K.SK Heist - Berg en Dal 4-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
eSKaa

K.SK Heist - Berg en Dal 4-1

Bericht door eSKaa »

Zaterdag 20u

Hopelijk kunnen we onze sterke reeks verderzetten. Al mag de tegenstander niet onderschat worden, ze wonnen 2 weken geleden nog met duidelijke cijfers van Termien.
Dabo
Beheerder

Re: K.SK Heist - Berg en Dal

Bericht door Dabo »

Glenn Van Hout gaat op zoek naar eerste uitzege met Berg en Dal tegen ex-club Heist: “Resultaten kunnen niet uitblijven”

Glenn Van Hout keert terug naar zijn ex-club Heist. Of toch althans voor even, want de 21-jarige aanvaller maakt zaterdagavond met Berg en Dal de verplaatsing naar de ploeg waar hij de afgelopen twee seizoenen aan de slag was.

Van Hout speelde vorig seizoen met Heist nog een reeksje hoger. “Hoewel we er niet in geslaagd zijn om de degradatie af te wenden, heb ik er toch een heel leuke tijd gekend”, vertelt hij.

“We beschikten bijvoorbeeld over een bijzonder toffe groep. Het zal ook altijd mijn eerste club in het volwassenvoetbal blijven, waardoor ik Heist niet snel zal vergeten.”

Vijf minuten van de deur

Toch maakte Van Hout in het tussenseizoen de overstap naar Berg en Dal, dat momenteel dertiende staat. “Ik had het gevoel dat ik bij Heist op iets minder speelminuten zou kunnen rekenen dan hier. Daarom heb ik ervoor gekozen om mezelf bij Berg en Dal verder te ontwikkelen. Bovendien is het op amper vijf minuten van mijn deur, terwijl Heist toch al wat verder ligt vanuit Laakdal, waar ik woon.”

Van Hout is wel duidelijk op zijn hoede voor zijn ex-club. “Het is een heel goede ploeg, die voor het seizoen niet voor niets naar voor geschoven werd als titelkandidaat. We zullen dus top moeten zijn als we iets willen rapen.”

Middenmoot

“Anderzijds hebben we onlangs ook gewonnen van Termien, dat toch evengoed bovenin meedraait”, weet de jonge aanvaller. We zijn dus zeker niet kansloos. Ik kijk er in elk geval enorm naar uit. Ik ken nog meer dan de helft van hun ploeg, waardoor het ongetwijfeld een leuk weerzien wordt.”

Op cadeaus moeten ze bij Heist evenwel niet rekenen. “Daarvoor kunnen we de punten zelf veel te goed gebruiken met een 8 op 33 tot nu toe.”

“Al hadden we wel meer verdiend. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat het goed komt. Als we hard blijven werken, kunnen de resultaten niet uitblijven en moet het zeker mogelijk zijn om ons in de beoogde middenmoot te nestelen.”

Bron: HLN
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

3 ex KSK Heist spelers bij Berg en Dal: Glenn Van Hout, Gian Verschoren en Zenn Ulenaers.

De namen Jarno Molenberghs en trainer Wouter Scheelen zouden een belletje moeten laten rinkelen bij voetballiefhebbers.
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Ik heb Gian beloofd een telraam cadeau te doen net voor de match ;)
scheirske

Bericht door scheirske »

Aanwezig met de zoon straks.
Komaan mannen!
Een nieuwe 3-punter straks.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

hesteneer 2.0 schreef: 15 nov 2025, 11:31 Ik heb Gian beloofd een telraam cadeau te doen net voor de match ;)
En is dat voor zijn goals of de onze 😉?
DAVILA

Re: K.SK Heist - Berg en Dal 4-1

Bericht door DAVILA »

Londerzeel pleegde een echte hold up in Rotselaar.
Volgens de media vroegen de toeschouwers zich af wie eerste en wie laatste stond.
Zo speel je kampioen…
scheirske

Bericht door scheirske »

Verdiende zege. Wel met overdreven cijfers,want de bezoekers deden het zeker ni slecht.
Laatste 3 matchen....doelsaldo 14-2
Ni slecht.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Yves Van Borm en KSK Heist zetten opmars voort na winst tegen Berg en Dal: “Het is niet altijd simpel om met een luxeprobleem om te gaan”

Stap voor stap lijkt KSK Heist weer helemaal boven water te komen. De eerste wedstrijden in deze competitie waren nog aarzelend, maar een negen op negen brengt de ploeg voor het eerst dit seizoen in de top vijf. De remonte lijkt net op tijd ingezet te zijn, want volgend weekend wacht er de Heistenaren een lastige verplaatsing naar Rupel Boom.

Globaal bekeken ondervond KSK Heist niet al te veel moeite om Berg En Dal met 4-1 opzij te zetten. Trainer Yves Van Borm is tevreden, maar blijft niet blind voor tekortkomingen. “In de eerste helft werden de opdrachten op het veld niet uitgevoerd, zoals dat voor de match gevraagd was. Ik vond de 1-1 van Berg en Dal zelfs niet eens onverdiend op dat moment. We beseften dat we de tweede helft anders moesten aanpakken en dat hebben we ook gedaan. Of mijn wissels goed uitpakten? Achteraf is het altijd gemakkelijk praten, maar ik moet zeggen dat de invallers het puik gedaan hebben. Ze hadden een voet in alle doelpunten. We pakken nu negen op negen, maar heb je ook opgemerkt dat we vlot scoren? 1-5, 5-0 en 4-1 in de laatste drie matchen. Voor de supporters is dat leuk.”

