K.SK. Heist - Rupel-Boom 3-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist - Rupel-Boom 3-1

Bericht door Dabo »

Jasper Goossens ziet KSK Heist aanknopen met de overwinning: “Het kampioenschap kan nu beginnen”

Vorig weekend zag KSK Heist een zegereeks van tien overwinningen onderbroken worden door een gelijkspel in Wellen. Zeven dagen later konden de Heistenaren opnieuw winnen. Op Hades bracht men de negentig minuten opnieuw tot een goed einde. Door de 1-3-winst blijft het kampioenschap in tweede afdeling B spannend.

Op 25 oktober verloor KSK Heist voor het laatst in de competitie. Thuis tegen Antwerp B werd het 0-1. Sindsdien bleef men al twaalf duels ongeslagen. Jasper Goossens weet waar het omslagpunt lag. “In het begin van de competitie voetbalden we wel goed, maar scoorden we moeilijk. Vier dagen na de verliesmatch tegen Antwerp B namen we het in de zesde ronde van de Beker van België op tegen eersteklasser La Louvière. We verloren weliswaar met 1-2, maar in de tweede helft hadden we alle kansen om voor een bekerstunt te zorgen. Toen kwam het besef dat deze groep mogelijkheden had. Enkele dagen later begonnen we aan onze sterke reeks. Ik denk niet dat onze supporters zo’n reeks al hebben meegemaakt.”

Nieuwe start

Trainer Yves Van Borm stelde eerder al dat de competitie in tweede afdeling B weer open is. Goossens treedt zijn coach bij. “Het kampioenschap kan nu beginnen en dat is leuk voor iedereen. We staan nu op twee punten van leider Londerzeel (Goossens sprak op een moment dat hij nog niet wist dat de match Londerzeel - Termien zou worden stopgezet door de sneeuw en dat Heist één punt voorsprong heeft, maar wel een match meer heeft gespeeld, red.). Op zich maakt het niet veel uit wanneer we de eerste plaats grijpen. Op 28 maart nemen we het in eigen huis op tegen Londerzeel. Die match kan bepalend zijn, al moeten we nog meer topwedstrijden afwerken. Op dit moment hebben we alvast ons lot opnieuw in eigen handen en dat voelt goed aan.

Contractverlenging

Goossens was de eerste Heistenaar die zijn contract bij de club verlengde. “Ik heb niet de meeste dienstjaren op de teller. Fré Van Aeschot is al langer bij de club, maar had een doorlopend contract. Matt Jannes is ook al vijf à zes jaar in Heist. Zelf zal ik in september aan mijn vierde campagne beginnen. Ik amuseer me in Heist, op en naast het veld. De contractbespreking was dan ook snel afgerond.”

Bron: HNB
Dabo
Beheerder

Re: Za 21 feb - 20:00 K.SK. Heist - Rupel-Boom A

Bericht door Dabo »

Londerzelenaar Sebastien Zoete staat met KSK Heist voor het eerst aan de leiding: “Ik heb alle sympathie voor Londerzeel, maar onze ploeg komt eerst”

Voor het eerst dit seizoen staat KSK Heist aan de leiding in tweede afdeling B, al blijven die cijfers relatief. Doordat SK Londerzeel vorig weekend niet speelde tegen Termien omwille van de sneeuw, springen de Heistenaren over hun grootste concurrent, weliswaar met een match meer gespeeld. Sebastien Zoete (20) ziet het allemaal gebeuren.

Het zijn bijzondere dagen voor Sebastien Zoete. De Heistenaar woont in Londerzeel, dat uitgerekend de grootste belager van zijn ploeg is. “Neen, ik ben geen mol (lacht). Veel supporters weten niet dat ik in Londerzeel woon, al zal dat na dit artikel veranderen. Ik heb mijn eerste voetbalstappen in Londerzeel gezet. Niet bij SK, maar als duiveltje bij Delta. Ik heb alle sympathie voor Londerzeel, maar onze ploeg komt eerst.”

“Nadien trok ik tot de U12 naar KV Mechelen. Later volgden twee seizoenen bij KRC Genk, een periode tot de U18 bij Standard, opnieuw een campagne in Mechelen en anderhalf jaar bij Westerlo. We speelden met de U21 kampioen. Heist kwam me daar vorig seizoen tijdens de winterstop weghalen en dat was een goede zaak. Westerlo koos voor spelers die het zelf had opgeleid, aangevuld met ‘afzakkertjes’ van de eerste ploeg. In Heist ging ik op zoek naar speelminuten en die kreeg ik.”

