E. Termien - K.SK. Heist 2-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Dabo
Beheerder

E. Termien - K.SK. Heist 2-1

Bericht door Dabo »

de match begint om veiligheidsredenen pas om 16.00 uur ipv 15.00 uur.
eSKaa

Re: Zo 01 mrt 16:00 E. Termien - K.SK. Heist

Bericht door eSKaa »

Ik neem aan omdat Genk - Gent gespeeld wordt om 13u30.
Kunnen ze al die politie doorsturen naar Termien 😅
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Dé match van de speeldag tussen 2 ploegen.in vorm. Termien verloor voor het laatst op 29 november, op het veld van... KSK Heist met 5-1. Sindsdien ging het crescendo voor de Limburgers. Een gelijkspel, en een reeks van 6 opeenvolgende overwinningen maakt van deze ploeg toch ook een geducht tegenstander. Termien heeft zijn oog laten vallen op de 3e periode zo lijkt het.
Een grote test voor onze jongens hoe we het kunnen doen tegen een ploeg die in bloedvorm verkeert. Net zoals wij trouwens. Hopen op een spectaculaire pot voetbal nu zondag.
Ik verwacht een hele lading supporters te zien!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

KSK Heist lijkt hoge verwachtingen waar te maken: de ploeg staat voor het eerst dit seizoen aan de leiding

Hoge bomen vangen veel wind, maar sommige bomen zijn windbestendig. Op de 22ste speeldag van de competitie heeft KSK Heist de macht gegrepen in tweede afdeling B. Zondag zullen de spelers op Termien voor het eerst als leider het veld opstappen. Het wordt meteen een serieuze test voor de koploper.

Maarten Van Campenhout (22) groeide dit seizoen uit tot één van de sterkhouders van Heist. Na de thuiswinst tegen Rupel Boom mocht hij meevieren. Van Campenhout ziet vier redenen waarom zijn ploeg kan standhouden tot de laatste speeldag.

1. Enige doel
“De club heeft tijdens de voorbereiding al kleur bekend door te stellen dat we resoluut voor de titel willen gaan. Daar werd op gehamerd. Hoewel het de eerste matchen wat stroef liep, heeft iedereen dezelfde ambitie voor ogen: de titel. Het is eigenlijk het enige doel.”

2. Juiste flow
“Onze laatste nederlaag dateert van 30 oktober (0-1-thuisnederlaag tegen Antwerp B, red.) Sindsdien konden we een mooie reeks neerzetten. Al vier maanden bleven we ongeslagen. Enkel op Wellen moesten we twee weken geleden een puntendeling toestaan. In de meeste duels in die periode brachten we goed voetbal. Concurrent SK Londerzeel zette een gelijkaardige reeks neer die evenveel respect verdient. Zij deden dat wel in het begin van het seizoen. De laatste weken lieten ze links en rechts iets liggen. In feite moeten we gewoon naar onszelf kijken, we zitten in de juiste flow. Toch geef ik grif toe dat ik op zondagavond ook eens lonk naar het resultaat van SK Londerzeel.”

3. Doelsaldo
“We hebben met voorsprong de beste aanval van de reeks (66 doelpunten, red.). Daartegenover staat dat we ook de sterkste defensie hebben (amper 17 tegengoals, red.). Als je die twee statistieken samentelt, besef je dat we sterk staan, al weet ik dat we nog hindernissen zullen tegenkomen.”

4. Ruime kern
“We hebben het voordeel dat we over een ruime kern beschikken. Onze bank verzwakt niet. Tegen Rupel Boom waren er wisselspelers die al in veel matchen bepalend zijn geweest. Morgen kunnen zij dat opnieuw zijn en zitten anderen misschien op de bank. Die keuzemogelijkheden zijn een extra troef.”

Bron: HLN
eSKaa

Re: E. Termien - K.SK. Heist 2-1

Bericht door eSKaa »

Daar is ze dan, de verliesmatch..
Terecht zeker niet. Deksel op de neus gekregen, omdat we zelf de kansen niet afmaken, want ze waren er.
Termien komt 3x op dezelfde manier voor ons doel, en 2x is het prijs. Jammer maar helaas.
Het is geen wereldramp, het zat er ergens wel aan te komen.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Heist moet Londerzeel opnieuw naast zich dulden na verlies tegen Termien: “Deze nederlaag was niet nodig”

Het kan dus toch nog: KSK Heist verloor zondag zijn wedstrijd tegen Eendracht Termien met 2-1. Het was al van 25 oktober geleden dat de jongens van coach Yves Van Borm nog eens het hoofd moesten buigen, toen tegen de U23 van Antwerp. Daarna volgde die immense reeks overwinningen waaraan ooit eens een einde moest komen. Door deze nederlaag moet Heist opnieuw Londerzeel naast zich dulden aan de leiding en nadert U23 Antwerp tot op drie punten. Beide concurrenten wonnen van respectievelijk Tongeren en Nijlen.

Yves Van Borm had het in zijn voorbeschouwing nog gezegd: het zou waarschijnlijk de moeilijkste verplaatsing uit het vervolg van de reeks worden en de helderziende coach kreeg gelijk. In de openingsfase die vrij lang duurde, ging het spel nog goed op en neer. Uiteindelijk was de eerste goede kans voor Heist, maar doelman Bram Valkeners stond pal. Bij een counter even daarna kwam Andy Dauwe oog in oog met Fré Van Aerschot en de Termiense spits schoof het leder onder de doelman. Lang kon Termien niet genieten van die voorsprong, want drie minuten later stuurde Jasper Goossens op Matt Jannes een goede bal af die de bordjes in evenwicht hing. Heist was daarna beter en had voor de rust nog twee keer kunnen scoren, maar het verzuimde de kansen af te werken.