Keuzes maken

Veel trainers klagen over een krappe kern. Bij Heist ligt dat anders. Van Borm vervolgt. “Ik heb momenteel te veel spelers (lacht). Het is niet altijd simpel om met een luxeprobleem om te gaan, maar ik heb het uiteraard liever zo. Op dit moment moet ik zelfs spelers thuislaten. Het komt er nu op aan om dat goed te managen, want uiteraard kunnen we elke kracht goed gebruiken de komende maanden.”

Naar Rupel Boom

Van Borm hoopt vanzelfsprekend de positieve lijn de komende weken te kunnen doortrekken. Volgende zondag wacht er echter een lastige verplaatsing naar Rupel Boom. De Steenbakkers staan op de derde plaats. Een topper dus. “Rupel Boom geldt toch als een van de toonaangevende ploegen in de reeks. Ze steken hun ambities ook niet onder stoelen of banken. Organisatorisch klopt hun plaatje, ze geven weinig kansen weg. Als trainer kan ik dat appreciëren. Het is aan ons om de komende dagen een passend antwoord uit te dokteren op hun spel.”

Heist: Van Aerschot, El Banouhi (54’ Devolder), Zoete, Bitsindou (54’ Dierickx), Van Campenhout, Goossens, Schodts, Lambo (54’ Reuten), Heyselberghs, Jannes, Owusu (78’ Carrasco).

Berg En Dal: Lenaerts, Bogaerts (87’ Dahdouh), Creemers, Geys, Konneh (70’ Gevers), Van Hout (80’ Kalin), Nys (80’ Joris), Molenberghs, Reynders, Ulenaers, Verschoren.

Doelpunten: 30’ Owusu (1-0), 41’ Konneh (1-1), 66’ Van Campenhout 2-1), 71’ Owusu (3-1), 72’ Devolder (4-1).
Geel: Ulenaers, Lambo, Van Hout, Molenberghs, Reuten.

Bron: HNB
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Heist boekt ruime zege tegen staartploeg Berg en Dal: “Maar dit was een van onze mindere wedstrijden”

HeistHeist boekte tegen staartploeg Berg en Dal zijn derde zege op rij, maar het was zeker geen hoogstaande partij. Trainer Yves Van Borm vond het zelfs een van de mindere matchen van zijn team, maar was uiteraard wel opgezet met de nieuwe driepunter. Heist nadert de top drie in het klassement. “Nu ons scorend vermogen omhoog gaat, pakken we veel meer punten”, aldus Van Borm.

“Neen, ik vond ons geen goede wedstrijd spelen”, opent Van Borm zijn analyse. “Zeker onze eerste helft was niet veel soeps, daarover kan ik echt niet tevreden zijn. We kwamen dan wel op voorsprong via Owusu, maar Berg en Dal maakte verdiend gelijk. Tijdens de rust heb ik wat orde op zaken moeten stellen en na de rust liep het dan wel iets beter. Uiteindelijk denk ik dat we verdiend wonnen, maar het niveau moet nog omhoog.”

Sterke Owusu

Over Owusu was Van Borm dan weer wel tevreden. “Als speler kan hij het verschil maken en hij straalt spelplezier uit. Hij scoorde opnieuw twee keer en is al bijna topschutter na enkele wedstrijden. Hij komt van erg ver. Door een ongeval maakte hij de voorbereiding niet mee, maar hij zit al op een hoog niveau.”

Van Borm mikt na een mindere start nu volop op de top drie. “Londerzeel blijft maar winnen, dat is ongelofelijk. Ze hebben ook al een viertal matchen in de slotminuten gewonnen, maar ook dat is een kracht. Op die eerste plaats mikken we voorlopig niet. Zelfs als Londerzeel een inzinking krijgt, moet het een serieuze zijn om hen nog in te kunnen halen. We moeten nu volop mikken op de top drie. Volgende week spelen de ploegen uit de top vijf tegen elkaar, dan zal al veel duidelijk worden.”

Stijgend scorend vermogen

De T1 weet ook hoe het komt dat Heist nu volop komt opzetten. “In het begin van de competitie speelden we ook niet slecht, maar we scoorden veel te weinig. We verloren drie keer met 1-0, dat zegt genoeg. Nu ons scorend vermogen omhoog gaat, pakken we veel meer punten. De terugkeer van Owusu is daar niet vreemd aan, hoewel onze verdedigende middenvelder Van Campenhout nog altijd topschutter is. Maar ook dat is misschien wel een extra wapen. Als onze andere spitsen ook meer vertrouwen krijgen en beginnen te scoren, zullen we zeker nog oprukken in het klassement.”

Bron: HNB
Plaats reactie