Grote verandering

Sebastien Zoete integreerde zich helemaal in Heist-op-den-Berg, al zag hij in twee halve seizoenen heel wat veranderen. “Vorig seizoen maakte ik het tweede deel van de competitie mee, tot nu toe het eerste. Tot mei knokten we voor het behoud. Dat doel werd spijtig genoeg nipt gemist. Nu spelen we voor de promotie. Een andere reeks, een andere ploeg, een andere beleving: KSK Heist stond opnieuw op. Na de match eind oktober tegen Antwerp B verloren we niet meer.”

Tweestrijd

Zaterdag verdedigen Sebastien Zoete en co hun leidersplaats tegen Rupel Boom. “Die leidersplaats is plezant, maar ik kan dat wel plaatsen. Als SK Londerzeel zijn inhaalmatch wint, staan we weer tweede. Het komt er gewoon op neer dat we een zo goed als foutloos parcours moeten afleggen. Dan kunnen we op het einde van de rit de beloning in ontvangst nemen.”

Bron: HLN

------------------------------------------------------

Als we winnen, is alles nog mogelijk”: Rupel Boom speelt bij leider KSK Heist laatste titelkansen uit

Een derby, maar deze keer toch vooral een topper. KSK Heist, dat na het stopzetten van de match van SK Londerzeel voorlopig de nieuwe leider is, krijgt zaterdag het bezoek van Rupel Boom. Heist kan zich uiteraard geen puntenverlies veroorloven in de titelstrijd, terwijl Rupel Boom zich zo snel mogelijk wil verzekeren van een plaats in de eindronde.

In de heenmatch kwam Rupel Boom al snel op een 0-1-voorsprong, maar daarna liep Heist weg naar een ruime 4-1-zege. Die zware nederlaag zijn ze in Boom uiteraard niet vergeten, al hebben ze daar toch ook met grote ogen zitten kijken naar de straffe reeks die Heist de voorbije weken en maanden heeft neergezet. “Natuurlijk vinden wij dat een indrukwekkende reeks”, zegt Boom-middenvelder Lars Coveliers. “Maar goed, ook wij hebben heel wat vertrouwen getankt uit onze laatste twee matchen, uit bij Jong STVV en thuis tegen het sterke Bocholt. We wonnen die twee matchen en hopen zo klaar te zijn voor de confrontatie met de grote titelkandidaat. Als we zelf nog een rol van betekenis willen spelen, is het zaterdag wel het moment om de drie punten te pakken. Zo zouden we tot op zes punten van Heist komen en is alles nog mogelijk. Het blijft immers ons doel om op zijn minst deel te nemen aan de eindronde. Ook daar is momenteel nog geen zekerheid over. We bekijken het match per match, maar de derde periode winnen zou voor ons toch een schitterende zaak zijn.”

Aflopend contract

Na zijn drie jaar bij Rupel Boom moet Coveliers straks ook opnieuw gaan samenzitten met de club. “Ik werk in Mechelen en woon in Berchem. Boom is voor mij dus een ideale uitvalsbasis om te gaan voetballen. Zelf zou ik dan ook graag willen bijtekenen. We zien wel hoe het verder verloopt.”

In het Heistse kamp is het vertrouwen na die straffe reeks uiteraard groot, maar zijn ze toch op hun hoede voor de gevaren die een goede ploeg als Rupel Boom op de mat kan leggen. “We mogen zeker niet blind zijn voor de kwaliteiten van Rupel Boom, dat volgens mij zelfs onder zijn waarde gerangschikt staat”, zegt Maarten Van Campenhout, die in zijn jeugd bij KV Mechelen nog samenspeelde met Boom-spelers Jules Houttequiet, Arne Pörtner en Quinten Servranckx. “Wij gaan onze leidersplaats, die we dankzij de weersomstandigheden wat in de schoot geworpen kregen, ten volle verdedigen. Ook al werd onze zegereeks abrupt afgebroken in Wellen, toch zitten we nog altijd in die goede flow. Dat lieten we vorig weekend al zien op Hades. Ik verwacht zaterdag een leuke open wedstrijd met veel kansen”, aldus Van Campenhout, die begin dit seizoen voor twee jaar tekende bij Heist en dus ook volgend seizoen nog onder contract ligt.

