Re: Voorbereiding 2025-2026

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Ik ben geen fan van zulke polls..
Bij wie werd deze affenomen? Trainers, spelers, of gewoon supporters?
Dat we willen meedoen voor de prijzen is geen geheim. Maar ik zou de druk er toch liever nog wat afhouden 🙂
Dabo schreef: 10 jul 2025, 11:29 Looking good !!!

Afbeelding
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 12 jul 2025, 09:51 Ik ben geen fan van zulke polls..
Dat we willen meedoen voor de prijzen is geen geheim. Maar ik zou de druk er toch liever nog wat afhouden 🙂

Afbeelding
HLN+ artikel. https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/po ... a7a2cd7a1/
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Update !!!! aanvangsuur wedstrijd Hamme !!!

Afbeelding
boomkes

Bericht door boomkes »

Dabo schreef: 12 jul 2025, 10:43
eSKaa schreef: 12 jul 2025, 09:51 Ik ben geen fan van zulke polls..

Afbeelding
HLN+ artikel. https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/po ... a7a2cd7a1/
Vrij schrijnend dat wij hier niet bij staan, in tegenstelling tot RCM die eigenlijk bijna allemaal transfers gedaan hebben van spelers die nog niets bewezen hebben op dit niveau. Wij hebben de titel verloren op doelsaldo, slechts 20 tegengoals en bovendien de voltallige kern samengehouden. Voor mij zijn jullie wel de grote favoriet op basis van de transfers, toch zullen wij onze huid duur verkopen. Succes alleszins! Fijn weerzien.
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Ben eens benieuwd wat onze verdedigers in petto hebben tegen de aanvalslinie van KV Mechelen: Kiki Vanrafelghem, Nikola Storm en Benito Raman !!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

25 namen op het wedstrijd blad.
Goeie eerste helft waarin we 2-0 voorkomen via Jannes en Reuten en Fre een goed genomen penalty stopt en zich naar gewoonte laat opmerken.
Tweede helft met een andere ploeg hebben we niet veel meer in te brengen tegen de profs die op 2-2 komen. Opvallende namen bij KVM Raman en Lauterbach.
Nagenoeg een full house met goede sfeer.
De volgende matchen zullen meer vertellen over onze sterkte.
Soufiane ontbrak door blessure, Owusu eveneens. Zou als toevallige passant een schotwonde hebben opgelopen bij een schietpartij op het Kiel. Of zouden onze tegenstrevers ons zo al willen verzwakken ? 😉
scheirske

Bericht door scheirske »

2-2 dus.
Voor mij den beste uitslag. 😂😂😂
Geen verliezers .
Hoeveel volk was er nu eigenlijk?
Toch 2000 ofzo?
Wil gewoon even nog iets zeggen.
Dit is geen kritiek eh.
Gewoon vaststelling gisteren en vorig seizoen ook al toen ‘we’op bezoek kwamen.
De drankstand.
Doe hier iets aan als het kan.
We of jullie weten dat er veel volk zal zijn.
Geen kritiek op de helpende handen eh. Zeker niet.
Mannen staan daar met 2. 😣
Wil gewoon zeggen.
Kunde veel meer uithalen. Das mijn punt.
scheirske

Bericht door scheirske »

Oohh ja.
Heist los kampioen eh.
Die linkerflank.
Das dieje van Hasselt komt?
Wtf.
Hoe rap is dieje?
Johan Gazon

2-2....tegen een KV Mechelen dat 3 klassen hoger speelt !!!
*Was het dat KV niet met zijn sterkste ploeg op het veld stond ???
*Of heeft onze transfert-cel goed werk geleverd met de nodige aanwervingen ?
Wat opviel: Fre staat scherp ! Bitsindou kan zeker van achter spelen ! Er zijn enkele aalvlugge spelers bij Heist !
scheirske

Bericht door scheirske »

Johan Gazon schreef: 17 jul 2025, 11:52 2-2....tegen een KV Mechelen dat 3 klassen hoger speelt !!!
*Was het dat KV niet met zijn sterkste ploeg op het veld stond ???
*Of heeft onze transfert-cel goed werk geleverd met de nodige aanwervingen ?
Wat opviel: Fre staat scherp ! Bitsindou kan zeker van achter spelen ! Er zijn enkele aalvlugge spelers bij Heist !
Malinwa speelde zonder volgende vaste waarden.

