt bezig in eerste afdeling? Het is voorbarig om nu al verregaande conclusies te trekken. Feit is wel dat dat de ploeg na de knappe winst op Belisia Bilzen nu ook de drie punten kon veroveren tegen viceleider Tienen. Op negen matchen van het einde van de competitie hangen de Heistenaren nog niet in de touwen.

Tijdens de winterstop leek KSK Heist een vogel voor de kat. De ploeg had amper zeven punten en stond troosteloos onderaan. In de vijf matchen na de break werd er twee keer gewonnen en speelde men één keer gelijk. Op kousenvoeten krijgt Heist weer aansluiting met de andere ploegen onderaan. Doelman Fré Van Aerschot blijft voorzichtig. “Natuurlijk voelen we dat er een nieuwe wind waait doorheen de rangen. Toch blijven we realistisch. Twee ploegen degraderen rechtstreeks. Concreet betekent dit dat we nog zes punten moeten inhalen. Als er in 1B een Vlaamse club degradeert (momenteel is dat Genk B, red.), komt daar een extra daler bij. In dat geval moeten we zeven punten inhalen. Er resten ons nog negen matchen. Ik denk dat we er daarvan nog zes of zeven zullen moeten winnen om het behoud af te dwingen.”

Fysiek en tactisch sterker
In welke mate was de winst tegen Tienen verdiend? Van Aerschot nuanceert zijn verhaal. “Het was een gesloten match met weinig kansen. Toch vond ik onze zege niet onverdiend. Vorige week bogen we in Bilzen in de laatste tien minuten een achterstand om in winst. Nu scoorden we opnieuw in de laatste tien minuten. Uiteraard is de euforie groot op zo een moment. Het toont aan dat we er fysiek op vooruitgegaan zijn. Ook tactisch staan we sterker.”

Naar Ninove
Volgende week gaan de Heistenaren op bezoek bij titelkandidaat Ninove. Van Aerschot hoopt iets te kunnen rapen. “Wist je dat het al van eind september geleden was dat ik de nul kon houden (0-1 op 21 september in Dessel, red.)? Het zou fijn zijn als ik dat zaterdag kan overdoen. We blijven ervoor gaan. Heist is een fijne club. Ik heb een contract dat doorloopt tot 2027. Ik ben ook van plan om dat gewoon uit te doen. Liefst in eerste afdeling.”

BRON: HLN
Plaats reactie