DAVILA

Re: Za 21 feb - 20:00 K.SK. Heist - Rupel-Boom A

Bericht door DAVILA »

Boom kreeg deze week een morele klap te verwerken.
Hun topschutter Ruben Geeraerts 24j en tot dusver vice-topschutter met 14 goals, slechts 1 minder dan onze Owusu, verlaat de club op het einde van dit seizoen.
Normaliter zijn zulke cijfers een springplank naar hogerop maar hij zakt af naar eerste provinciale waar hij bij Nieuwmoer gaat spelen. Geen onbelangrijk gegeven: zijn vader is daar trainer.
De reden voor deze carriere omslag: hij gaat aan de slag bij de politie wat niet combineerbaar is met 4 trainingen per week en een match in het weekend.

Bron: site Rupel Boom
DAVILA

Re: K.SK. Heist - Rupel-Boom 3-1

Bericht door DAVILA »

Na onze 3-1 zege en de 1-1 van Londerzeel staan we los op kop zelfs als Londerzeel zijn uitgestelde match wint en dit op basis van doelsaldo en gemaakte goals
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Onze voetballers hebben ons (de supporters) gisteravond een thriller bezorgd ! Ook Fre hielp mee ...zijn enig foutje van heel de competitie...of had een Heistse speler iets met te maken door wat in de weg te lopen ?
We hadden zoveel overwicht, zoveel doelkansen...en toch was het na 45 minuten 1-1 !
Gelukkig werd het in de tweede helft rechtgezet...de bal was steeds voor KSK Heist, maar we bleven de open doelkansen verkwanselen. Gelukkig kon Schodts en Bitsindou het tij keren en we konden afsluiten met een overtuigende zege...zeker niet onverdiend.
Ondertussen kwam het goede nieuws dat Racing Mechelen de match tegen Londerzeel kon afsluiten met een 1-1 gelijkspel !!! Joepie !!!
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Een thriller zou ik het niet genoemd hebben. Dat er geen (geruststellende) voorsprong kwam, of dat lang duurde, zorgt mss wel voor wat onrust. Maar de aandachtige toeschouwer noteerde 1 schot tussen de palen van een Boomse voet. 1.
Dat was het tegendoelpunt, waar een ongelukkige communicatie voor zorgde. Voor de rest kwamen ze niet of amper in onze baklijn. De angst was: stel dat die ene tegenaanval komt, en die bal gaat binnen...

Sterke bank dat we hadden ook. Reuten maakte terug wat minuten, dat doet het goeie vermoeden voor de laatste rechte lijn..
Niet verliezen op Termien zou een echte gouden zaak zijn. Massaal naar Genk daarvoor, we moeten er terug een thuismatch van maken!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Bekijk de kalender:
Termien uit
Cappellen thuis
Racing thuis
Berg en dal uit
Hopelijk kunnen we in die matchen nog wat punten uitlopen alvorens we thuis Londerzeel ontvangen, uit moeten naar Antwerp, uit naar het dan misschien al veroordeelde Berchem (jammer) en de apotheose thuis tegen Bocholt !
We scoorden 66 keer in 22 matchen en lieten er maar 17 binnen, we verloren slechts drie keer telkens met 1-0.
Tenzij een zware terugval zouden wij een meer dan terechte kampioen zijn, met alle respect voor Londerzeel dat ons tot het uiterste drijft.
Johan Gazon

Goed nieuws gehoord gisteren op de voetbal: " Heyselberghs heeft bijgetekend voor volgend seizoen bij Heist !!"
Voor zijn leeftijd is het bijzonder dat hij zo volwassen op het plein staat als verdediger. De Heistse verdediging heeft maar 17 doelpunten tegen !!!
Antwerp doet als verdedigers bijna zo goed met 18 doelpunten tegen.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Yves Van Borm ziet KSK Heist steviger aan de leiding na zege tegen Rupel Boom: “Vanaf nu spelen we alleen finales”

KSK Heist heeft zich steviger verzekerd van de leidersplaats in de 2de afdeling VV B. Heist won zaterdag thuis van de rivalen uit Rupel Boom met 3-1, terwijl concurrent Londerzeel bleef steken op een 1-1-gelijkspel tegen RC Mechelen. Heist heeft nu drie punten voorsprong op Londerzeel, dat nog wel de uitgestelde match tegen Eendracht Termien tegoed heeft. Het doelpuntensaldo spreekt echter ruim in het voordeel van Heist. “Ik vraag dan ook veel van mijn jongens”, zegt coach Yves Van Borm.

