KSK - STVV B 1-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
DAVILA

KSK - STVV B 1-0

Bericht door DAVILA »

KSK - STVV Youth

Geen gekwetsten noch geschorsten bij STVV
Wellicht keren enkele jongeren terug van de eerste ploeg

Bron: HNB
eSKaa

Re: KSK - STVV B 1-0

Bericht door eSKaa »

Zenuwachtige match, die met de rust al beslist had moeten zijn. 2 grote kansen in de openingsminuten, en net voor rust een gemiste 1 op 1 kans van Carrasco. Ik vond dat de ref veel toeliet. Zowel qua fouten als tijd, kreeg STVV veel beslissingen mee.
3 foute inworpen, dan eindelijk fluiten. Tijd rekken vanaf minuut 1, maar als Heist rustig de bal pakt om het spel terug op gang te brengen, het vingertje op de horloge leggen...
Blij dat die goal dan toch valt, we hebben toch weer teveel kansen nodig om te scoren.

Benieuwd wanneer we Maho recupereren. Door een duw vqn een Truienaar kwam hij tegen de boarding terecht, en haalde daarbij zijn onderarm open. Ik stond vlakbij en het was echt een diepe wonde. Hij werd naar spoed gebracht voor hechtingen..
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad eSKaa...toch weer teveel kansen nodig om te scoren.
Ik had meer verwacht van Maho, Lambo en Owusu. Maar het opvallendste was de kans van Carrasco...kapte zich prachtig op "carrascoaanse"wijze vrij zodat hij helemaal alleen voor de doelman kwam...maar miste de open kans !
Maar we gaven het niet op , doelkansen genoeg, en een doelpunt volstaat voor de overwinning.
Uitblinkers in mijn ogen :shock: :Heyselberghs,Jasper Goossens en Soufiane...en uiteraard onze doelman Fré
Nu volgende wedstrijd tegen Nijlen winnen en we staan op een betere plaats in het klassement.
Komaan KSK !!!
kennerke

Bericht door kennerke »

Ik ben het niet eens met Johan Gazon over onze spitsen.

Ik vond Maho zeer goed spelen, met oa scherpe voorzetten, totdat hij jammer genoeg uitviel.

Lambo heeft een degelijke, aanwezige wedstrijd gespeeld, bekroond met een doelpunt.

Owusu heeft geen voorbereiding gehad en moet nog groeien (figuurlijk dan), maar ik zou toch ni graag een rechtsback zijn als je daar moet tegen spelen. Kijk maar eens naar de beelden van het doelpunt.

En toekomst zal het uitwijzen naar klassement toe, maar STVV B is een goede ploeg, oudste speler bij de 11 was van 2005 trouwens. Dus het was zeker geen "walk in the park" gisteren. Maar wel verdiende 3 punten, zeker op basis van de kansen.

Nu op naar Nijlen, waar ons een warm onthaal wacht, maar met de juiste spirit en drive komt dit goed. Op naar 6 op 9 !
Danneman

Bericht door Danneman »

Johan Gazon schreef: 11 sep 2025, 16:14 Inderdaad eSKaa...toch weer teveel kansen nodig om te scoren.
Ik had meer verwacht van Maho, Lambo en Owusu. Maar het opvallendste was de kans van Carrasco...kapte zich prachtig op "carrascoaanse"wijze vrij zodat hij helemaal alleen voor de doelman kwam...maar miste de open kans !
Maar we gaven het niet op , doelkansen genoeg, en een doelpunt volstaat voor de overwinning.
Uitblinkers in mijn ogen :shock: :Heyselberghs,Jasper Goossens en Soufiane...en uiteraard onze doelman Fré
Nu volgende wedstrijd tegen Nijlen winnen en we staan op een betere plaats in het klassement.
Komaan KSK !!!
Johan,juiste beoordeling maar Fré,is altijd goed maar uitblinker? Hij heeft wel niks moeten pakken hé
:D
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Junior Lambo bezorgt SK Heist zuinige thuiszege tegen beloften STVV: “Deze overwinning was broodnodig”

Heist-op-den-BergSK Heist heeft zijn eerste thuiswedstrijd in tweede afdeling VV B winnend kunnen afsluiten. Tegen een goed georganiseerd STVV U23 vond Junior Lambo even na het uur de weg naar de netten. Na de nederlaag op de openingsspeeldag in Londerzeel waren ze in Heist best tevreden met deze zuinige 1-0-zege. “We hebben heel de match gecontroleerd”, analyseerde coach Yves Van Borm achteraf.

De thuisploeg moest aan de bak zonder twee jongens die de bekerwedstrijd van afgelopen zaterdag tegen Arquet nog wel van de partij waren. Na de zware blessure en afwezigheid van Matt Jannes moet coach Van Borm het de komende twee tot drie maanden ook stellen zonder spelmaker Yannick Reuten, die tegen Arquet geblesseerd uitviel. Het verdict is zwaar. Reuten scheurde een aanhechtingspees aan de hamstring. Dit is een zware aderlating voor zowel de speler als de coach en de club. Ook Gilles Schodts was door schorsing niet beschikbaar en Keone Maho viel na twintig uit met een diepe vleeswonde aan de arm. Geen ideale omstandigheden dus.

Toch begon de thuisploeg erg scherp aan de match tegen STVV U23 en had het na één minuut al op voorsprong kunnen komen toen Owusu een inzenden van Maho op een haar miste. De bezoekers reageerden met een schamel afstandsschot waarmee Van Aerschot wel raad wist. Net voor de rust had het eigenlijk 1-0 moeten staan, maar Carrasco miste onbegrijpelijk alleen voor doel. In de tweede helft kregen we hetzelfde spelbeeld. Heist domineerde, maar het was afwachten tot het doelpunt viel. Die treffer kwam er toen Kelvin Owusu zich op links los dribbelde en zijn voorzet Junior Lambo bereikte, die in één tijd overhoeks binnen schoot. De marge was gemaakt, maar uitdiepen zat er niet in. Sint-Truiden nam naar het einde toe wat risico’s, maar echt in gevaar kwam de eerste thuiszege niet.

Niet zeuren

Heist-coach Yves Van Borm was dan ook tevreden. “We hadden de hele match de bovenhand, maar we vergaten te scoren. We slikten maar één doelpunt in onze laatste vijf wedstrijden. Dat zegt toch ook iets. Akkoord, we hadden zeker iets accurater in de afwerking kunnen zijn, maar we gaan daar niet over zeuren. De verdiende zege is binnen.”

Ook doelpuntenmaker Junior Lambo blonk na de match. “Het was geen gemakkelijke partij voor ons. STVV wist onze flanken goed af te blokken. Bij mijn doelpunt legde Kelvin Owusu de bal panklaar op mijn wreef en de bal ging goed binnen. We kwamen verdiend op voorsprong. Deze overwinning was broodnodig, nadat we de openingsmatch hadden verloren. Nul of één op zes had geen optie geweest. Dat wisten we ook en dat was ons goed ingepeperd. Daarom zijn we op zoek blijven gaan naar die goal. Zaterdag trekken we naar Nijlen, waartegen we wonnen in de beker. Zij zullen wel gebrand zijn op revanche. Het zal geen gemakkelijke opdracht worden, maar zo zullen er dit seizoen weinig tussen zitten. Iedereen zal ons wel wat viseren en daar moeten we leren mee omgaan.”

Bron: HNB
Plaats reactie