Uitblinker Kelvin Owusu heeft voet in alle vijf doelpunten van Heist: “Of ik man van de match ben? Ja, dat kan je wel zeggen”
Na de 1-5-zege op Rotselaar wou Heist in eigen huis opnieuw bevestigen tegen Hades. De Limburgers, die vorige week Capellen versloegen, kwamen met vertrouwen naar Heist, maar van die goede bedoelingen bleef al snel weinig over. Na tien minuten opende Owusu de score na een hoekschop en de bezoekers kwamen die klap nooit meer te boven. Voor diezelfde Owusu werd het een echte feestavond: hij was bij elk doelpunt betrokken en zette in de slotminuut met zijn tweede treffer de kers op de taart. Hades droop af met het schaamrood op de wangen.
Heist begon heel gretig en Owusu scoorde snel de 1-0. Ook hierna eiste de thuisploeg het balbezit op en het kreeg nog enkele kansen alvorens Owusu nog eens zijn klasse toonde. Hij bracht snedig de bal voor die er, na wat flipperkastvoetbal, werd ingetrapt door Van Campenhout. Wie voor Hades op beterschap had gehoopt na de rust was er al snel aan voor de moeite. Owusu, wie anders, zette zich door op de flank, gooide de bal voor en het leer ging tegen de hand van een bezoeker. De bal ging op de stip en Lambo scoorde de 3-0, boeken dicht in het Gemeentelijk sportcentrum in Heist.
“Vandaag liep het inderdaad heel goed voor mij”, opende Kelvin Owusu. “Ik had het niet echt verwacht, want dit was mijn eerste volledige wedstrijd. Ik heb door een zware blessure ook de voorbereiding niet mee kunnen doen en de verwachting was dat ik pas na de winterstop zou mee kunnen spelen. Maar de revalidatie verliep beter dan verwacht zodat ik al enkele wedstrijden kon meespelen. Of ik man van de match ben? Misschien wel, met twee doelpunten en twee assists en een uitgelokte strafschop kan ik wel mooie statistieken voorleggen (lacht). Maar de reden dat ik zo’n prestatie wist af te leveren is dat ik heel hard het vertrouwen van de spelers en de coach voelde. Ze geven me vaak de bal zodat ik mijn acties kan inzetten en vandaag loonde dat duidelijk.”
“Bij dat laatste doelpunt had de doelman mij vast. Ik had me kunnen laten vallen, maar ik wist dat ik sterk genoeg was en rukte me los en scoorde”, gaat Owuso nug verder. “En als ik eerlijk ben, hadden we nog meer moeten scoren.” Tot slot blikte de Heistse aanvaller nog ambitieus vooruit op de komende weken: “We hebben nu zes op zes gepakt en tien keer gescoord, dus we zijn op de goede weg. Ik denk dat we zeker in de top vijf moeten eindigen na onze mindere start. Londerzeel staat nu ruim op kop, maar je weet maar nooit dat ze misschien in een dipje terechtkomen. Zelf hoop ik rond de vijftien doelpunten te scoren dit seizoen en hopelijk lukt me dat.”