De match tegen Rupel Boom beloofde veel goeds en de toeschouwers kregen ook waar ze voor gekomen waren. KSK Heist zette zoals gebruikelijk veel druk op de bal en daar hadden de bezoekers het knap lastig mee. Het was Maarten Van Campenhout die met het hoofd de score opende na een vrije trap van Jasper Goossens. Voor Van Campenhout was dit al het dertiende doelpunt van dit seizoen, wat als middenvelder best veel is. Rupel Boom was even van slag, maar kwam toch vlug langszij via Ibrahima Mbaye, die een klein foutje in de thuisverdediging afstrafte. Heist bewaarde wel de druk en had voor de rust nog kunnen scoren, maar de teams gingen toch met een gelijke stand de kleedkamers in.

Na de rust schakelde de thuisploeg zelfs nog een versnelling hoger en hadden de bezoekers het aartsmoeilijk. Gilles Schodts schilderde in de 52ste minuut een vrije trap mooi voorbij doelman Jason Janssens. Wanneer Scott Bitsindou vier minuten voor het einde nog een vrije trap van Yannick Reuten met het hoofd tegen de touwen prikte, stond de einduitslag op het bord. Op die manier scoorde Heist zijn drie goals uit een stilstaande fase, terwijl het evengoed al combinerend had gekund. De suprematie van Heist was alweer groot en met ook nog dat wapen van die stilstaande fases is de ploeg titelkandidaat.

Heerschappij van de leider

Coach Yves Van Borm was dan ook alweer een tevreden man na de wedstrijd. “Ik denk dat we de hele wedstrijd de controle over het spel hadden. Aan de rust had het 2-0 kunnen staan, maar het werd uiteindelijk 1-1 door een van de weinige foutjes van mijn spelers. Verder hebben we weinig weggegeven. In de tweede helft hebben we ons overwicht dan ook verzilverd met nog twee goals. Ik vraag erg veel van mijn jongens, maar het is bewonderenswaardig hoe ze negentig minuten lang op zo’n lastig veld die hoge druk kunnen behouden. We staan nu op de eerste plaats en Londerzeel liet punten liggen. Dat is goed, maar we moeten wel beseffen dat we vanaf nu nog acht finales zullen moeten spelen. Te beginnen met volgende week tegen Termien, wat ik als de moeilijkste wedstrijd van de reeks beschouw”, aldus nog Van Borm.

Bezoekend coach Sam Vermeylen was sportief genoeg om toe te geven dat Heist de gerechtvaardigde winnaar was van dit duel. “Heist heeft deze topper verdiend naar zijn hand gezet, al moet ik wel opmerken dat de scheidsrechterlijke beslissingen niet altijd evenwichtig bedeeld werden. Toch wil ik ons daarachter niet verschuilen. Mijn jongens hebben zich vooral te veel laten doen in de duels. Het feit dat onze doelman Jason Janssens onze beste man was vandaag zegt ook wel iets over de heerschappij van de leider. De manier waarop we hun doelpunten vandaag probeerden tegenhouden, heeft me ook wel wat ontgoocheld. Hadden de goals niet uit stilstaande fases gevallen, dan had het waarschijnlijk voor Heist wel op een andere manier gelukt. Ik wens dit Heist nog veel succes in hun titelstrijd. Wij gaan proberen om ons nog te plaatsen voor de eindronde. Het zou voor deze club de derde keer op rij zijn en dat is toch ook een klein succes voor dit team.”

----------------------------------------------

KSK Heist verovert leidersplaats na winst tegen Rupel Boom: “We hebben de topper negentig minuten lang gecontroleerd”

22 speeldagen lang heeft men in Heist-op-den-Berg moeten wachten om de leidersplaats in tweede afdeling B te kunnen opeisen. Na de winst in de topper tegen Rupel Boom is dat nu een feit. Beetje bij beetje lijken de Heistenaren het beoogde doel, kampioen spelen, te kunnen waarmaken.