De Wolf
Belghali.
Storm
Schoofs
Mrabti.
Halal achteraan.
Pflücke.

Maar chapeau voor Heist eh
2 trainingen in de benen en dan dit resultaat.
Mooi mooi
Ok. Penalty gemist en op de lat gesjot kvm
Maar resultaat is ni gestolen.
Heist speelde met durf.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

KSK Heist viert 85-jarig bestaan in stijl met knap gelijkspel in eerste oefenmatch tegen KV Mechelen

KSK Heist bestaat 85 jaar. Om het jubileum te vieren opende de ploeg de voorbereiding met een galamatch tegen eersteklasser KV Mechelen. Het 2-2-gelijkspel is bemoedigend, al moet het in een juist perspectief geplaatst worden. De degradatie lijkt alvast verleden tijd te zijn.

Nauwelijks was er afgetrapt of Maho dwong de Mechelse doelman al tot een redding. Jannes was goed gevolgd en opende de score. De verbazing werd nog groter toen Reuten er, op het kwartier, 2-0 van maakte. Van Aerschot stopte voor de pauze een strafschop van Teague. Na de rust ging Mechelen nadrukkelijker op zoek naar een goed resultaat. Twee doelpunten van Özdemir bezorgden de bezoekers alsnog een gelijkspel.

Blijvers

Het allereerste doelpunt van de nieuwe jaargang kwam op naam van Matt Jannes. “Scoren is altijd leuk, maar deze goal was toch wel bijzonder. Je krijgt niet elke dag de kans om tegen een eersteklasser te scoren. Maho trapte en ik kon de afvallende bal binnentrappen. Ik ben een van de weinige blijvers bij de club. Intussen ken ik toch al alle namen van de nieuwkomers (lacht). Met enkelen heb ik al gesprekken gehad.”

Automatismen

Doelman Fré Van Aerschot eiste een hoofdrol op. “Bij een strafschop heb je wat geluk nodig. Een punt tegen KV is niet slecht. Onze eerste helft vond ik goed. Nadien wisselden we bijna de hele ploeg, zodat het opnieuw zoeken was naar automatismen. Dit mooie resultaat zegt echter weinig over het vervolg van het seizoen. Het is enkel een goed begin. Tactisch hadden we wel al een plannetje met een vierkant op het middenveld dat goed uitpakte. We kunnen enkel maar verder groeien.”

Galamatch

Trainer Yves Van Borm kadert het resultaat correct. “We hadden amper twee trainingen in de benen. Daar lag het accent dan nog op het fysieke werk. Dankzij mijn connectie met Fred Vanderbiest konden we deze galamatch spelen. Het resultaat moet motiverend werken voor het vervolg. Iedereen kreeg speelminuten. Pas op 9 augustus wil ik resultaten zien, wanneer we de Beker van België aanvatten. Door de degradatie is dat een week eerder dan andere jaren.”

Ploegen en doelpunten

KSK Heist (eerste helft): Van Aerschot, Dierickx, Schodts, Bitsindou, Sabhaoui, Reuten, Van Campenhout, Devolder, Zoete, Maho, Jannes.

KSK Heist (tweede helft): Van Aerschot, Weckhuysen, Carrasco, Goossens, Lambi Heyselberghs, Aalilou, Gürler, Arrindell, Hannach, Muaxambi.

Doelpunten: 4’ Jannes (1-0), 15’ Reuten (2-0), 54’ en 74’ Özdemir (2-1 en 2-2).

Bron: HLN
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Yves Van Borm en KSK Heist krijgen mentale boost na gelijkspel tegen KV Mechelen: “Wij verstoppen ons niet en gaan vol voor de titel”

Heist-op-den-BergKSK Heist, dat vorig seizoen uit eerste nationale tuimelde, ontving woensdag KV Mechelen voor een eerste oefenmatch. De jongens van Yves Van Borm verweerden zich kranig tegen Malinwa, waar nieuwkomer Golic Lovro het laatste halfuur speelkansen kreeg. Nadat Heist via Matt Jannes en Yannick Reuten op een 2-0-voorsprong klom, zorgde Halil Ozdemir met twee goals in de tweede helft voor een 2-2-eindstand.

