KV Mechelen bijt tanden stuk op amateurclub KSK Heist en voorkomt maar net blamage
Foto: © photonews
KV Mechelen had het woensdag bijzonder moeilijk tegen KSK Heist. Malinwa speelde 2-2 gelijk, en kwam zelfs 2-0 achter.
KV Mechelen speelde woensdagavond een oefenwedstrijd op het veld van KSK Heist. De voorlaatste oefenmatch van Malinwa verliep niet helemaal zoals gehoopt.
Na vier minuten spelen was het al prijs voor de thuisploeg. Jannes zette Heist verrassend op voorsprong. Lauberbach leek niet veel later gelijk te maken, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.
Na een kwartier spelen maakte Reuten er met een olympisch doelpunt zelfs 2-0 van. Zo ging KV Mechelen de rust in met een dubbele achterstand. Voor de pauze miste zomeraanwinst Teague nog een penalty.
Malinwa startte met enkele andere namen aan de tweede helft en dat pakte goed uit. Özdemir scoorde kort voor het uur de aansluitingstreffer en wist nadien nog gelijk te maken. Zo kon KVM een blamage voorkomen.
Opstelling KV Mechelen 1e helft: Van Ingelgom, Marsa, Struyf, Konaté, Baert, Antonio, Teague, Bafdili, Hammar, Raman, Lauberbach
Opstelling KV Mechelen 2e helft: Willockx, Zekri, Struyf, Konaté, Baert (’60 Golic), Makanza, Ouahabi, Yeboah, Özdemir, Bafdili, Raman (’80)
Reacties van supporters:
Slecht spelen tegen Heist is nochtans meestal een voorbode van een goed seizoen voor ons
Swakke25
Mengeling van a en b kern …
Op een gala match van heist (vanwege hun 75 jaar )
Zaterdag tegen Ajax zal meer zeggen

Al hecht ik ook daar niet veel belang aan de uitslag
Mr bacardi
Ik hecht wel belang aan de formatie. Blijkbaar nog altijd met wingbacks. Echt geen zin in om weer dat hasi systeem te zien. Daar hebben we de spelers niet voor.
Dog3
Slecht spelen tegen Heist is nochtans meestal een voorbode van een goed seizoen voor ons
FC Malines
Ik vond ons heus niet zo slecht, alvast veel beter dan vorig jaar toen we 0-1 wonnen na een oersaaie wedstrijd...
De verdediging was op zijn minst gezegd experimenteel in de eerste helft met Struyf, Konate en Baert in het centrum en Antonio en Marsa op de wingbacks.. Ik verwacht alleen Marsa in de basiself (als hij blijft).
Het gebrek aan ervaring van Baert en Struyf in combinatie met het gebrek aan snelheid van Konate en een enorme blunder van onze nieuwe, jonge doelman zorgde voor een snelle 2-0 achterstand. Teague mistte nog een penalty, een goal van Lauberbach werd afgekeurd voor buitenspel en ookRaman werd een viertal keer afgevlagd voor buitenspel, een paar keer erg twijfelachtig.
De tweede helft, met heel wat spelers van Jong KV op het veld stond er nog maar 1 ploeg op het veld. Knappe invalbeurten van Yeboah, Zekri en vooral Ozdemir. Die laatste scoorde twee knappe doelpunten en staat voor mij erg dicht bij een plaats in de A-kern, stevige kerel, goede techniek,overzicht en doelgericht.
Zekri weer erg bedrijvig en flegmatiek, moet wel zijn trukendoos nog wat doseren want je gaat geen drie keer dezelfde speler voorbij met dezelfde dribbel

Goeie voorzetten ook van hem, alleen stond er niemand die ze kon binnen werken... Een goeie targetspits lijkt me dan ook prioritair, en dat bevestigde Fred me ook na de match.
Komt wel goed...