Sinds 25 oktober 2025 is KSK Heist ongeslagen. Meer zelfs, in de voorbije dertien competitiematchen werd alles gewonnen met uitzondering van de verplaatsing twee weken geleden naar Wellen (1-1). Ondanks die knappe reeks was de ploeg toch altijd op achtervolgen aangewezen. Daar is nu verandering in gekomen. Londerzeel zette in de eerste twaalf matchen een gelijkaardige reeks neer, maar liet sindsdien kleine steekjes vallen. Zaterdag speelde Londerzeel gelijk op Racing Mechelen. Heist heeft nu drie punten meer dan Londerzeel, maar heeft wel een match meer gespeeld. Londerzeel mag nog match inhalen tegen Termien.

Fysiek op punt

Trainer Yves Van Borm toonde zich zeer tevreden na de winst tegen Rupel Boom. “We hebben de topper negentig minuten lang gecontroleerd. Bij de rust had het al 2-0 moeten staan, maar de realiteit was anders: het stond 1-1. Na de rust kwam de tegenstander er niet meer uit. We gaven niets meer weg. Fysiek staat de ploeg op punt. Dat is ook nodig, want ik weet dat ik veel vraag van de spelers. Zij moeten negentig minuten vooruit kunnen drukken en tegelijk blijven voetballen. Tegen Rupel Boom gebeurde dat nog op een zwaar veld. Volgend weekend moeten we naar Termien. In mijn ogen is dat de lastigste verplaatsing van de terugronde. Ik heb er echter alle vertrouwen in.”

Eindsprint

Maarten Van Campenhout brak met zijn doelpunt de ban voor Heist. Hij bevestigt dat zijn ploeg een fysiek overwicht had. “We hebben onze eindsprint succesvol ingezet. Bij mijn doelpunt won ik het duel. Toegegeven, bij het tegendoelpunt was ik ook betrokken. Onze doelman riep, maar blijkbaar hinderde ik hem toch. Tijdens de rust hebben we dat kort besproken en bijgesteld. Fysiek hadden we op een zwaar veld overwicht. In zulke matchen moet je een evenwicht zoeken tussen goed voetballen en toch geen risico’s nemen. Dat lukte.”

Heist: Van Aerschot, El Banouhi (90’ Dierickx), Zoete, Bitsindou, Van Campenhout, Goossens (75’ Devolder), Schodts, Lambo (75’ Reuten), Heyselberghs, Jannes (69’ Maho), Owusu.

Rupel Boom: Janssens, Heyvaert (75’ De Herdt), Belhadj, Geeraerts (75’ Zeroual), Coveliers (87’ Van Den Broek), Houttequiet, Pörtner (63’ Servranckx), Mbaye, De Wilde, Lemti, Geudens.

Doelpunten: 28’ Van Campenhout (1-0), 34’ Mbaye (1-1), 52’ Schodts (2-1), 86’ Bitsindou (3-1).
Geel: El Banouhi, Belhadj, Geudens.

Bron: HLN
Johan Gazon

Op facebook was er een betoog van een Boomse supporter die beweert dat de scheidsrechter wat veel ""cadeaus" over had in het voordeel van KSK Heist ...

Samenvatting
WEDSTRIJDVERSLAG

Het sterke KSK Heist kon ook door Rupel Boom niet veel in de weg worden gelegd. De thuiszege was dan ook logisch te noemen. Wat niet logisch te noemen was, waren de scheidsrechterlijke cadeaus die tot twee thuisdoelpunten leidden. Jason Janssens moest een eerste maal alert reageren op een halfgeblokt schot. Maar dan …

Cadeau 1.
Een schot van Owusu strandde op Lars Coveliers met beide armen voor de borst. De ref vond het toch een strafschop waard. Gerechtigheid geschiedde toen Jason Janssens naar de juiste hoek dook om de zwak getrapte penalty te pakken.

De thuisploeg leek een beetje aangeslagen, maar onze doelman werd toch tot een goede redding gedwongen op een poging van afstand door Bitsindou. De Boomkes moesten het hebben van enkele tegenprikken. Een schot van Amîr Lemti vloog naast. Halfweg leek een goede Boomse aanval via Amîr Lemti en Jules Houttequiet tot een kans te leiden. Doelman Van Aerschot kon vangen alvorens de voorzet onze spits kon bereiken.

Cadeau 2.
Dit presentje werd wel uitgepakt. Bij een duel mocht de thuisspeler onbestraft aan de schouder van Ruben Geeraerts trekken om vervolgens, tegen de achterlijn vlak voor de grote rechthoek, zelf tegen Ruben aan te lopen en te gaan liggen. De onterechte vrije trap werd door Van Campenhout binnen gekopt (1-0).