Trainer Yves Van Borm was na de wedstrijd tevreden over de geleverde prestaties. “We trainden enkel op maandag en dinsdag. Zelfs de dag voor de match ging het er vrij pittig aan toe. Ik beschouw de voorbereidingswedstrijden van ondergeschikt belang voor wat het resultaat betreft. In de eerste helft vond ik dat we gelijke tred hielden tegen het op papier toch sterkste KV Mechelen. We creëerden kansen tegen een sterke tegenstander en hielden het achteraan organisatorisch goed in orde. Ik zag veel goede dingen van enkele nieuwkomers. Kelvin Owusu (Berchem), Soufiane El Banouhi (Lokeren) en Zakaria Lambo (Lokeren) waren er nog niet eens bij. Die gasten gaan we nog enkele weken moeten missen.”

Vernieuwde kern

KSK Heist begint met een haast totaal vernieuwde kern. Een tiental spelers zijn vertrokken, waaronder met Mike Smet, Yannis Augustijnen, Maxim Nijs, Mathieu Troonbeeckx, Kobe Van de Cauter en Jef Colman toch een aantal sterkhouders. Een dertiental nieuwkomers moeten die leemtes opvangen. Naast de drie eerder genoemde namen, wordt ook veel verwacht van Tyson Muaxambi, die via het Portugese Silves en FC Ekeren bij Heist belandde.

Blijver Jasper Goossens kan als geen ander de twee spelerskernen vergelijken. “Het is natuurlijk na twee trainingen en een wedstrijd erg vroeg om conclusies te trekken. Het klopt dat er heel wat ervaring verdwenen is, maar de nieuwkomers toonden toch ook al dat ze erg gretig zijn en dat ze iets in hun mars hebben. Ik denk dat we zeker niet verzwakt zijn. Het is dan ook onze ambitie om bovenaan mee te draaien in deze reeks”, aldus Goossens.

Ook de coach sprak zijn ambities uit. “Een ploeg die zakt uit eerste nationale, waar het een vaste waarde was, wil zo snel mogelijk zijn stek terug innemen. Wij willen ons niet verstoppen en durven voor het seizoen onze titelambities zeker uitspreken. Of dat zo zal uitdraaien moeten we afwachten en het kan van veel factoren afhangen. Of we tegenstand zullen krijgen, daar zijn we zeker van. Zo zal Rupel Boom er net als vorig seizoen ook dit jaar opnieuw dicht bij zijn. De U23 van Antwerp zal ook zeker niet verder willen afdwalen en ook RC Mechelen toont gezonde ambitie. Daarnaast zijn er net als alle jaren weer de onverwachte outsiders.”

“Ik verwacht een mooie en sterke competitie. Om die competitie goed voor te bereiden gaan we zaterdag en zondag op stage in Tilburg. Daar wordt enkel aan de teamgeest gewerkt. Er wordt niet getraind, maar er zijn andere activiteiten om de groepsvorming te smeden. Daarna zal er hard gewerkt worden. We trainen en spelen oefenwedstrijden aan het ritme van vijf dagen op zeven, wat best wel heftig is voor dit niveau. Maar als je er wil staan van bij de eerste match vind ik dit nodig”, aldus nog een ambitieuze Yves Van Borm.

Bron: HNB
kennerke

Bericht door kennerke »

Leuk artikel om te lezen. Ambitie mag en moet er zijn. Heeft trouwens altijd in het DNA van onze club gezeten.

Er zal een gans jaar hard moeten gewerkt worden om deze ambitie waar te maken. Want zeker nu het uitgesproken is, gaat men het ons niet cadeau doen.

Dat wil zeggen : voetjes op de grond als de resultaten meevallen en de kopkes niet laten hangen als het een keer tegenslaat.