Na de pauze bleef Heist de beste ploeg en werd de wedstrijd iets intenser. Er werd om elke bal gebikkeld. De bezoekers kregen nog een tweetal kleine kansen, maar het was uiteindelijk de thuisploeg die op dezelfde manier aan de winnende treffer geraakte. Een diepe bal bereikte spits Andy Dauwe die het verdict voor Heist een minuut voor tijd erg zuur maakte. Daarna was de tijd te kort om nog te reageren en was het verlies een feit.

De genadestoot

“Uiteraard komt dit hard aan omdat het niet nodig was om hier te verliezen”, merkt Jasper Goossens achteraf op. “Ik zeg zeker niet dat we de thuisploeg naar huis hebben gevoetbald, maar we waren wel de betere ploeg en creëerden de meeste kansen. Twee counters hebben ons doodgedaan. Op een moment dat we ons bij wijze van spreken aan het verzoenen waren met een punt, al verdienden we er drie, gaven zij de genadestoot. Dat is natuurlijk erg zuur.”

“Toch mogen we dit niet dramatiseren. We hebben nog steeds alles in eigen handen. We krijgen nu twee thuismatchen tegen Cappellen en Racing Mechelen. Wees maar zeker dat we tegen volgende week de motivatie opnieuw hebben gevonden na deze tegenslag. Daarna zal het erop aankomen om de matchen tegen de rechtstreekse concurrenten te winnen”, aldus nog een duidelijk strijdvaardige Goossens, die een kwartier voor tijd nog werd afgelost door Yannick Reuten.

Bron: GVA
Johan Gazon

Bericht door Johan Gazon »

Termien was een "potige" ploeg en de ref liet vele overtredingen voorbijgaan ! KSK Heist was even van zijn melk met die stevige aanpak van Termien en het vroeg wat tijd voor ze daar wat hadden op gevonden. En dan begonnen we kansen te krijgen. Maar dan ook vele open kansen..zeker meer dan 10 open kansen ...alleen voor de goal...maar het lukte niet. Termien kwam misschien 3 maal voor ons doel en slaagde erin om 2 doelpunten te scoren.
Hopen nu dat ze ook op die manier winnen tegen Londerzeel en dat speelt dan in ons kaart !!!
Komaan KSK Heist !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Die match wordt pas over een maand gespeeld, tegen dan is de koers misschien al gelopen.
Kon dat echt niet vroeger ?
Ze moeten toch allemaal licht hebben ?
Leocannaerts

Bericht door Leocannaerts »

En voor Termien is Londerzeel-Termien niet zo belangrijk; betreft 2e periode en zij azen op 3e periode
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Ik weet niet…
Als Termien wint op Londerzeel staan ze op 4 p van Londerzeel en Heist na 23 matchenn en dus nog 21 p te pakken, dan spelen ze toch nog mee voor de titel, of zie ik dat verkeerd ?
Maar voor die inhaalmatch worden nog 4 speeldagen afgehandeld en stel bv dat Termien veel punten verspeelt dan is de 3de prriode en de titel weg voor hen. Met welke motivatie gaan die dan naar Londerzeel ?
Mij lijkt dit competitie vervalsing (of moet ik mijn bovenkamer onder de scan leggen)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

En ik blijf met het hamertje ‘competitie vervalsing ‘ kloppen.
STVV Youth won met 6 2 tegen Bocholt.
Het stelde maar liefst 8 A kern spelers op in die match.
Lendfers, Lambotte, Diriken, Del Pupo, Nhaili, Benachour, Shinkawa en Pupo !
Check site STVV
In de media verklaart een Bocholt speler ‘dat dit normaal is in onze reeks’
Ik dacht dat het systeem was opgezet om jonge talenten de overgang naar prof voetbal makkelijker te maken.
Hier gaat het om spelers die reeds volwaardig prof zijn.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Dat zijn A kerners met bitter weinig speelminuten. Zelfs een drietal dat nog op 0 minuten staat. Zolang zij de wettelijk toegestane speelminuten niet hebben overschreden en onder de leeftijdsgrens blijven kunnen zij meespelen in de amateurreeksen.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Thx voor de toelichting. Reglementair is alles dus ok. Gevoelsmatig en uit sportief oogpunt gezien wringt het bij mij
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Bekijk de reactie van Bocholt op hun website onder ‘pijnlijk namiddagje Stayen’
Ik ben blijkbaar niet de enige die zich bedenkingen maak.
Stel u voor dat Antwerp ons over enkele weken hetzelfde lapt…
De amateurs hebben zich in deze laten schuren !
De profclubs draaien alles in hun voordeel en wij kijken achteraf beteuterd toe !
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Gene paniek mannen, tegen dat het Antwerp - Heist is, is alles al gespeeld.

Nu 9 op 9 en dan thuis de kraker tegen Londerzeel. Die match wordt het 6-0 (visioen) en dan zakt de moed tot onder hun schoenzolen.

En...kzal men keel terug is smeren seh vanaf zaterdag ;)
Plaats reactie