Rupel Boom probeerde op het loodzware veld, opvallend hoe slecht dat erbij lag, de bakens te verzenden. Op voorzet van Joren Geudens ging doelman Van Aerschot in de fout. Hij loste de bal en Ibrahima Mbaye reageerde alert en zette de netten bol (1-1). Meteen ook de ruststand.

De start van de tweede helft werd ontsierd door een zware overtreding van El Banouhi. Met de studs vooruit op het onderbeen van Arne Pörtner verdiende misschien wel meer dan geel.

Cadeau 3.
Een tackle op de bal van Amine Belhadj, een paar meter voor de zestien, werd toch bestraft én met geel bedacht. Schodts trapte de vrijschop via de paal binnen (2-1).

Nadat Jason Janssens knap een geplaatst schot van Owusu uit zijn doelvlak zweefde, moest hij even later op een voorzet een zware charge van Van Campenhout ondergaan. Die had geen oog op de bal en sprong gewoon op onze doelman. Slechts met een vermanend vingertje bestraft. Even over het uur moest Arne Pörtner noodgedwongen naar de kant. Nadat hij de bal had gespeeld, werd Arne langs achter aangetrapt. Er werd geen overtreding gefloten, hoewel dit vlak voor de neus van de 2de assistent gebeurde. Arne moest wegens blessure vervangen worden. De thuisploeg bleef controle over de wedstrijd behouden en kon in de slotminuten de wedstrijd beslissen toen een vrije trap van dichtbij werd binnen gekopt (3-1).

Verliezen van dit Heist is geen schande. Veel erger is om te moeten vaststellen, dat week na week, of er nu winst of verlies mee gemoeid is, het niveau van de wedstrijdleiding erop achteruit gaat. Het verschil met voorgaande seizoenen is echt opvallend. Alle clubs zullen er mee moeten leren leven.

Op naar volgende week dan is Sportief Rotselaar te gast in het Gemeentelijk Parkstadion op 1 maart, aftrap om 15u. Alle supporters op post!
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Die penalty fase heeft hij 100% gelijk. Handen bij het lichaam, dit was fel overdreven. De misser was het universum dat de fout rechtzette 😉
Hij floot ter compensatie in de 2e periode een penalty voor Heist niet (zo leek ik het toch te zien) toen Owusu in de 16m dartelde.

Cadeau 2 is slim uitgespeeld van Soufiane. Hij gaat na een duel zijn man voorbij, en kruipt net op tijd voor die speler zodat deze de fout (onbedoeld) maakt. Niet leuk om tegen te krijgen. Wel slim gedaan van onze speler.

Er werden enkele stevige fouten gemaakt aan beide kanten, dus op dat vlak gaat hij een beetje kort door de bocht.
De 'fout' van MVC op de keeper was een storm in een glas water, keeper stond direct recht, pijntje verdwenen. Goed gezien van de ref.

Dat het niveau van de refs beter moet, is waar. Vorige 2 weken werden wij in het nadeel gesteld op het veld.

Wat ik niet lees in dat verslag, is het aantal schoten op doel dat Boom in deze wedstrijd voor elkaar kreeg. Ik zal het u zeggen: 1. Een fout in onze verdediging waardoor het 1-1 wordt. Dat is alles.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Johan Gazon schreef: 23 feb 2026, 16:33 Op facebook was er een betoog van een Boomse supporter die beweert dat de scheidsrechter wat veel ""cadeaus" over had in het voordeel van KSK Heist ...

Samenvatting
WEDSTRIJDVERSLAG

Het sterke KSK Heist kon ook door Rupel Boom niet veel in de weg worden gelegd. De thuiszege was dan ook logisch te noemen. Wat niet logisch te noemen was, waren de scheidsrechterlijke cadeaus die tot twee thuisdoelpunten leidden. Jason Janssens moest een eerste maal alert reageren op een halfgeblokt schot. Maar dan …

Cadeau 1.
Een schot van Owusu strandde op Lars Coveliers met beide armen voor de borst. De ref vond het toch een strafschop waard. Gerechtigheid geschiedde toen Jason Janssens naar de juiste hoek dook om de zwak getrapte penalty te pakken.