Veel succes aan spelers en technische staf ! Be proud ... Be K.SK. Heist !
Johan Gazon

KV Mechelen bijt tanden stuk op amateurclub KSK Heist en voorkomt maar net blamage
Foto: © photonews
KV Mechelen had het woensdag bijzonder moeilijk tegen KSK Heist. Malinwa speelde 2-2 gelijk, en kwam zelfs 2-0 achter.

KV Mechelen speelde woensdagavond een oefenwedstrijd op het veld van KSK Heist. De voorlaatste oefenmatch van Malinwa verliep niet helemaal zoals gehoopt.
Na vier minuten spelen was het al prijs voor de thuisploeg. Jannes zette Heist verrassend op voorsprong. Lauberbach leek niet veel later gelijk te maken, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.
Na een kwartier spelen maakte Reuten er met een olympisch doelpunt zelfs 2-0 van. Zo ging KV Mechelen de rust in met een dubbele achterstand. Voor de pauze miste zomeraanwinst Teague nog een penalty.

Malinwa startte met enkele andere namen aan de tweede helft en dat pakte goed uit. Özdemir scoorde kort voor het uur de aansluitingstreffer en wist nadien nog gelijk te maken. Zo kon KVM een blamage voorkomen.

Opstelling KV Mechelen 1e helft: Van Ingelgom, Marsa, Struyf, Konaté, Baert, Antonio, Teague, Bafdili, Hammar, Raman, Lauberbach

Opstelling KV Mechelen 2e helft: Willockx, Zekri, Struyf, Konaté, Baert (’60 Golic), Makanza, Ouahabi, Yeboah, Özdemir, Bafdili, Raman (’80)

Reacties van supporters:

Slecht spelen tegen Heist is nochtans meestal een voorbode van een goed seizoen voor ons 😀

Swakke25
Mengeling van a en b kern …
Op een gala match van heist (vanwege hun 75 jaar )
Zaterdag tegen Ajax zal meer zeggen 😉
Al hecht ik ook daar niet veel belang aan de uitslag

Mr bacardi
Ik hecht wel belang aan de formatie. Blijkbaar nog altijd met wingbacks. Echt geen zin in om weer dat hasi systeem te zien. Daar hebben we de spelers niet voor.
Dog3

Slecht spelen tegen Heist is nochtans meestal een voorbode van een goed seizoen voor ons 😀

FC Malines
Ik vond ons heus niet zo slecht, alvast veel beter dan vorig jaar toen we 0-1 wonnen na een oersaaie wedstrijd...
De verdediging was op zijn minst gezegd experimenteel in de eerste helft met Struyf, Konate en Baert in het centrum en Antonio en Marsa op de wingbacks.. Ik verwacht alleen Marsa in de basiself (als hij blijft).
Het gebrek aan ervaring van Baert en Struyf in combinatie met het gebrek aan snelheid van Konate en een enorme blunder van onze nieuwe, jonge doelman zorgde voor een snelle 2-0 achterstand. Teague mistte nog een penalty, een goal van Lauberbach werd afgekeurd voor buitenspel en ookRaman werd een viertal keer afgevlagd voor buitenspel, een paar keer erg twijfelachtig.
De tweede helft, met heel wat spelers van Jong KV op het veld stond er nog maar 1 ploeg op het veld. Knappe invalbeurten van Yeboah, Zekri en vooral Ozdemir. Die laatste scoorde twee knappe doelpunten en staat voor mij erg dicht bij een plaats in de A-kern, stevige kerel, goede techniek,overzicht en doelgericht.
Zekri weer erg bedrijvig en flegmatiek, moet wel zijn trukendoos nog wat doseren want je gaat geen drie keer dezelfde speler voorbij met dezelfde dribbel 😀
Goeie voorzetten ook van hem, alleen stond er niemand die ze kon binnen werken... Een goeie targetspits lijkt me dan ook prioritair, en dat bevestigde Fred me ook na de match.
Komt wel goed...
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Lambo in de lappenmand ?
Volgens mij met nr18 op de plein in tweede helft
Of is mijn cataract operatie voor niks geweest ? 😉
Plaats reactie