De thuisploeg leek een beetje aangeslagen, maar onze doelman werd toch tot een goede redding gedwongen op een poging van afstand door Bitsindou. De Boomkes moesten het hebben van enkele tegenprikken. Een schot van Amîr Lemti vloog naast. Halfweg leek een goede Boomse aanval via Amîr Lemti en Jules Houttequiet tot een kans te leiden. Doelman Van Aerschot kon vangen alvorens de voorzet onze spits kon bereiken.

Cadeau 2.
Dit presentje werd wel uitgepakt. Bij een duel mocht de thuisspeler onbestraft aan de schouder van Ruben Geeraerts trekken om vervolgens, tegen de achterlijn vlak voor de grote rechthoek, zelf tegen Ruben aan te lopen en te gaan liggen. De onterechte vrije trap werd door Van Campenhout binnen gekopt (1-0).

Rupel Boom probeerde op het loodzware veld, opvallend hoe slecht dat erbij lag, de bakens te verzenden. Op voorzet van Joren Geudens ging doelman Van Aerschot in de fout. Hij loste de bal en Ibrahima Mbaye reageerde alert en zette de netten bol (1-1). Meteen ook de ruststand.

De start van de tweede helft werd ontsierd door een zware overtreding van El Banouhi. Met de studs vooruit op het onderbeen van Arne Pörtner verdiende misschien wel meer dan geel.

Cadeau 3.
Een tackle op de bal van Amine Belhadj, een paar meter voor de zestien, werd toch bestraft én met geel bedacht. Schodts trapte de vrijschop via de paal binnen (2-1).

Nadat Jason Janssens knap een geplaatst schot van Owusu uit zijn doelvlak zweefde, moest hij even later op een voorzet een zware charge van Van Campenhout ondergaan. Die had geen oog op de bal en sprong gewoon op onze doelman. Slechts met een vermanend vingertje bestraft. Even over het uur moest Arne Pörtner noodgedwongen naar de kant. Nadat hij de bal had gespeeld, werd Arne langs achter aangetrapt. Er werd geen overtreding gefloten, hoewel dit vlak voor de neus van de 2de assistent gebeurde. Arne moest wegens blessure vervangen worden. De thuisploeg bleef controle over de wedstrijd behouden en kon in de slotminuten de wedstrijd beslissen toen een vrije trap van dichtbij werd binnen gekopt (3-1).

Verliezen van dit Heist is geen schande. Veel erger is om te moeten vaststellen, dat week na week, of er nu winst of verlies mee gemoeid is, het niveau van de wedstrijdleiding erop achteruit gaat. Het verschil met voorgaande seizoenen is echt opvallend. Alle clubs zullen er mee moeten leren leven.

Op naar volgende week dan is Sportief Rotselaar te gast in het Gemeentelijk Parkstadion op 1 maart, aftrap om 15u. Alle supporters op post!
Hier krapt ne mens toch is van in zijn haar.
Danneman

Bericht door Danneman »

eSKaa schreef: 23 feb 2026, 18:33 Die penalty fase heeft hij 100% gelijk. Handen bij het lichaam, dit was fel overdreven. De misser was het universum dat de fout rechtzette 😉
Hij floot ter compensatie in de 2e periode een penalty voor Heist niet (zo leek ik het toch te zien) toen Owusu in de 16m dartelde.

Cadeau 2 is slim uitgespeeld van Soufiane. Hij gaat na een duel zijn man voorbij, en kruipt net op tijd voor die speler zodat deze de fout (onbedoeld) maakt. Niet leuk om tegen te krijgen. Wel slim gedaan van onze speler.

Er werden enkele stevige fouten gemaakt aan beide kanten, dus op dat vlak gaat hij een beetje kort door de bocht.
De 'fout' van MVC op de keeper was een storm in een glas water, keeper stond direct recht, pijntje verdwenen. Goed gezien van de ref.

Dat het niveau van de refs beter moet, is waar. Vorige 2 weken werden wij in het nadeel gesteld op het veld.

Wat ik niet lees in dat verslag, is het aantal schoten op doel dat Boom in deze wedstrijd voor elkaar kreeg. Ik zal het u zeggen: 1. Een fout in onze verdediging waardoor het 1-1 wordt. Dat is alles.
Kado 4:De Boompjes waren niet bij machten ons iets in de weg te leggen, dat is de realiteit!
Plaats reactie